Να αρχίσουμε από την ουσία: Το CUPRA Leon με τον 1.500άρη eTSI και τους 150 ίππους είναι το entry level μοντέλο της ισπανικής εταιρείας που αποτελεί το σπορ παράρτημα της SEAT. Ωστόσο καταφέρνει περίφημα να επαναφέρει στο προσκήνιο την οδηγική ευχαρίστηση και να κάνει τον οδηγό του να χαμογελά.
Mε άλλα λόγια, η CUPRA πήρε το Leon και αναβάθμισε τόσο οπτικά όσο και επί της ουσίας πολλά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, δίνοντας στο μικρομεσαίο μοντέλο της εταιρείας έναν άκρως ελκυστικό χαρακτήρα.
Το CUPRA Leon με τους 150 PS είναι μια απάντηση τόσο στην «τρέλα» των SUV και Crossover, όσο και στην αποστειρωμένη αίσθηση των κάθε λογής ηλεκτρικών.
Πλαίσιο, ανάρτηση, τιμόνι και μια ιδανική θέση οδήγησης παντρεύονται με τον ήπια υβριδικό eTSI των 150 PS και το αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG κιβώτιο, σε ένα γάμο από όπου προκύπτει ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς.
Εξωτερικά η σπορτίβ σχεδίαση του Leon δείχνει πλέον ακόμη πιο δυναμική καθώς το μπρονζέ logo της CUPRA σε φόντο από ανθρακονήματα συνοδεύεται από στάνταρ 18άρες δίχρωμες πεντάκτινες ζάντες, έναν διαχύτη πίσω και δύο διπλές (fake) παραλληλόγραμμες απολήξεις της εξάτμισης.
Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα πολύ αποτελεσματικά σε στήριξη υφασμάτινα καθίσματα CUPRA Sports, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η 10άρα κεντρική οθόνη αφής για τον έλεγχο του infotainment. Δεν περνά βέβαια απαρατήρητη η υψηλή ποιότητα των υλικών, η πολύ καλή ορατότητα αλλά και οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές (380 lt), που θα φιλοξενήσουν άνετα τέσσερις ενήλικους.
Μια και ζούμε στην εποχή της ψηφιοποίησης να πούμε πως το ταμπλό του CUPRA Leon προσαρμόζει την προβολή των πληροφοριών και μπορεί να δίνει από τις πιο «σύνθετες» που περιέχουν ακόμη και απεικόνιση των επιταχύνσεων που αναπτύσσονται στον διαμήκη και εγκάρσιο άξονα του αυτοκινήτου, μέχρι τις πιο μίνιμαλ που ξεκουράζουν το μάτι.
Ο οδηγός αν ασχοληθεί θα βρει το «μοτίβο» που του ταιριάζει καλύτερα, ενώ την ίδια στιγμή το σύστημα infotainment είναι από τα πιο πλήρη στην κατηγορία. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής η ασύρματη σύνδεση με το smartphone για κάποιο λόγο που δεν καταλάβαμε χάνονταν και επανέρχονταν κατά διαστήματα, ωστόσο το βασικό που πρέπει να έχεις στο νου είναι ότι ουσιαστικά ο χειρισμός όλων των λειτουργιών γίνεται μέσω της οθόνης (και ένα μέρος τους από τα κουμπιά στο τιμόνι). Κι αυτό δεν είναι εύκολο όταν οδηγείς.
Κάτω από το καπό του CUPRA Leon ζει ο γνωστός eTSI των 1.498 cc με τους 150 PS/ 5.000-6.000 rpm και τα 250 Nm/1.500-3.500 rpm. Όταν το κιβώτιο είναι χειροκίνητο δεν υπάρχει κανένα σύστημα εξηλεκτρισμού, ενώ το αυτόματο εφτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη σημαίνει ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V. Σε κάθε περίπτωση, η δύναμη μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς.
Ο κινητήρας λειτουργεί πολιτισμένα, παρότι λίγο ράθυμος χαμηλά αποδεικνύεται συνολικά πρόθυμος σχεδόν σε όλο το φάσμα, την ώρα που το κιβώτιο είναι σβέλτο στις αλλαγές. Έτσι έχεις πάντα τη δύναμη που χρειάζεσαι και συχνά σκέφτεσαι πως μπορεί και να ξεπερνάει την ονομαστική εργοστασιακή τιμή. Κάπως έτσι τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 8,7" και το ταχύμετρο σταματά να ανεβαίνει στα 214 km/h.
Σε όλη αυτή τη διαδικασία η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 7,8 lt/100 km, κάτι για το οποίο εν μέρει φροντίζει και η λειτουργία ACT που σε χαμηλά φορτία απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους και αφήνει το αυτοκίνητο να «ρολάρει» πιο οικονομικά.
Είναι ευθύβολο στον ανοικτό δρόμο με την άνεση να παραμένει σε υψηλό επίπεδο χάρη στην «τόσο όσο» σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και παρά το 40άρι προφίλ των ελαστικών.
Στο δρόμο
Λένε πως έχεις μόνο μια ευκαιρία να κερδίσεις τη πρώτη εντύπωση. Και το CUPRA Leon το πετυχαίνει με την εξαιρετική θέση οδήγησης. Από εκεί και πέρα όμως τι γίνεται; Η απάντηση είναι πως όλα εξελίσσονται όπως τα φαντάζεσαι και ίσως ακόμη καλύτερα. Το στιβαρό πλαίσιο και η σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω σε συνδυασμό με τους τροχούς των 18 ιντσών συνεργάζονται άψογα και δίνουν εξαιρετικά υψηλό περιθώριο πρόσφυσης.
Το CUPRA Leon είναι ευθύβολο στον ανοικτό δρόμο, ενώ στον επαρχιακό με τις συνεχείς στροφές θα βρεις έναν ακόμη σύμμαχο στο πολύ καλό σε πληροφόρηση τιμόνι. Κι εάν επιλέξεις τη ρύθμιση Sport (συνολικά υπάρχουν τέσσερις επιλογές) τότε το κάνεις πιο βαρύ, χωρίς πάντως να κερδίζεις σε αίσθηση.
H κατευθυντικότητα από το εμπρός σύστημα είναι άψογη, ενώ αν πιέσεις πολύ στις στροφές θα διαγνώσεις μια υποψία υποστροφής που με τη βοήθεια του XDS ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού διορθώνεται δίχως σχεδόν να το καταλάβεις. Η άνεση παραμένει σε υψηλό επίπεδο χάρη στη ρύθμιση της ανάρτησης που αποδεικνύεται «τόσο όσο» σφιχτή και παρά το 40άρι προφίλ των ελαστικών.
Σε κάθε περίπτωση το βασικό CUPRA Leon σε ωθεί να το πιέσεις, να το απολαύσεις, να ψάξεις τους 150 PS και στο τέλος της διαδρομής να χαμογελάς έχοντας ανακαλύψει πως ακόμη υπάρχουν αυτοκίνητα που χαίρεσαι να τα οδηγείς. Κερασάκι στην τούρτα τα ακούραστα και αποτελεσματικά φρένα, εγγύηση ασφάλειας, μαζί με μια πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού που θα είναι πάντα εκεί να βοηθήσει διακριτικά όταν παραστεί ανάγκη, ή και να δράσει προληπτικά.
Όπως παλιά...
Το CUPRA Leon με τους 150 PS δεν είναι απλά μια άλλη έκδοση του μοντέλου με άλλο σήμα στη μάσκα. Είναι η απάντηση τόσο στην «τρέλα» των SUV και Crossover, όσο και στην αποστειρωμένη αίσθηση των κάθε λογής ηλεκτρικών. Πρόκειται για ένα παραδοσιακό χάτσμπακ, από αυτά που μας έκαναν να αγαπήσουμε την οδήγηση. Με €32.010 παίρνεις όλα τα παραπάνω μαζί με υπερπλήρες πακέτο εξοπλισμού, στο οποίο δεν θα χρειαστεί να προσθέσεις παρά μόνο τη διάθεση για αποδράσεις και οδήγηση.
CUPRA Leon 1.5 eTSI DSG | |
Τι λέει το DRIVE | Το βασικό CUPRA Leon είναι ένα χατσμπακ από τα παλιά που χαίρεσαι να οδηγείς, με καλές επιδόσεις και εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό . |
Τιμή | Από €32.010 |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | MHEV, 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ,τούρμπο, 150 PS/ 5.000-6.000 rpm, 250 Nm/1.500-3.500 rpm, ήπιο υβριδικό σύστημα, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων |
Συνδυαστική απόδοση | 150 PS/ 5.000-6.000 rpm, 250 Nm/1.500-3.500 rpm |
Διαστάσεις | 4.398 x 1.799 x 1.442 mm |
Χώρος αποσκευών | 380 lt |
Βάρος | 1.395 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 8,7" |
Τελική ταχύτητα | 214 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 7,8 lt/100 km |
Εκπομπές CO2 | 136 g/km |
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE. | |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |