Πέντε χρόνια από την παρουσίαση του εντυπωσιακά όμορφου πρωτότυπου CUPRA Tavascan Extreme E, ξεκίνησε την εμπορική σταδιοδρομία της έκδοσης παραγωγής.
Στο μεταξύ, η CUPRA έχει εξελιχτεί στη νέα μηχανή που κόβει χρήματα για τον Όμιλο Volkswagen, με το Tavascan να διεκδικεί σημαντικό μέρος αυτής της κερδοφόρου μετεξέλιξης.
Η νεαρή μάρκα που ιδρύθηκε το 2018 και αποτελεί σάρκα εκ σαρκός της SEAT, έχει ήδη πουλήσει πάνω 600 χιλιάδες αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο. Και ακόμα καλύτερα γι’ αυτήν, ανέλαβε την πρωτοκαθεδρία έναντι της SEAT στον όμιλο: Ακόμη και για εμβληματικά μοντέλα όπως είναι το Leon, που ανανεώθηκε εφέτος, η CUPRA προηγήθηκε της SEAT.
Το CUPRA Tavascan από μόνο του ενσωματώνει τους αισθητικούς κώδικες όλων των σύγχρονων αυτοκινήτων
Η CUPRA έχει όμως και μοντέλα που είναι πλέον κατάδικά της κι όχι όπως παλιότερα που λανσάριζε σπορ εκδόσεις υπαρχόντων SEAT. Έτσι, το Formentor και το Born αποτελούν αποκλειστικά μοντέλα της γκάμας της. Κι αν ο όμιλος (και οι Ισπανοί μαζί του) ανησυχούν για το τι θα γίνει με τη SEAT, χωρίς κανένα πραγματικά νέο προϊόν από τo λανσάρισμα του Tarraco το 2019, στην CUPRA το ένα μοντέλο βγαίνει πίσω από το άλλο…
Με το νέο CUPRA Tavascan (και το Born VZ) είχαμε την πρώτη επαφή μας στη Βαρκελώνη την περασμένη άνοιξη και τώρα ήγγικεν η ώρα για τη δοκιμή του επί ελληνικού εδάφους.
Το CUPRA Tavascan από μόνο του ενσωματώνει τους αισθητικούς κώδικες όλους των σύγχρονων αυτοκινήτων. Έτσι, δυσκολεύεσαι να βρεις τι πραγματικά είναι, παρόλο που η σιλουέτα του είναι κοντά σε αυτή ενός κουπέ SUV. Ωστόσο, βλέποντάς το και πάλι στην Ελλάδα, όπως και το Formentor, δεν ξέρουμε πραγματικά σε ποια κατηγορία να το τοποθετήσουμε. Και μας φαίνεται πως ούτε η Volkswagen ξέρει, όπως εξάλλου συμβαίνει και με τα ID.
Οι σχεδιαστές της CUPRA από την άλλη, έχουν αναμφίβολα στοχεύσει στο δόξα πατρί του μοντερνισμού, με ένα μοντέλο με αποφασιστικά δυναμικές γραμμές, με φόρμες μάλλον γωνιώδεις, αλλά και χωρίς αδρά και τραχιά κοψίματα. Βρίσκουμε επίσης αρκετά από τα σύγχρονα gimmick, όπως φωτιζόμενους λογότυπους εμπρός και πίσω. Πρακτική που τα αυτοκίνητα του Ομίλου Volkswagen χρησιμοποιούν πλέον κατά κόρον, καθώς οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί άλλαξαν πάνω σε αυτό το θέμα.
Βλέποντάς το από πίσω και πλάγια, η υπερυψωμένη ουρά και η έντονα οπισθοκλινής γραμμή της οροφής δεν σε προδιαθέτει για μια άνετη καμπίνα στο πίσω μέρος… Με δεδομένο πάντα το μήκος των 4,64 m του Tavascan. Πατώντας πάνω στους μοντέρνους αισθητικούς κώδικες που προαναφέραμε, οι τεράστιες ζάντες των 20 ιντσών τοποθετούνται στάνταρ (VZ) και ανεβαίνουν στις 21 ίντσες προαιρετικά.
Αυτές βέβαια οι αισθητικές αναλύσεις από στιλίστες και δημοσιογράφους θυμίζουν περιοδικό για εικαστικές τέχνες… Που διαβάζεις ένα σωρό αράδες και δεν έχεις καταλάβεις τίποτα! Οπότε θα κλείσουμε λέγοντας ότι το CUPRA Tavascan είναι από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια.
Βλέποντας τη διαστημική σιλουέτα του Tavascan δεν περιμένεις τίποτα λιγότερο από το Cd 0,26 που ανακοινώνει η CUPRA. Μια καθ’ όλα αξιοπρεπής αεροδυναμική απόδοση που αναμφίβολα επωφελείται από την κουπέ σιλουέτα. Η Porsche Macan που οδηγήσαμε πρόσφατα στο Μαυροβούνιο (και οσονούπω θα διαβάσετε και τη δοκιμή στην Ελλάδα, καθώς μόλις την ολοκληρώσαμε) τα πάει ελάχιστα καλύτερα (Cd 0,25), παρόλο που διαθέτει ενεργό αεροδυναμικό σύστημα.
Μόλις καθίσεις στο τιμόνι, το Tavascan σε εντυπωσιάζει με το ταμπλό με τις χαλκόχρωμες γαρνιτούρες, μοτίβο που φιλοτεχνεί και τα πάνελ των θυρών, συνδυασμένο με Alcantara. Δίνοντάς του τελικά ξεχωριστή, διακριτή προσωπικότητα.
Όσον αφορά τα υλικά, δεν είναι όλα τους πρώτης διαλογής για ένα αυτοκίνητο που ξεκινά από τις €60.990 χωρίς την επιδότηση. Ξεκινώντας με πλαστικά αποδεκτής ποιότητας στο κάτω μέρος που γίνονται καλύτερα και πιο ευχάριστα στην αφή όσο ανεβαίνεις. Για να κορυφωθούν ποιοτικά στο πάνω μέρος του ταμπλό με παχύ, αφρώδες υλικό.
Από την άλλη, οι συναρμολογήσεις και οι συναρμογές είναι από καλές έως πολύ καλές, παρά την πολυπλοκότητα του ταμπλό από αυτό που η CUPRA αποκαλεί «σπονδυλική στήλη». Ένα δομικό στοιχείο της καμπίνας που διαχωρίζει τον οδηγό και τον συνοδηγό, συνδέοντας την κεντρική κονσόλα με το ταμπλό με ένα «Υ». Εξ ου και το «Υ-Bone» που αναφέρουν οι μπροσούρες της εταιρείας. Μια πλωτή αψίδα που ενσωματώνει ένα φολιδωτό, ανάγλυφο μοτίβο για να ελαφρύνει το σχέδιο και να δώσει μια πιο βελουτέ όψη στο σκληρό πλαστικό της…
Η πραγματική κορύφωση της πρωτοτυπίας όμως έρχεται από την νυχτερινή ατμόσφαιρα στην καμπίνα του Tavascan, οπότε και αναλαμβάνει ένα σύστημα περίπλοκου φωτισμού περιβάλλοντος. Που υπάρχει και στην επένδυση των πάνελ των θυρών, δημιουργώντας ένα έναστρο αποτέλεσμα.
Αυτό που δεν πάει καλά, το είχαμε παρατηρήσει στην αποστολή στη Βαρκελώνη, το επιβεβαιώσαμε και στην Ελλάδα. Η όμορφη, πρωτότυπη έως και διαστημική καμπίνα του Tavascan, πέρα από τη χαοτική εργονομία, κατατρύχεται και από οφθαλμοφανή έλλειψη ομοιογένειας. Όπου το παχύ, αφρώδες υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό και η Alcantara στις πόρτες συνυπάρχουν με σκληρά πλαστικά στο πλαίσιο των θυρών και στην πλωτή αψίδα.
Με απόσταση 2,76 m ανάμεσα στους άξονες, το CUPRA Tavascan βρίσκεται στον χαμηλό μέσο όρο της κατηγορίας. Αλλά τελικά, μόλις καθίσεις στο πίσω κάθισμα, διαψεύδεσαι. Ο χώρος για τα πόδια και το κεφάλι είναι παραπάνω από ικανοποιητικός, χώρια που ο μεσαίος επωφελείται από το επίπεδο δάπεδο. Αλλά με λίγο χώρο για τα πέλματά του, σκληρή πλάτη και την κεντρική κονσόλα να του αφαιρεί σημαντικό αέρα στα γόνατα.
Οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι η χωροταξία στο πίσω μέρος ήταν μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς η σιλουέτα και το προφίλ του Tavascan δεν προοιωνίζονταν κάτι τέτοιο! Όσο για το πορτμπαγκάζ κι αυτό με 540 lt κατατάσσεται στον μέσον όρο της κατηγορίας. Με διπλό πάτο που σου επιτρέπει την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.
Τα συστήματα του infotainment του Ομίλου Volkswagen απέχουν πολύ από τα χειρότερα όσον αφορά την πολυπλοκότητα, αλλά απέχουν εξίσου πολύ από τα καλύτερα όσον αφορά τη ρευστότητα λειτουργίας. Στο κέντρο του Tavascan βρίσκεται μια μεγάλη οθόνη αφής 14,9 ιντσών, επικαθήμενη στο ταμπλό, η μεγαλύτερη στην ιστορία της CUPRA. Οθόνη με ίδιες διαστάσεις με αυτές του Volkswagen ID.7, με πολύ καλή αναγνωσιμότητα, φορτωμένη με την πιο πρόσφατη έκδοση του συστήματος infotainment του Ομίλου Volkswagen.
Προφανώς, περιλαμβάνεται ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, αλλά σημειώστε ωστόσο ότι ιντερφέις απέχει πολύ από το να σε διευκολύνει. Η πλοήγηση μεταξύ των μενού είναι μεν ρευστή, τα γραφικά ποιοτικά και η εργονομία προσεγμένη.
Ωστόσο, πρέπει να αφιερώσεις χρόνο για να κατανοήσεις πλήρως όλες τις πληροφορίες που μπορεί να σου παρέχει η οθόνη. Πρέπει να περάσεις από εκεί για να αποκτήσεις πρόσβαση στη συντριπτική πλειονότητα των λειτουργιών, περιδιαβαίνοντας στις «σελίδες» του.
Ακόμη και για τον κλιματισμό θα πρέπει να μεταβείς στα μενού για να αυξήσεις ή να μειώσεις την ένταση του ανεμιστήρα, ενώ τα κουμπιά που βρίσκονται κάτω από την οθόνη και χρησιμοποιούνται για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας δεν είναι πολύ βολικά στη χρήση. Κι αν θες να δεις τα δεδομένα της κατανάλωσης, βρίσκονται κρυμμένα σε ένα υπομενού που δεν είναι καθόλου εύκολο να βρεθεί. Σε αυτήν την περίπτωση, θεωρούμε ότι η οικονομία κλίμακος που επιβάλλει στην CUPRA να ψωνίζει από το σουπερμάρκετ του ομίλου, της φόρτωσε ένα σύστημα που οι Ισπανοί ούτε που θα σκέφτονταν να το επιλέξουν.
Και θεωρούμε ότι δεν θα επέλεγαν ούτε τα ευαίσθητα κουμπιά στο τιμόνι που τα πατάς χωρίς να το θέλεις, θα έβαζαν κουμπιά για την απενεργοποίηση κάποιων βοηθημάτων οδήγησης και θα ανασχεδίαζαν το περίπλοκο σύστημα ελέγχου των πίσω παραθύρων.
Η μεγάλη οθόνη αφής συσχετίζεται με ένα μικρό ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 5,3 ιντσών, τον ίδιο που βρίσκουμε και στο Volkswagen ID.3. Σαφής και ευανάγνωστος για το μέγεθός του, απεικονίζει τις απαραίτητες πληροφορίες για την οδήγηση, όπως η ταχύτητα και η υπολειπόμενη ηλεκτρική αυτονομία.
Σημειώστε επίσης ότι διατίθεται head-up display επαυξημένης πραγματικότητας. Εξοπλισμός που επίσης δεν είναι κάτι τις το πραγματικά νέο, αφού έρχεται δανεικό από το ID.3 και το ID.4. Και δεν μπορούμε να πούμε ότι τρελαθήκαμε με την αναγνωσιμότητά του. Να σημειώσουμε επίσης πως τα συστήματα του Tavascan ενημερώνονται απομακρυσμένα με τη διαδικασία ota. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να συνδεθεί με το αυτοκίνητο μέσω της εφαρμογής My CUPRA, η οποία καθιστά δυνατό τον προγραμματισμό της φόρτισης σε ώρες εκτός αιχμής, αλλά και την προθέρμανση του αυτοκινήτου πριν από την εκκίνηση.
Σημαντικό στοιχείο εξοπλισμού αποτελεί και ο στάνταρ route planner που είναι ενσωματωμένος στο σύστημα πλοήγησης, κάτι που έχει καταστεί δυνατό από την άφιξη του λογισμικού 3.0 στον Όμιλο Volkswagen το 2022. Για μεγάλα ταξίδια, ο σχεδιαστής διαδρομής δημιουργεί μια πορεία πολλαπλών στάσεων που λαμβάνει υπόψη δεδομένα κυκλοφορίας, δεδομένα κατάστασης του δρόμου, καθώς και το επιθυμητό επίπεδο φόρτισης κατά την άφιξη στον προορισμό. Οι στάσεις φόρτισης υποτίθεται ότι αξιολογούνται δυναμικά και βασίζονται στην ισχύ των σταθμών φόρτισης.
Μιας και η δοκιμή μας δεν περιέλαβε κάποιο μεγάλο ταξίδι, δεν μπορέσαμε να δοκιμάσουμε σωστά αυτή τη λειτουργία. Ωστόσο, του βάλαμε θεωρητικά μια διαδρομή από την Καλαμάτα στην Αλεξανδρούπολη, με τον route planner να μας δίνει μια μικρή προεπισκόπηση της διαδρομής, με τρεις στάσεις στην απόσταση των 1.025 km μεταξύ των δύο πόλεων. Και στάσεις περίπου 30 λεπτών σε τερματικά DC. Κάτι που μας φάνηκε πολύ για ένα αυτοκίνητο με αυτονομία που ξεπερνά τα 500 km στον μικτό κύκλο WLTP και μπορεί να γράψει σε πραγματικές συνθήκες ακόμη και 350 km στην εθνική. Έπονται οι απαντήσεις…
Το CUPRA Tavascan διαθέτει πολλές ενδιαφέρουσες τεχνολογίες, ξεκινώντας από το προσαρμοζόμενο cruise control και τη διατήρηση της λωρίδας, οπότε και είναι εφικτή η ημί-αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2. Ακόμα, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (και σε διασταυρώσεις) με αναγνώριση πεζών και αναβατών και το σύστημα Car2X: Επικοινωνία με άλλα αυτοκίνητα και υποδομές για να είναι το Tavascan διαρκώς «συνδεδεμένο» με ό,τι συμβαίνει στο δρόμο.
Αυτά βέβαια, είναι το ελάχιστο που περιμένουμε από ένα αυτοκίνητο του τύπου. Με το σύνολο να λειτουργεί αρκετά καλά στην εθνική, παρά τους κάποιους δισταγμούς στην ημί-αυτόνομη οδήγηση σε καταστάσεις που δεν είναι απαραίτητα προφανείς για να χρειάζονται διαχείριση.
Παρόλο που τα ηλεκτρικά Volkswagen είναι ιδιαίτερα εύκολα στην οδήγηση, στους τεχνικούς της CUPRA έπεσε το δύσκολο πρότζεκτ να κάνουν τα αυτοκίνητά τους, που βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα MEB, λίγο πιο σπορ στον χειρισμό. Ειδικά επειδή αυτό απαιτεί το DNA της CUPRA. Η φίρμα εστιάζει στη δυναμική έως αθλητική συμπεριφορά, οπότε η εξίσωση δεν ήταν από τις εύκολες με δεδομένο ένα SUV που ζυγίζει σχεδόν 2,3 τόνους -μαζί με τον οδηγό.
Μιας και πιάσαμε τους αριθμούς, ας πούμε μερικούς ακόμη. Καταρχήν, το Tavascan είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό και διατίθεται σε δύο εκδόσεις: Το CUPRA Tavascan Endurance με έναν ηλεκτροκινητήρα (πίσω) 286 PS και 545 Nm. Και την ισχυρότερη VZ που δοκιμάζουμε, με δύο μοτέρ (εμπρός πίσω), αθροιστικής απόδοσης 340 PS και 679 Nm. Το «VZ», συντομογραφία του «veloz» που στα ισπανικά πάει να πει «γρήγορο». Προφανώς οι επιδόσεις αυτής της δεύτερης και παρά το μεγάλο βάρος, είναι επιπέδου σπόρτσκαρ, με 0-100 km/h σε 5,6 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 180 km/h.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στις ρυθμίσεις Range, Comfort, Performance, CUPRA, Individual και Traction. Οι Performance και CUPRA επηρεάζουν τη συνοχή του συστήματος διεύθυνσης και τη σκληρότητα της ανάρτησης DCC, ρυθμιζόμενης σε δέκα επίπεδα. Η διαφορά οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι γίνεται αισθητή από το ένα επίπεδο στο άλλο, παρά το μεγάλο εύρος ρύθμισης.
Τα καλά νέα είναι ότι όποια οδηγική ρύθμιση κι αν διαλέξεις, το CUPRA Tavascan παρουσιάζει ισορροπημένη σύνθεση μεταξύ άνεσης και δυναμισμού. Άνεση, επειδή η ανάρτηση φιλτράρει καλά τις ανισομέρειες του δρόμου. Πάντως δεν λείπουν οι ταλαντώσεις που γίνονται εντονότερες περνώντας πάνω από εγκάρσια σαμάρια. Ο δυναμισμός από την άλλη, υποστηρίζεται από 340 άλογα που τα νιώθεις πανταχού παρόντα. Και το set-up της MEB με τα αναβολικά της CUPRA που συμπεριφέρεται σαφώς πιο δυναμικά αυτήν του ID.4 GTX.
Στη θέση του οδηγού, αισθάνεσαι γρήγορα βιδωμένος με το Tavascan, χάρη στα σπορ καθίσματα που αγκαλιάζουν τέλεια το σώμα. Η αναλογία απόδοσης των μοτέρ σου δίνει πισωκίνητη προσδοκία, καθώς 545 Nm περνούν στους πίσω τροχούς και μόλις 134 στους εμπρός. Για να δούμε…
Μόλις συνηθίσεις το μεγάλο πλάτος του Tavascan (1,87 m), δεν μπορείς παρά να εξάρεις το παραμετρικό τιμόνι που σου επιτρέπει να τοποθετείς γρήγορα τον εμπρός άξονα στις στροφές. Η DCC Sport χαμηλώνει 1,5 πόντο την εμπρός ανάρτηση κι έναν την πίσω, βοηθώντας έτσι το CUPRA Tavascan να παραμένει με ακούνητο το μεγάλο ίχνος του στον δρόμο.
Αυτή η σπέσιαλ ανάρτηση πετυχαίνει σε γενικές γραμμές καλό συμβιβασμό μεταξύ άνεσης και δυναμισμού. Δεν θα λέγαμε πάντως πως έχεις να κάνεις με ένα φουλ άνετο αυτοκίνητο, ακόμα κι αν επιλέξεις την οδηγική ρύθμιση Comfort. Είναι βλέπεις κι αυτές οι θεόρατες σφυρήλατες ζάντες των 21”…
Πηγαίνοντας στη default σπορ ρύθμιση Performance, η ανάρτηση σκληραίνει και το τιμόνι σφίγγει, με το Tavascan να ακολουθεί με συνέπεια τις εντολές. Στις αλλεπάλληλες στροφές με τη διαρκή εναλλαγή στη στήριξη της μάζας του αυτοκινήτου, ειδικά σε αυτές της μέσης ταχύτητας, νιώθεις να αμάξωμα να ταλαντεύεται μέσα στις αναρτήσεις του. Και τότε ανακαλύπτεις ότι ο εμπρός άξονας θα αρχίσει πρώτος να χάνει τη δυναμική του ισορροπία πριν καν λάβεις το παραμικρό σημάδι ολίσθησης από τον πίσω. Το CUPRA Tavascan VS είναι πράγματι ένα ούλτρα δυναμικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, και πολύ ευχάριστο στο στρίψιμο. Σπορτίφ το λες, αλλά σπόρτσκαρ όχι. Θα ήσουν βέβαια αιθεροβάμων αν περίμενες τα πράγματα διαφορετικά με βάρος 2,3 τόνους.
Αν υπάρχει κάτι που δεν μας άρεσε, πιέζοντας το Tavascan VS, αυτό ήταν τα φρένα. Κάτι που δεν έχει να κάνει ούτε με τη δύναμη ούτε με την απόδοσή τους. Η αιτία είναι το πεντάλ με τη σπογγώδη λειτουργία και την ασυνέπεια στη δοσολογία.
Όσο για το ανακτητικό φρενάρισμα, υπάρχουν τρία επίπεδα που επιλέγονται από τις μανέτες στο τιμόνι και μια λειτουργία B που όμως δεν καταλήγει σε one pedal.
To CUPRA Tavascan VΖ μοιράζεται την μπαταρία των 84 kWh με το πισωκίνητο Endurance. O συσσωρευτής αυτός με ωφέλιμη χωρητικότητα 77 kWh δίνει κατά WLTP αυτονομία 521 km που μεταφράζεται σε κατανάλωση 16,5 kWh.
Στον πραγματικό κόσμο, καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής, η κατανάλωση ήταν 18,1 kWh/100 km. Στην πόλη και χωρίς αστικό αυτοκινητόδρομο καίγαμε σχεδόν 15 kWh/100 km που δίνει αυτονομία 515 km. Και στην εθνική με τις νόμιμες ταχύτητες κάτι παραπάνω από 22 κιλοβατώρες για κάθε 100 km. Έτσι, το πρωτόκολλο του DRIVE δίνει μέση κατανάλωση 17,1 kWh/100 km και αυτονομία 450 km. Κλείνοντας το ηλεκτρικό κομμάτι να αναφέρουμε ότι υπάρχει στάνταρ η δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης V2X. Δυστυχώς, η αντλία θερμότητας διατίθεται έξτρα.
Το ηλεκτρικό SUV της CUPRA μπορεί να φορτίσει από 10% έως 80% σε 28 λεπτά με μέγιστη ισχύ 135 kW σε DC. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή λοιπόν, είναι δυνατό να ανακτάς περίπου 100 km αυτονομία σε 7'. Όπως σωστά μαντεύετε, το Tavascan δεν πατά σε αρχιτεκτονική 800V, αρκούμενο στα 400V. Η ισχύς φόρτισης των 135 kW είναι μέτρια απόδοση για την κατηγορία, από τη στιγμή μάλιστα που όλο και περισσότερα μοντέλα των Κορεατών και των Κινέζων βασίζονται σε αρχιτεκτονικές 800V. Να σημειώσουμε όμως ότι η μπαταρία τουTavascan διαθέτει σύστημα προετοιμασίας. Που είναι αυτόματο και ενεργοποιείται μόλις εισάγεις έναν σταθμό φόρτισης στο GPS. Όπως συμβαίνει και στο Volkswagen ID.7, μπορείς επίσης να το ενεργοποιήσεις χειροκίνητα.
Το Tavascan VZ διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού: Βασική, Adrenaline και Extreme. Όλες τους με πλήρη εξοπλισμό, με την κορυφαία Extreme που είχαμε στα χέρια μας να περιλαμβάνει εκτός από τα φώτα Matrix LED, το σπέσιαλ ηχοσύστημα της Sennheiser, την ανάρτηση DCC Sport, και την πανοραμική οροφή της Adrenaline, τα CupBucket, τις σφυρήλατες ζάντες των 21 ιντσών και λάστιχα επιδόσεων της Continental.
Όσον αφορά την τιμή, το CUPRA Tavascan VZ ξεκινά από τις €60.990 και φτάνει στην κορυφαία έκδοση Extreme τις 68.990 ευρώ.
Για σύγκριση, το Škoda Enyaq Coupé RS iV (340 PS) κοστίζει €61.700, το Volkswagen ID.4 GTX ξεκινά από €62.200 και το ID.5 GTX (340 PS) από 64.200 ευρώ, το Volvo EC40 Recharge Twin Motor (408 PS) από €63.550 και το Audi Q4 Sportback e-tron (340 PS) από 68.940 ευρώ. Είναι φθηνότερο λοιπόν από τον άμεσο ευρωπαϊκό ανταγωνισμό του. Και φυσικά έχουμε τον εμπορικό βασιλιά της κατηγορίας, το Tesla Model Y. Που με πληθωρικό εξοπλισμό, γιγάντιο εσωτερικό και τιμή από €52.970 παραμένει ο τρομερός αντίπαλος.
Τι λέμε στο «διά ταύτα»; Πολύ πιο συναρπαστικό στην οδήγηση απ’ οτιδήποτε στην κατηγορία πατάει στην πλατφόρμα MEB, το CUPRA Tavascan VZ διαθέτει και πιο ισχυρή ταυτότητα. Με την ισορροπία ανάμεσα στον δυναμισμό και στην άνεση να είναι καλή, όπως κι η κατανάλωση/αυτονομία.
Ωστόσο, η γρήγορη επαναφόρτιση περιορίζεται μόλις στα 135 kW, μικρή για ταξιδιάρικο BEV και η αντλία θερμότητας χρεώνεται έξτρα, εμπορικό σφάλμα για αυτοκίνητο τέτοιας κατηγορίας. Περισσότερο όμως λυπόμαστε που η κατασκευή του Tavascan στην Κίνα ενδέχεται να του αφαιρέσει το πλεονέκτημα της τιμής.
CUPRA Tavascan VZ | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Με ακαταμάχητα αθλητική εικόνα μέσα έξω, το Tavascan δεν ξεφεύγει από τον κανόνα των ηλεκτρικών που θέλουν να είναι σπορ. Την υψηλή απόδοση αναλαμβάνει να διαχειριστεί ένα καλοστημένο πλαίσιο με προσαρμοζόμενη ανάρτηση, με το βάρος να έχει διαφορετική άποψη. | ||
Τιμή | Από €60.990 χωρίς επιδότηση | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | BEV, ασύγχρονο ηλεκτρομοτέρ εμπρός 108 PS/134 Nm, σύγχρονο ηλεκτρομοτέρ μόνιμου μαγνήτη πίσω 286 PS/545 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 82 kWh (ωφέλιμες 77 kWh), τετρακίνηση, κιβώτιο μονής σχέσης | ||
Συνδυαστική απόδοση | 340 PS/545 (+134) Nm | ||
Διαστάσεις | 4.644 x 1.861 x 1.597 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 540 lt | ||
Βάρος | 2.273 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 5,5" | ||
Τελική ταχύτητα | 180 km/h | ||
Κατανάλωση* | 17,1 kWh/100 km | ||
Αυτονομία* | 450 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC 135 kW, 10%-80% | 28 λεπτά | ||
AC 11 kW, 0-100% | Οκτώ ώρες | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |