Test drive: Kia EV9 GT-Line, επίδειξη δύναμης

Test drive: Kia EV9 GT-Line, επίδειξη δύναμης

Στο πρόσωπο ενός μεγάλου, ανατρεπτικού και πολυθέσιου SUV, η ηλεκτρική γκάμα της Kia βρίσκει τη ναυαρχίδα που υποδηλώνει ότι οι Κορεάτες είναι έτοιμοι να κυριαρχήσουν σε όλα τα μέτωπα της ηλεκτροκίνησης.

Η Kia έχει κάνει σημαντικά άλματα την τελευταία δεκαετία και δίχως αμφιβολία το λανσάρισμα του EV9 στην αγορά σηματοδοτεί ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την κορεατική μάρκα συνολικά και όχι μόνο στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. 

Η τολμηρή, φουτουριστική εμφάνιση και το πληθωρικό μέγεθος προκαλούν αίσθηση σε κάθε πέρασμά του. Με το εντυπωσιακό παρουσιαστικό να υποστηρίζεται από ένα ευρύχωρο εσωτερικό, πληθώρα τεχνολογιών και, το σημαντικότερο ίσως, από μια μπαταρία μεγάλης χωρητικότητας που του δίνει αξιοπρόσεκτη αυτονομία για τις διαστάσεις και το βάρος του.

To Kia EV9 GT-Line, μια ναυαρχίδα που δεν εστιάζει απλώς στην πολυτέλεια, αποτελεί μια δήλωση των δυνατοτήτων της Kia

Παρότι η Kia διαθέτει πλέον πολυετή παρουσία στην ηλεκτροκίνηση και πολύ αξιόλογη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων, το EV9 δεν μοιάζει με κανένα άλλο. Κι αυτό παρόλο που βασίζεται σε μια επιμηκυμένη έκδοση της πλατφόρμα E-GMP που χρησιμοποιεί και το μικρότερο EV6. Από όποια γωνιά και αν το παρατηρήσεις υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες να επεξεργαστείς. Που στην πλειονότητά τους μάλιστα, τις αντικρίζεις για πρώτη φορά σε μοντέλο της Kia.

Test drive, Kia EV9 GT-Line

Αρχικά, φυσικά, είναι το μέγεθος. Με μήκος λίγο μεγαλύτερο από πέντε μέτρα και πλάτος σχεδόν δύο, το EV9 καταλαμβάνει αρκετό μέρος του δρόμου. Και δείχνει να ταιριάζει περισσότερο στις αμερικανικές λεωφόρους των πέντε λωρίδων, παρά σε αστικό ιστό της Γηραιάς Ηπείρου. Ο σχεδιασμός είναι εξίσου εντυπωσιακός. Από τους περίτεχνους κάθετους προβολείς LED, μέχρι τις τετραγωνισμένες γραμμές και τις επίπεδες, πολυγωνικές επιφάνειες που αντανακλούν το φως. 

Οι χειρολαβές των θυρών βυθίζονται προς τα μέσα όταν κλειδώνουν, όχι μόνο για να δώσουν μια πιο «καθαρή» επιφάνεια στη συνολική εμφάνιση αλλά και για καλύτερη ροή του αέρα. Παρότι λοιπόν το τετραγωνισμένο σχήμα του, με λεπτομέρειες όπως αυτή, τους ενεργούς αεραγωγούς εμπρός και τη διαμόρφωση 3D του κάτω μέρους, το EV9 πετυχαίνει τον εξαιρετικό συντελεστή αντίστασης Cd=0,28. Αεροδυναμική απόδοση που συμβάλλει κι αυτή στο να πετύχει τα νούμερα αυτονομίας που θα δούμε παρακάτω.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό στοιχείο της εξωτερικής εμφάνισης είναι η χαμηλή μέση γραμμή του αμαξώματος. Σε συνδυασμό με το ύψος του, επέτρεψε να μπουν μεγαλύτερα παράθυρα που δίνουν καλύτερη θέα προς τα έξω και περισσότερη φωτεινότητα μέσα. Παράλληλα, η ψηλή γραμμή της οροφής που εκτείνεται μέχρι το πίσω μέρος χωρίς κλίση, δείχνει ότι ακόμη και ενήλικοι μπορούν να καθίσουν άνετα στην τρίτη σειρά καθισμάτων. Και αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να ειπωθεί για πολλά 7θέσια της αγοράς.

Σε αυτό το σημείο να σημειώσουμε ότι πέρα από την κλασική 7θέσια διάταξη 2+3+2, το EV9 είναι διαθέσιμο και σε μια πιο πολυτελή 6θέσια. Με δύο ατομικά καθίσματα στη μεσαία σειρά που μπορούν να περιστρέφονται κατά 180 μοίρες.

Test drive, Kia EV9 GT-Line

Στο πίσω μέρος, η φαρδιά πίσω πόρτα του EV9 πλαισιώνεται εκατέρωθεν από λεπτά φωτιστικά σώματα σχήματος Υ που κάνουν το αυτοκίνητο άμεσα αναγνωρίσιμο από πίσω. Καθώς η πόρτα ανοίγει ηλεκτρικά προς τα πάνω, αποκαλύπτει έναν χρήσιμο χώρο αποσκευών 312 lt, ακόμη και όταν χρησιμοποιούνται τα πίσω καθίσματα. 

Όταν δεν χρειάζεται η τρίτη σειρά, ο χώρος αποσκευών αυξάνεται στα 828 lt. Και με τη χρήση μόνο των δύο εμπρός καθισμάτων, το SUV της Kia μετατρέπεται σε… βαν, προσφέροντας χώρο φόρτωσης 2.393 lt! Επιπλέον υπάρχει κι ένα διαμέρισμα (frunk) κάτω από το εμπρός καπό, που χωράει άλλα 52 lt.

Το μεταξόνιο που έχει μακρύνει στα 3,1 m, οι ακροβολισμένοι θηριώδεις τροχοί των 21’’ στα άκρα του αυτοκινήτου και οι μυώδεις θόλοι που τονίζονται από γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα στην περίπτωση του αυτοκινήτου που είχαμε στη διάθεσή μας, δημιουργούν μια όμορφη αντίθεση με το μπλε ματ του υπόλοιπου αμαξώματος. Το μεγάλο μεταξόνιο επέτρεψε παράλληλα να δημιουργηθεί ένα πραγματικά πολύ ευρύχωρο εσωτερικό.

Περνώντας στην καμπίνα, ο οδηγός αντικρίζει εμπρός του το ψηφιακό ταμπλό Panoramic Wide Display που αποτελείται από ένα ζεύγος οθόνες των 12,3”, ανάμεσα στις οποίες βρίσκεται μια μικρότερη μονάδα 5,3” με ρυθμίσεις για τον κλιματισμό και τα καθίσματα. 

Τα ευχάριστα νέα σε επίπεδο εργονομίας είναι ότι υπάρχουν φυσικοί διακόπτες στην κεντρική κονσόλα για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας και της έντασης του ανεμιστήρα του κλιματισμού. Αλλά κι ένα πάνελ με «πλήκτρα» επαφής που δίνουν πιο άμεση πρόσβαση σε διάφορα υπό-μενού του infotainment. Το τελευταίο προσφέρει πολλές επιλογές συνδεσιμότητας, περιλαμβανομένων των Android Auto και Apple CarPlay -και τα δύο διαθέσιμα ασύρματα.

Test drive, Kia EV9 GT-Line

Ο συνολικός διάκοσμος του εσωτερικού είναι μίνιμαλ και τα υλικά μοντέρνα, τόσο στην όψη όσο και στη σύσταση. Το δέρμα είναι τεχνητό και τα πλαστικά προέρχονται είτε από ανακύκλωση είτε από βιώσιμες πηγές. Η συναρμογή τους είναι αψεγάδιαστη σε εμφάνιση, ωστόσο, δείχνουν μάλλον λίγο «φτωχά» για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας τιμής. Με κάποια σημάδια στο αυτοκίνητο που μας παραχωρήθηκε να δείχνουν ότι είναι και επιρρεπή στις γρατζουνιές. 

Με άφθονες μεγάλες θήκες και δυνατότητα διαμόρφωσης των καθισμάτων, την πρακτικότητα του EV9 θα τη ζήλευαν πολλά MPV του παρελθόντος. Ομοίως και τους χώρους του. Θέμα ύψους δεν υπάρχει για κανέναν επιβάτη, με τον χώρο για τα γόνατα στη μεσαία σειρά καθισμάτων να είναι τεράστιος, τα καθίσματα πολύ άνετα και με ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης. 

Test drive, Kia EV9 GT-Line

Στην τρίτη σειρά είναι αναμενόμενα πιο περιορισμένος αλλά αξιοποιήσιμος. Και όχι προορισμένος μόνο για πολύ μικρά παιδιά, όπως συνήθως συμβαίνει στα περισσότερα 7θέσια. Επιπλέον, οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ανεξάρτητο σύστημα κλιματισμού, ποτηροθήκες και θύρες USB -ακόμα και αυτοί της τρίτης σειράς.

Η έκδοση GT-Line του Kia EV9 που δοκιμάζουμε εδώ εφοδιάζεται με ένα ηλεκτρικό σύγχρονο μοτέρ μόνιμου μαγνήτη -απόδοσης 192 PS και 350 Nm- σε κάθε άξονα, δίνοντάς του και χαρακτηριστικά τετρακίνησης. Η συνδυασμένη ισχύς φθάνει τους 385 ίππους και 700 Nm, με τις επιδόσεις να είναι εντυπωσιακές παρόλο το βάρος των 2.664 kg. Η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 5,3” με την τελική να αγγίζει τα 200 km/h.

Kia EV9 GT-Line

Τα δυο ηλεκτρικά μοτέρ αντλούν ενέργεια από μια μπαταρία χωρητικότητας 99,8 kWh, που χάρη στο σύστημα φόρτισης των 800V μπορεί να επαναφορτιστεί αρκετά γρήγορα. Η Kia ανακοινώνει ότι μια 15λεπτη στάση σε ταχυφορτιστή DC δίνει έως και 249 km για να συνεχίσεις το ταξίδι σου. Σε ένα κοινό Wallbox των 11 kW πάντως, για μια πλήρη φόρτιση απαιτούνται τουλάχιστον εννέα ώρες.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου που περάσαμε με την κορυφαία έκδοση του EV9 και σε διάφορες συνθήκες οδήγησης, η μέση κατανάλωση ενέργειας κυμάνθηκε ελάχιστα πάνω από τις 22,8 kWh/100 km που ανακοινώνει το εργοστάσιο με το πρότυπο WLTP. Δείχνοντας μας ότι μπορεί να διανύσει με μεγάλη ευκολία απόσταση μεγαλύτερη των 400 km με μια φόρτιση.

Όπως και τα υπόλοιπα EV της πλατφόρμας E-GMP, το Kia EV9 έχει τη συστοιχία μπαταριών (βάρους 566,5 kg) χαμηλά στο πάτωμα, για καλύτερη κατανομή και χαμήλωμα του κέντρου βάρους. Εφοδιάζεται με ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων εμπρός-πίσω και με αυτορρυθμιζόμενα αμορτισέρ που ανταποκρίνονται στη συχνότητα των ανωμαλιών του δρόμου, για καλύτερη επαφή με το οδόστρωμα και μεγαλύτερη άνεση. Η πίσω ανάρτηση είναι επιπλέον και self levelling, κρατώντας την απόσταση από το έδαφος σταθερή, ανεξάρτητα από το φορτίο του αυτοκινήτου.

Test drive, Kia EV9 GT-Line

Προσοχή δόθηκε και στα λάστιχα που ντύνουν τις ζάντες των 21”, τα οποία έχουν ειδική κατασκευή για χαμηλότερο θόρυβο κύλισης. Με το επίπεδο θορύβου που περνά στην καμπίνα να μειώνουν επίσης τα πολυστρωματικά κρύσταλλα.

Για την οδήγηση σε κανονικές συνθήκες υπάρχουν τέσσερα προγράμματα: Eco για οικονομία και αυτονομία, Sport για τις μέγιστες επιδόσεις, Normal για τον βέλτιστο συνδυασμό των ανωτέρω και MyDrive για τις προσωπικές προτιμήσεις του καθενός.

Αλλά ας μην ξεχνάμε ότι το EV9 είναι και SUV. Όχι βέβαια για τα κατσάβραχα, αλλά για τα γλιστερά και σαθρά εδάφη, καθώς διαθέτει το σύστημα TerrainModeSelect που επιτρέπει την επιλογή ανάμεσα σε τρία ακόμη οδηγικά προγράμματα: Mud, Sand και Snow.

Kia EV9 GT-Line

Στο Kia EV9 προσφέρεται πληθώρα λειτουργιών και υπηρεσιών. Όπως η KiaEVRoutePlanner που καταρτίζει εναλλακτική διαδρομή με σταθμούς επαναφόρτισης όταν διαπιστωθεί ότι εξαντλείται η μπαταρία και δεν θα φτάσεις στον προορισμό σου. Υπάρχει επίσης δυνατότητα online πλοήγησης με όλες τις σχετικές πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο.

Σημαντικό είναι βέβαια και το πακέτο συστημάτων ασφαλείας που προσφέρεται. Περιλαμβάνει στάνταρ το εξελιγμένο HighwayDrivingAssist2 (ενεργή διατήρηση λωρίδας, HandsOnDetection και SmartCruiseControl), συστήματα αποφυγής ή μετριασμού μετωπικής, πλάγιας και οπίσθιας σύγκρουσης, συστήματα παρακολούθησης του περιβάλλοντος χώρου και ειδοποίησης κινδύνου, σύστημα αυτόματης ρύθμισης της ταχύτητας ανάλογα με τα όρια, αυτόματη εναλλαγή σκάλας των (LED) προβολέων, ψηφιακοί καθρέφτες ευρείας γωνίας και πολλά άλλα. 

Το EV9 είναι επίσης μια καλή πλατφόρμα για να δεις πώς λειτουργούν τα τελευταία συστήματα ασφαλείας που αφορούν την προσοχή του οδηγού. Αν στρέψεις το βλέμμα σου για κάμποσα δευτερόλεπτα σε οποιαδήποτε από τις τρεις οθόνες μπροστά σου ή χαζεύεις από το παράθυρο, η υπέρυθρη κάμερα παρακολούθησης του οδηγού θα σε ειδοποιήσει να στρέψεις την προσοχή σου στον δρόμο. Αν πάλι ξεπεράσεις το αναγραφόμενο όριο ταχύτητας, έστω και για λίγα χιλιόμετρα, θα ακούσεις ένα σήμα που σου ζητά ευγενικά να επιβραδύνεις.

Test drive, Kia EV9 GT-Line

Αφήνοντας τα ηλεκτρονικά συστήματα στην άκρη, αυτό που σου προκαλεί εντύπωση από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του EV9 είναι πόσο απρόσμενα εύκολο και φυσιολογικό είναι σε αίσθηση για το μέγεθός του. Κάθεσαι ψηλά και οι τετραγωνισμένες γραμμές σε βοηθούν να ξέρεις πού τελειώνει το αμάξωμα ώστε να τοποθετείς με άνεση και ακρίβεια τα 2,36 μέτρα του πλάτους (μαζί με τους καθρέφτες), ακόμα και στα στενά της Αθήνας.

Το τιμόνι είναι γρήγορο, με καλή αίσθηση και κόβει αρκετά. Φυσιολογική αίσθηση έχουν και τα φρένα, που δεν παρουσιάζουν το τυπικό «σκαλοπάτι» στη μετάβαση από την ανάκτηση ενέργειας στην τριβή. Όσο για τον βαθμό επιβράδυνσης με την ανάκτηση, ρυθμίζεται με paddles στο τιμόνι και μπορεί να γίνει πολύ δυνατός.

Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση και η επιτάχυνση εντυπωσιακή ακόμα και όταν βυθίζεις το δεξί πεντάλ με τριψήφιο νούμερο στο κοντέρ. Θαρρείς πως ζυγίζει τελικά πολύ λιγότερο από τους 2,6 τόνους που αναγράφονται στην άδεια. Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι πως όλα αυτά γίνονται άκοπα κι αθόρυβα, ακόμα και όταν αποφασίσεις να το πιέσεις. Το αμάξωμα δεν γέρνει έντονα στις στροφές και τα λάστιχα με το φαρδύ πέλμα των 285 mm εξασφαλίζουν εντυπωσιακή πρόσφυση. Τόσο στις ανοικτές καμπές με υψηλές ταχύτητες όσο και όταν στρίβεις σε πιο στενούς δρόμους μιας περιφερειακής διαδρομής. 

Παρόλο τους μεγάλους τροχούς και 45άρι προφίλ των ελαστικών, η άνεση και η ποιότητα κύλισης είναι λες και κινείσαι σε μαγικό χαλί. Ακόμα και στις χαμηλές ταχύτητες που κινείσαι στην πόλη, η ανάρτηση απορροφά τις κακουχίες χωρίς τριγμούς και δυσάρεστα κοπανήματα.

Test drive, Kia EV9 GT-Line

Στο τέλος της μέρας, το μεγάλο ηλεκτρικό SUV της Kia σου αφήνει μόνο θετικές εντυπώσεις με τις ικανότητές του συνολικά. Παρέχει άπλετους χώρους για έως και επτά επιβάτες, εντυπωσιακή αυτονομία για τις πληθωρικές διαστάσεις του, πολύ καλές επιδόσεις και ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά. Σε συνδυασμό μάλιστα με την εξωτερική σχεδίαση που παραπέμπει περισσότερο σε εκθεσιακό πρωτότυπο παρά σε αυτοκίνητο παραγωγής, η τιμή δικαιολογείται απόλυτα, όσο πολλά και αν ακούγονται αρχικά οι €84.000 του τιμοκαταλόγου. Ειδικά αν λάβεις υπόψη σου πόσο στοιχίζουν άλλα αυτοκίνητα που μπορούν να σταθούν δίπλα του σε επίπεδο διαστάσεων και εσωτερικών χώρων. 

Kia EV9 GT-Line

Τι λέει το DRIVEΕντυπωσιακό, με πληθωρικές διαστάσεις και φουτουριστική εμφάνιση, το μεγάλο SUV της Kia παρέχει άπλετους χώρους για έως και επτά επιβάτες, εντυπωσιακή -αυτονομία και πολύ ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά. Με τo EV9 η Kia μας υπενθύμισε για ακόμα μια φορά ότι βρίσκεται σε καλό φεγγάρι με την ηλεκτροκίνηση, εξελίσσοντας αυτοκίνητα που ξεχειλίζουν αυτοπεποίθηση.
Τιμή  Από €84.000
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαEV, ηλεκτρικό σύγχρονο μοτέρ μόνιμου μαγνήτη εμπρός με απόδοση 192 PS και 350 Nm, ηλεκτρικό σύγχρονο μοτέρ μόνιμου μαγνήτη πίσω με απόδοση 192 PS και 350 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 99,8 kWh, αρχιτεκτονική 800V, τετρακίνηση, κιβώτιο μιας σχέσης
Απόδοση 385 PS, 700 Nm
Διαστάσεις5.015 x 1.980 x 1.780 mm
Χώρος αποσκευών333-828 lt (συν 52 lt frunk)
Βάρος2.664 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h5,3" 
Τελική ταχύτητα200 km/h
Μέση κατανάλωση*23,8 kWh/100 km
Aυτονομία*403 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC 240 kW, 0-80%24'
AC 11 kW, 0-100%9,1 ώρες
*Mετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube