Test drive: Jaecoo 7 1.6T GDI AWD, premium εμπειρία και σε τι τιμή!

Test drive: Jaecoo 7 1.6T GDI AWD, premium εμπειρία και σε τι τιμή!

Η τελευταία κινεζική άφιξη της ελληνικής αγοράς θέλει να προσφέρει μια premium εμπειρία σε κάθε έδαφος και σε ανταγωνιστική τιμή. Ας καλοσωρίσουμε λοιπόν το Jaecoo 7, ένα μεσαίο και φιλόδοξο SUV.

Αν το όνομα Jaecoo σας είναι ακόμα άγνωστο, αυτό δεν θα αργήσει να αλλάξει. Πρόκειται για μια νέα κινέζική φίρμα, η οποία κάνει το ελληνικό της ντεμπούτο με το Jaecoo 7 –ένα μεσαίου μεγέθους SUV που, σε μια πρώτη τοποθέτησή του στην αγορά, φιλοδοξεί να αποσπάσει μερίδιο στην κατηγορία των C-SUV.

Πριν ρωτήσετε, το όνομα «Jaecoo» προέρχεται από τη γερμανική λέξη «Jäger», που σημαίνει «κυνηγός», υποδηλώνοντας τη διάθεση των μοντέλων της φίρμας για περιπέτεια και εξερεύνηση. Συνδυάζεται δε με τη λέξη «cool» που παραπέμπει σε στιλ. Μια ονομασία που, σύμφωνα με τους ιθύνοντες της κινεζικής φίρμας, αποτυπώνει τη φιλοσοφία της και μας προϊδεάζει για τον χαρακτήρα των μοντέλων που θα λανσάρουν στη Γηραιά Ήπειρο. Προτού περάσουμε στο 7, αξίζει να σημειώσουμε ότι πίσω από την Jaecoo βρίσκεται ένας από τους ισχυρότερους αυτοκινητοβιομηχανικούς ομίλους της Κίνας. Πρόκειται για premium μάρκα του κολοσσιαίου Chery Automobile Group, του τέταρτου μεγαλύτερου κατασκευαστή αυτοκινήτων στην Κίνα, η οποία κάνει τώρα το επίσημο ντεμπούτο της στην Ελλάδα, μαζί με την Omoda. Οι δύο φίρμες μοιράζονται τεχνογνωσία, πλατφόρμες και στρατηγική, με την Jaecoo να ακολουθεί μια πιο εκλεπτυσμένη, πολυτελή προσέγγιση, στοχεύοντας σε ένα πιο απαιτητικό κοινό.

Το Jaecoo 7 αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για όσους αναζητούν ένα προσιτό SUV με off-road δυνατότητες και premium αύρα

Test drive: Jaecoo 7 1.6T GDI AWD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Στην ελληνική αγορά, οι μάρκες Jaecoo και Omoda διανέμονται από την O&J Automotive Ελλάς Μονοπρόσωπη ΑΕ., αδελφή εταιρεία της Star Automotive Ελλάς που αντιπροσωπεύει τις Mercedes-Benz και smart στην Ελλάδα. Αμφότερες υπό τη σκέπη του Emil Frey Group. Αν οι παραπάνω διακλαδώσεις σας μπέρδεψαν, κρατήστε μόνο ότι την εκπροσώπηση και διαχείριση της μάρκας έχει αναλάβει η έμπειρη ομάδα που επί δεκαετίες διαμόρφωσε τη δυναμική της Mercedes-Benz στη χώρα μας. Το δίκτυο διανομής και τεχνικής υποστήριξης έχει ήδη παρουσία στις μεγάλες μητροπολιτικές περιοχές και επεκτείνεται με ταχύ ρυθμό, προσφέροντας πλήρη κάλυψη και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες after sales.

Το Jaecoo 7 είναι το μοντέλο που ανοίγει τον δρόμο της μάρκας στην ελληνική αγορά. Ένα μεσαίο SUV σχεδιασμένο εξαρχής έχοντας κατά νου τις αγορές του εξωτερικού και λιγότερο της Κίνας. Με επιβλητική αισθητική και χαρακτηριστικά που παραπέμπουν –όπως ακούσαμε επανειλημμένα στον δρόμο– στα μοντέλα της Range Rover. Ειδικά στο πίσω μέρος και στα αναδυόμενα χερούλια των θυρών. Σχόλια τα οποία εκλάβαμε ως ιδιαίτερα κολακευτικά για το SUV της Jaecoo.

Test drive: Jaecoo 7 1.6T GDI AWD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Πράγματι, η πρώτη εντύπωση που αφήνει το Jaecoo 7 είναι αυτή ενός μοντέλου που ξεχωρίζει όχι μόνο λόγω του ονόματος, αλλά και χάρη στην επιβλητική παρουσία. Η σχεδιαστική ταυτότητα είναι καθαρή, στιβαρή και έντονα «ευρωπαϊκή», με κοφτές γραμμές, κάθετες επιφάνειες και δυναμικές αναλογίες που προσδίδουν πρεστίζ. Μόνη ίσως παραφωνία -τουλάχιστον στα δικά μας μάτια- η φαρδιά και μεγάλη μάσκα με τα κάθετα νικελωμένα στοιχεία. Που με το μέγεθός της δημιουργεί αντίθεση με τα μικρά και λεπτά LED φώτα. Στο προφίλ από την άλλη, η ψηλή βασική γραμμή, το μαύρο τόξο στους θόλους και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος τονίζουν τον off-road χαρακτήρα τουJaecoo 7 , όπως και η απόσταση από το έδαφος που φτάνει τους 20 πόντους.

Στο πίσω μέρος, τα φώτα LED ενώνονται με μια φωτεινή λωρίδα, με τις επιφάνειες να θυμίζουν έντονα μοντέλα της Range Rover, όπως μας επισήμαναν αρκετοί γνωστοί και άγνωστοι στον δρόμο. Το αποτέλεσμα είναι ένα SUV με αύρα upper class που δείχνει πολύ πιο ακριβό από όσο κοστίζει.

Γιατί ποσό μιλάμε; Το Jaecoo 7 ξεκινά στην Ελλάδα από τις €33.900 για την έκδοση με τον κινητήρα 1.6T GDI των 147 PS και την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η τετρακίνητη εκδοχή που δοκιμάζουμε εδώ ανεβαίνει στις €37.900, προσφέροντας επιπλέον δυνατότητες εκτός δρόμου χάρη στο σύστημα AWD με τα επτά προγράμματα οδήγησης -Eco, Normal, Sport και τέσσερα για off-roading.

Test drive: Jaecoo 7 1.6T GDI AWD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Για όσους αναζητούν κορυφαία απόδοση, σε λίγο καιρό θα είναι διαθέσιμη και η επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση Super Hybrid με 340 PS. Με ηλεκτρική αυτονομία 90 km και συνολική εμβέλεια πάνω από 1.200 km, σύμφωνα πάντα με την εταιρεία, θα αλλάξει τα δεδομένα στην κατηγορία. Αν είναι σε θέση να το καταφέρει, θα το δούμε όταν πέσει στα χέρια μας. Με τιμή που ξεκινά από τις €39.490 πάντως, ακούγεται δελεαστική πρόταση.

Ανεξαρτήτως συστήματος κίνησης, το Jaecoo J7 έχει μήκος 4,50 m, πλάτος 1,86 και ύψος 1,68 m. Ενώ το μεταξόνιο του φτάνει τα 2,67 m. Από άποψη διαστάσεων τοποθετείται στην κατηγορία των C-SUV, όπως τονίσαμε και στην αρχή, φιλοδοξώντας να ανταγωνιστεί καταξιωμένα μοντέλα όπως τα Hyundai Tucson και Kia Sportage, το Nissan Qashqai, καθώς και τα συγγενικά μεταξύ τους Škoda Karoq και Volkswagen Tiguan. Όλα τους διαθέσιμα με κίνηση στους δυο ή στους τέσσερις τροχούς.

Σε αντίθεση με την εμφάνισή του και την πληθώρα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, ο 4κύλινδρος 1.600άρης τούρμπο που κινεί την συγκεκριμένη έκδοση του Jaecoo 7 είναι μια επιλογή που ακολουθεί την «παλιά σχολή» σε επίπεδο τεχνολογίας και δείχνει να κινείται περισσότερο στη λογική του «δοκιμασμένου» παρά του «καινοτόμου». Έρχεται χωρίς κάποιο σύστημα εξηλεκτρισμού, όπως ήπια ή πλήρη υβριδική υποστήριξη, και αρκείται σε ένα σύστημα stop/start για τη μείωση της κατανάλωσης στις αστικές μετακινήσεις.

Test drive: Jaecoo 7 1.6T GDI AWD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Με απόδοση 147 ίππων και 275 Nm στις 1.750-2.750 rpm, ο κινητήρας δεν εντυπωσιάζει στα χαρτιά. Όμως το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με τη σωστή κλιμάκωση βοηθά να αξιοποιείται πλήρως η ροπή και τελικά να κινεί τα 1.724 kg του Jaecoo 7 καλύτερα απ’ ό,τι υποδηλώνουν τα 11,8" που ανακοινώνει το εργοστάσιο για το 0-100 km/h. Στην πράξη δείχνει αρκετά πιο ψυχωμένο και ικανό με τις επιταχύνσεις του εν κινήσει να είναι ακόμα πιο πειστικές. Σε σημείο που δίνεται η εντύπωση πως οι Κινέζοι έχουν μάλλον… συγκρατήσει την απόδοση για την ευρωπαϊκή αγορά. Το ίδιο μοτέρ, σημειώνουμε, διατίθεται σε αγορές της Ασίας και της Ωκεανίας με απόδοση κοντά στους 190 ίππους.

Εκεί που δεν συγκρατείται είναι στη δίψα του για καύσιμο. Η μέση κατανάλωση κρατείται με δυσκολία κάτω από τα 9,5 lt/100 km, ειδικά αν δεν γράψεις αρκετά χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο -σε αστικές συνθήκες παραμένει σταθερά πάνω από τα 10 lt/100 km. Επίδοση που δεν είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική για τα σημερινά δεδομένα. Το ίδιο ισχύει και για τα 182 g/km, όσον αφορά τους ρύπους και που μεταφράζονται σε ετήσια τέλη κυκλοφορίας ύψους €154,7.

Test drive: Jaecoo 7 1.6T GDI AWD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Στον δρόμο, το Jaecoo 7 συμβαδίζει απόλυτα με τον οικογενειακό και off-road χαρακτήρα του και τουλάχιστον στο πλαίσιο της κατηγορίας που θέλει να πρωταγωνιστήσει είναι σωστά ρυθμισμένο, με έμφαση στην άνεση και την ασφάλεια. Η μαλακή ανάρτηση, με γόνατα MacPherson εμπρός και πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, φιλτράρει αποτελεσματικά τις εγκάρσιες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων και τα σαμαράκια, προσφέροντας υψηλό επίπεδο άνεσης και ποιοτική κύλιση που διαταράσσεται μόνο από τον θόρυβο του κινητήρα όταν τον πιέσεις.

Παρά την άνετη ρύθμιση, το set-up διαχειρίζεται πολύ καλά τις μεταφορές βάρους, χωρίς πλεύση σε κυματοειδή ανοιχτό δρόμο και την κλίση του αμαξώματος σε διαδοχικές στροφές να είναι λογική και να μην προκαλεί ανησυχία. Η πρόσφυση είναι καλή, τόσο η πλευρικό όσο και η ελκτικό επίπεδο, με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση να μοιράζει άμεσα τη ροπή σε κάθε άξονα. Το τιμόνι, αν και ελαφρύ και χωρίς ιδιαίτερη πληροφόρηση, αποδεικνύεται εύχρηστο στην πόλη και στις μανούβρες, υποστηρίζοντας κι αυτό με τη σειρά του τον άνετο και οικογενειακό χαρακτήρα του SUV.

Test drive: Jaecoo 7 1.6T GDI AWD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Εκτός ασφάλτου, το Jaecoo 7 εκπλήσσει θετικά: η απόσταση των 20 εκ. από το έδαφος, οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής 21° και 29° αντίστοιχα και η δυνατότητα περάσματος υδάτινου κωλύματος έως 60 πόντους είναι χαρακτηριστικά που συναντάς σε ελάχιστα SUV σήμερα. Όχι μόνο ανάμεσα στα C-SUV, αλλά γενικά. 

Σε συνδυασμό με τα τέσσερα ειδικά προγράμματα του συστήματος AWD -για χιόνι, λάσπη, άμμο ή στάνταρ off-road- του επιτρέπουν να κινηθεί άφοβα σε πατημένες χωμάτινες διαδρομές, αλλά και να διατηρεί πρόσφυση σε πιο απαιτητικά τερέν. Τα προγράμματα αλλάζουν τη ρύθμιση και την απόκριση του γκαζιού, καθώς και τον τρόπο και τη στιγμή που επεμβαίνει το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Tα φρένα με τη σειρά τους είναι δυνατά και προοδευτικά, προσθέτοντας πόντους στην αίσθηση σιγουριάς και ελέγχου σε κάθε συνθήκη.

Test drive: Jaecoo 7 1.6T GDI AWD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Τιμολογιακά, το Jaecoo 7 μπορεί να μην ανήκει στα premium SUV, αλλά με το που ανοίξεις την πόρτα και καθίσεις πίσω από το τιμόνι του, το συγκρίνεις αβίαστα με πολύ ακριβότερες προτάσεις. Το μινιμαλιστικό ταμπλό με τις καθαρές και απλές γραμμές κερδίζει τις εντυπώσεις οπτικά, με λεπτομέρειες όπως οι κάθετοι πλευρικοί αεραγωγοί και η τοποθέτηση της οθόνης του infotainment, να παραπέμπουν σε Σουηδία μεριά και στα πιο πρόσφατα μοντέλα της Volvo.

Το ίδιο και τα πλαστικά, με αφρώδη υλικά ψηλά, προσεγμένες επενδύσεις και στιβαρή συναρμολόγηση παντού. Όχι μόνο στα πιο εμφανή σημεία. Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί τον λεβιέ του σασμάν, έναν μεγάλο περιστροφικό διακόπτη για τα προγράμματα οδήγησης, πρακτικούς χώρους αποθήκευσης -ανοιχτούς και κλειστούς, και θέση για ασύρματη φόρτιση του smartphone (50W) με σύστημα ψύξης για την προστασία της συσκευής από υπερθέρμανση.

Test drive: Jaecoo 7 1.6T GDI AWD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Ο οδηγός έχει εμπρός του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25" αλλά κι ένα head-up display που ενισχύει την hi-tech αίσθηση που εισπράττεις από την καμπίνα. Αίσθηση που εν πολλοίς ευθύνεται στην απουσία φυσικών διακοπτών και στη μεγάλη κάθετη οθόνη αφής των 14,8" του συστήματος πολυμέσων, απ’ όπου ελέγχονται και σχεδόν όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου. Το λειτουργικό του σύστημα είναι γρήγορο με ιντερφέις που παραπέμπει σε smartphone. Απαιτεί λίγη εξοικείωση μέχρι να συνηθίσεις τα διάφορα μενού και υπό-μενού, αλλά σε γενικές γραμμές είναι εύχρηστο και υποστηρίζει χωρίς κολλήματα Apple CarPlay και Android Auto σε ενσύρματη και ασύρματη μορφή. Εργονομικό φάουλ, η παρουσία έστω ενός φυσικού διακόπτη, για τη ρύθμιση του ήχου που παράγει το στάνταρ ηχοσύστημα της Sony, για παράδειγμα.

Η θέση οδήγησης είναι άνετη και σωστή για κάθε σωματότυπο, και στην πίσω σειρά καθισμάτων οι επιβάτες απολαμβάνουν πολύ καλό χώρο για τα πόδια και το κεφάλι. Το πλάτος περιορίζει την άνεση εάν βρεθούν τρεις στο πίσω κάθισμα, δύο ωστόσο θα ταξιδέψουν με άνεση.

Test drive: Jaecoo 7 1.6T GDI AWD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το πορτμπαγκάζ από την πλευρά του δεν εντυπωσιάζει με χωρητικότητα 412 lt, με σημαντικό μερίδιο ευθύνης την πλήρους μεγέθους ρεζέρβα που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα. Στοιχείο, οφείλουμε να σημειώσουμε, που δεν θα περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό των αυτοκινήτων που θα εισαχθούν τους επόμενους μήνες. 

Σε επίπεδο εξοπλισμού, το Jaecoo 7 έρχεται υπέρ-πλήρες στo επίπεδο Exclusive που διατίθεται η τετρακίνητη εκδοχή του αυτοκινήτου. Με όλες τις βασικές ανέσεις αλλά και στοιχεία όπως η πανοραμική ηλιοροφή, οι κάμερες 540° (sic), τα θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός 128 χρωμάτων, στοιχεία που δεν συναντάς σε αυτοκίνητα αυτής της τιμής. Και που μαζί με τα 19 συνολικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού συνθέτουν ένα πακέτο που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό.

Test drive: Jaecoo 7 1.6T GDI AWD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Πόσω μάλλον όταν αυτά κοστολογούνται €37.900 ή €38.690 για την περίπτωση του εικονιζόμενου αυτοκινήτου με την εξωτερική διχρωμία. Με αυτά τα δεδομένα και μόνο ουσιαστικό αρνητικό χαρακτηριστικό την κατανάλωση, το τετρακίνητο Jaecoo J7, με την εντυπωσιακή σχεδίαση, το πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο και την ανταγωνιστική τιμή αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για όσους αναζητούν ένα προσιτό SUV με καλές δυνατότητες off-road και premium αύρα.

Jaecoo 7 1.6T GDI AWD

Τι λέει το DRIVEΕντυπωσιακό σε εμφάνιση, πλούσια εξοπλισμένο και καλό off-roader, το Jaecoo 7 με την premium αύρα εξισορροπεί την ψηλή κατανάλωση με το δέλεαρ της χαμηλής τιμής.
Τιμή  Από €37.900
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαΚινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ιντερκούλερ, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Απόδοση 147 PS/5.000 rpm, 275 Nm/1.750-2.750 rpm
Διαστάσεις4.500 x 1.865 x 1.680 mm
Χώρος αποσκευών412 - 1.265 lt
Βάρος1.724 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h11,8" 
Τελική ταχύτητα180 km/h
Μέση κατανάλωση*9,5 lt /100 km
Εκπομπές CΟ2182 g/km
*Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube