Το BYD Seal μόλις που εμφανίστηκε στην Ελλάδα και μερικούς μήνες νωρίτερα στην Ευρώπη, αλλά η BYD δίνει το παρών στην αυτοκινητοβιομηχανία από το 2003 και αποτελεί έναν πραγματικό και απόλυτα «αυτόνομο» γίγαντα.
Φτιάχνει τις δικές του μπαταρίες, τα δικά του ηλεκτρομοτέρ και σχεδόν οτιδήποτε άλλο χρειάζεται για την κατασκευή ενός αυτοκινήτου. Τι σημαίνει αυτό; Ότι το just-in-time της εφοδιαστικής του βασίζεται στο ίδιο ERP, με τον ποιοτικό έλεγχο κάθε συστήματος, δυνητικά να μπορεί να είναι ομογενοποιημένος.
Αυτά βέβαια έχει μέσα του και ολίγη θεωρία, οπότε ας δoύμε μερικά νούμερα. Η BYD έχει περισσότερα από 30 βιομηχανικά πάρκα, κατοχυρώνει καθημερινά «περίπου 15 πατέντες» και εργοδοτεί 600.000 υπαλλήλους, περιλαμβανομένων 90.000 μηχανικών. Και για να κατανοήσετε πλήρως την τεχνογνωσία της στα ηλεκτρονικά, να ξέρετε ότι ένα στα δύο iPad κατασκευάζεται από την BYD.
Το BYD Seal συνδυάζει τέτοιες ικανότητες που έρχεται για να αμφισβητήσει την πρωτοκαθεδρία του Tesla Model 3
Καλά είναι φυσικά όλα αυτά, αλλά το ζητούμενό μας είναι τι κάνει κατά μόνας και τι απέναντι στον ανταγωνισμό το BYD Seal AWD. Που εδώ δοκιμάζουμε στη μοναδική και κορυφαία του έκδοση εξοπλισμού Excellence που εισάγεται στη χώρα μας.
To BYD Seal προσπερνά την αισθητική γλώσσα της φίρμας, «Dragon Face», των Han, Tang και Atto 3 για τη νέα σχεδιαστική γλώσσα «Ocean Aesthetics». Με το Seal να εμφανίζει μια φιγούρα πιο στρογγυλεμένη, πιο απαλή, αφήνοντας χώρο για μια πιο καθαρή φόρμα. Η ωκεάνια αισθητική προσέγγιση της κινεζικής μπερλίνας, υιοθετεί τη μάσκα «X Face» της οποίας τα φώτα ημέρας αντιπροσωπεύουν κυματισμούς στην επιφάνεια του νερού. Με το χρώμα Ice Blue του αυτοκινήτου μας να υπερθεματίζει την «Ocean Aesthetics».
Βλέποντας όμως το προφίλ του Seal δεν γίνεται να μην σου έρθει στο μυαλό το Tesla Model 3. Πιο πλουμιστό βέβαια, με ένθετα στα φτερά, χαμηλά στα πλευρικά μαρσπιέ και το ένθετο στην πίσω κολόνα. Όλα τους με στόχο να δώσουν μια σπορ αύρα.
Κάποιοι ίσως αξιολογήσουν ότι όλα αυτά τα σχεδιαστικά τερτίπια βαραίνουν την εικόνα. Το κάνουν! Ο υπερβολικός «διαχύτης» αλά αγωνιστικό GT μάλιστα ίσως και να παραπλανά.
Από την άλλη όμως, δίνουν τόσο τη σπορτίβ αύρα όσο τελικά και την αεροδυναμική απόδοση. Που μαζί με τις αεροδυναμικές 19άρες ζάντες και τις αναδυόμενες χειρολαβές κάνουν το Seal να γράφει Cd το αξιόλογο νούμερο των 0,219.
Την εικόνα του Seal έρχονται να συμπληρώσουν τα εμπρός φώτα LED σχήματος οριζόντιου «U», η λωρίδα LED και οι σταγόνες βροχής που συνθέτουν τη φωτεινή υπογραφή πίσω.
Είδαμε κάτι ρηξικέλευθο, μια σχεδιαστική επανάσταση, μια ανατροπή σε φόρμες και μοτίβα; Όχι! Αλλά η εικόνα είναι τόσο εύπεπτα σαγηνευτική που θα μπορούσα να κάνω ανερυθρίαστα έναν παραλληλισμό. Το BYD Seal με τέρπει με τον ίδιο τρόπο που το έκαναν GT που είχαν σχεδιάσει οι Alfredo Vignale και Mario Marazzi και πολύ περισσότερο o Pietro Frua. Κι αν θέλετε να το κάνουμε λαμαρίνα, αυτοκίνητα όπως η Maserati Mexico, η Lamborghini Islero ή η Monteverdi High Speed 375 S… Με άλλα λόγια, πρόκειται για ένα όμορφο αυτοκίνητο.
Εκείνη που δεν μοιάζει με τα GT του 60s που προανέφερα είναι το φινίρισμα και οι συναρμογές στα πάνελ της καροσερί. Άψογες. Και όχι μόνο έξω, αλλά και μέσα. Σε σημείο που ψάχνεις μανιωδώς να βρεις κάτι να τους προσάψεις. Μετά λόγου γνώσεως, μπορούμε να δηλώσουμε ευθαρσώς πως το BYD Seal είναι μια premium μπερλίνα. Που τόσο αισθητικά όσο και στην απτή ποιότητά της, κάνει το Tesla Model 3 να νιώθει άβολα.
Ας δώσουμε όμως μια τάξη μεγέθους στο αυτοκίνητο, καθώς έρχεται να καταταγεί στη μεγάλη οικογενειακή κατηγορία. Με 4,80 m μήκος, πλάτος 1,87, τέσσερις πόντους πιο χαμηλό από 1,5 μέτρο και μεταξόνιο 2,92 m. Εδώ να κάνουμε και μια διασκεδαστική αναφορά στο «3.8S» που αναγράφεται πίσω δεξιά. Αν δεν ήξερες πως είναι ηλεκτρικό, θα νόμιζες πως αναφέρεται στη χωρητικότητα του μοτέρ. Καμία σχέση! Πρόκειται για την επίδοση του BYD Seal στο σπριντ των 0-100 km/h!
Αν σε κάποιον δεν του λέει το Seal και πολλά απ’ έξω, είναι δύσκολο να παραμείνει ασυγκίνητος, καθήμενος στην καμπίνα. Ειδικά σε αυτήν την ταιριαστή με το εξωτερικό γαλάζια απόχρωσή της που η BYD ονομάζει «Tahitian Blue». Ένα χαλαρωτικό, λίγο πιτζαμέ είναι η αλήθεια χρώμα, αλλά με ποιότητα και πρωτοτυπία αξιομνημόνευτη. Καθίσματα με ρομβοειδές μοτίβο, περίτεχνο ταμπλό, μεγάλες οθόνες, τιμόνι, κεντρική κονσόλα και λεβιές του σασμάν, όλα τους είναι όμορφα σχεδιασμένα και φτιαγμένα!
Τα ιδιαίτερα άνετα καθίσματα, ταπετσαρισμένα με απομίμηση δέρματος με ωραία, φιλόξενη αφή είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, θερμαινόμενα και αεριζόμενα, και αποτελεσματικά σε πλευρική στήριξη -η αλήθεια είναι πως δείχνουν πιο αποτελεσματικά. Η κεντρική κονσόλα είναι φαρδιά και διαθέτει από κάτω μπόλικο ελεύθερο χώρο, που μάλιστα ο ζωτικός είναι μετατοπισμένος προς τα εμπρός, άρα και προσβάσιμος καθώς οδηγείς. Μόνο το σπηλαιώδες ντουλάπι της είναι μετατοπισμένο προς τα πίσω και χρειάζεται να είσαι ζογκλέρ είτε για να βάλεις χέρι είτε για οπτική αναζήτηση.
Άλλο σημείο που δεν μας αρέσει είναι η αφειδής χρήση φινιρισμάτων και επενδύσεων piano black. Που γεμίζουν εκνευριστικά λιπαρές δαχτυλιές…
Πίσω, το κάθισμα για τους επιβάτες είναι εξίσου άνετο και φιλοξενεί καλά τα μεγάλα αναστήματα. Παρά την ελαφρά οπισθοκλινή οροφή αλά κουπέ, ο αέρας για το κεφάλι είναι καλός, χάρη στην πανοραμική γυάλινη οροφή. Και στο τοποθετημένο χαμηλά έδρανο που, σε συνδυασμό με το ψηλό πάτωμα, αναγκάζει τους επιβάτες να έχουν τα γόνατα λίγο ψηλότερα απ’ ό,τι συνηθίζεται.
Πάντως, ο χώρος για τα τελευταία είναι επίσης γενναιόδωρος, χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο. Κατά τα ειωθότα στα σύγχρονα μεγάλα αυτοκίνητα, ο μεσαίος επιβάτης θα αντιμετωπίσει το έδρανο που ψηλώνει στο κέντρο του καθίσματος, αν και το BYD Seal απέχει πολύ από το να είναι το χειρότερο σε αυτόν τον τομέα. Εκείνο που χρειάζεται επανεξέταση είναι ο χώρος κάτω από τα εμπρός καθίσματα -που δεν υπάρχει. Αν ο οδηγός ή συνοδηγός πάνε το κάθισμα πολύ πίσω, ο αντίστοιχος επιβάτης δεν έχει πού να βολέψει τα πέλματά του.
Στο ευρύχωρο φωτεινό και πολύ ευχάριστο εσωτερικό, η απομίμηση δέρματος και οι φροντισμένες ραφές δίνουν κορυφαία πινελιά ποιότητας. Και είναι ελκυστικά ταιριασμένα με τις γαλάζιες επενδύσεις στιλ Alcantara. Βέβαια, σε ένα αυτοκίνητο με μηδέν χιλιόμετρα, όπως το δικό μας. Μιας κι έχουμε τη βάσιμη υποψία πως η ανοιχτή γαλάζια επένδυση θα λεκιάζει εύκολα… Και ίσως αντιμετωπίσει πρόωρη φθορά.
Πολύ καλή εντύπωση κάνει ακόμη η σκληρή χαμηλή συνέχεια του αφρώδους υλικού στην κεντρική κονσόλα. Πρέπει να την αγγίξεις για να καταλάβεις ότι πρόκειται για διαφορετικό υλικό… Το κλου στην ποιοτική σύνθεση της καμπίνας και του ταμπλό είναι ο «κρυστάλλινος» λεβιές του σασμάν αλά BMW i5. Σκληρά πλαστικά δεν υπάρχουν; Φυσικά. Χαμηλά στις πόρτες, στο (πολύ) κάτω μέρος του ταμπλό… Καλής ποιότητας που και γι’ αυτά έχουμε όμως την υποψία της πρόωρης φθοράς.
Ολοκληρώνοντας το χωροταξικό, ας πάμε στο πορτμπαγκάζ. Καταρχήν με χωρητικότητα 400 lt βρίσκεται πολύ πίσω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Ον μικρότερο και από αυτό του Hyundai Ioniq 6 με τα 443 lt. Με μεγαλύτερο αυτό του Tesla Model 3 με 594 lt. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο όγκος απλώνεται σε μεγάλο βάθος, κάτι άβολο σε σχέση με το ύψος του ανοίγματος του πορτμπαγκάζ και το ψηλό κατώφλι.
Τα μειονεκτήματα κλιμακώνονται με την έλλειψη μάνταλων ή χειριστηρίων για να ρίξεις τις πλάτες του πίσω καθίσματος από τη μεριά του πορτμπαγκάζ. Οι πλάτες διαιρούνται τυπικά σε 70:30 και δεν υπάρχει θυρίδα στο υποβραχιόνιο για φόρτωση σκι ή μακριού αντικειμένου. Και το ακόμη πιο περίεργο είναι ότι η ζώνη του μεσαίου επιβάτη δεν απελευθερώνεται από καμιά της άκρη. Οπότε αν ρίξεις την 70άρα πλάτη, έχεις και τη ζώνη να σε εμποδίζει.
Η απώλεια ενός μέρος του δυνητικού όγκου στο πορτμπαγκάζ έχει να κάνει με το τριπλό πάτωμα -στο 1/3 του εμβαδού του. Το δεύτερο πάτωμα χωρά με άνεση τα καλώδια φόρτισης και το τρίτο πάτωμα φιλοξενεί το κιτ επισκευής.
Την κατάσταση μπορεί να σώσει μερικώς το frunk των 53 lt (88 lt στο Model 3). Όπου εκεί μέσα ανακαλύψαμε ένα αδιαφανές μαύρο ύφασμα σε (ανα)πτυσσόμενο τελάρο και βάσεις για να αλλάξεις την πανοραμική οροφή σε μαύρο ουρανό. Μας πήρε λίγη ώρα να καταλάβουμε τι είναι, καθώς η περιγραφή και οι οδηγίες ήταν στα κινέζικα. Σε κάθε περίπτωση όμως, μπορείς είτε να το τοποθετήσεις είτε να το αφήνεις στο σπίτι, κρατώντας τα 53 lt για μεταφορική δυνατότητα.
Πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός έχεις εμπρός του την ψηφιακή οθόνη οργάνων με διάμετρο 10,25 ίντσες και μια μεγάλη κεντρική οθόνη 15,6 ιντσών. Η τελευταία μάλιστα έχει την ιδιαιτερότητα ότι είναι περιστρεφόμενη, εναλλάσσοντας τη θέση της μεταξύ οριζόντιας και κατακόρυφης διάταξης.
Ένα εντυπωσιακό γκάτζετ που το χειρίζεσαι είτε από το τιμόνι είτε από την ίδια την οθόνη. Ο εξοπλισμός υψηλής τεχνολογίας ολοκληρώνεται με διπλό επαγωγικό φορτιστή, θύρες USB, φωνητική βοηθό και head-up display. Να σημειώσουμε εδώ ότι μόνο το Android Auto είναι ασύρματο, ενώ για το Apple CarPlay θα χρειαστείς καλώδιο.
To έργο της δημιουργίας «απλού» ιντερφέις δεν είναι ακόμα το φόρτε των Κινέζων κατασκευαστών. Και γίνεται ακόμα πιο απογοητευτικό για έναν πρωταθλητή τεχνολογίας. Η BYD δεν είναι η μόνη κινεζική φίρμα που αντιμετωπίζει προβλήματα σε αυτό το επίπεδο για την ευρωπαϊκή αγορά. Περνώντας από τις πρώτες εντολές για τη μετάβαση στο τηλέφωνο, στο GPS και στη συνέχεια στις ρυθμίσεις, τα πράγματα γίνονται γρήγορα περίπλοκα.
Και χειροτερεύουν με τα βοηθήματα οδήγησης. Το BYD Seal διαθέτει όλα τα βοηθήματα οδήγησης που επιβάλλει η Ευρώπη. Με το αυτοκίνητο κάνει ένα ηχητικό «μπιπ» για όλα και τα… αντίθετά τους. Οπότε είναι καλύτερα να απενεργοποιείς το εκνευριστικό μέρος τους κάθε φορά που ξεκινάς. Αλλά ανάμεσα σε μαυρισμένες ετικέτες και λειτουργίες που κρύβονται σε υπό-μενού, η BYD ξέχασε να κάνει πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού.
Κορυφαίο ποιοτικά και πληθωρικά εξοπλισμένο, το BYD σε αυτή την έκδοση AWD Excellence διαθέτει δύο κινητήρες. Ένα ασύγχρονο ηλεκτρομοτέρ εμπρός με 217 άλογα και 210 Nm και ένα σύγχρονο μόνιμου μαγνήτη με 313 PS και 360 Nm πίσω. Συνολικά 530 ίπποι και 670 Nm. Με τέτοιο ιπποφορβείο λοιπόν, τα 3,8” που χρειάζεται για το σπριντ των 0-100 είναι λίγο πολύ αναμενόμενα.
Πώς ανταποκρίνεται όμως το αυτοκίνητο, πέρα από τις ευθείες. Με βάρος 2.185 kg καταλαβαίνεις ότι η ήπια έως σβέλτη οδήγηση είναι και αυτή που του ταιριάζει. Υπό κ.σ. λοιπόν, η κινεζική premium μπερλίνα είναι ισορροπημένη και άνετη. Με φυσικά τις ρεπρίζ να είναι καταιγιστικές σε όποιο οδηγικό πρόγραμμα κι αν είσαι (Eco, Normal, Sport) και τα φρένα δυνατά, αν και με υπερβολική υποβοήθηση. Εδώ θα κάνουμε ειδική μνεία στην ανάρτηση που σιδερώνει ποιοτικά και σχετικά αθόρυβα τα πάντα. Μόνο στις διαδοχικές ανωμαλίες που εφαρμόζουν υψίσυχνες πιέσεις στα αμορτισέρ, αντιλαμβάνεσαι ότι είναι ίσως πιο σφιχτή απ' ό,τι αρμόζει σε μια οικογενειακή μπερλίνα -έστω και με 530 άλογα.
Η ανταπόκριση και η ευελιξία του Seal το καθιστούν πολύ εύκολο στην κίνηση σε αστικό περιβάλλον, παρά το επιβλητικό μέγεθος. Μπράβο στην BYD!
Ωστόσο, θα σημειώσουμε ότι το τιμόνι του είναι μεν ακριβές, αλλά η αίσθηση είναι τελείως τεχνητή, σχεδόν παιχνιδομηχανής, απαλείφοντας σχεδόν κάθε πληροφορία από το εμπρός σύστημα. Κάτι που ελάχιστα ενδιαφέρει στην πόλη, αλλά όπως θα δούμε έρχεται να απομειώσει περισσότερο τα δυναμικά χαρακτηριστικά υπό πίεση.
Ανεβάζοντας λοιπόν ρυθμό, αντιλαμβάνεσαι την ισχυρή ακαμψία του μονοκόκ, ειδικά με τη συμβολή της μπαταρίας Blade. Το Seal επιταχύνει καταιγιστικά με τη ροπή να περνά στους τροχούς προοδευτικά και ομαλά, όπως περιμένεις από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Χωρίς ολίσθηση και χωρίς τα λάστιχα να σκούζουν -στο στεγνό, όπως θα δούμε παρακάτω. Αυτός είναι ο καρπός της δουλειάς του εξαιρετικού συστήματος iTAC (Intelligence Torque Adaption Control) που ελέγχει την πρόσφυση ανά πάσα στιγμή, και το εγγυάται άψογα.
Ανεβάζοντας κι άλλο το ρυθμό πηγαίνοντας πια σε σπορ οδήγηση, τα όρια του BYD Seal Excellence AWD δηλώνουν ισχυρά την παρουσία τους. Και του iTAC υπό συνθήκες. H ημί-ενεργητική ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και τους πέντε συνδέσμους πίσω αρχίζει να μην ελέγχει καλά τις συνδυασμένες κινήσεις του αμαξώματος που προκαλούνται από τις μεταφορές μάζας και στους τρεις άξονες.
Όσο ο δρόμος έχει καλή πρόσφυση, υπό μεγάλη πίεση το Seal θα μπορούσες να το πεις έως και «συνεργάσιμο». Σε άσφαλτο-γυαλί ή στη βροχή του προ-περασμένου σαββατοκύριακου, το torque vectoring του iTAC γίνεται καρικατούρα του εαυτού του. Φρενάρει τόσο πολύ τον εσωτερικό πίσω τροχό στην είσοδο της στροφής για να βοηθήσει το αυτοκίνητο να βάλει τη μούρη μέσα, παρασύροντας την ουρά στις κλειστές στροφές.
Μέχρις εδώ, καλά. Το πρόβλημα είναι ότι δεν διορθώνει στη συνέχεια την περίσσια αισιοδοξία του, αναγκάζοντάς σε να κάνεις ανάποδο για να μείνεις στον δρόμο. Το ίδιο κάνει και στην έξοδο των κλειστών στροφών, με γενναιόδωρη υπερστροφή, ακόμα και με το ESC ενεργοποιημένο. Και στη βρεμένη ευθεία αν ο ένας πίσω τροχός πατήσει σε ανισομέρεια ή συναντήσει διαφορετική πρόσφυση από το άλλον κι έχεις ελάχιστα στριμμένο το τιμόνι! Αιφνιδιαστικό στην πρώτη εμφάνιση και διασκεδαστικό στη συνέχεια, αλλά όχι για τον μέσο οδηγό.
Να ολοκληρώσουμε το δυναμικό κομμάτι, σημειώνοντας ότι με γρήγορο ρυθμό, τα φρένα (διάτρητοι εμπρός δίσκοι) δεν πτοήθηκαν όσον αφορά απόδοση. Βοηθούμενα από τη μεγάλη αναγεννητική ισχύ που τα απαλλάσσει από το έργο τους σε ελαφρές και μεσαίες επιβραδύνσεις. Όσο για τις τυπικές επιβραδύνσεις, στη ρύθμιση Normal, το Seal πηγαίνει σαν να βρίσκεται σε ελεύθερο τροχασμό, στο High υπάρχει μια αδύναμη ανάκτηση και δεν υπάρχει λειτουργία «one pedal».
Όσον αφορά το τυπικό σύστημα ημί-αυτόνομης οδήγησης, Επίπεδου 2, αυτό κεντράρει το Seal στη λωρίδα του και ρυθμίζει την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Λίγο βάναυσο στο φρενάρισμα αν ο εμπρός φρενάρει, στη συνέχεια δεν επιταχύνει εκ νέου αν ανάψεις το φλας, όπως κάνουν τα περισσότερα ανταγωνιστικά συστήματα. Και δεν έχει υποβοηθούμενη αλλαγή λωρίδας...
Τι κρατάμε από τον δρόμο; Ότι το Seal Excellence τιμά το όνομά του με την οδική αριστεία που επιδεικνύει στον ανοιχτό δρόμο. Και εκτιμούμε ιδιαίτερα όλες τις ηχομονωτικές του ιδιότητες και την ποιοτική αποσβεστική ικανότητα από τις ημί-ενεργές αναρτήσεις.
Η τροφοδοσία του BYD Seal έχει ανατεθεί σε μια μεγάλη σπιτική μπαταρία LFP 82,5 kWh -δεν προσδιορίζεται η καθαρή χωρητικότητα. Ονομάζεται «Blade» για την επίπεδη σχεδίασή της που εξοικονομεί χώρο, συμβάλλοντας ενεργά στην ακαμψία του πλαισίου. Με τη στιβαρότητα της αρχιτεκτονικής να δίνει πέντε αστέρια στην BYD στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP και να μειώνει την παραμόρφωση του κλωβού των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης.
Η μπαταρία δίνει αυτονομία κατά WLTP έως και 520 km, και συνοδεύεται στάνταρ από τυπική αντλία θερμότητας για βέλτιστη απόδοση. Όσον αφορά τη γρήγορη φόρτιση, η ηλεκτρική μπερλίνα της BYD δέχεται έως και 150 kW, για να ανάβει από το 30% στο 80% σε 26 λεπτά. Μια μέτρια ισχύς για ένα αντίστοιχα μέτριο χρόνο. Από την πλευρά του, ο ενσωματωμένος φορτιστής AC είναι ισχύος 11 kW, απαιτώντας κάτι λιγότερο από εννέα ώρες για πλήρη φόρτιση.
Σε πραγματικές συνθήκες στην πόλη, με 20% αστικό αυτοκινητόδρομο κάψαμε 17,7 kWh ανά 100 km. Οπότε με ένα «ρεζερβουάρ» βγάζεις 455 km -υπολογίσαμε αυθαίρετα καθαρή χωρητικότητα 80,5 kWh. Στην εθνική και με το όριο ταχύτητας, το Seal ανεβαίνει παραπάνω από το αναμενόμενο, παρά την πολύ καλή αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου, καίγοντας 25,5 kWh/100 km. Που σημαίνει 315 km -που με την ασφάλεια του 20% για ρεζέρβα, κατεβαίνει στα 252 km. Μια επίσης μέτρια επίδοση. Σημειώστε δε, ότι το BYD Seal δεν διαθέτει route planner, οπότε όποιος να ταξιδεύει σε μακρινές αποστάσεις θα χρειαστεί να καταφεύγει σε online εφαρμογές στο smartphone.
Διά ταύτα και όσον αφορά τη μέση κατανάλωση, με το πρωτόκολλο του DRIVE που υπολογίζει 70% πόλη και 30% αυτοκινητόδρομο και περιφερειακούς δρόμους μεγάλης ταχύτητας, το BYD Seal AWD καίει 20 kWh/100 km, ως εκ τούτου η μέση αυτονομία του είναι 400+ km.
Με την ονομαστική τιμή να είναι €48.990 και επιδοτούμενο να κατεβαίνει στα 41 χιλιάρικα, το BYD Seal Excellence AWD αίρεται στο επίπεδο του Tesla Model 3 Long Range. Και με μια επιφύλαξη μέχρι να πάρουμε το ΜΥ2024 της τεξανικής μπερλίνας στα χέρια μας, το ξεπερνά σε ενσωματωμένη τεχνολογία, εργονομία, επιδόσεις και ποιότητα. Και φυσικά ένα ευρύτερο δίκτυο από τον Σφακιανάκη.
Οι τομείς που θεωρούμε ότι σκοντάφτει η BYD παρά την τεχνογνωσία της, είναι τα κύρια επιχειρήματα για ένα EV μεγάλων αποστάσεων: Η διαχείριση ενέργειας, κατά συνέπεια η αυτονομία, ο χρόνος ταχυφόρτισης -το Model 3 φορτίζει μέχρι 250 kW σε DC, η απουσία προγραμματιστή ταξιδιού και η online παραγγελία του αυτοκινήτου. Και τα πορτμπαγκάζ που απέχουν συνολικά 229 lt.
Μέχρι να κάνουμε το συγκριτικό μεταξύ των δύο αυτοκινήτων, επιφυλασσόμαστε για τον νικητή. Που όποιος κι αν είναι αυτός, σαφώς θα είναι με βραχεία κεφαλή. Αν λοιπόν επίκειται μια αμφίρροπη αναμέτρηση μεταξύ Seal και Model 3, το σημείο αναφοράς στην κατηγορία, αυτό αποδεικνύει ότι ο διασκελισμός της BYD εξελίσσεται με άλματα.
BYD Seal Excellence AWD | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Το BYD Seal Excellence AWD είναι μια ιδιαίτερα ολοκληρωμένη, προσεγμένη, εμπορική και τελικά πειστική πρόταση στα οικογενειακά EV. | ||
Τιμή | Από €40.990 με την επιδότηση | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | ΒEV, ασύχρονο ηλεκτρικό μοτέρ εμπρός 217 PS και 210 Nm, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη πίσω 313 PS και 360 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου LFP τύπου Blade 82,5 kWh, τετρακίνηση, κιβώτιο μιας σχέσης | ||
Απόδοση | 530 PS, 670 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.800 x 1.875 x 1.460 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 400 lt | ||
Χώρος frunk | 53 lt | ||
Βάρος | 2.185 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 3,8" | ||
Τελική ταχύτητα | 180 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 20 kWh/100 km | ||
Aυτονομία* | 401 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC 150 kW, 10%-80% | 37 λεπτά | ||
DC 50 kW, 10%-80% | 81 λεπτά | ||
AC 11 kW, 0%-100% | 9 ώρες | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |