Test drive: Peugeot E-5008, βασιλιάς χωρίς βασίλειο

Test drive: Peugeot E-5008, βασιλιάς χωρίς βασίλειο

Μεγάλο, φιλόξενο, με εντυπωσιακή καμπίνα, με καλή αυτονομία και άνετο στον ανοιχτό δρόμο, το Peugeot 5008 παίζει σε μια κατηγορία με μοναδικούς αντιπάλους τα άλλα... 5008.

Ύστερα από το E-3008, το Sochaux λανσάρισε ένα νέο ηλεκτρικό αφιερωμένο στις οικογένειες: Το Peugeot E-5008. Μοντέλο που με την πρώτη ματιά φαίνεται σαν να κόλλησαν στο E-3008 κάμποσο ακόμη μήκος. Και φυσικά ξεχωρίζει από το μικρότερο αδέρφι του με βελτιωμένη ευρυχωρία και στάνταρ επτά θέσεις.

Εδώ που τα λέμε, σε κάθε γενιά, το ίδιο συνέβαινε: Το 3008, το οικογενειακό SUV της Peugeot, συνοδευόταν συστηματικά από το 5008, μεγαλύτερο και πιο ευρύχωρο, και με 7θέσια καμπίνα. Αυτή η τρίτη γενιά, που φιλοξενεί στην γκάμα της για πρώτη φορά μια 100% ηλεκτρική βερσιόν, δεν αποτελεί εξαίρεση! Η οικογενειακή ομοιότητα είναι προφανής. Το E-5008 υιοθετεί το πνεύμα του E-3008, και μάλιστα κάτι παραπάνω: «Όλο το εμπρός μέρος είναι κοινό», είχε ειπωθεί στο λανσάρισμα του αυτοκινήτου διά των επίσημων χειλέων του Maxime Blandin, σχεδιαστή του εξωτερικού. Η γενική αίσθηση, αρκετά μονολιθική, παραμένει, αν και κάποιες πολύ προσεγμένες λεπτομέρειες (ζάντες, φανάρια και κάποιες ακμές στο αμάξωμα), δίνουν ένα ψήγμα κομψότητας στο σύνολο.

Τα τέσσερα χιλιάρικα που χωρίζουν σε τιμή τo Peugeot E-5008 από το E-3008 είναι λίγα για το πόσο καλύτερο (και περισσότερο) αυτοκίνητο αγοράζεις

Test drive: Peugeot E-5008, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το νέο 5008 είναι πανομοιότυπο με το 3008 μέχρι τις εμπρός πόρτες. Οπότε εξακολουθεί να είναι ένα «μεγάλο 3008», όπως συνέβη και με τη δεύτερη γενιά των μοντέλων, αλλά το 5008 παίρνει μια διαφορετική στιλιστική κατεύθυνση στο πίσω μέρος.

Η πραγματική εξωτερική διαφορά εντοπίζεται στο προφίλ, το οποίο έχει κερδίσει κάμποσους πόντους: Το E-5008 έχει μήκος 4,79 m (με μεταξόνιο 2,9 m), δηλαδή 25 και 16 εκατοστά περισσότερο από το 3008 αντίστοιχα· σε σχέση δε με την προηγούμενη γενιά, έχουμε επιπλέον 15 και έξι εκατοστά αντίστοιχα.

Ενώ το 3008 υιοθετεί προφίλ τύπου «φάστμπακ» με έντονη κλίση στο πίσω κρύσταλλο, η προσθήκη έκτης και έβδομης θέσης στο πορτμπαγκάζ του ηλεκτρικού 5008 υποχρέωσε την Peugeot να επιλέξει μια πολύ πιο κάθετη πίσω πόρτα. Αν και το στιλ παραμένει κι εδώ αρκετά γεωμετρικό. Κι αν θέλετε την ταπεινή μας άποψη, το σύνολο φαίνεται πιο ισορροπημένο (και λιγότερο αμφιλεγόμενο) σε σχέση με το 3008.

Test drive: Peugeot E-5008, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Σε αυτή την κορυφαία έκδοση GT, τα εμπρός φανάρια είναι Matrix LED, οι ζάντες 20άρες με λάστιχα Michelin e-Primacy και η οροφή σε γυαλιστερό μαύρο. Τα δύο τελευταία είναι και το πιο χαρακτηριστικά για να το ξεχωρίσεις από τη βασική, Allure. H σατινέ επένδυση στην πίσω κολόνα προσθέτει δυναμισμό στις γραμμές του 5008 για να αποφύγει την υπερβολικά βαριά οπτική εντύπωση. To σκαλωτό μοτίβο στο πίσω πλευρικό παράθυρο είναι σχεδιασμός που αφορά μόνο το 5008. Η ουρά παραμένει κάθετη, αλλά το κρύσταλλο είναι λιγότερο κεκλιμένο σε σχέση με το 3008. 

Οι εξωτερικές τροποποιήσεις ήταν αναγκαίες για να φιλοξενηθεί αυτή η τρίτη σειρά καθισμάτων, μετατρέποντας το 5008 σε ένα 7θέσιο ηλεκτρικό -με τα επτά καθίσματα να παρέχονται στάνταρ. Πάντως, μήνες πίσω, ο επικεφαλής του πρότζεκτ είχε πει ότι «το λανσάρισμα μιας 5θέσιας έκδοσης βρίσκεται υπό συζήτηση...

Αν και οι προηγούμενες εκδόσεις του 5008 ήταν πάντα διαθέσιμες σε 7θέσια διαμόρφωση, αυτή η νέα γενιά φέρνει αρκετές καινοτομίες. Καταρχήν, στη δεύτερη σειρά εγκαταλείφθηκε το σύστημα με τα ανεξάρτητα καθίσματα και υιοθετήθηκαν δύο ενιαία καθίσματα-πάγκοι σε αναλογία 60:40. Με τι πλάτες να παραμένουν ανεξάρτητες ως προς την ανάκλιση σε αναλογία 40:20:40. Στην τρίτη σειρά έχουμε ενιαίο έδρανο και αναμενόμενα διαιρούμενη πλάτη με λόγο 50:50.

Η δεύτερη σειρά παραμένει συρόμενη και το νέο σύστημα «Easy Access» παρέχει εύκολη πρόσβαση στην τρίτη σειρά. Ο χώρος είναι επαρκής για είσοδο/έξοδο, αν και θα προτιμούσαμε οι πίσω πόρτες να άνοιγαν λίγο περισσότερο.

Test drive: Peugeot E-5008, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το 5008 τρίτης γενεάς εγκατέλειψε τα τρία ξεχωριστά πίσω καθίσματα εις όφελος ενός συρόμενου και διαιρούμενου εδράνου 60:40. Οι πλάτες του καθίσματος όμως ανακλίνονται ξεχωριστά, σε αναλογία 40:20:40.  Ο χώρος για τα πόδια των επιβατών της μεσαίας σειράς είναι άπλετος, με το κάθισμα τραβηγμένο τέρμα πίσω. Η πρόσβαση στην τρίτη σειρά είναι σχετικά εύκολη με το το σύστημα «Easy Access» και θα γινόταν ευκολότερη αν οι πίσω πόρτες άνοιγαν σε τόξο 90ο. Τα πίσω καθίσματα είναι βολικά για παιδιά και εφήβους σε μικρά ταξίδια.

Μια ακόμα ευχάριστη έκπληξη είναι ότι ο χώρος στην τρίτη σειρά είναι σχετικά φιλόξενος, ακόμα και για ενηλίκους -για μικρή διαδρομή. Μην φανταστείτε ότι η τρίτη σειρά του 5008 ξεφεύγει από τον στριμόκωλο κανόνα των 7θέσιων SUV. Με τη δεύτερη σειρά σε ανθρώπινη διάταξη για τα πόδια, η τρίτη σειρά προορίζεται για παιδιά.

Όσον αφορά τη δεύτερη σειρά, καλύφθηκε επιτέλους ένα από τα αδύναμα σημεία του 3008, προσφέροντας πλέον επαρκή χώρο για τα πόδια χάρη στα συρόμενα έδρανα (15 cm). Το μεσαίο κάθισμα, αν και πιο στενό (και χωρίς βάσεις στήριξης παιδικού καθίσματος Isofix που είχε το προηγούμενο 5008), παραμένει άνετο, ειδικά καθώς το επίπεδο πάτωμα επιτρέπει στα πόδια να έχουν αρκετό χώρο. Τέλος, σημειώνεται η προσθήκη ρυθμιστή κλιματισμού αποκλειστικά για τους πίσω επιβάτες (τριζωνικός), κάτι που λείπει από το 3008.

Test drive: Peugeot E-5008, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Με όλα τα καθίσματα στη θέση τους, ο όγκος του πορτμπαγκάζ πέφτει από τα 738 στα 259 lt, περιλαμβανομένου ενός του μεγάλου χώρου κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ που εκτείνεται και κάτω από τα καθίσματα της τρίτης σειράς. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί κυρίως για την αποθήκευση καλωδίων φόρτισης ελλείψει frunk. Δε μας άρεσε η απουσία χειριστηρίου για την αναδίπλωση των καθισμάτων της τρίτης σειράς από το πορτμπαγκάζ.

Όσον αφορά τον χώρο αποσκευών, κι εδώ τα επιπλέον εκατοστά δείχνουν την ευεργετική επίδρασή τους. Ο χώρος παραμένει οριακά επαρκής σε 7θέσια διαμόρφωση με 259 lt. Όγκος που περιλαμβάνει τον αποθηκευτικό χώρο κάτω από την τρίτη σειρά για καλώδια φόρτισης ή άλλα πράγματα. Στην 5θέσια διαμόρφωση, ο χώρος αυξάνεται στα 748 lt, δηλαδή 228 lt περισσότερα σε σχέση με το 3008. 

Test drive: Peugeot E-5008, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ο χώρος κάτω από το πάτωμα εκτείνεται και κάτω από τα καθίσματα της τρίτης σειράς με τη χωρητικότητά του να είναι 80 lt.

Kαι φτάνει έως τα 1.815 lt όταν και οι δύο σειρές καθισμάτων είναι πλήρως αναδιπλωμένες (+335 λίτρα σε σχέση με το 3008). 

Μοναδικό μειονέκτημα, το ψηλό κατώφλι φόρτωσης που δυσκολεύει τη φόρτωση βαριών ή/και ογκωδών αντικειμένων.

Test drive: Peugeot E-5008, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στη διθέσια διαμόρφωση της καμπίνας, ο χώρος του πορτμπαγκάζ ανεβαίνει στα 1.815 lt, τιμή που αφορά φόρτωση μέχρι την οροφή. Για τις τιμές της 5θέσιας και 7θέσιας διάταξης, η μεν πρώτη φορά όγκο μέχρι την εταζέρα και η άλλη μέχρι το ανώτατο ύψος της πλάτης των καθισμάτων της τρίτης σειράς. 

Να σημειώσουμε ακόμη ότι σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο έχουν χαθεί κάποιες πρακτικές πτυχές. Τα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων που θα μπορούσε να προσαφθεί σε αβλεψία (ή στην οικονομία). Και οι αποθηκευτικοί χώροι στο πάτωμα, προφανώς υποχρεωτικά λόγω της νέας πλατφόρμας του ομίλου, της STLA Medium.

Στην κατηγορία των 7θέσιων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το 5008 παίζει σχεδόν μόνο του. Κι αυτό λόγω μήκους, καθώς το Kia EV9 φτάνει τα 4,93 m, το Tesla Model X τα 5,06 m και το Volvo EX90 τα 5,04 m. Που βέβαια προσφέρουν μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Μόνο η Mercedes-Benz EQB είναι πιο κοντή, με μήκος 4,69 m και συνεπώς μικρότερη εσωτερική ευρυχωρία.

Test drive: Peugeot E-5008, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Εικόνα πανομοιότυπη με αυτή του 3008: Μεγάλη κυρτή οθόνη, κομψό ταμπλό, μια κεντρική κονσόλα με μεγάλους αποθηκευτικού χώρους και το i-cockpit με το μικρό τιμόνι να πέφτει σωστά στα χέρια σου. Το ψηφιακό τμήμα της οθόνης αφής πέφτει λίγο μακριά από τον οδηγό και ο χειρισμός του με το χέρι στον αέρα δεν είναι εύκολος.

Στο εμπρός μέρος της καμπίνας δεν υπάρχουν εκπλήξεις, καθώς το E-5008 υιοθετεί αυτούσιο το ταμπλό και τα εμπρός καθίσματα του E-3008. Συναντάμε λοιπόν αυτό το αρκετά ιδιαίτερο στιλ για την κατηγορία, με το χαρακτηριστικό «i-Cockpit». Τη μεγάλη κυρτή αιωρούμενη οθόνη των 21 ιντσών, το μικρό και πεπλατυσμένο στους πόλους τιμόνι, επενδύσεις από ύφασμα και αλουμίνιο στο ταμπλό και στις πόρτες, και προσαρμοζόμενο ambient φωτισμό στην κορυφαία έκδοση GT. Όσον αφορά τα καθίσματα, ανάλογα με την έκδοση και τις επιλογές, διατίθενται με επενδύσεις από ύφασμα, Alcantara ή δέρμα Nappa (όπως στο δικό μας).

Με το ίδιο εμπρός μέρος στην καμπίνα με το E-3008, αναμενόμενα απολαμβάνεις την ίδια εργονομία και την ίδια ποιότητα φινιρίσματος. Τα υλικά είναι κολακευτικά και οι συναρμολογήσεις δείχνουν τη συνολική φροντίδα, με λίγες κατά χαμηλούς τόπους περιπτώσεις φθηνότερων υλικών. Η ατμόσφαιρα είναι ευχάριστη με τη λωρίδα LED με διάχυτο και ρυθμιζόμενο φως. 

Προαιρετικά στο GT διατίθεται πανοραμική οροφή που ανοίγει στο εμπρός τμήμα της, παρέχοντας σημαντική φωτεινότητα. Όσον αφορά τους αποθηκευτικούς χώρους, βρίσκουμε τους ίδιους με το 3008, με μεγάλο αποθηκευτικό χώρο και υποβραχιόνιο που κρύβει ένα διαμέρισμα ψυγείου. Τα καθίσματα είναι φιλόξενα και η επιλογή «Mistral Executive Interior» προσθέτει δερμάτινες και, κυρίως, ηλεκτρικές ρυθμίσεις, που δεν είναι στάνταρ.

Test drive: Peugeot E-5008, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η οθόνη στη μέση της κονσόλας περιέχει δέκα ψηφιακές συντομεύσεις μέσω i-Toogle. Πολύ μοντέρνα στη σχεδίασή της, αυτή η οργάνωση δίνει στον οδηγό την εντύπωση ότι βρίσκεται σε αεροπορικό κόκπιτ, τυλιγμένος από την τεράστια κεντρική κονσόλα. Η ποιότητα είναι γενικά καλή, αλλά ανομοιόμορφη με σκληρά πλαστικά στα κάτω μέρη. Δύο θύρες USB-C βρίσκονται στην εμπρός θήκη που κλείνει με πλάγια καταπακτή.

Όπως είναι αναμενόμενο, το σύστημα infotainment του ηλεκτρικού 5008 είναι το ίδιο με του 3008. Με τις ίδιες αρετές και τα ίδια μειονεκτήματα. Σχεδόν όλες οι λειτουργίες ελέγχονται μέσω αυτής της οθόνης, με το ιντερφέις να είναι αρκετά καθαρό και λειτουργικό και με καλή ρευστότητα και σχετικά καλή απόκριση. Χωρίς βέβαια να φτάνει την ευκολία χρήσης των μοντέλων με σύστημα Google Automotive.

Η μεγάλη κύρια οθόνη υποστηρίζεται αποτελεσματικά από τα i-Toggles, μια δεύτερη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό που συγκεντρώνει δέκα παραμετροποιήσιμες συντομεύσεις. Έτσι μπορείς να προσθέσεις εκεί συντομεύσεις κατά βούληση, από βοηθήματα οδήγησης μέχρι κάποιο μενού του κλιματισμού. Ο οποίος τελευταίος εξακολουθεί να είναι ευαίσθητος στην αφή παρά την παρουσία μερικών κουμπιών (defrost, ανακύκλωση κ.λπ.) στην κονσόλα.

Test drive: Peugeot E-5008, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η ψηφιακή εμπειρία στο Peugeot e-5008 δεν είναι κορυφαία. Το ιντερφέις ρέει μεν, αλλά δεν είναι αποκρίσιμο όπως τα κορυφαία στον τομέα. Τα i-Toggles αμβλύνουν αλλά δεν επιλύουν το ευρύτερο εργονομικό πρόβλημα. Κάτι που θα γινόταν ευκολότερο με διαθέσιμες επιλογές μέσω κουμπιών στο τιμόνι. Για παράδειγμα, πρέπει να περάσεις από το κουμπί των ρυθμίσεων στην κύρια οθόνη για να προσθέσεις μια συντόμευση από την πλοήγηση, στην οθόνη των οργάνων. Χειρισμός που απαιτεί τέσσερα βήματα, ως εκ τούτου μπορείς να τον κάνεις μόνο εν στάσει.

Το πάνελ αυτό διευκολύνει τα μέγιστα στην πλοήγηση στο κύριο μενού, ιδιαίτερα τον συνοδηγό, ο οποίος μπορεί να βρίσκει τη μεγάλη κυρτή οθόνη υπερβολικά μακριά από τη θέση του. Όσον αφορά τη συνδεσιμότητα, προσφέρεται ασύρματη συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ υποστηρίζονται και ασύρματες ενημερώσεις.

Ο route planner αποτελεί απαραίτητο στοιχείο για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που προορίζεται για ταξίδια. Οι λόγοι είναι προφανείς: Υπολογισμός στάσεων και αντίστοιχου χρόνου φόρτισης για να φτάσεις όσο το δυνατόν ταχύτερα στον προορισμό σου. Η Peugeot το σκέφτηκε αυτό και υιοθετεί το ίδιο σύστημα με του ηλεκτρικού 3008… Ένας «συνδρομητικός» προγραμματιστής ταξιδιού λοιπόν, με εκτιμήσεις του ποσοστού μπαταρίας κατά την άφιξη, καθώς δυνατότητα ορισμού ελάχιστου επιθυμητού ποσοστού φόρτισης σε κάθε στάση και στον τελικό προορισμό. Με τις αποστάσεις, τα ποσοστά φόρτισης και τους χρόνους να αναγράφονται σε κάθε στάδιο. Εδώ να πούμε ότι την ενσωματωμένη πλοήγηση διαχειρίζεται η TomTom.

Test drive: Peugeot E-5008, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στο εσωτερικό του Peugeot e-5008 η μεγάλη οθόνη 21 ιντσών είναι χρήσιμη μόνο για οδήγηση. Η πτυχή της ψυχαγωγίας καθ' οδόν είναι σχεδόν ανύπαρκτη και ο συνοδηγός δεν επωφελείται από αυτήν. Εξαιρετικά τα εμπρός καθίσματα AGR Comfort.

Στον τομέα των βοηθημάτων οδήγησης, το ηλεκτρικό Peugeot 5008 στην έκδοση GT υιοθετεί τη βάση του αντίστοιχου 3008, προσφέροντας σύστημα ημί-αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2. Δηλαδή, τα δύο βασικά συστατικά της, προσαρμοζόμενο cruise control και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας.

Η Peugeot προχωράει ωστόσο ένα βήμα παραπέρα, ενσωματώνοντας σύστημα ημί-αυτόματης προσπέρασης. Με το αυτοκίνητο να μπορεί να αλλάξει λωρίδα μόνο του, αφού πρώτα δώσει συγκατάθεση ο οδηγός. Παράλληλα, διαθέτει προβολείς τύπου matrix (GT), που επιτρέπουν τη χρήση μεγάλης σκάλας τη νύχτα χωρίς να ενοχλούνται οι άλλοι οδηγοί στον δρόμο.

Test drive: Peugeot E-5008, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Χτισμένο σε επιμηκυμένη εκδοχή της πλατφόρμα STLA-M με το μεγαλύτερο μεταξόνιο των 2,90 m, το 5008 φτιάχτηκε για να μεταφέρει άνετα οικογένειες. Σαφώς, η προτεραιότητα αυτού του τύπου αυτοκινήτου είναι η άνεση. Ο στόχος επιτυγχάνεται σε αυτόν τον τομέα, καθώς επωφελείται τόσο από την καλή ηχομόνωση των αεροδυναμικών θορύβων όσο και του θορύβου κύλισης που είναι μειωμένος και λόγω της επιλογής ελαστικών.

Στη χρήση τόσο οι αυτόματοι προβολείς όσο και τα συστήματα υποβοήθησης λειτουργούν απροβλημάτιστα. Τόσο ο ρυθμιστής ταχύτητας με την ομαλότητά του όσο και το σύστημα διατήρησης λωρίδας που δεν είναι εκνευριστικά επεμβατικό αν θελήσεις να κινηθείς μέσα στη λωρίδα. Με τέτοια ανοχή μάλιστα, που νόμισα πως δεν λειτουργεί μέχρι που ακούμπησα τη χάραξη. Όσον αφορά το ημιαυτόματο προσπέρασμα, στην αρχή το χρησιμοποιείς για πλάκα (μια άλλη ορολογία για την επαγγελματική διαστροφή) και στη συνέχεια το βρίσκεις έως και βολικό -οπότε το χρησιμοποιείς συχνά.

Όσο η χάραξη του δρόμου είναι ταξιδιάρικη, το Peugeot E-5008 αποδεικνύεται εξαιρετικός συνοδοιπόρος. Υψηλό επίπεδο άνεσης και φροντισμένη ηχομόνωση. Όταν ο δρόμος ξεκινά και γίνεται πιο απαιτητικός για το set-up του αυτοκινήτου, εκεί χαλάει η μανέστρα. Από τη μια έχεις το μοτέρ με τα 214 άλογα και τα 345 Nm, το ίδιο που ήδη πέφτει λίγο στο E-3008. Και από την άλλη έχεις κοντά στα 2.400 kg μαζί με τον οδηγό, δηλαδή 130 και βάλε περισσότερα από του Ε-3008. 

Test drive: Peugeot E-5008, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το set-up της ανάρτησης κουμπώνει ανάλογα με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το 5008 δεν δυσανασχετεί υπό πίεση, αλλά σου δίνει αμέσως το μήνυμα ότι του αρέσουν οι ανοιχτοί δρόμοι με ευθείες και καμπές κι όχι η πίεση σε φιδίσιους δρόμους. Εξάλλου, ποιος εχέφρων άνθρωπος θα ήθελε να βγάλει τα άντερα όλης της οικογένειας σε ένα ταξίδι.

Αυτό μεταφράζεται στην τυπική μέτρηση 0-100 km/h σε κάτι λιγότερο από 10”… Είναι ηλίου φαεινότερο λοιπόν ότι το αυτοκίνητο δεν είναι σπρίντερ. Πολλώ δε μάλλον αν το φορτώσεις για ταξίδι. Δεν θα σου λείψει ποτέ η ροπή για να προσπεράσεις, αλλά μην περιμένεις κεραυνοβόλες επιταχύνσεις -για τις οποίες 500 Nm θα ήταν η απαραίτητη απόδοση. Το στιλ οδήγησης που ταιριάζει στο E-5008 λοιπόν, είναι χαλαρό και άνετο.

Και προσέξτε! Δεν είναι μόνο θέμα αίσθησης. Διότι αν αρχίσεις να κυνηγάς το 5008 σε σφιχτή διαδρομή, ο εμπρός άξονας ανοίγει αμέσως την τροχιά του. Φαινόμενο που γίνεται ακόμα πιο έντονο σε βρεγμένη άσφαλτο. Τουλάχιστον αυτό το υψηλό βάρος έχει το πλεονέκτημα ότι βοηθά τις αναρτήσεις να λειτουργούν προοδευτικά, απορροφώντας γλυκά τις κατσαρές επιφάνειες, κάτι που δεν μπορεί να κάνει με την ίδια επιτυχία το μικρότερο 3008. 

Test drive: Peugeot E-5008, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Αν πάντως αποφασίσεις να πιέσεις, το 5008 έχει την τάση να ανοίγει την τροχιά του -σχετικά γρήγορα. Κατά τα λοιπά, η ανάρτηση διαχειρίζεται σωστά τα μεγάλο βάρος και δεν αφήνει το αμάξωμα να κινείται παρασιτικά σε κανέναν άξονα. Τα e-Primacy της Michelin, εδώ σε διάσταση 235/50 R20, αποδείχτηκαν εξαιρετικά στο στεγνό και με χαμηλό θόρυβο κύλισης. Στο βρεγμένο δεν μας άρεσαν ιδιαίτερα.

Το μόνο επιλήψιμο, είναι κάποιοι κραδασμοί από τις 20άρες ζάντες -παρόλο που το μάγουλο του λάστιχου φτάνει σχεδόν τους 12 πόντους -235/50. Λιγότερο επιλήψιμο πάντως από το φρενάρισμα που είναι αρκετές φορές δύσκολο να δοσομετρηθεί με το πεντάλ, ειδικά προς το τέλος της επιβράδυνσης, λίγο πριν σταματήσεις.

Στον τομέα του ανακτητικού φρεναρίσματος, βρίσκουμε και εδώ μανέτες πίσω από το τιμόνι για τη ρύθμιση της έντασης του φρεναρίσματος σε τρία επίπεδα -από σχεδόν ελεύθερο τροχασμό έως πιο έντονο φρενάρισμα. Ωστόσο, δεν φτάνει ποτέ στη λειτουργία one pedal. Πάντως, διευκολύνει τη μείωση χρήσης του φρένου, το οποίο όπως και στο 3008 διαχειρίζεται ένα πεντάλ με σπογγώδη αίσθηση.

Test drive: Peugeot E-5008, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά διατίθεται το προσθιοκίνητο E-5008 που δοκιμάζουμε, με μπαταρία χημείας NMC (νικέλιο-μαγγάνιο-κοβάλτιο) καθαρής χωρητικότητας 73 kWh, προερχόμενη πλέον από το εργοστάσιο ACC της Douvrin (παλιότερα της BYD). Η Peugeot ανακοινώνει αυτονομία km στον κύκλο WLTP που σημαίνει κατανάλωση 17,7 kWh/100 km -περιλαμβανομένων των απωλειών φόρτισης. Αυτό σημαίνει 25 km λιγότερη αυτονομία και μία κιλοβατώρα στα 100 km υψηλότερη κατανάλωση σε σύγκριση με το 3008, εξαιτίας της χειρότερης αεροδυναμικής και του μεγαλύτερου βάρους.

Πριν σας πούμε όμως τι κάψαμε στην πραγματική ζωή, να αναφέρουμε την έτερη έκδοση της γκάμας που υπάρχει στον ελληνικό τιμοκατάλογο. Πρόκειται για τη «Long Range» ή, αν θέλετε «Grande Autonomie», με μπαταρία 98 kWh που την παρέχει το εργοστάσιο ACC της Douvrin. Ανεβάζοντας την αυτονομία στα 600 km. Με τιμή €57.900 για την Allure και €60.500 για την GT. Λίγο αργότερα, θα δούμε το E-5008 με τα δύο ηλεκτρομοτέρ, τετρακίνηση, μπαταρία 73 kWh (πάλι) από την ACC και αυτονομία 500 km.

Test drive: Peugeot E-5008, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Θεωρούμε ότι η μάξιμουμ ισχύς των 160 kW για ταχυφόρτιση σε DC είναι οριακά επαρκής για τόσο φρέσκο αυτοκίνητο, ταξιδιάρικο και αυτής της τιμής. Καθώς χρειάζεσαι πρακτικά πάνω από μισή ώρα για να ανέβεις από το 20% στο 80%. Εδώ το Sochaux θα έπρεπε να κάνει κάτι καλύτερο...

Σχεδόν όλες οι διαδρομές που κάναμε ήταν με καλή θερμοκρασία, ανάμεσα στους 18 οC με 23 οC, οπότε και πλεονεκτικές για τη μέτρησή μας. Στην πόλη λοιπόν και χωρίς αστικό αυτοκινητόδρομο, η αυτονομία με μια φόρτιση έφτανε τα 490 km, που σημαίνει κατανάλωση 14,9 kWh/100 km. Σε ανοιχτό δρόμο στην περιφέρεια με ποικιλία κλίσεων, το trip μας έδωσε κατανάλωση 16,9 που μεταφράζεται σε αυτονομία σχεδόν 430 km. Στη δε εθνική, ταξιδεύοντας με το εκάστοτε όριο του KOK ταχυτήτων (110-130 km/h) καίγαμε 23,6 kWh/100 km που σημαίνει αυτονομία 310 km. Αν και το σοφότερο είναι να κάνεις την πρώτη φόρτιση στα 250 km και κάθε επόμενη στα 200 (10%-80%). Έτσι, με το πρωτόκολλο του DRIVE προκύπτει μέση κατανάλωση 17,2 kWh/100 km και αυτονομία 420 km.

Η γκάμα του E-5008 ξεκινά με την έκδοση Allure που ξεκινά από τις €53.900 και κορυφώνεται στην έκδοση GT με εκκίνηση τις €56.500. Η Allure διαθέτει στάνταρ την πανοραμική οθόνη των 21” με σύστημα Connected Navigation 3D, την οθόνη αφής 9,7” με τα i-toggles, κάμερα οπισθοπορείας 180ο HD με αισθητήρες στάθμευσης πίσω, προβολείς LED, Advanced Emergency Braking System, Lane Keep Assist, Extented Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Assistance, τριζωνικό κλιματισμό, φιμέ τζάμια και πατά σε 19άρες ζάντες.

Test drive: Peugeot E-5008, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Τριζωνικός κλιματισμός, πανοραμική οροφή (έξτρα) ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα (έξτρα), σκιάδια-ρόλερ στα πίσω παράθυρα... Ο «βαρύς» εξοπλισμός αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο της έκδοσης GT. Αφήνοντας στην έκδοση Allure την αποστολή να διαμορφώσει μια επικοινωνιακή τιμή, κάτω από το ψυχολογικό όριο των 45 χιλιάδων (με επιδότηση), για την είσοδο στην γκάμα του E-5008. 

Στην έκδοση GT, οι προβολείς γίνονται Matrix LED και αποκτούν αυτόματη εναλλαγή μεσαίας/μεγάλης σκάλας, η πόρτα του πορτμπαγκάζ είναι ηλεκτρική και το 5008 αποκτά δυνατότητα ημί-αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2 με προσαρμοζόμενο cruise control (stop & go) και Intelligent Speed Assistance. Ακόμη διατίθεται στάνταρ μαύρη οροφή και οι ζάντες αλουμινίου ανεβαίνουν στις 20”. Δυστυχώς, ο configurator της Peugeot δεν θέλει να συμπράξει, οπότε δεν μπορεί να διαμορφώσεις το αυτοκίνητο κατά το δοκούν, βάζοντας την πανοραμική οροφή, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα δερμάτινα καθίσματα και τον λοιπό έξτρα εξοπλισμό που είχαμε στη διάθεσή μας.

Πού βρίσκεται ο ανταγωνισμός; Το E-5008 εντάσσεται στην πολύ επιλεκτική κατηγορία των ηλεκτρικών 7θέσιων με μόνο άμεσο ανταγωνιστή την Mercedes-Benz EQB λόγω μεγέθους. Αυτοκίνητο που ξεκινά στη δικίνητη έκδοση 250+ Style από τις €56.100, διαθέτοντας παρόμοια τεχνικά χαρακτηριστικά: 517 km WLTP και φόρτιση DC από 10% σε 80% σε 35 λεπτά. Αλλά ο πιο περιορισμένος εσωτερικός χώρος και ο λιγότερος βασικός εξοπλισμός ίσως αποτελέσουν αποτρεπτικό παράγοντα.

Test drive: Peugeot E-5008, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Προσαρμοζόμενο cruise control, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας. Πρέπει να πούμε ότι το e-5008 τα καταφέρνει πολύ καλά σε αυτή την άσκηση, με ένα σύστημα που δίνει αυτοπεποίθηση μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Και το οποίο αποδεικνύεται πολύ προσεκτικό και τακτικό στις καμπύλες του, αφήνοντάς σου τη δυνατότητα να πάρεις πίσω τον έλεγχο με πολύ διαφανή τρόπο, χωρίς να απενεργοποιήσει εντελώς τη λειτουργία.

Διαφορετικά, θα πρέπει να περάσεις στην ανώτερη κατηγορία, με ηλεκτρικά που ξεπερνούν τα πέντε μέτρα και η τιμή τους τις 70.000 ευρώ: Kia EV9, Volkswagen ID. Buzz, Tesla Model X. Ως εκ τούτου, δεν έχουν στόχο το ίδιο κοινό, οπότε το E-5008 θα μπορούσε να προσελκύσει πελάτες που δεν ικανοποιούνται από τη μέτρια ευρυχωρία του 3008. Οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές αυτού του ηλεκτρικού 5008 λοιπόν, προκύπτουν από τον εμφύλιο στην γκάμα του αυτοκινήτου. Δηλαδή, το 5008 Hybrid 145 e-DCS6 (από €39.900) ή ακόμα πιο ζόρικα με το 5008 Plug-In Hybrid 195 (από €49.900). Που βέβαια, μακροπρόθεσμα το PHEV θα σου βγει πιο ακριβό σε αγορά και χρήση.

Με πιο συμβατικό σχεδιασμό, επιτέλους ανταγωνιστική ευρυχωρία και σημαντικά βελτιωμένη πρακτικότητα, το Peugeot E-5008 διορθώνει τα σημαντικότερα μειονεκτήματα του E-3008. Παράλληλα, διατηρεί τα θετικά του μικρότερου αδερφού του, με ποιοτική παρουσίαση, καλό επίπεδο άνεσης (ειδικά ακουστικής) και ελεγχόμενη κατανάλωση.

Τώρα όσον αφορά τη φόρτιση, το σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας επιτρέπει μάξιμουμ ισχύ σε DC τα 160 kW. Επίδοση επαρκής για το είδος του αυτοκινήτου (στο κάτω άκρο του μέσου όρου) που επιτρέπει φόρτιση 10%-80% σε 36’. Ο εσωτερικός φορτιστή επιτρέπει αντίστοιχα 11 kW, οπότε χρειάζεσαι οκτώ ώρες για να φορτίσεις μια άδεια μπαταρία σε 11άρι wallbox ή σε μια 16άρα τριφασική πρίζα. Το 5008 όμως καλύπτει και τις εκδρομικές ανάγκες με δυνατότητα V2L προκειμένου να φορτίσεις μικροσυσκευές. Με δυνατότητα εναλλασσόμενης παροχής 3,6 kW.

Test drive: Peugeot E-5008, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Όλα τέλεια, λοιπόν; Όχι, πώς θα μπορούσε, άλλωστε; Υπάρχουν εργονομικά ζητήματα και τιμή πολύ premium για κάποιες «τσιγκουνιές» που έχουν γίνει στον εξοπλισμό της έκδοσης GT. Παρόλα αυτά, το Peugeot E-5008 θα μπορούσε να επωφεληθεί το γεγονός ότι είναι το φθηνότερο μεγάλο 7θέσιο ηλεκτρικό SUV της αγοράς, με τη θερμική και και υβριδική του έκδοση να φιγουράρουν ως οι μόνοι ισχυροί αντίπαλοι σε ένα περιβάλλον στασιμότητας στην ηλεκτρική κινητικότητα.

Peugeot Ε-5008 73 kWh

Τι λέει το DRIVEΜε τέσσερα χιλιάρικα επιπλέον αγοράζεις ένα σημαντικά καλύτερο οικογενειακό ηλεκτρικό SUV από το 3008 -και το πιο οικονομικό 7θέσιο e-SUV της αγοράς.
Τιμή  Από €53.900 (Allure, χωρίς επιδότηση)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαΒEV, ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη 400V, μπαταρία χημείας NMC 77 kWh (ωφέλιμη 73 kWh), κίνηση εμπρός, κιβώτιο μιας σχέσης
Απόδοση214 PS/ 345 Nm
Διαστάσεις4.791 x 1.895 x 1.694 mm
Χώρος αποσκευών259 lt (7θέσιο), μέχρι 748 lt (5θέσιο), 1.815 (διθέσιο)
Βάρος2.293 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h9,7"
0-1.000 m30,7"
Τελική ταχύτητα170 km/h
Μέση κατανάλωση*17,2 kWh /100 km
Αυτονομία*420 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC 50 kW, 10%-80% 72'
DC 100 kW, 10%-80% 43'
DC 150 kW, 10%-80% 38'
AC 11 kW, 0-100% 8 ώρες
*Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube