Test drive: Honda Jazz e:HEV MY24

Test drive: Honda Jazz e:HEV MY24

To Honda Jazz ανανεώθηκε υπενθυμίζοντας ότι συνδυάζει την οικονομία με την πρακτικότητα όπως κανένα άλλο μοντέλο στη σουπερμίνι κατηγορία.

Το Honda Jazz ανέκαθεν προχωρούσε στο δικό του μονοπάτι, αποτελώντας μια ιδιαίτερη περίπτωση στην αγορά με χαρακτηριστικά από MPV και σουπερμίνι. Σήμερα, το Jazz καλείται να επιβιώσει στο απαιτητικό πεδίο μάχης της κατηγορίας B και συνάμα να πείσει ένα αγοραστικό κοινό που μοιάζει να έχει μάτια μόνο για crossover και SUV. Μη γελιόμαστε, η προσθήκη στην γκάμα της έκδοσης Crosstar που έχει crossover χαρακτήρα δείχνει ακριβώς αυτό.

Θέλοντας λοιπόν να το κρατήσει ζωντανό και να του δώσει ακόμα περισσότερες ευκαιρίες να ξεδιπλώσει τα χαρίσματά του στην αγορά, η Honda προχώρησε στην ανανέωση του μικρότερου μοντέλου της.

Εξωτερικά έγιναν επεμβάσεις στην μάσκα και τους προφυλακτήρες, ενώ τα εμπρός φώτα απέκτησαν σκουρόχρωμο περίγραμμα. Να σημειώσουμε ότι η γκάμα εμπλουτίστηκε με το νέο επίπεδο εξοπλισμού Advance Sport που έχει σπορτίβ πινελιές.

Honda Jazz e:HEV MY24
Επεμβάσεις έγιναν στην μάσκα και τους προφυλακτήρες με εμπρός φώτα να έχουν αποκτήσει σκουρόχρωμο περίγραμμα.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές περιορίζονται στις νέες επιλογές χρωμάτων, υλικών και διακόσμου. Κάτι που σημαίνει ότι η ουσία παραμένει απαράλλαχτη: Η καμπίνα του Honda Jazz εξακολουθεί να είναι καλοφτιαγμένη και πολύ ευχάριστη κάνοντας μια ανεπανάληπτη ωδή στην πρακτικότητα.

Η ορατότητα είναι άψογη, η θέση οδήγησης άνετη και σχεδόν παντού υπάρχουν διακριτικά ενσωματωμένοι αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα, τους οποίους είναι αδύνατο να μην εκτιμήσεις.

Την ίδια στιγμή ο χώρος στο πίσω κάθισμα είναι άπλετος, δίνοντας την αίσθηση ενός μοντέλου από μεγαλύτερη κατηγορία. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 304 lt που χαρακτηρίζεται απλώς ικανοποιητική, όμως με τα πίσω καθίσματα πεσμένα το νούμερο αυξάνεται στα 1.205 lt. Επιπλέον, χάρη στο έξυπνο σύστημα «Magic Seats» το έδρανο μπορεί να ανασηκωθεί για τη φόρτωση ψηλών αντικειμένων.

Honda Jazz e:HEV MY24
Η καμπίνα παραμένει καλοφτιαγμένη και ευχάριστη, γεμάτη με διακριτικά ενσωματωμένους αποθηκευτικούς χώρους για μικροαντικείμενα σχεδόν σε κάθε σημείο.

H Honda ωστόσο δεν περιορίστηκε στις κοσμητικές επεμβάσεις, κάνοντας και βελτιώσεις ουσίας στο υβριδικό σύστημα e:HEV. Σε αυτό το σημείο να υπενθυμίσουμε ότι το τελευταίο αποτελείται από ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC που λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο Atkinson, δύο ηλεκτρομοτέρ και ένα κιβώτιο σταθερής σχέσης το οποίο η εταιρεία ονομάζει e-CVT (Constant Velocity Transmission και όχι Continuously Variable Transmission όπως συνήθως) μέσω του οποίου επιλέγεται ο κινητήρας που θα κινεί τους τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες, για να επιτευχθεί η βέλτιστη απόδοση.

Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης: EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Επί της ουσίας, το Jazz ξεκινά και κινείται κατά κανόνα αμιγώς ηλεκτρικά. Σε αυτή την περίπτωση το θερμικό μοτέρ λειτουργεί ως γεννήτρια της μπαταρίας των 0,8 kWh με μεσαίες ταχύτητες ή κατά την έντονη επιτάχυνση, χωρίς σύνδεση με τους τροχούς. Αυτή η σύνδεση γίνεται με το κλείσιμο ενός συμπλέκτη μόνο με σταθερό φορτίο και υψηλή ταχύτητα κίνησης, όταν δηλαδή είναι αποδοτικά καλύτερο να κινείσαι καίγοντας βενζίνη αντί να την μετατρέπεις πρώτα σε ρεύμα.

Η Honda αύξησε λοιπόν την ισχύ του 1.5 i-VTEC από τους 97 στους 107 ίππους και η ισχύς του ηλεκτρικού μοτέρ ανέβηκε από τους 109 στους 122 ίππους. Παράλληλα, βελτίωσε την λειτουργία του υβριδικού συστήματος για καλύτερη απόκριση στις εντολές του οδηγού και ακόμη πιο ομαλή λειτουργία.
Μπορεί το σύστημα e:HEV να ακούγεται περίπλοκο -και είναι- αλλά το Jazz για άλλη μια φορά μας υπενθύμισε ότι η Honda δούλεψε σκληρά και πέτυχε το τέλειο αποτέλεσμα.

Honda Jazz e:HEV MY24
Η κύλιση είναι ποιοτική χάρη στην σωστή λειτουργία της ανάρτησης και την καλή ηχομόνωση.

Η επιτάχυνση έγινε ακόμη πιο γραμμική με το χρόνο απόκρισης του συστήματος να έχει μειωθεί αισθητά. Ταυτόχρονα, με ήπιο ρυθμό κίνησης μόνο κοιτώντας τον ψηφιακό πίνακα οργάνων θα καταλάβεις αν το θερμικό μοτέρ λειτουργεί ή όχι. Αυξάνοντας την πίεση στο γκάζι, θα κάνει αισθητή την παρουσία του στην καμπίνα χωρίς όμως το επίπεδο θορύβου να είναι ενοχλητικό. Επιπλέον, οι στροφές ανεβοκατεβαίνουν τεχνητά -όπως είδαμε για πρώτη φορά στο πιο πρόσφατο Civic- δίνοντας την εντύπωση ότι κάπου εκεί μέσα κρύβεται ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο.

Πάντως, ειδικά από χαμηλές ταχύτητες, τα 253 Νm του ηλεκτροκινητήρα ανεβάζουν ζωηρά τον ρυθμό, με τον κατασκευαστή να δηλώνει 9,6” για τα 0-100 km/h.

Η ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες τις ασφάλτου και σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση εξασφαλίζει ποιοτική κύλιση. Μονάχα σε εγκάρσιες ανωμαλίες ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας θα αντιδράσει κάπως ξερά. Όσο για το τιμόνι, δε σε γεμίζει με πληροφορία αλλά είναι ελαφρύ και κόβει πολύ, οπότε αποδεικνύεται ιδανικό για τις μανούβρες στην πόλη.

Honda Jazz e:HEV MY24

Όμως το κερασάκι στην τούρτα βάζει η κατανάλωση, με το σύστημα e:HEV να κάνει άψογα τη δουλειά κάτω από όλες τις συνθήκες. Η μέση τιμή της δοκιμής ήταν μόλις 5,2 lt/100 km, νούμερο που σε αστικές συνθήκες μπορεί να πέσει χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια στα εντυπωσιακά 4,6 lt/100 km.

Eν κατακλείδι, το φρεσκαρισμένο Honda Jazz επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά πως υπάρχουν μοντέλα χαμηλών τόνων που όσο περισσότερο χρόνο περνάς μαζί τους, τόσο περισσότερο τα εκτιμάς για την ευκολία που δίνουν στη ζωή σου. Την ίδια στιγμή, με τις τιμές να έχουν εκτοξευθεί, οι €27.500 που συνδυάζονται με πληρέστατο πακέτο εξοπλισμού δε κρίνονται -συγκριτικά- τόσο τσουχτερές όσο άλλοτε.

Οπότε, εάν ψάχνετε ένα μοντέλο στην κατηγορία B που συνδυάζει οικονομία, ποιότητα, χώρους και πρακτικότητα, τώρα ξέρετε ότι τα crossover και SUV δεν είναι μονόδρομος. Δώστε μια ευκαιρία στο Jazz και θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους.

Honda Jazz e:HEV MY24

Τι λέει το DRIVEΠαραμένει καλοφτιαγμένο, ευρύχωρο και πρακτικό όσο κανένα άλλο μοντέλο στην κατηγορία, ενώ αποτελεί έναν ταλαντούχο και διακριτικό αντίλογο στα B-SUV εάν το ζητούμενο είναι η ευχρηστία. Το φρεσκάρισμα έφερε το σύστημα κίνησης ακόμα πιο κοντά στο τέλειο.
ΤιμήΑπό €27.500
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαHEV, κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα βαλβίδων, 107 PS/6.000–6.400 rpm, 131 Nm/4.500-5.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 122 PS, 253 Nm, μπαταρία 0,8 kWh κίνηση εμπρός, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης
Απόδοση122 PS, 253 Nm
Διαστάσεις4.089 x 1.694 x 1.526 mm
Χώρος αποσκευών304 lt
Βάρος1.230-1247 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h9,6" 
Τελική ταχύτητα175 km/h
Μέση κατανάλωση*5,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2104 g/km
Μετρήσεις κατασκευαστή, μέτρηση DRIVE*.
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube