Δεν υπάρχει αμφιβολία για την επιτυχημένη πορεία του Kia Ceed στην αγορά. Ήδη από την πρώτη γενιά ήταν ένα μοντέλο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της Ευρώπης, το οποίο ταρακούνησε από την αρχή τα νερά στην κόμπακτ κατηγορία, μπαίνοντας σφήνα στον ανταγωνισμό.
Η δεύτερη γενιά πήγε ακόμα ένα μεγάλο βήμα παραπέρα και το 2019, η Kia αφουγκραζόμενη το κλίμα της εποχής παρουσίασε το XCeed που είχε άρωμα crossover. Έχοντας έκτοτε ξεπεράσει τις 120.000 πωλήσεις στην Ευρώπη, ήρθε η ώρα για την ανανέωσή του.
Οι μικρές επεμβάσεις ουσίας ήρθαν να ολοκληρώσουν το Kia XCeed, ενισχύοντας τη θέση του στις κορυφαίες θέσεις της κόμπακτ κατηγορίας με crossover αέρα.
Οι διαστάσεις παρέμειναν απαράλλαχτες, όμως απέκτησε νέα φώτα LED, νέους προφυλακτήρες και πιο λεπτή γρίλια εμπρός. Για εκείνους που θέλουν δώσουν σπορ πινελιές, στην γκάμα προστέθηκε η έκδοση GT-Line -όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής- που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων πίσω φώτα κυψελοειδούς σχεδίασης, καθρέπτες σε μαύρο χρώμα, πλαίσιο μάσκας με σκούρο χρώμιο και διαχύτη στο πίσω μέρος.
Στο εσωτερικό, τα γραφικά του ψηφιακού πίνακα οργάνων με διαγώνιο 12,3” έχουν ανασχεδιαστεί και το νέο επίπεδο εξοπλισμού GT-Line έρχεται να προσθέσει σπορτίβ νότες: Flat-bottomed τιμόνι, δερμάτινο λεβιέ ταχυτήτων και μαύρη επένδυση οροφής.
Η καμπίνα συνεχίζει να είναι εργονομικά άρτια με μπόλικους αποθηκευτικούς χώρους και το υψηλό ποσοστό σε μαλακά πλαστικά να εισφέρει στην ποιοτική αίσθηση. Η συναρμογή σαφώς δεν προβληματίζει και δείχνει ότι θα αντέξει στο πέρασμα του χρόνου.
Η θέση οδήγησης είναι σωστή -όχι ιδιαίτερα ψηλή- και τα καθίσματα άνετα, δίνοντας την αίσθηση ότι όποια κι αν είναι η διάπλαση του οδηγού, θα ταξιδέψει ξεκούραστα. Όσο για αυτούς που θα ταξιδέψουν στο πίσω κάθισμα, ο χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι είναι παραπάνω από ικανοποιητικός. Εξίσου ικανοποιητικός χώρος υπάρχει και για τις αποσκευές, με 380 lt.
Στα χέρια μας για τη δοκιμή είχαμε την έκδοση με τον 1.500άρη βενζινοκινητήρα τούρμπο, το ήπια υβριδικό σύστημα 48V και το αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το σύνολο δεν έχει υποστεί αλλαγές οπότε συνεχίζει να αποδίδει 160 PS και 253 Nm.
Το μοτέρ λειτουργεί αθόρυβα και μονάχα όταν φτάσει στο κόκκινο θα κάνει αισθητή την παρουσία του στην καμπίνα. Το τράβηγμα είναι ευχάριστο από χαμηλά και κορυφώνεται στο μεσαίο φάσμα. Θα λέγαμε ότι ταιριάζει γάντι στο Kia XCeed δίνοντας την εντύπωση ότι μπορεί να το επιταχύνει από στάση στα 100 km/h, πιο σπιρτόζικα από τα 9,2” που υπόσχεται η Kia.
Περνώντας στα της οικονομίας, στο προφίλ οδήγησης Eco το ήπια υβριδικό σύστημα δίνει τη δυνατότητα coasting με σβηστό τελείως τον κινητήρα για πραγματική οικονομία. Οπότε ως αποτέλεσμα -χωρίς να λυπόμαστε το γκάζι- η μέση κατανάλωση σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής έφτασε στα 7,8 lt/100 km.
Στον δρόμο, όπως και πριν την ανανέωση, το Kia XCeed απορροφά τις κακοτεχνίες τις ασφάλτου πολύ αποτελεσματικά. Παρατηρήσαμε ωστόσο τον θόρυβο κύλισης να είναι μειωμένος αισθητά, παρότι η Kia δεν ανακοινώνει βελτιώσεις σε αυτόν τον τομέα.
Την ίδια στιγμή, ο αεροδυναμικός θόρυβος στον αυτοκινητόδρομο παραμένει σε χαμηλό επίπεδο και σε συνδυασμό με το σταθερό πάτημα, το Kia XCeed γίνεται ιδανικός συνταξιδιώτης.
Θετικές συνεχίζουν να είναι οι εντυπώσεις όταν ο ρυθμός ανέβει. Το τιμόνι προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση και έχει σωστό βήμα. Ο έλεγχος του αμαξώματος από την ανάρτηση είναι αψεγάδιαστος, χάρη στην απόλυτα ισορροπημένη ρύθμισή της. Συνολικά, το Kia XCeed αποδεικνύεται άκρως ευχάριστο και συμμετοχικό, με οδηγικές αρετές που παραπέμπουν σαφώς σε ένα καλοστημένο χάτσμπακ παρά σε crossover και πολύ περισσότερο σε SUV.
Αυτό που κάπως χαλάει την αρμονία του συνόλου είναι το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Οι αλλαγές του είναι ομαλές και σχετικά γρήγορες, όμως μοιάζει διστακτικό και άτσαλο στο μανουβράρισμα. Επιπλέον, όταν του ζητάς ένα απότομο κατέβασμα πατώντας τέρμα το γκάζι, αργεί κάπως να ολοκληρώσει αυτή τη διαδικασία. Βέβαια, όσο περνάς χρόνο μαζί του θα βρεις τα κουμπιά του και θα κάνει εν τέλει τη ζωή σου πιο εύκολη.
Εν κατακλείδι, οι επεμβάσεις που έκανε η Kia ολοκλήρωσαν το XCeed. Είναι άνετο, ποιοτικό, πρακτικό, οδηγικά ενδιαφέρον και έχει στο ρεπερτόριο του τον περιπετειώδη χαρακτήρα του crossover που απαιτούν οι καιροί. Είναι ακόμη ένα δείγμα ότι οι Κορεάτες κατασκευαστές έχουν πλέον αγγίξει την κορυφή.
Το ήπια υβριδικό Κia XCeed με τον 1.5 T-GDi και το DCT κιβώτιο ξεκινά από τις €26.690 για το επίπεδο εξοπλισμού Premium (€1.600 παραπάνω από το χειροκίνητο με το iMT κιβώτιο). Με €2.000 επιπλέον αξίζει να αναβαθμίσετε στο Platinum που έχει επιπλέον καλούδια όπως επένδυση καθισμάτων από ύφασμα και συνθετικό δέρμα, infotainment με οθόνη 10,25” και ενεργό cruise control. Για όσους πάλι αναζητούν σπορ πινελιές και ψηφιακό πίνακα οργάνων, η ενδεδειγμένη επιλογή είναι η έκδοση GT-Line που έχει τιμή εκκίνησης τις €31.190.
Kia ΧCeed 1.5T 160 PS 7DCT 48V Hybrid | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE | Οι μικρές επεμβάσεις ουσίας ήρθαν να ολοκληρώσουν το XCeed, ενισχύοντας τη θέση του στις κορυφαίες θέσεις της κόμπακτ κατηγορίας με crossover αέρα. |
Τιμή | Από €26.690 |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.482 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, συνεχώς μεταβαλλόμενη διάρκεια βαλβίδων (CVVD), ηλεκτρικό μοτέρ BISG, μπαταρία 48V, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων |
Απόδοση | 160 PS/5.500 rpm, 253 Nm/1.500-3.500 rpm |
Διαστάσεις | 4.395 x 1.826 x 1.495 mm |
Χώρος αποσκευών | 380 lt |
Βάρος | 1.430 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 9,2" |
Τελική ταχύτητα | 208 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 7,8 lt/100 km |
Εκπομπές CO2 | 137-142 g/km |
Μετρήσεις κατασκευαστή, μέτρηση DRIVE* | |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |