Με την προσθήκη του Puma στην γκάμα της Ford, αποδεικνύεται για άλλη μια φορά η δυναμική που έχουν αποκτήσει σήμερα τα μικρά SUV και crossover. Χωρίς να αποτελεί τον διάδοχο του πιο σκληροτράχηλου EcoSport, το Puma θέλει να καλύψει τις ανάγκες του σύγχρονου αγοραστικού κοινού, δίνοντας έμφαση στο στιλ, στην πρακτικότητα και στην τεχνολογία.
Το φρέσκο Ford Puma ξεδιπλώνει ακόμα τη βεντάλια των διαθέσιμων εκδόσεών του και πρόσφατα εμπλουτίστηκε από την αυτόματη έκδοση του 1.0 EcoBoost, την πετρελαιοκίνητη με τον 1.5 EcoBlue και την κορυφαία ST που φορά τον 1.5 EcoBoost των 200 PS. Παράλληλα όμως με τις περισσότερες επιλογές στην γκάμα κινητήρων, το Puma διαθέτει και αναθεωρημένες εκδόσεις εξοπλισμού με τη βασική πλέον να είναι η ST-Line που δοκιμάζουμε. Οι υπόλοιπες επιλογές είναι οι ST-Line X και ST-Line Vignale.
Ταιριαστό και σβέλτο
Έχοντας οδηγήσει και τις δύο διαθέσιμες εκδόσεις ισχύος του 1.0 EcoBoost Hybrid με τους 125 και 155 PS, σειρά έχει η αυτόματη έκδοση με το 7άρι διπλοσύμπλεκτο σασμάν. Το νέο αυτό κιβώτιο αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Ford με την Getrag και εφοδιάζει μόνο τον 3κύλινδρο 1.0 EcoBoost. O συγκεκριμένος συνδυασμός δεν διαθέτει προς το παρόν το ήπια υβριδικό σύστημα 48V που έχουν οι εκδόσεις με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων και προσφέρεται μόνο στην έκδοση των 125 PS, αλλά διαθέτει όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά. Έτσι λοιπόν, πέρα από τον άμεσο ψεκασμό και το τούρμπο, διαθέτει Ti-VCT και σύστημα απενεργοποίησης ενός κυλίνδρου (Cylinder Deactivation Technology).
Η μέγιστη ισχύς και οι στροφές που αυτή αποδίδεται δεν έχει αλλάξει. Αλλά ούτε και η ροπή ενισχύεται από την ηλεκτρική ώθηση του ήπια υβριδικού συστήματος, αποδίδοντας έτσι 200 Nm στις 1.750 rpm με overboost αντί για τα 210 Nm/1.750 rpm στην περίπτωση του χειροκίνητου σασμάν. Διαφορά εντοπίζουμε και στο συνολικό βάρος, με το αυτόματο Puma να είναι 46 kg περισσότερα από το αντίστοιχου κινητήρα με σύστημα mHEV (1.326 kg). Παρόλα αυτά, οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής μεταξύ των δύο εκδόσεων δεν έχουν μεγάλες διαφορές: Το σπριντ των 0-100 km/h της αυτόματης ολοκληρώνεται σε 10,2” με την τελική ταχύτητα να ακουμπά τα 187 km/h έναντι αντιστοίχως 10” και 191 km/h για το 1.0 EcoBoost Hybrid 125.
Το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη πραγματοποιεί πολύ ομαλά τις αλλαγές σχέσεων, έχει άμεσο kickdown και διαθέτει χειροκίνητη λειτουργία είτε μέσω του λεβιέ είτε μέσω των paddleς πίσω από το τιμόνι. Επιπλέον, η λειτουργία του επηρεάζεται από το επιλεγμένο πρόγραμμα στο Selective Drive Mode και στην επιλογή Sport να αλλάζει τις σχέσεις σε υψηλότερες στροφές.
Ίδια γεύση
Στον δρόμο, το Ford Puma είναι από τα πιο ευχάριστα στην οδήγηση μοντέλα της κατηγορίας. Η ρύθμιση της ανάρτησης ισορροπεί ανάμεσα στο πολύ καλό κράτημα και σε αρκετή δόση άνεσης, παρουσιάζοντας ενδοτικές αντιδράσεις και πολύ καλή λειτουργία του πίσω ημιάκαμπτου στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Στο ταξίδι, είναι ευθύβολο και πολιτισμένο, με λογικό αεροδυναμικό θόρυβο στις νόμιμες ταχύτητες ταξιδιού.
Επίσης, με απόσταση 16,6 cm από το έδαφος μπορεί να κινηθεί σε ένα στρωτό χωματόδρομο, ενώ χάρη στα προγράμματα οδήγησης το Puma πλεονεκτεί σε πιο τεχνικό τερέν, μιας και θα βοηθήσουν τον άπειρο οδηγό. Αυτό που κάνει τη μεγαλύτερη διαφορά πάντως είναι το τιμόνι του Ford Puma. Παρέχει στον οδηγό μπόλικη πληροφορία για το πού και τι πατούν οι εμπρός τροχοί, αναδεικνύοντάς το στο αμεσότερο μπροστινό της κατηγορίας. Τα φρένα με δίσκους και στις τέσσερις γωνίες δείχνουν δυνατά και η αίσθηση του πλατιού πεντάλ είναι καλή και ευθέως ανάλογη στον λόγο πίεση:αποτέλεσμα.
Η καμπίνα του Puma θυμίζει έντονα αυτή του Fiesta. Το εμπρός τμήμα του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό πλαστικό, αναβαθμίζοντας την αίσθηση ποιότητας. Αντίστοιχα καλού επιπέδου είναι και η συναρμογή, με το συνολικό αποτέλεσμα να δείχνει ότι θα αντέξει στον χρόνο. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, στηρίζοντας σωστά το σώμα και προσφέροντας καλή ορατότητα προς τα εμπρός, όχι όμως και διαγώνια πίσω. Οι χώροι θα βολέψουν έως και τέσσερις ενηλίκους, με τους πίσω να ψάχνουν λίγο παραπάνω αέρα για τα γόνατα εάν είναι ψηλοί.
Η μεγαλύτερη προσοχή δόθηκε στον χώρο αποσκευών. Στις ήπια υβριδικές εκδόσεις με το χειροκίνητο κιβώτιο η χωρητικότητα είναι 402 lt και στις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο φτάνει τα 456 lt, τιμή ιδιαίτερα ανταγωνιστική για την κατηγορία. Το ατού του όμως είναι το MegaBox: Ένας χώρος 80 lt στο πάτωμα που αντέχει έως 50 kg και είναι ιδανικός για ψηλά ή για βρώμικα αντικείμενα, αφού έχει θυρίδα αποστράγγισης και μπορεί να πλυθεί ακόμα και με λάστιχο. Μόνο που, όπως είναι φυσικό, δεν απομένει χώρος για εφεδρικό τροχό. Από την άλλη, το διπλό πάτωμα δημιουργεί επίπεδο χώρο με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος –σε αναλογία 60:40.
Πλούσιο και με λογική τιμή
Το Ford Puma 1.0 EcoBoost DCT με τους 125 ίππους τιμάται €23.951 και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας της βασικής έκδοσης ST-Line είναι σαφώς πλούσιος. Υπάρχουν όλες οι ευκολίες μαζί με αυτόματο κλιματισμό, cruise control, infotainment SYNC 3 με οθόνη αφής 8" και σύστημα πλοήγησης, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός πίσω και 17άρες ζάντες αλουμινίου. Επίσης, στάνταρ είναι η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας.
Διαμορφώστε εδώ το δικό σας Ford Puma
Τι λέει το DRIVE
Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη δεν αλλοιώνει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που έχουμε εκθειάσει στο Ford Puma. Σε συνδυασμό μάλιστα με τον πλήρη εξοπλισμό, τους ικανούς χώρους και την άνεση και ευκολία που δίνει το αυτόματο κιβώτιο στις αστικές μετακινήσεις, το σπορ crossover της Ford δείχνει ιδιαίτερα ανταγωνιστικό.
Τιμή Από €23.951
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, Ti-VCT, CDT, κίνηση εμπρός, Εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
Απόδοση 125 PS/6.000 rpm, 170 Nm/1.400-4.500 rpm (200 Nm/1.750 rpm overboost)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2”
Τελική ταχύτητα 187 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 138 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.207 x 1.805 x 1.548 mm
Χώρος αποσκευών 456 lt
Βάρος 1.326 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης