Η τρίτη γενιά της BMW X1 προσαρμόστηκε πλήρως στα δεδομένα της εποχής και περιλαμβάνει ισχυρά εξηλεκτρισμένες επιλογές, με αμιγώς ηλεκτρικές (iX1) και plug-in hybrid εκδόσεις. Έχοντας λοιπόν δοκιμάσει ήδη στη δημοσιογραφική αποστολή την xDrive30e, επανερχόμαστε με την «μικρότερη» xDrive25e.
Όπως σε όλες τις BMW έτσι και στην X1, ο δρόμος για το τελικό αποτέλεσμα περνάει από την μεθοδικότητα και τη μεγάλη προσοχή σε κάθε βήμα. Έτσι ώστε η εκάστοτε έκδοση να στοχεύσει ακριβώς στο κοινό που απευθύνεται, με κοινό παρονομαστή την premium εικόνα, την κορυφαία ποιότητα και το έντονο οδηγικό ταπεραμέντο. Άλλωστε ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα σκληρός στην C-SUV κατηγορία, οπότε και η τελευταία λεπτομέρεια μετράει.
H BMW X1 xDrive25e συνθέτει ένα δελεαστικό premium πακέτο που όχι απλώς δε γίνεται να περάσει απαρατήρητο, αλλά ουσιαστικά είναι κορυφαίο στην κατηγορία.
Αρχίζοντας από το εξωτερικό να πούμε πως η Χ1 συνδυάζοντας αρμονικά τις μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις με το μεταξόνιο των 2.692 mm έχει άρτια εκμετάλλευση του μεγέθους της.
Πριν περάσουμε στην καμπίνα που είναι από τις μεγαλύτερες στην κατηγορία και μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τέσσερις ενήλικους, να πούμε πως στον τομέα της εμφάνισης η BMW Χ1 έχει όλα τα χαρακτηριστικά των BMW της νέας εποχής: Εντυπωσιακά LED φώτα και τη μάσκα με τα μεγάλα «νεφρά» που στην αρχή ξένισαν αλλά πλέον έχουν γίνει σήμα κατατεθέν. Παράλληλα η μάσκα έχει ενεργά flaps που ανοιγοκλείνουν και οδηγούν τον αέρα ανάλογα με τις ανάγκες για ψύξη που έχει το μοτέρ.
Στο εσωτερικό η αύρα της πολυτέλειας σε κυριεύει. Μαλακά υλικά, αψεγάδιαστη ποιότητα συναρμογής αλλά και κορυφαία τεχνολογία συνθέτουν την εικόνα. Δύο οθόνες, η μια 10,25” για τον πίνακα οργάνων και η δεύτερη 10,7” για το infotainment αποτελούν το κέντρο πληροφοριών και ρύθμισης όλων των λειτουργιών.
Η έκδοση iDrive OS 8 προσφέρει και εύκολη περιήγηση στα επιμέρους μενού αλλά και πολύ γρήγορη απόκριση στις επιλογές ενώ υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay. Το κλασσικό πλεόν περιστροφικό χειριστήριο στην κονσόλα απουσιάζει, ενώ οι ενδείξεις και οι ρυθμίσεις για τον κλιμαστιμό έχουν ενσωματωθεί στο σύστημα infotainment. Αυτό είναι κάτι που δεν αρέσει σε όλους και μεγαλώνει την περίοδο προσαρμογής.
Στην αιωρούμενη κεντρική κονσόλα συναντάμε ένα μικρό διακόπτη που είναι ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου, καθώς και μερικούς άλλους μεταξύ των οποίων κι εκείνος που καθορίζει τα προγράμματα οδήγησης.
Αποθηκευτικοί χώροι υπάρχουν διάσπαρτοι σε καίρια σημεία στην καμπίνα, ενώ ακριβώς κάτω από τη μεγάλη οθόνη του infotainment υπάρχει η θέση ασύρματης φόρτισης. Η θήκη κάτω από την κονσόλα πάντως, δεν είναι εύχρηστη.
Σε κάθε περίπτωση η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι παρούσα και η αίσθηση της πολυτέλειας κυριαρχεί όπως αρμόζει σε μια premium μάρκα. Επανερχόμενοι στον τομέα των χώρων να πούμε πως αυτός των αποσκευών φτάνει τα 490 lt αντί για τα 540 των συμβατικών εκδόσεων, θυσία μάλλον μικρή για τα δεδομένα των plug-in μοντέλων.
Τεχνολογία
Κάτω από το καπό της BMW X1 xDrive25e ζει ο τρικύλινδρος 1.5 TwinPower Turbo κινητήρας βενζίνης με τους 136 PS. Επιπλέον υπάρχει και ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 109 PS. Συνδυαστικά έχουμε 245 PS με 477 Nm που φτάνουν και στους τέσσερις τροχούς. Ο TwinPower Turbo κινεί τους εμπρός μέσω του Steptronic κιβωτίου των επτά σχέσεων, ενώ το ηλεκτρικό μοτέρ τους πίσω.
Ο ηλεκτρονικός έλεγχος διαχειρίζεται άριστα το σύνολο προκρίνοντας την ομαλή μετάβαση της ισχύος από τις δύο πηγές και προσφέροντας όταν χρειαστεί και αξιόλογα σπορ χαρακτηριστικά λειτουργίας.
Η μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 14,2 kWh προσφέρει σύμφωνα με τα τεχνικά στοιχεία της BMW από 77 έως 91 km ηλεκτρικής αυτονομίας στην xDrive25e.
Σε αμιγώς αστικό πεδίο εμείς μετρήσαμε 81 km. Αυτό σημαίνει πως στις καθημερινές μετακινήσεις σπίτι- γραφείο - σπίτι, κτλ, μπορείς αν είσαι συνεπής στις φορτίσεις να μην χρησιμοποιείς καθόλου τον θερμικό κινητήρα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το περιβάλλον και την τσέπη. Να σημειώσουμε πως ο on-board charger του αυτοκινήτου είναι στα 7,4 kW, άρα σε ένα wallbox η πλήρης φόρτιση απαιτεί περίπου 2 ώρες.
Κάπως έτσι η μέση κατανάλωση σχεδόν μηδενίζεται με τον κινητήρα βενζίνης να ζωντανεύει όταν βγεις στον αυτοκινητόδρομο, εκεί που ζητάς μεγαλύτερες ταχύτητες και απαιτείται περισσότερη ισχύς. Ακόμη και έτσι όμως, δεν είδαμε την κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής να περνά τα 5,7 lt/100 km σε υβριδική λειτουργία.
Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε δύο ακόμη χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Το ένα έχει να κάνει με την εξαιρετική συνεργασία του θερμικού κινητήρα με τον ηλεκτροκινητήρα και το δεύτερο με την αποτελεσματικότητα με την οποία γίνεται η ανάκτηση ενέργειας. Αρκεί μια μικρή κατηφορική διαδρομή για να δεις τις γραμμές στη σχετική ένδειξη του πίνακα οργάνων να αρχίζουν να «γεμίζουν».
Από την άλλη ο τρικύλινδρος TwinPower Turbo θα είναι πάντα παρών και θα ζωντανεύει όποτε τον χρειάζεσαι, ενώ το απόθεμα ενέργειας στην μπαταρία θα σου δίνει την έξτρα ώθηση για να «σπρώξεις» το βαρύ αυτοκίνητο και να απολαύσεις σπορτίβ επιδόσεις που περιμένεις από μια BMW.
Στο δρόμο
Αρχίζοντας από την εξαιρετική θέση οδήγησης πρέπει να τονίσουμε πως η επαναφορτιζόμενη BMW Χ1 της δοκιμής μας προσφέρει κορυφαία άνεση. Στην πόλη απολαμβάνεις την αθόρυβη κίνηση ενός EV. Στον επαρχιακό δρόμο και πάρα τους σχεδόν δύο τόνους βάρους, τα γόνατα MacPherson μπροστά και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω εξασφαλίζουν το «τόσο όσο» ανάμεσα στην άνεση, στις μικρές κλίσεις του αμαξώματος και τις διασκεδαστικές αντιδράσεις.
Η τετρακίνηση που προκύπτει από το ηλεκτρομοτέρ, μπορεί να μην είναι τόσο «παραδοσιακή» σε αίσθηση όσο σε μια συμβατική xDrive αλλά προσφέρει την ασφάλεια που χρειάζεσαι.
Στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο από την άλλη απολαμβάνεις την ηρεμία της εξαιρετικής ηχομόνωσης που συνδυάζεται με την παντελή απουσία τριγμών, προϊόν της εξαιρετικής δουλειάς που έχει γίνει στη συναρμογή ολόκληρου του αυτοκινήτου.
Σε όλες τις περιπτώσεις το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές και γρήγορο, ενώ τα φρένα δυνατά, αποτελεσματικά και ακούραστα.
Πάμε ταμείο
Αρχικά να πούμε πως μιλάμε για μια αληθινή BMW, κάτι που σημαίνει ότι παρά τον υβριδικό επαναφορτιζόμενο χαρακτήρα της διατηρεί όλα εκείνα τα στοιχεία που συνθέτουν ένα fun to drive αυτοκίνητο. Έχει χώρους, ποιότητα, επιδόσεις και πολυτέλεια.
Όμως το μεγάλο της ατού είναι η τιμή. Όχι γιατί οι €49.950 είναι μικρό ποσό, αλλά διότι τα περισσότερα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας απορροφώνται από εταιρικούς χρήστες. Έτσι, καθότι η προ φόρων τιμή βρίσκεται κάτω από τις €40.000 (€37.988), έχει μηδενικό εταιρικό φόρο χρήσης. Από αυτήν την άποψη συνθέτει ένα δελεαστικό premium πακέτο που όχι απλώς δε γίνεται να περάσει απαρατήρητο, αλλά ουσιαστικά είναι κορυφαίο στην κατηγορία.
ΒMW X1 xDrive25e | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE | Συνδυάζοντας την υψηλή αποδοτικότητα με την αντίστοιχη ηλεκτρική αυτονομία και την οδηγική ευχαρίστηση με μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης, η BMW Χ1 xDrive25e συγκαταλέγεται σίγουρα στις κορυφαίες προτάσεις των premium C-SUV με PHEV σύστημα κίνησης. |
Τιμή | Από €49.950 |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.499 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, twin scroll τούρμπο, 136 PS/4.000- 6.5000 rpm, 230 Nm/1.500 - 4.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 109 PS, 247 Nm, μπαταρία 14,2 kWh, ηλεκτρική τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη |
Συνδυαστική απόδοση | 245 PS, 477 Nm |
Διαστάσεις | 4.500 x 1.845 x 1.620 mm |
Χώρος αποσκευών | 490-1.495 lt |
Βάρος | 1.930 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 6,8" |
Τελική ταχύτητα | 190 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 1,2 lt/100 km |
Εκπομπές CO2 | 15-22 g/km |
Ηλεκτρική αυτονομία | 81 km |
ΦΟΡΤΙΣΗ | |
AC, 0-100% | 2,5 ώρες |
Μετρήσεις κατανάλωσης DRIVE, *Για τα πρώτα 100 km, με την μπαταρία φορτισμένη | |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |