Stellantis: Περνά στην αντεπίθεση με τα ηλεκτρικά Opel Manta και Lancia Delta

Stellantis: Περνά στην αντεπίθεση με τα ηλεκτρικά Opel Manta και Lancia Delta

Ο όμιλος Stellantis θα αναβιώσει ορισμένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα των Opel και Lancia. Βέβαια, οι εν λόγω αναβιώσεις, ελάχιστα έως καθόλου θα θυμίζουν το ένδοξο παρελθόν των προγόνων τους.

Δεν πρόκειται για κάποια παρθενογένεση. Το έχουμε δει το έργο πολλάκις στο παρελθόν και πλέον ήρθε η ώρα να το ζήσουμε, κομματάκι διαφορετικό βέβαια, και στη νέα ηλεκτρική εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η αναβίωση ενός ιστορικού μοντέλου ανέκαθεν υπήρχε στις σκέψεις αλλά στα σχέδια των εταιρειών. Πολλές από αυτές τις σκέψεις αλλά και τα σχέδια, πήραν σάρκα και οστά, σημειώνοντας μάλιστα και τεράστια εμπορική επιτυχία. Αντίθετα, κάποιες άλλες δεν κατάφεραν ποτέ ούτε να πλησιάσουν την αίγλη των προγόνων τους.

Σήμερα, οι κατασκευαστές μοιάζουν να έχουν την ανάγκη -περισσότερο από ποτέ, να συνδέσουν το παρελθόν με το μέλλον τους. Επιθυμούν να εκμεταλλευτούν την κληρονομιά και το βαρύ όνομα κάποιου ιστορικού τους μοντέλου, προσαρμόζοντας το στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις.

Το είδαμε πρόσφατα στην πράξη με τη νέα Mustang Mach-E και σύντομα θα βαρεθούμε να το βλέπουμε από τους περισσότερους κατασκευαστές. Σε αυτό το μήκος κύματος θα κινηθεί και ο όμιλος Stellantis όπως αποκάλυψε πρόσφατα και το Βρετανικό περιοδικό Autocar.

Manta

Η Opel λοιπόν θα παρουσιάσει το 2025 την αναβίωση του ιστορικού «Manta». Το νέο μοντέλο προφανώς θα είναι ηλεκτρικό (από το 2027 άλλωστε όλα τα μοντέλα της Opel θα μπαίνουν αποκλειστικά στην πρίζα) και δε θα θυμίζει σε τίποτα το πρόγονο του από τα ‘70s.

Θα τοποθετείται στη γκάμα της φίρμας ένα σκαλί «ψηλότερα» από το ηλεκτρικό Astra, θα είναι κουπέ-crossover ως προς το σχεδιασμό του και θα πατάει πάνω στην STLA πλατφόρμα του ομίλου που προορίζεται για όλα τα μελλοντικά μικρομεσαία-μεσαία ηλεκτρικά οχήματα. Η εν λόγω πλατφόρμα μπορεί να φιλοξενήσει μπαταρίες 104 kWh που σημαίνει αυτονομία άνω των 600 km, ενώ δύναται να εφοδιαστεί είτε με έναν είτε με δύο ηλεκτροκινητήρες, που σημαίνει στη δεύτερη εκδοχή και σύστημα τετρακίνησης.

Ο όμιλος Stellantis υποστηρίζει ότι στην έκδοση με τον μονό ηλεκτροκινητήρα η απόδοση θα κυμαίνεται από 170 έως 245 PS, ενώ στην πιο ισχυρή, με τα δύο ηλεκτρομοτέρ, η ισχύς θα ξεπερνά τους 400 ίππους προσφέροντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 km/h σε περίπου 2’’! 

Το μελλοντικό ηλεκτρικό Manta θα κληθεί να αντιμετωπίσει μοντέλα όπως τα Ford Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 και VW ID.4, ενώ αναμένεται να φέρει την ίδια ονομασία και στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας. 

Οι τέσσερις πλατφόρμες που έχει αναπτύξει ο όμιλος Stellantis θα χρησιμοποιηθούν από όλες τις εταιρείες του group. Τόσο δηλαδή από την Alfa Romeo, τη DS, τη Fiat και τη Lancia, μέχρι την Opel, τη Maserati, τη Jeep και την Peugeot. Αυτή η οικονομία κλίμακας θα επιτρέψει κυρίως σε φίρμες όπως η Fiat, η Alfa Romeo, η Opel και η Lancia να επεκταθούν γρηγορότερα κάνοντας αισθητή την παρουσία τους στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα.

Η Alfa Romeo για παράδειγμα επιβεβαίωσε με κάθε επισημότητα πρόσφατα ότι θα παρουσιάζει ένα νέο αυτοκίνητο κάθε χρόνο, αρχής γενομένης από το 2022 με τη νέα Tonale. Και έπεται συνέχεια. H Alfa Romeo κι αν έχει μοντέλα για αναβίωση… 

Βέβαια ο όμιλος Stellantis έχει μεγάλα σχέδια και για τη Lancia, η οποία τα τελευταία -πολλά- χρόνια φυτοζωεί σε βαθμό που διαθέτει ένα μονάχα μοντέλο στη φαρέτρα της και αυτό, πωλείται μονάχα στην Ιταλία! Αναφερόμαστε φυσικά στο Ypsilon.

Ο Luca Napolitano, ο ισχυρός άνδρας της ιταλικής φίρμας, επιβεβαίωσε ότι ένα νέο Ypsilon θα βρίσκεται ανάμεσα μας το 2024 και θα ακολουθήσει το 2025 και η νέα Delta, η οποία έπαψε να πωλείται το 2014.

delta

Η Delta, κυκλοφόρησε από το 1979 έως το 1999 και επανακυκλοφόρησε το 2008 ως ένα premium χάτσμπακ μοντέλο. Όπως αποκαλύπτει το βρετανικό περιοδικό Autocar η μελλοντική γενιά Delta θα είναι ηλεκτρική και θα ακολουθήσει τη φιλοσοφία της γενιάς του 2008 με σχεδίαση όμως που θα παραπέμπει στην «Παγκόσμια Πρωταθλήτρια», HF Integrale! Θα απευθύνεται σε ένα premium κοινό και θα χτυπήσει τον ανταγωνισμό κυρίως, από Γερμανία μεριά… Ο Napolitano δήλωσε χαρακτηριστικά για τη νέα Delta: «Θα είναι ένα συναρπαστικό αυτοκίνητο, ένα μανιφέστο προόδου και τεχνολογίας».

Η Lancia στο πλάνο του ομίλου Stellantis έχει τοποθετηθεί ήδη στο premium πακέτο εταιρειών. Μαζί με την Alfa Romeo και τη DS δηλαδή. Μάλιστα ο στόχος είναι και τα τρία αυτά brands να διατίθενται στο εγγύς μέλλον και σε κοινούς εκθεσιακούς χώρους! 

Μένει λοιπόν να δούμε και στην πράξη τα αποτελέσματα αυτών των αναβιώσεων. 

[Πηγή: Autocar]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube