LA Auto Show 2017: Νέο Infiniti QX50 με μοτέρ μεταβλητής συμπίεσης στοχεύει Ευρώπη [videos]

LA Auto Show 2017: Νέο Infiniti QX50 με μοτέρ μεταβλητής συμπίεσης στοχεύει Ευρώπη [videos]

Το επαναστατικό βενζινοκίνητο σύστημα κίνησης του νέου Infiniti QX50 που ντεμπουτάρισε στο Los Angeles υπόσχεται αποδοτικότητα αντίστοιχη με αυτή ενός ντίζελ.

H Infiniti στοχεύει να γοητεύσει την Ευρώπη με το νέο μεσαίο SUV της, το QX50, για το οποίο ο επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας Alfonsa Albaisa πιστεύει ότι τελικά αυτό είναι που δείχνει «την πραγματική δυναμική της φίρμας».

Το νέο QX50 στην Ευρώπη θα έρθει αντιμέτωπο με τις κραταιές δυνάμεις της κατηγορίας, Audi Q5 και BMW X3, την επίσης τέτοια Mercedes-Benz GLC, αλλά και τη βρετανική εκδοχή της κλάσης στο πρόσωπο της Jaguar F-Pace. Στο δόμο του όμως θα βρει και την αουτσάιντερ Alfa Romeo Stelvio που ακόμη έχει να διανύσει μεγάλο δρόμο για να αποδείξει ότι έχει την αποδοχή του καταναλωτικού κοινού, αλλά και το νέο Volvo XC60.

To νέο Infiniti QX50 έχει στη φαρέτρα των νεωτερισμών και των πλεονεκτημάτων του το νέο βενζινοκίνητο δίλιτρο 4κύλινδρο κινητήρα VC-Turbo. Ένα μοτέρ που υπόσχεται 35% βελτίωση στην αποδοτικότητα έναντι του 3,5λιτρου V6 που αντικαθιστά. Ο VC-Turbo ανάλογα με τις συνθήκες μεταβάλλει στη σχέση συμπίεσής του από το 8:1 που είναι η σχέση για επιδόσεις μέχρι το 14:1 που είναι ο μάξιμουμ λόγος για οικονομία.

Ο κινητήρας, που αποδίδει 272 άλογα και 38,7 kgm, συνδυάζεται με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης XTRONIC CVT που είναι πιο αποδοτικό στην προσθιοκίνητη διαμόρφωση, ωστόσο και στις τετρακίνητες εκδόσεις παραμένει 30% αποδοτικότερο. Όσον αφορά τις επιδόσεις, το εργοστάσιο λέει ότι το νέο QX50 είναι ικανό να κάνει 6,7” το 0-100 km/h και να πιάσει στην ευθεία τα 230 km/h.

Η τεχνολογία του νέου μοτέρ φροντίζει αυξάνοντας ή μειώνοντας τη διαδρομή των εμβόλων να ρυθμίζει το λόγο συμπίεσης. Η κίνηση αυτή ελέγχεται από ένα σύστημα πολλαπλών ζεύξεων, το πρώτο στον κόσμο σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας Harmonic Drive με μειωτήρα μπορεί να κινεί το στροφαλοφόρο, αλλάζοντας τη θέση του εμβόλου.

Το αεροδυναμικό νέο SUV της Infiniti, εμπνευσμένο από το QX50 Concept του 2016, πατά σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα, η οποία όπως υποστηρίζει η φίρμα προσφέρει την καλύτερη χωροταξία της κατηγορίας. Έτσι για το πορτμπαγκάζ η εταιρεία δίνει χωρητικότητα 894 lt, που μεταφράζεται σε 345 lt παραπάνω από αυτή των X3 και Q5. Η χωρητικότητα αυτή μεγαλώνει στα 1.048 lt με το πίσω συρόμενο κάθισμα τραβηγμένο τέρμα εμπρός. Αλλά ακόμη κι έτσι, η απόσταση μεταξύ του εδράνου του πίσω καθίσματος και της πλάτης του εμπρός είναι 83,8 cm. Διπλώνοντας δε τα καθίσματα, η χωρητικότητα εκτοξεύεται στα 1.699 lt.

H στρεπτική ακαμψία της νέας πλατφόρμας που βελτιώθηκε κατά 23% βελτιώνει με τη σειρά της την ποιότητα κύλισης, ενώ ένα σύστημα εξάλειψης του θορύβου μειώνει τους εξωτερικούς ήχους που τελικά παρεισφρέουν στην καμπίνα. Μειωμένος είναι και ο αεροδυναμικός θόρυβος κατά 6% χάρη στο πιο γλυπτό αμάξωμα.

Στην καμπίνα υπάρχουν τέσσερις οθόνες: μια head-up display, αυτή των οργάνων μεταξύ στροφομέτρου και κοντέρ, καθώς και δύο οθόνες αφής στην κεντρική κονσόλα. Η πάνω με διαγώνιο οκτώ ίντσες υποστηρίζει τη δορυφορική πλοήγηση, ενώ η κάτω με διαγώνιο επτά ίντσες υποστηρίζει τα apps, το σύστημα κλιματισμού και τα μενού του συστήματος ψυχαγωγίας. Απεικονίζει δε με ολοκυκλική σάρωση και τον περιβάλλοντα χώρο.

Το νέο QX50 ενσωματώνει επίσης μια σειρά συστημάτων νέας τεχνολογίας όσον αφορά την υποβοήθηση του οδηγού, κάνοντας χρήση της σουίτας ProPilot Assist της μητρικής Nissan. Το ProPilot Assist επιτρέπει στο αυτοκίνητο τον αυτόνομο έλεγχο του γκαζιού, των φρένων και του τιμονιού σε μια και μόνο λωρίδα κυκλοφορίας, φρενάροντας και επιταχύνοντας το QX50 με ασφάλεια μέσα στις συνθήκες κυκλοφορίας. Επιπλέον, το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με συστήματα Lane Departure Warning, Forward Collision Assist και Forward Emergency Braking με τεχνολογία ανίχνευσης πεζού.

Η Infiniti προσφέρει το QX50 με δύο επιλογές όσον αφορά το σύστημα διεύθυνσης: Το ψηφιακό της Direct Adaptive Steering ή ένα συμβατικό τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση. Το πρώτο δεν έχει την κλασική κολόνα του τιμονιού που αντικαταστάθηκε από ηλεκτρομοτέρ υπέρ-υψηλής ταχύτητας και αισθητήρες. Ως εκ τούτου δεν υπάρχει φυσική σύνδεση μεταξύ του οδηγού και των κατευθυντήριων τροχών, με την Infiniti να δηλώνει ότι η τεχνολογία Propilot Assist είναι πιο αποτελεσματική με αυτό το set-up.

Εναλλακτικά, οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν ένα συμβατικό σύστημα διεύθυνσης με ESP που χρησιμοποιεί κλασική κολόνα υποβοηθούμενη από ηλεκτρομοτέρ. Η υποβοήθηση αυτή μειώνεται όσο η ταχύτητα ανεβαίνει, κάνοντας το QX50 ευκολότερο στις μανούβρες με λίγα χιλιόμετρα και πιο σταθερό στην υψηλή ταχύτητα.

Το νέο, αεροδυναμικό QX50 θα κατασκευάζεται δίπλα δίπλα με τα μοντέλα της Mercedes-Benz στο εργοστάσιο της γερμανικής εταιρείας στο Aguascalientes στο Μεξικό. Η σύνδεση μεταξύ των δύο εταιρειών προέρχεται από παλαιότερη συνεργασία τους κατά την οποία εξέλισσαν από κοινού και μοιράζονταν πλατφόρμες. Ωστόσο αυτό δεν συμβαίνει στην περίπτωση του QX50 όπου ο αυθεντικός συνδυασμός μοτέρ/κιβωτίου απαιτεί τη δική του πλατφόρμα.

Το εμπορικό ντεμπούτο του νέου QX50 θα ξεκινήσει από την αμερικανική αγορά στις αρχές του 2018, ενώ στην Ευρώπη θα έρθει αργότερα μέσα στο χρόνο. Η εκτιμώμενη τιμή εκκίνησης στη Γηραιά Ήπειρο θα είναι γύρω από τις 40.000 ευρώ για το βασικό προσθιοκίνητο μοντέλο και από 44.000 το AWD.

[Πηγή Infiniti]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube