ΜEB: Πέντε κατασκευαστές και δώδεκα ηλεκτρικά crossover σε μια πλατφόρμα
Μετά την ανακοίνωση της Fοrd ότι θα προσθέσει στην γκάμα της δύο νέα crossover που θα χρησιμοποιούν την πλατφόρμα MEB, η τελευταία αποτελεί πλέον βάση για δώδεκα ηλεκτρικά crossover από πέντε διαφορετικούς κατασκευαστές.
H Ford ανακοίνωσε πρόσφατα ότι σκοπεύει να προσθέσει στην γκάμα της στο άμμεσο μέλλον, δύο νέα ηλεκτρικά crossover τα οποία θα βασίζονται στην ηλεκτρική πλατφόρμα ΜΕΒ του γκρουπ VW. Εάν αυτό γίνει πράξη, τότε η Ford θα γίνει αυτόματα ο πέμπτος κατασκευαστής που θα χρησιμοποιεί τη συγκεκριμένη πλατφόρμα.
Το πρώτο μοντέλο της Ford που θα βασιστεί στην ΜΕΒ θα ανήκει στην κατηγορία C-SUV, θα παρουσιαστεί μέσα στη χρονιά και θα κυκλοφορήσει στις αγορές το 2023. Θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Κολωνία και υπόσχεται αυτονομία 500 km, ενώ θα μοιράζεται πολλά χαρακτηριστικά με το VW ID.4.
Η δεύτερη προσθήκη της Ford θα είναι ένα σπορ crossover και αυτό που γνωρίζουμε μέχρι στιγμής είναι ότι θα βγει και αυτό από τη μονάδα παραγωγής στην Κολωνία ένα χρόνο μετά, το 2024. Φήμες θέλουν το μοντέλο να είναι ένα crossover με κουπέ στιλιστικές επιρροές και μπόλικη ισχύ. Είναι πολύ πιθανό να έχουμε να κάνουμε με μια εκδοχή του ID.5 GTX από το Μπλε Οβάλ.
Περνώντας σε γερμανικό έδαφος, η VW αξιοποιεί στο έπακρο την ΜΕΒ για τα ηλεκτρικά crossover της. Έχοντας στην γκάμα της το ID.4 πλάι στο αδελφό ID.5. O κατασκευαστής από το Wolfsburg επίσης προσφέρει στην αγορά της Kίνας το ID.4 σε εκδόσεις X και Crozz. Oι Κινέζοι αγοραστές έχουν επίσης πρόσβαση στα ΙD.6 Crozz και ΙD.6 X.
Η ομόσταβλη Škoda κάνει χρήση της ίδιας αρχιτεκτονικής στα δύο ηλεκτρικά crossover της, τα Enyaq iV και Enyaq Coupé iV.
Το ισπανικό μέλος του γκρουπ, ετοιμάζει και αυτό το δικό του ηλεκτρικό crossover στην πλατφόρμα MEB. Ονομάζεται Τavascan και αναμένεται να αποκαλυφθεί το 2024 και αναναμένεται να αποτελεί την πιο σπορ πρόταση της εκλεκτής δωδεκάδας.
Τα Q4 e-tron και Q4 e-tron Sportback από το Ingolstadt αποτελούν και αυτά υπερυψωμένες προτάσεις πάνω στην πλατφόρμα MEB. Παράλληλα, στην Κίνα οι αγοραστές έχουν την δυνατότητα επιλογής και του Q5 e-tron, μιας μεγαλύτερης σε διαστάσεις έκδοσης του Q4 e-tron.
H ΜΕΒ δεν αποτελεί το πρώτο παράδειγμα πλατφόρμας που χρησιμοποιείται ευρέως από διαφορετικούς κατασκευαστές (σ.σ. βλέπε MQB). Δείχνει όμως τις δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρουν οι ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές. Το βάρος πέφτει πλέον στους μηχανικούς, οι οποίοι πρέπει μέσω ρυθμίσεων στο set-up του αυτοκινήτου να καταφέρουν να προσθέσουν σε κάθε μοντέλο την οδηγική ταυτότητα της εκάστοτε μάρκας.