Νέο Audi RS Q3 στη Γενεύη

Νέο Audi RS Q3 στη Γενεύη

Το πιο hot κόμπακτ SUV της Audi,  το RS Q3 έχει ισχύ 310 PS και 0-100 km/h σε 5,5 sec

Η Audi πρόσθεσε στην γκάμα των SUV της το εκρηκτικό κόμπακτ SUV RS Q3, όπως μας είχαν προϊδεάσει αξιόπιστες πηγές μέσα από την εταιρεία. Το RS Q3, που αποτελεί μέρος του σχεδίου για την προοδευτική ανάπτυξη της γκάμας RS, φορά ένα 2,5 λιτρο 5κύλινδρο μοτέρ 310 PS.  

Ο ανταγωνισμός προσεχώς
Το RS Q3, που θα ντεμπουτάρει τον Μάρτιο στην έκθεση της Γενεύης, θα είναι η κορωνίδα τη γκάμας του Q3 και σαφώς πολύ πιο ισχυρό από τον υφιστάμενο ανταγωνισμό που προς το παρόν ακούει στο όνομα BMW Χ1 στη δίλιτρη έκδοση τούρμπο με τους 245 PS. Βέβαια, προσεχώς αναμένεται πιο αθλητικός ανταγωνισμός, καθώς θα σκάσει μύτη η νέα Mercedes-Benz GLA45 AMG με το δίλιτρο μοτέρ τούρμπο των 360 PS που προσφάτως γνωρίσαμε στην Α45 AMG.

Το RS Q3, που σε μορφή πρωτοτύπου το είχαμε δει στην έκθεση του Πεκίνου το 2012, ξεχωρίζει από τα στάνταρ Q3 μέσα από μια σειρά πατροπαράδοτα σχεδιαστικά στοιχεία RS: Μαύρη γυαλιστερή μάσκα με ματ αλουμινένιο περίγραμμα, πιο βαθύ προφυλακτήρα με πλευρικούς αεραγωγούς που φέρνουν αέρα στο μοτέρ και στα φρένα, βαμμένα προστατευτικά φρύδια στα φτερά, βαθύτερα πλευρικά μαρσπιέ, ματ αλουμινένιο σκάφος για τους εξωτερικούς καθρέφτες, πιο προτεταμένο αεροδυναμικό χείλος εκφυγής στην πίσω πόρτα, βαθύτερο πίσω προφυλακτήρα με ενσωματωμένο διαχύτη και μεγαλύτερη και χρωμιωμένη μπούκα εξάτμισης. Ο νέος εμπρός και πίσω προφυλακτήρας προσθέτουν 2,5 πόντους στο μήκος του στάνταρ Q3, κάνοντας το μήκος του RS Q3 4,41 m.

Πιστόλι
Η καρδιά του καινούργιου υπέρ-γρήγορου SUV της Audi είναι o 5κύλινδρος τούρμπο των 2,5 λίτρων που φορούν το TT RS και το προσφάτως καταργημένο RS3. Στο RS Q3, το εγκάρσια τοποθετημένο μοτέρ αποδίδει 310 PS στις 5.200 rpm και 42,9 kgm σε ένα εύρος από τις 1.500 έως τις 5.200 rpm.

Την ισχύ αυτή διαχειρίζεται στάνταρ ένα 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic που διαθέτει τρεις ρυθμίσεις: D (drive), S (sport) και M (manual). Επιπλέον υπάρχει λειτουργία launch control για τη βέλτιστη ελκτική πρόσφυση σε εκκίνηση από στάση πάση δυνάμει. Η κίνηση μεταδίδεται μόνιμα και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός ηλεκτροϋδραυλικού πολύδισκου συμπλέκτη τύπου Haldex, με την κατανομή της ροπής μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα να διαφέρει ανάλογα με το ποσοστό της διατιθέμενης πρόσφυσης

Η Audi ανακοινώνει ότι το RS Q3 των 1.655 kg χρειάζεται 5,5” για να πιάσει τα 100 km/h από στάση, ενώ η τελική του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Mε τη χρήση stop/start –πρεμιέρα γι’ αυτό το μοτέρ- το RS Q3 καίει σε μικτό κύκλο 7,3 lt/100 km και εκπέμπει CO2 206 g/km.

Αλλαγές παντού
Η αύξηση στις επιδόσεις έφερε και μυριάδες αλλαγές στην ανάρτηση, η οποία χαμήλωσε κατά 2,5 πόντους σε σχέση με τα άλλα Q3, φόρεσε σκληρότερα αμορτισέρ και ελατήρια, και αντιστρεπτικές μεγαλύτερης διαμέτρου. Το RS Q3 πατά στάνταρ σε ζάντες 19”, με έξτρα επιλογή τρεις διαφορετικού σχεδίου 20άρες. Τα φρένα επίσης αναβαθμίστηκαν, με τη διάμετρο των σιδερένιων δίσκων να ανεβαίνει στα 365 mm και τους μπροστινούς από αυτούς να «δαγκώνουν» 8πίστονες δαγκάνες.

Στην καμπίνα, το νέο Audi έχει γκρι φόντο στα όργανα, σπορ καθίσματα διακοσμημένα με δέρμα και τα διακριτικά RS Q3 στην πλάτη των καθισμάτων, τριάκτινο τιμόνι, επίπεδο στο κάτω μέρος του και με δερμάτινη επένδυση, λεβιέ με δερμάτινη επένδυση, μαύρα γυαλιστερά φινιρίσματα και αλουμινένια πεντάλ και footrest. Επιπλέον ένα σύστημα πληροφόρησης του οδηγού παρέχει πληροφορίες για την πίεση του τούρμπο, τη θερμοκρασία λαδιού και το lap timer(!).

Ένα από τέσσερα
Το RS Q3 είναι το τέταρτο νέο μοντέλο της σειράς RS, των οποιών η παραγωγή τουςεπιβεβαιώθηκε για το 2013. Τα άλλα τρία είναι το RS5 Cabriolet, το RS6 Avant και το RS7. Η Audi επιβεβαίωσε ότι το νέο RS Q3 θα το δούμε στις εκθέσεις το φθινόπωρο. Τιμή φυσικά και δεν υπάρχει ακόμη για την ελληνική αγορά, αλλά εκτιμούμε ότι θα είναι πολύ κοντά στις 100.000 ευρώ.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube