Test drive: Mazda2 Hybrid, αντίο βενζινάδικο

Test drive: Mazda2 Hybrid, αντίο βενζινάδικο

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Mazda2 Hybrid με τον αναβαθμισμένο εξοπλισμό και υβριδική κινητήρια μονάδα που υπόσχεται ακόμα μεγαλύτερη αποδοτικότητα.

Το Mazda2 Hybrid λανσαρίστηκε πριν από περίπου δύο χρόνια, εμπλουτίζοντας την γκάμα της Mazda από την οποία απουσίαζε ένα αυτοφορτιζόμενο υβριδικό μοντέλο. Πλέον έφτασε η ώρα του πρώτου φρεσκαρίσματος, με την ιαπωνική φίρμα να θέλει να αποσείσει από το μοντέλο της την έννοια «το Yaris της Mazda».

Με ένα facelift όμως δεν είναι εύκολο να αλλάξουν και πολλά πράγματα. Ή για να ακριβολογούμε, να αλλάξουν δραστικά. Έτσι λοιπόν αν παρατηρήσεις από μακριά το ανανεωμένο Mazda2 Hybrid είναι σχεδόν βέβαιο πως θα το μπερδέψεις με το Toyota Yaris.

Ερχόμενος όμως πιο κοντά, ιδίως αν είσαι εκ φύσεως παρατηρητικός, θα αντιληφθείς πως έχουν γίνει μερικές αλλαγές, με σκοπό το 2 Hybrid να έρθει πιο κοντά στη σχεδιαστική φιλοσοφία «Kodo» της Mazda.

Το ανανεωμένο Mazda2 Hybrid προσπαθεί να αποκτήσει δικό του χαρακτήρα, καταφέρνοντας να είναι ένα οικονομικό και ισορροπημένο σουπερμίνι

Test drive: Mazda2 Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το Mazda2 Hybrid δεν είναι από τα αυτοκίνητα που θα στρίψουν... με το ζόρι. Η γνώριμη εξωτερική εμφάνιση με τα φουσκωμένα φτερά σε προδιαθέτει θετικά κι αν δεν το πιέσεις ασφυκτικά δεν θα ταλαιπωρηθείς.

Βλέπουμε λοιπόν ανασχεδιασμένη τη μάσκα που υιοθετεί πεντάγωνη λογική, αλλά κι έναν αναθεωρημένο προφυλακτήρα, στις άκρες του οποίου εκτείνονται οι αεραγωγοί και τα φώτα ομίχλης που περιβάλλονται από μαύρα, πλαστικά ένθετα. Έξτρα πόντους δυναμισμού στο ανανεωμένο Mazda2 Hybrid προσδίδει και το πιο επιθετικό εμπρός σπλίτερ.

Συνεχίζοντας προς το πλάι, η κυριότερη αλλαγή εντοπίζεται στις μαύρες, στην έκδοση που δοκιμάζουμε, ζάντες αλουμινίου των 17”. Σε συνδυασμό μάλιστα με το μαύρα κέλυφος των καθρεφτών δημιουργούν στο σύνολο ευχάριστη και καλοδεχούμενη διχρωμία.

Στο πίσω μέρος τώρα, η πόρτα του χώρου αποσκευών, κατόπιν επέμβασης του European Design Studio της φίρμας, βάφεται πλέον στο χρώμα του αμαξώματος (πριν ήταν μαύρη). Προσδίδοντας έτσι μία όμορφη πινελιά στον συνολικό σχεδιασμό του μοντέλου. Και ένα επιπλέον στοιχείο διαφοροποίησης από το ομογάλακτο Yaris.

Ευρύτερα πάντως, δεν μπορείς να παραγνωρίσεις πως πρόκειται για έναν από τους πλέον δυναμικούς, αθλητικούς και μυώδεις εκπροσώπους της κατηγορίας του. Σε μια κλάση που ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος, με τα Renault Clio, Mitsubishi Colt, Peugeot 208, Opel Corsa, Hyundai i20, VW Polo, Škoda Fabia, Suzuki Swift, MG3 Hybrid+ και το αδερφάκι, Toyota Yaris να το περικυκλώνουν.

Test drive: Mazda2 Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Δεν χωρά αμφιβολία πως το Mazda2 Hybrid αποτελεί ένα από τα πιο δυναμικά και μυώδη σουπερμίνι της αγοράς.

Ανοίγοντας την πόρτα, ο οδηγός θα αντικρίσει ένα γνώριμο και ποιοτικό για τα δεδομένα της κατηγορίας εσωτερικό. Στο επάνω μέρος του ταμπλό υπάρχει μαλακό πλαστικό καλής ποιότητας. Πλην όμως η υπόλοιπη κονσόλα απαρτίζεται από σκληρά πλαστικά, όπως άλλωστε συνηθίζεται στα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας.

Βελτιωμένη είναι και η συναρμογή, με τη συνολική αίσθηση να αποπνέει στιβαρότητα, μιας και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ακούστηκε ο παραμικρός τριγμός. Θα ποντάραμε τα λεφτά μας στο ότι τα υλικά της καμπίνα θα κερδίσουν το στοίχημα της αντοχής στο χρόνο.

Για την ενημέρωση και την ψυχαγωγία των επιβατών φροντίζει η οθόνη αφής που ξεκινά από τις 9” και φτάνει έως τις 10,5” στις κορυφαίες εκδόσεις. Είναι εύκολη στη χρήση, με κατανοητά και σχετικά απλά γραφικά, ελληνικό μενού, αλλά αργή απόκριση. Υποστηρίζει μάλιστα ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto. Στα θετικά της και το γεγονός ότι υπάρχουν φυσικοί διακόπτες που θα διευκολύνουν ακόμα περισσότερο τον χειρισμό κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Test drive: Mazda2 Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Γνώριμη και καθόλα ποιοτική εικόνα, με μείξη σκληρών μαλακών και σκληρών πλαστικών. Η συναρμογή είναι αψεγάδιαστη και μπορεί να γινόμαστε γραφικοί, αλλά θα τονίσουμε μια ακόμα φορά πόσο χαιρόμαστε όταν βλέπουμε ξεχωριστό πάνελ με φυσικούς διακόπτες για τον κλιματισμό!

Η εργονομία εν συνόλω κυμαίνεται σε υψηλό επίπεδο, με τον χειρισμό του διζωνικού κλιματισμού να γίνεται πολύ εύκολα, εξαιτίας της ύπαρξης ξεχωριστού πάνελ με ποιοτικούς περιστροφικούς διακόπτες. Σε αντίστοιχο υψηλό επίπεδο κυμαίνεται και η πρακτικότητα. Υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα που θα βολέψουν τους επιβάτες. Θα θέλαμε όμως αυτή του υποβραχιονίου να είναι λίγο πιο βαθιά.

Ιδιαίτερα θετική εντύπωση προκύπτει και από τα αφράτα καθίσματα, θερμαινόμενα στην έκδοση Homura της δοκιμής. Τα οποία μάλιστα παρέχουν ικανοποιητική πλευρική στήριξη. O οδηγός, ακόμη και αν ξεπερνά το 1,85 σε ύψος δεν θα δυσκολευτεί να βρει την ιδανική θέση οδήγησης, μιας και το τιμόνι ρυθμίζεται προς όλες τις κατευθύνσεις. Θα νιώσει μάλιστα πως κάθεται μέσα στο αυτοκίνητο, λαμβάνοντας ένα κατά τι πιο σπορτίβ φίλινγκ.

Test drive: Mazda2 Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η έκδοση Homura της δοκιμής εξοπλίζεται με πολύ αφράτα και θερμαινόμενα καθίσματα, τα οποία θα εκτιμηθούν σε κάθε μετακίνηση.

Συνολικά, οι χώροι στο Mazda2 Hybrid είναι απλώς επαρκείς. Τέσσερις ενήλικοι επιβάτες θα χωρέσουν μεν, αλλά όχι με την άνεση που θα το κάνουν σε ένα Renault Clio, στο νέο Suzuki Swift ή στο ολοκαίνουργιο MG3 Hybrid+. Μάλιστα όσο ψηλότεροι είναι οι εμπρός επιβάτες τόσο περισσότερο μειώνεται ο χώρος των πίσω για τα πόδια. Στον μέσο όρο της κατηγορίας κυμαίνεται και ο χώρος αποσκευών, με τα 286 lt να βρίσκονται κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Δεν θα πρέπει όμως να ξεχνάμε πως το Mazda2 είναι πλέον ένα από τα λίγα σουπερμίνι που το μέγεθός του παραμένει κάτω από τα τέσσερα μέτρα (3,94 m)

Test drive: Mazda2 Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ναι, δεν είναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο της κατηγορίας, πλην όμως τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν άνετα, με τους πίσω επιβάτες να έχουν ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια τους.

Ο τομέας που το Mazda2 Hybrid διαπρέπει όσο λίγοι ανταγωνιστές του είναι η οικονομία. Και δεν θα μπορούσε να συμβαίνει αλλιώς, από τη στιγμή που δανείζεται το υβριδικό σύστημα της Toyota. Κάτω από το καπό του βρίσκεται ένας 3κύλινδρος 1.400άρης βενζινοκινητήρας 95 ίππων που συνεργάζεται με ένα ηλεκτρομοτέρ 59 kW (80 PS). Με τη συνολική ισχύ να αγγίζει τους 116 ίππους. Να αναφέρουμε επίσης πως η ροπή περνά στον εμπρός άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων e-CVT.

Το ιαπωνικό σουπερμίνι με το χαμηλό βάρος (1.180 kg) θα κινηθεί σβέλτα, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 9,7” και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 175 km/h. Πέρα όμως από τα νούμερα, αυτό που αντιλαμβάνεσαι είναι πως το Mazda2 Hybrid είναι ένα στιβαρό αυτοκίνητο με καλή οδική συμπεριφορά, όπως άλλωστε συμβαίνει και με τα περισσότερα μοντέλα από τη Hiroshima.

Δεν θα το νιώσεις να δυσανασχετεί υπό πίεση σε δρόμους με στροφές. Tο αντίθετο μάλιστα, με περιορισμένη κλίση και το ελαφρύ τιμόνι να παρέχει ικανοποιητική πληροφόρηση για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ακούραστα είναι και τα φρένα που μπορεί να μην έχουν ιδιαίτερη αίσθηση, ανταποκρίνονται όμως γραμμικά στην πίεση του πεντάλ με τη σωστή διαδρομή.

Test drive: Mazda2 Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η ποιότητα κύλισης είναι συνολικά καλή, αλλά η οικονομία είναι ακόμα καλύτερη! Εντός πόλης θα δεις ακόμα και το «3» ως πρώτο ψηφίο, ενώ σε μεικτές συνθήκες θέλει πολύ κόπο για να ξεπεράσεις τα 5 lt/100 km. Εμείς πάντως, δεν τα καταφέραμε!

Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι κομμάτι σφιχτή και, παρά τις 17άρες ζάντες στην έκδοση της δοκιμής, φιλτράρει πιο ικανοποιητικά από όσο περιμένεις τις εγκάρσιες ανωμαλίες. Με τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω να ακολουθεί πειθήνια μέχρι ένα σημείο και να ζορίζεται όταν οι ανισομέρειες γίνονται έντονες.

Πέρα από την άνεση, αυτό που θα εκτιμήσεις στη καθημερινή συμβίωση είναι η ησυχία και η... οικονομία. Κι αυτό, καθώς σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των αστικών μετακινήσεων καταφέρνει να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά. Στον λεβιέ ταχυτήτων μάλιστα υπάρχει και η επιλογή «Β» για ακόμα μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας.

Test drive: Mazda2 Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Προφανώς και δεν μιλάμε για λειτουγία one-pedal, ωστόσο φρενάρει αρκετά το αυτοκίνητο. Όλα αυτά, όπως είναι φυσικό, έχουν άμεσο αντίκτυπο στην κατανάλωση. Που στην πόλη και χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από 4 lt/100 km. Σε μεικτό κύκλο μάλιστα, είδαμε τιμή γύρω από τα 5 lt/100 km. Νούμερο αν μη τι άλλο εξαιρετικό.

Στον ανοιχτό δρόμο, το Mazda2 Hybrid θα κινηθεί σταθερά και με χαρακτηριστική σιγουριά, εμπνέοντας εμπιστοσύνη και χωρίς να κουράζει. Ναι, πάνω από τα 130 km/h θα αρχίσουν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι, ναι, στο έντονο πάτημα του γκαζιού θα ακούσεις το κιβώτιο να κάνει σαν μίξερ, όπως άλλωστε συμβαίνει στα περισσότερα σασμάν CVT. Αλλά όλα αυτά δεν μπορούν να υπερνικήσουν την πολιτισμένη και ευχάριστη λειτουργία του συνόλου. Και σας το λέμε έχοντας κινηθεί για μπόλικα χιλιόμετρα και στο εθνικό δίκτυο με το Mazda2 Hybrid.

Test drive: Mazda2 Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Οι μαύρες, 17άρες ζάντες της έκδοσης Homura είναι όμορφες στο μάτι, δίνοντας μια πιο επιθετική αίσθηση στο Mazda2 Hybrid. Aν και περιμέναμε πιο ξερές αντιδράσεις, η ανάρτηση μας διέψευσε.

Στην ελληνική αγορά, το ιαπωνικό σουπερμίνι είναι διαθέσιμο με το υβριδικό σύστημα κίνησης των 116 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο e-CVT σε πέντε επίπεδα εξοπλισμου: Prime-Line, Centre-Line, Exclusive-Line, Homura και Homura Plus, με τη βασική έκδοση να ξεκινά από τις €20.924.

Όσον αφορά την πλούσια έκδοση Homura της δοκιμής, κοστίζει €26.636. Με τον εξοπλισμό να είναι υπερπλήρης περιλαμβάνοντας: Εμπρός πίσω φώτα LED, αυτόματο έλεγχο μεγάλης σκάλας, ασύρματη φόρτιση smartphone, φιμέ πίσω πλευρικά κρύσταλλα, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, ψηφιακή οθόνη αφής 10,5”, ψηφιακό πίνακα οργάνων και πληθώρα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης.

Καλοεξοπλισμένο; Ασυζητητί. Ακριβό; Τωόντι. Αλλά ας το παραδεχτούμε. Με εξαίρεση το ολόφρεσκο MG3 Hybrid+, οι πλουσιότερες εκδόσεις των σουπερμίνι γυροφέρνουν ή και ξεπερνούν τις €25.000. 

Mazda2 Hybrid

Τι λέει το DRIVEEλκυστική πρόταση ανάμεσα στα υβριδικά σουπερμίνι, ωστόσο η πιο πολυτελής τοποθέτηση του Mazda2 από αυτή του Yaris στερείται επιχειρημάτων. Για τους πιστούς φίλους της φίρμας.
Τιμή  Από €20.924 (Prime Line)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαHEV, κινητήρας βενζίνης 1.490 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός (VVT-i), άμεσος και έμμεσος ψεκασμός, 93 PS/5.500 rpm, 120 Nm/3.600 - 4.800 rpm, ηλεκτροκινητήρας 80 PS, 141 Nm/0 - 3.995 rpm, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο e-CVT
Συνδυαστική Απόδοση 116 PS, 141 Nm
Διαστάσεις3.940 x 1.745 x 1.500 mm
Χώρος αποσκευών286-935 lt
Βάρος1.105 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h9,7" 
Τελική ταχύτητα175 km/h
Μέση κατανάλωση*5 lt /100 km
Εκπομπές C0297 g/km
*Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube