Test drive: Dacia Duster Eco-G 100, ιερό δισκοπότηρο;

Test drive: Dacia Duster Eco-G 100, ιερό δισκοπότηρο;

To Dacia Duster ξαναποντάρει στον κινητήρα Eco-G 100 για να πετύχει επικοινωνιακή τιμή κάτω από τα 20 χιλιάρικα. Αυτή η βασική έκδοση ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις ή ένα αξιοπρεπές Duster φλερτάρει σε τιμή με τον ανταγωνισμό;

Πρωταθλητής πωλήσεων στα SUV όλων των κατηγοριών, το Dacia Duster μεταμορφώθηκε ολοκληρωτικά στη νέα, τρίτη γενιά. Πίσω από μια εμφάνιση που φιγουράρει με ιδιαίτερα σκληροτράχηλο στιλ, εξοπλισμός και η συμπεριφορά του στον δρόμο υπέστησαν επίσης ολοκληρωτική μετάλλαξη. Προς το καλύτερο φυσικά.

Κάνοντας την αναδρομή στην καριέρα του Duster, όταν αυτό έφτασε στην αγορά το 2010, εξέπληξε τους πάντες. Και για καλό λόγο, καθώς τα λογής λογής crossover, πόσω μάλλον τα οικονομικά, δεν είχαν γίνει ακόμη το τρεντ της αγοράς και ήταν ελάχιστα «γνωστά» στο ευρύ κοινό. Πολύ γρήγορα, το χαμηλού κόστους SUV κατάφερε να βρει μια πελατειακή βάση και να πετύχει, πουλώντας περισσότερα από δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως. Στην Ελλάδα, αυτή η πρώτη γενιά, από το 2010 έως και το 2017, ταξινόμησε 3.162 αυτοκίνητα.

Λίγα λεφτά, πολύ αυτοκίνητο: Το Dacia Duster Eco-G 100 αποτελεί ένα ιδιαίτερα πειστικό σημείο εισόδου στην γκάμα του μοντέλου

Test drive: Dacia Duster Eco-G 100, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η εμπρός κίνηση προφανώς και αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στο ελεύθερο 4x4. Αλλά όσο το τερέν δεν είναι σαθρό ή λασπώδες για να βάλει τους περιορισμούς του, οι σχεδόν 22 πόντοι από το έδαφος δίνουν στο Duster μια κάποια ευχέρεια.

To 2017 παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά που λανσαρίστηκε εμπορικά στις αρχές του ’18. Και ύστερα από δύο restyling, ένα το ’21 και το δεύτερο το ’22, παρέδωσε τη σκυτάλη στη νέα, ολοκαίνουργια γενιά την εφετινή άνοιξη. Με το κοντέρ των πωλήσεων για την Ελλάδα στη δεύτερη γενιά να γράφει σχεδόν 9.000 αυτοκίνητα. 

Στο Dacia Duster 3, η ρετσέτα «low cost» καρυκεύτηκε δεόντως, αρχής γενομένης από την τεχνική βάση. Με τον κίνδυνο το ρουμανικό αυτοκίνητο να χάσει το κύριο περιουσιακό στοιχείο του. Δηλαδή τον ασυναγώνιστο λόγο τιμής/αξίας. Είναι όμως έτσι ή το Groupe Renault δεν έχει λόγο να ανησυχεί για την εμπορική καριέρα του; H απάντηση είναι «όχι», καθώς τα νούμερα των παραγγελιών δείχνουν καθησυχαστικά. Φανταστείτε ότι ακόμη και πριν λανσαριστεί εμπορικά τον Ιούνιο, οι παραγγελίες είχαν ξεπεράσει στην Ευρώπη τα 30.000 αυτοκίνητα.

Test drive: Dacia Duster Eco-G 100, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η Dacia βασίζεται στο υγραέριο για να προτείνει οικονομικά αυτοκίνητα στη χρήση. Κάτι που έχει βρει απήχηση στο κοινό, με το μοτέρ Eco-G 100 να αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 30% των πωλήσεων της ρουμανικής φίρμας.

Η κίνηση του Dacia Duster προς μια πιο upmarket τοποθέτηση είχε ήδη ξεκινήσει από την προηγούμενη γενιά και ειδικά με τις δύο ανανεώσεις της, το ’21 και το ’22. Με τη νέα γενιά να καθιστά σαφές, ότι το Duster σκοπεύει από τη μια να διατηρήσει την πελατειακή βάση του και από την άλλη να προσελκύσει πελάτες που δεν θα σκεφτόντουσαν ποτέ να οδηγήσουν ρουμανικό SUV πριν από μερικά χρόνια. 

Αλλά αλήθεια, πώς γίνεται με ένα προσιτό μοντέλο να κλέψεις κοινό από αυτοκίνητα όπως το Volkswagen T-Roc, το Peugeot 2008 ή το ομογάλακτο Renault Captur; Αλλά και από πιο οικονομικούς αντιπάλους όπως ένα Citroën C3 Aircross ή ένα Suzuki Vitara; Η απάντηση είναι με νέο πρόσωπο και δελεαστική τιμή. Απάντηση που δίνεται από το βασικό μόλις μοντέλο της γκάμας. Το Dacia Duster ECO-G 100 των €19.950 που, καίγοντας υγραέριο ή βενζίνη, παίζει ταυτόχρονα και το χαρτί της οικονομικής χρήσης.

Test drive: Dacia Duster Eco-G 100, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το Duster Eco-G 100 επωφελείται από τη χαμηλή τιμή του υγραερίου, κατά μέσο όρο €0,784/lt. Που σημαίνει ότι το λίτρο η αμόλυβδη είναι 2,4 φορές ακριβότερη (μέση τιμή 1,897/lt). Με το Duster να καίει 23% παραπάνω αέριο για τα ίδια χιλιόμετρα, σημαίνει ότι στα 100 km ξοδεύεις €7,2 για LPG έναντι €13,9 για βενζίνη.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το υγραέριο έχει εξελιχτεί σε πραγματική σπεσιαλιτέ της Dacia. Εδώ και αρκετά χρόνια, η ρουμανική φίρμα και μέλος του Groupe Renault είναι μοναδικός κατασκευαστής που διαθέτει στον κατάλογό του εκδόσεις μοντέλων διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG). Μαζί φυσικά και η μητρική εταιρεία, η Renault. Και για να το κάνουμε ακόμη πιο λύσσα εμπορικά το θέμα, τα μοντέλα διπλού καυσίμου αποτελούν τη βασική έκδοση στο σύμπαν των Sandero, Jogger και Duster. 

Μια έξυπνη προσέγγιση από την πλευρά των Ρουμάνων που έχουν αναγορεύσει την Dacia σε αδιαμφισβήτητη πρωταθλήτρια στις τιμές, επιτρέποντάς σου ταυτόχρονα να γεμίζεις το ρεζερβουάρ με €0,78 ανά λίτρο. Ακόμα και διορθώνοντας την τιμή με την παραδοχή ότι καις 20%-25% παραπάνω υγραέριο απ’ ό,τι βενζίνη, πάλι το γέμισμα θα σου βγει λιγότερο από €1/lt.

Test drive: Dacia Duster Eco-G 100, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στην πόλη αλλά και σε δρόμους μέτριας και χαμηλής ταχύτητας, το Duster Eco-G 100 σου επιφυλάσσει ευχάριστη συμπεριφορά.

Πιο ογκώδες, με αδρές γραμμές κι έντονες γωνίες, το νέο Duster 3 διαθέτει τον αέρα ενός πραγματικού μικρού off-roader. Με την κάθετη μάσκα και το οριζόντιο καπό αλά Jeep Avenger, και τους έντονους θόλους να τονίζουν το αποτέλεσμα. Το αυτοκίνητο δείχνει σαν να έχει κερδίσει σε μυϊκή μάζα, αλλά οι διαστάσεις διαψεύδουν αυτήν την εντύπωση. Σε σχέση με το προηγούμενο Duster μάκρυνε μόλις δύο πόντους (4,34 m), ενώ έχασε τρεις σε ύψος, κατεβαίνοντας στα 1,66 m. Με την απόσταση από το έδαφος έχει κερδίσει επτά χιλιοστά (21,7 cm).

H δεύτερη αξιοσημείωτη εξέλιξη του νέου Dacia Duster είναι στην καμπίνα, όπου το περιβάλλον και ο εξοπλισμός έγιναν πιο περίτεχνα και tech από του προκατόχου του. Το ταμπλό παρέμεινε αποκλειστικά κατασκευασμένα από σκληρό πλαστικό, με το σύνολο σχεδιαστικά να δείχνει ογκώδες και στιβαρό, και πάντως ταιριαστό με την αύρα του αυτοκινήτου.

Test drive: Dacia Duster Eco-G 100, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το ταμπλό του υγραεριοκίνητου Duster δεν διαφέρει από αυτό των υπολοίπων της γκάμας:  Αποδεκτή εργονομία, σκληρά πλαστικά οικονομικής επιλογής, παρόλα αυτά με ποιοτική συναρμολόγηση και καλό φινίρισμα.

Και τα στιλιστικά μοτίβα σχήματος «Υ» στους αεραγωγούς και με την αναγραφή «Duster» στο ταμπλό... Μια φιλάρεσκη αποτύπωση που δεν έχει προηγούμενο στην Dacia. 

Ακριβώς όπως κι ο techno εξοπλισμός που κάνει ντεμπούτο στη ρουμανική φίρμα χάρη στη χρήση της νέας πλατφόρμας CMF-B που το Duster μοιράζεται με το Jogger, αλλά και τα Renault Clio και Captur.

Test drive: Dacia Duster Eco-G 100, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στο ψηφιακό ταμπλό έχουμε την οθόνη με την κατ’ επιλογή εμφάνιση των δύο μετρητών καυσίμου. Το καύσιμο που χρησιμοποιείται εμφανίζεται κάτω αριστερά, ενώ το άλλο είναι προσβάσιμο μέσω της ζώνης των widget.

Ο τεχνολογικός εξοπλισμός στην καμπίνα συντίθεται από μια 7άρα οθόνη για τα όργανα ελέγχου, με απλές και ευανάγνωστες απεικονίσεις. 

Και μια μεγάλη έγχρωμη κεντρική οθόνη αφής με διαγώνιο 10,1” για τη διαχείριση του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας -Media Display στην έκδοση Extreme που είχαμε στα χέρια μας. 

Η οθόνη 10,1 ιντσών παρέχει εύκολη πρόσβαση στη ρύθμιση των βοηθημάτων οδήγησης. Η λειτουργία My Safety σου επιτρέπει να επιλέξεις ακριβώς ποια συστήματα υποβοήθησης επιθυμείς να βρίσκονται σε λειτουργία μέσω ενός αποκλειστικού μενού.

Τα γραφικά και η δομή του μενού του infotainment παραμένουν βασικά και χωρίς περιττά διακοσμητικά στοιχεία, αλλά εύκολα κατανοητά. Και ο χειρισμός με καλή απόκριση. 

Φυσικά σε αυτή την περίπτωση και ασύρματος κατοπτρισμός smartphone για Apple και Android είναι στάνταρ. Για να αναβαθμίσεις το infotainment με ενσωματωμένη πλοήγηση, χρειάζεσαι το έξτρα πακέτο Pack Techno που πάει ταίρι με το ηχοσύστημα Arkamys 3D με έξι ηχεία, ασύρματη φόρτιση smartphone και ηλεκτρικό χειρόφρενο.

Test drive: Dacia Duster Eco-G 100, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Μπορεί να μην είναι το ίδιο σκληροτράχηλο με το MHEV Duster TCe 130 4x4, αλλά στην έκδοση Extreme που είναι το δικό μας, ένα HDC, κλινόμετρο και ένδειξη για την κλίση ανάβασης ή κατάβασης το σύστημα την έχει!

Το πιο φτωχό σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Media Display που είχαμε εμείς, μπορεί να στερείται πλοήγησης, αλλά εξασφαλίζει αναπαραγωγή από smartphone, που σε τελική ανάλυση καθιστά την ενσωματωμένη επιλογή πλοήγησης κάπως ξεπερασμένη.

Στην περίπτωση που κάποιοι σκορτσάρουν με τα νέα «φαντεζί» συστήματα, να σημειώσουμε ότι αυτός ο εκσυγχρονισμός ήταν αναπόφευκτος. Με άλλα λόγια, η Dacia βάσει ευρωπαϊκής οδηγίας χρειαζόταν να ενσωματώσει το νέο πρότυπο GSR2: Προειδοποίηση ταχύτητας, εκτροπή από τη λωρίδα, φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης... Με τα προαιρετικά απενεργοποιούμενα ADAS να μπορούν να βγουν off μέσω του κουμπιού My Safety στα αριστερά του τιμονιού.

Πατώντας το κουμπί My Safety μπορείς να ανακαλέσεις τις προκαθορισμένες ρυθμίσεις του ευρωπαϊκού GSR 2. Το οποίο φυσικά -και σωστά- επανέρχεται κάθε φορά που βάζεις εμπρός.

Περνώντας σε πιο απτά και πρακτικά πράγματα, η καμπίνα είναι γεμάτη από έξυπνους επικουρικούς αποθηκευτικούς χώρου. Που συνδυάζονται έξτρα από έξυπνες λύσεις, όπως τα προσαρτήματα για αξεσουάρ με την ονομασία «Youclip» διάσπαρτα στην καμπίνα και στο πορτμπαγκάζ. Αλά Skoda Simple Clever, δηλαδή. 

Όπως τσέπη-organizer με ιμάντα για να την παίρνεις μαζί και εκτός αυτοκινήτου, βάση στο προσκέφαλο για πολλαπλές χρήσεις και για στήριξη πολυμέσων, επαγωγικό φορτιστή πάνω στη βάση του smartphone δίπλα στην κεντρική οθόνη, σύστημα 3 σε 1 (ποτηροθήκη, φως ανάγνωσης, κρεμάστρα).

Test drive: Dacia Duster Eco-G 100, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η βελτιωμένη φιλοξενία σε σύγκριση με αυτή της παλιάς γενιάς αντικατοπτρίζεται από την καλή θέση οδήγησης με το καλό εύρος ρυθμίσεων και τα καλύτερα σχεδιασμένα καθίσματα. Αλλά θα κάνουμε παράπονα για τη ζεστή επένδυση TEP Microcloud (πλενόμενη) με την έλλειψη παθητικού αερισμού του δικού μας Duster ECO-G 100 Extreme. 

Έτσι ακόμα και με κλιματιζόμενη την καμπίνα, τα μαλακά σημεία και πλάτη γίνονται μούσκεμα στον ιδρώτα. Και για το υποβραχιόνιο που είναι σταθερό και κάποιους μπορεί να τους ενοχλεί.

Test drive: Dacia Duster Eco-G 100, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η κύρια χωροταξική βελτίωση στην καμπίνα αφορά το πίσω κάθισμα. Κερδίζοντας δύο πόντους σε μήκος, χωρίς να μεταβληθεί το μεταξόνιο (2,66 m), υπάρχει πλέον περισσότερος χώρος για τα πόδια των επιβατών. 

Το πίσω κάθισμα από την άλλη δεν είναι συρόμενο (μην ζητάμε και πολλά με 20 χιλιάρικα) και η πλάτη του ανακλίνεται διαιρούμενη 70:30. Τέλος, να σημειώσουμε ότι η γυάλινη επιφάνεια πίσω έχει μειωθεί, εις βάρος της ορατότητας αναμενόμενα. Όπως μειωμένη είναι όλη η γυάλινη επιφάνεια του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα ένα λιγότερο φωτεινό εσωτερικό.

Το πίσω κάθισμα κέρδισε αέρα δύο πόντων για τα πόδια των επιβατών που πλέον κάθονται σε πιο μαλακό (και αναπαυτικό) έδρανο. Η ζεστή και εφιδρωτική επένδυση TEP Microcloud ταλαιπωρεί και τους πίσω. Η μεσαία θέση είναι αναμενόμενα λιγότερο βολική.

Από την πλευρά του πορτμπαγκάζ, το ρεζερβουάρ του υγραερίου έχει την επίδρασή του. Με τοποθέτηση κάτω από το δάπεδο μειώνει τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών από τα 594 (κιτ επισκευής) στα 513 lt. 

Αλλά κατά τη γνώμη μας, το κυριότερο είναι ότι απαγορεύει de facto την τοποθέτηση ρεζέρβας. Η Dacia θα μπορούσε ίσως να είχε θυσιάσει λίγο όγκο για να προσφέρει μια προαιρετική ρεζέρβα ανάγκης, καθώς αυτή η επιλογή παραμένει εμπόδιο για ορισμένους από τους πελάτες.

Test drive: Dacia Duster Eco-G 100, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το πορτμπαγκάζ έχει κερδίσει 70 λίτρα σε ωφέλιμο όγκο, χωρίς η χωρητικότητα να έχει πληγεί από τη δεξαμενή του LPG. H απαραίτητη ρεζέρβα σε τέτοιο είδος αυτοκινήτου δεν διατίθεται ούτε έξτρα. Η διαιρούμενη πλάτη του πίσω καθίσματος πέφτει στην κλασική διάταξη 30:70, με τον διαμορφούμενο χώρο να έχει ψηλό σκαλοπάτι.

Ενώ η πρόσκαιρη σωτηρία του κινητήρα εσωτερικής καύσης φαίνεται να περνά από τον εξηλεκτρισμό του, η Dacia συνεχίζει να ποντάρει στην εναλλακτική λύση του -μη βιώσιμού είναι η αλήθεια- υγραερίου. Η άνοδος της τιμής σε βενζίνη και ντίζελ ξαναέφερε το LPG στο προσκήνιο. Καύσιμο που χρησιμοποιείται ευρέως σε χώρες με δύσκολες οικονομικές εξισώσεις για τα νοικοκυριά: Στην Ελλάδα, στην Ανατολική Ευρώπη, στην Κεντρική Ευρώπη, στα Βαλκάνια και ιστορικά στην Ιταλία. Μάλιστα, οι δύο χώρες της Ιβηρικής Χερσονήσου, η Ισπανία και η Πορτογαλία, ενίσχυσαν το δίκτυο διανομής τους. Αυτό επιτρέπει στην Dacia να αναπτύξει την επίθεσή της στις περισσότερες από τις 44 χώρες που δραστηριοποιείται εμπορικά και να κάνει τον σχεδιασμό του κινητήρα Eco-G 100 κερδοφόρο.

To 3κύλινδρο μοτέρ των 999 cc αποδίδει 90 άλογα και 160 Nm όταν λειτουργεί με βενζίνη σε σύγκριση με 100 ίππους και 170 Nm όταν αλλάζει σε αέριο. Αυτό το 11% της μεγαλύτερης ισχύος και το 6% της παραπανίσιας ροπής οφείλεται στον υψηλότερο βαθμό οκτανίου του μείγματος προπανίου/βουτανίου.

Test drive: Dacia Duster Eco-G 100, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ο 3κύλινδρος κινητήρας Eco-G 100 πρωτολανσαρίστηκε κάτω από το καπό της δεύτερης γενιάς του Duster, το 2020, και έκτοτε βρήκε τη θέση του κάτω από το καπό όλων των μοντέλων Dacia με κινητήρα εσωτερικής καύσης. H απόδοσή του με LPG είναι 100 άλογα και 170 Nm, με την ένδεια στα νούμερα να αναλαμβάνει να αμβλύνει το 6άρι χειροκίνητο σασμάν με την κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης. Επιτυχημένα είναι η αλήθεια. Ένα πλαστικό κάλυμμα μοτέρ θα προφύλασσε τα εκτεθειμένα καλώδια.

Ξεκινώντας πάντα με βενζίνη, το Duster Eco-G έχει βελτιώσει ακόμα περισσότερο την ταχύτητα μετάβασης σε υγραέριο από το προηγούμενο μοντέλο. Και πλέον χρειάζονται μόνο λίγα δευτερόλεπτα για να αλλάξει αυτόματα σε αέριο. Βέβαια, με τη θερμοκρασία κατά τη διάρκεια της δοκιμής να είναι 35+ oC η διαδικασία αυτή γινόταν σχεδόν ακαριαία. 

Τις πιο ψυχρές μέρες του χειμώνα, θα χρειάζεται να περιμένεις λίγο παραπάνω, προκειμένου ο ρυθμιστής ατμού να ολοκληρώσει την ενδόθερμη λειτουργία του για αλλαγή από την υγρή στην αέρια κατάσταση του LPG. Εδώ χρειάζεται να γνωρίζετε ότι ο ψεκασμός του αερίου γίνεται μέσω δικής του ράμπας ψεκασμού που είναι διαχωρισμένη από αυτή της βενζίνης. Κι αν έχεις καλό αυτί θα ακούσεις τα μπεκ του υγραερίου, αν και ακούγονται λιγότερο από του προηγούμενου μοντέλου.

Η ενισχυμένη προσωπικότητα του νέου Duster συντίθεται από ένα πολύ πιο εκφραστικό πρόσωπο που υιοθετεί της νέα ταυτότητα της φίρμας. Το ψηλό καπό και οι μυώδεις θόλοι σε εμποδίζουν να ορίσεις με ακρίβεια πού τελειώνει το αυτοκίνητο.

Για να αλλάξεις χειροκίνητα από LPG σε βενζίνη και το ανάποδο, υπάρχει ένα κουμπί αριστερά του τιμονιού και χαμηλά. Κάτι που βέβαια δεν απασχολεί τον οδηγό του Duster, καθώς το αυτοκίνητο επιστρέφει από μόνο του στη βενζίνη μόνο όταν το ρεζερβουάρ του υγραερίου αδειάσει. Το κουμπί αυτό δεν έχει πλέον ενσωματωμένη την ενδεικτική λυχνία που αντικαταστάθηκε από μια άλλη που γράφει «LPG» στο ψηφιακό ταμπλό. Πολύ πρακτική είναι η ταυτόχρονη εμφάνιση των δύο μετρητών, που επιτρέπει την παρακολούθηση της ποσότητας κάθε καυσίμου. Ο δε ενσωματωμένος υπολογιστής υποδεικνύει την αυτονομία και τη μέση κατανάλωση υγραερίου, αλλά όχι τη στιγμιαία αφού δεν υπάρχει μετρητής ροής σε ψεκασμό αερίου.

Αν σας τρόμαξε το υποτονικό τεχνικό φύλλο του Duster ECO-G θα αναθεωρήσετε στα πρώτα μέτρα. Το μοτέρ ήταν και παραμένει πρόθυμο, καθώς το βάρος του αυτοκινήτου σχεδόν δεν μεταβλήθηκε. Ανεβάζοντας τον δείκτη σε σχέση με το παλιό κατά 14 μόλις κιλά, στα 1.276 kg. Δείχνοντας ότι με το νέο σασί, η νέα γενιά περιόρισε δραστικά το περιττό βάρος της παρά το φόρτωμα σε εξοπλισμό. Για ακόμα καλύτερα δυναμικά αποτελέσματα, η Dacia κόντυνε ελαφρώς την τελική σχέση μετάδοσης του χειροκίνητου σασμάν των έξι σχέσεων. Έτσι, ο χρόνος στα 0-100 km/h, αν αυτή η μέτρηση λέει κάτι σε έναν ενδιαφερόμενο του Duster Eco-G 100, βελτιώθηκε κατά 0,6”. Δηλαδή 13,2” έναντι 13,8” προηγουμένως.

Η συνολική ισορροπία του πλαισίου είναι καλή, με λίγο πιο δυναμικό set-up από πριν. Ωστόσο, επ’ ουδενί δεν μπορείς να χαρακτηρίσεις «σπορ» το υγραεριοκίνητο Duster με τα 100 άλογα.

Εμείς από την άλλη, λέμε ότι τα παραπάνω νούμερα είναι απλώς ενδεικτικά και σε καμία περίπτωση δεν αντικατοπτρίζουν την εντύπωση που αποκομίζεις στο τιμόνι. Συνολικά κάναμε πάνω από 1.000 km, σε πόλη, βουνά, δρόμους ταχείας κυκλοφορίας στην περιφέρεια και στην εθνική. Και ποτέ δεν μας έλειψε η δύναμη ανεξάρτητα από το τερέν. Το Duster ECO-G δεχόταν αδιαμαρτύρητα τις μεγάλες σχέσεις με λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ, και στο εύρος 80-130 km/h, οι ρεπρίζ δεν μας δημιούργησαν κανένα πρόβλημα. Η αλήθεια είναι ότι το αυτοκίνητο δεν ήταν ιδιαίτερα φορτωμένο και πάντα στη λειτουργία LPG με 100 άλογα. Οπότε εκτιμούμε πως θα χρειάζεται περισσότερη δουλειά με το σασμάν και περισσότερο στύψιμο στον κινητήρα στην αντίθετη περίπτωση.

Στον δρόμο, το πρώτο που παρατηρείς είναι η απτή πρόοδος στην κύλιση. Η ανάρτηση από τη άλλη είναι σχετικά ξερή, αν και το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου τη βοηθά στη διαχείριση, και κομμάτι θορυβώδης στις ανωμαλίες. Στο δικό μας Duster με λάστιχα 215/65 R17 θεωρούμε ότι είναι βοηθητικά στην ενδοτικότητα της ανάρτησης. Και επ’ ουδενί δεν θα επιλέγαμε στα έξτρα 18άρια. 

Το τιμόνι είναι το ελαφρύ που γνωρίσαμε στο προηγούμενο, ευχάριστο στην πόλη και στους ελιγμούς με 2,8 στροφές από τέρμα σε τέρμα και κύκλο στροφής κάτω από τα 11 m. Από την άλλη συνεχίζει να είναι χωρίς συνέπεια και να περνά λιγοστή πληροφορία στα χέρια του οδηγού όσο η ταχύτητα ανεβαίνει.

Test drive: Dacia Duster Eco-G 100, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η οδική συμπεριφορά του Duster αναμφισβήτητα αποτελεί έναν πολύ καλό συμβιβασμό μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Η ανάρτηση είναι λίγο σφιχτή και θορυβώδης, αλλά όχι και τόσο που να σου προξενεί δυσαρέσκεια.

Όσο για το θόρυβο κύλισης, η καλύτερη ηχομόνωση της καμπίνας τον φιλτράρει αποτελεσματικά μέχρι τα 110-115 km/h Από εκεί και πάνω αρχίζουν και γίνονται αντιληπτοί οι συριγμοί και λοιποί αεροδυναμικοί θόρυβοι. Φασαρία που σιγοντάρει ο θόρυβος κύλισης και το μοτέρ, καθώς με το κοντύτερο κιβώτιο έχει ανέβει ήδη στις 2.800 rpm σε αυτή την ταχύτητα. Οπότε, για ένα σχετικά ήσυχο ταξίδι στην εθνική τα 120 km/h είναι η μάξιμουμ ενδεδειγμένη ταχύτητα.

Το νέο Duster διατηρεί το ρεζερβουάρ υγραερίου των 51 λίτρων που βρίσκεται στη θέση της ρεζέρβας, με το ρεζερβουάρ βενζίνης να έχει περίπου τον ίδιο διαθέσιμο όγκο (50 lt). Προφανώς και η χρήση υγραερίου παντού και πάντα είναι ένα από τα κλειδιά για το ανταγωνιστικό κόστος χρήσης του Duster. Με το κόστος της κατανάλωσης να είναι σχεδόν διπλάσιο με βενζίνη, δεδομένης της διαφοράς τιμής που είναι υπερδιπλάσια μεταξύ αμόλυβδης και υγραερίου. 

Test drive: Dacia Duster Eco-G 100, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Με 4,34 m, το νέο Duster είναι σχεδόν πανομοιότυπο σε μήκος με τον προκάτοχό του. Αναλογιζόμενοι ότι τα δύο αυτοκίνητα δεν έχουν κοινή ούτε βίδα, το ταυτόσημο μήκος είναι αξιοπαρατήρητο. Αλλά και το πλάτος (1,81 m) και το ύψος (1,66 m), παραμένουν κοντά στις διαστάσεις της δεύτερης γενιάς.

Η μέση τιμή κατανάλωσης σε LPG έκλεισε στα 9,1 lt/100 km. Με το ταξίδι στην εθνική να την ανεβάζει στα 9,9 lt με τη νόμιμη ταχύτητα και κοντά στα 11 lt με 140άρια. Όσον αφορά τη βενζίνη, το Duster έκαψε σε μικτή χρήση 7,4 lt/100 km, κατεβαίνοντας στα 6,5 λίτρα στην εθνική. Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη τη μέση κατανάλωση και στα δύο καύσιμα, το νέο Duster μπορεί να ξεπεράσει τα 1.200 km σε ταξίδι που υπόσχεται η ρουμανική φίρμα!

Το νέο Duster ECO-G 100 ξεκινά από τις €19.950 στη βασική έκδοση Essential. Μια τίμια επιλογή για να εισέλθεις στην γκάμα του Duster 2024. Και αναμενόμενα, λιτή: Υφασμάτινο σαλόνι, πίνακας οργάνων 3,5”, μια θύρα USB και μια 12βολτη πρίζα, αναλογικό a/c, δύο ηλεκτρικά παράθυρα…

Test drive: Dacia Duster Eco-G 100, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η μεγάλη εξέλιξη του Duster 3 έχει να κάνει με την πλατφόρμα CMF-B. Με την Dacia να επιβεβαιώνει αυτή τη βελτίωση, καθώς το Duster μέχρι πρότινος βασιζόταν σε ένα πλαίσιο που προερχόταν από το πρώτο Logan.

Για να ξεκινήσουμε να μιλάμε για ένα μοντέλο που να γέρνει την πλάστιγγα προς τον σύγχρονο κόσμο, θα χρειαστεί ο ενδιαφερόμενος να περάσει στην έκδοση Expression των €22.390. Που ανεβάζει τα γράδα του εξοπλισμού με κάμερα οπισθοπορίας, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, πιο ποιοτικές επενδύσεις καθισμάτων Denim, πίνακα οργάνων 7”, τέσσερις θύρες USB, Media Display με οθόνη 10,1”, ασύρματη σύνδεση smartphone, αισθητήρα βροχής με αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων και αλουμινένιες ζάντες 17". 

Αν δε επιλέξεις και το έξτρα Pack Techno με Media Nav Live, Arkamys 3D Sound System με έξι ηχεία, ασύρματη φόρτιση smartphone και ηλεκτρικό χειρόφρενο, τότε έχεις ένα καθ’ όλα σύγχρονο αυτοκίνητο. Οι δύο κορυφαίες εκδόσεις, Extreme και Journey των €25.390, ξεχωρίζουν από τον προσανατολισμό τους. Πιο σκληροτράχηλη η πρώτη, πιο συβαρίτικη η άλλη. Κατά την άποψή μας όμως, η επιλογή του Pack Techno είναι μάλλον μονόδρομος στην Extreme, ενώ η Journey τη διαθέτει στάνταρ.

Δείτε την τιμή και τις διαφορές στον εξοπλισμό μεταξύ των εκδόσεων του νέου Duster Eco-G 100, στο site της αντιπροσωπείας, εδώ

Test drive: Dacia Duster Eco-G 100, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ευμεγέθη προστατευτικά αμαξώματος, καλή συναρμολόγηση και ευθυγράμμιση στα πάνελ, λεία και στιλπνή βαφή... Το νέο Dacia Duster δείχνει ικανό να αντισταθεί στο πέρασμα του χρόνου και στις κακουχίες της σκληρής χρήσης.

Με λίγα λεφτά αγοράζεις πολύ αυτοκίνητο: Το Duster Eco-G 100 αποτελεί ένα ιδιαίτερα πειστικό σημείο εισόδου στην γκάμα. Λίγοι συμβιβασμοί, ευελιξία και μεγάλη οικονομία στη χρήση χάρη στο διπλό καύσιμο, αρκούν για να συγχωρήσεις τα μειονεκτήματά του. 

Dacia Duster Eco-G 100

Τι λέει το DRIVEΗ μόνη περίπτωση που μπορεί να σε κάνει να διστάσεις εμπρός στο Dacia Duster Eco-G 100 είναι να κινείσαι κυρίως στην εθνική. Τα 100 άλογα είναι λίγα και ο θόρυβος πολύς. 
Τιμή  Από €19.950
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαΔιπλού καυσίμου LPG/βενζίνη, 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ιντερκούλερ, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, κίνηση εμπρός
Ισχύς101 PS/4.600-5.000 rpm (LPG), 90 PS/4.600-4.900 rpm (βενζίνη)
Ροπή170 Nm/2.000-3.500 rpm (LPG), 160 Nm/2.200-3.750 rpm (βενζίνη)
Διαστάσεις4.343 x 1.813 x 1.656 mm
Χώρος αποσκευών513-1.615 lt
Βάρος1.276 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h13,2" 
0-400 m LPG-Βενζίνη19,4" - 19,8"
0-1.000 m  LPG-Βενζίνη36,0" - 37,2"
Τελική ταχύτητα168 km/h
Κατανάλωση LPG*9,1 lt/100 km
Κατανάλωση βενζίνη*7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 LPG126-127 g/km
Εκπομπές CO2 Βενζίνη147-148 g/km
Τιμές κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE.
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube