Νέο Lynk & Co Z20, μικρό ηλεκτρικό SUV της Geely για την Ευρώπη
Φίρμα με ένα μόνο μοντέλο στην Ευρώπη, η Lynk & Co θα υποδεχτεί στη Γηραιά Ήπειρο το πρώτο ηλεκτρικό της σε λίγους μήνες, το κόμπακτ SUV, Lynk & Co Z20, στενό συγγενή με άλλα μοντέλα του Ομίλου Geely.
Ξεκινώντας λίγο αργά στην αγορά των ηλεκτρικών, η Geely έχει δουλέψει σκληρά και τα νέα προϊόντα της πολλαπλασιάζονται. Δεν περνάει σχεδόν ένας μήνας χωρίς μια από τις μάρκες της να μην λανσάρει κάποιο νέο ηλεκτρικό μοντέλο.
Και τώρα ήρθε η σειρά της Lynk & Co να μπει στο παιχνίδι. Στον απόηχο της μεγάλης μπερλίνας Z10 που στοχεύει περισσότερο στην κινεζική αγορά, το Lynk & Co Z20 βρίσκεται επί θύραις.
Το λανσάρισμα του Lynk & Co Ζ20 έχει προγραμματιστεί στην Κίνα αυτό το φθινόπωρο και στην Ευρώπη στις αρχές του 2025
Ως συνήθως, η μάρκα δεν έχει καθιερώσει μια ιεραρχία στην γκάμα της μέσω ονομασιών. Το Z20 είναι απλώς το μοντέλο που ακολουθεί το Z10 και το τρίτο ηλεκτρικό μοντέλο θα είναι το… Z30. Με τις διαστάσεις του, το Z20 προορίζεται κυρίως για την Ευρώπη. Το μέγεθός του είναι λοιπόν πολύ κοντά σε αυτό του Zeekr X. Ένα μοντέλο με το οποίο μοιράζεται κάποιες ομοιότητες στον σχεδιασμό. Να θυμίσουμε ότι το πρότζεκτ Zeekr X γεννήθηκε στα σχεδιαστήρια της Lynk & Co.
Παρά τη χαμηλή ποιότητα των φωτογραφιών και μόνο από πίσω, εντοπίζουμε εύκολα κοινά σημεία στο επίπεδο των θυρών. Ακόμη και στη διασταύρωση φτερού, καπό και κολόνας στο εμπρός μέρος. Το Z20 θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ένα κουπέ Zeekr X, όπως μπορείtε να δείτε στις φωτογραφίες που βάζουμε δίπλα δίπλα.
Το Lynk & Co Z20 πατά πάνω στην αρχιτεκτονική SEA2, πλατφόρμα αυστηρά πανομοιότυπη με αυτή του smart #1 και του Volvo EX30. Με άλλα λόγια, τα αυτοκίνητα αυτά έχουν ισχυρό συγγενικό δεσμό. Μάλιστα ίδιος είναι και ο πίσω κινητήρας των 272 PS μια η μπαταρία των 66 kWh.
Για την αυτονομία δεν παίρνουμε όρκο, αλλά μπορούμε να υποθέσουμε ότι θα είναι μεγαλύτερη από τα 440 km του Zeekr X X, χάρη στο ελαφρώς πιο ευνοϊκό συντελεστή οπισθέλκουσας λόγω της κεκλιμένης πίσω πόρτας. Η ισχύς φόρτισης θα είναι ίδια, στα 150 kW, και οι χρόνος φόρτισης περίπου τριάντα λεπτά για να πάει από το 10% στο 80%.
Η Lynk & Co υποθέτουμε ότι θα παραμείνει πιστή στο τρέχον μάρκετινγκ: Ένα μοντέλο, μία έκδοση, χωρίς επιλογές. Επομένως, η τετρακίνητη έκδοση ενδέχεται να μην διατίθεται στην Ευρώπη.
Με κοινά γενετικά χαρακτηριστικά με το Zeekr Χ, το λανσάρισμα του Lynk & Co Ζ20 έχει προγραμματιστεί στην Κίνα αυτό το φθινόπωρο και στην Ευρώπη στις αρχές του 2025. Η τιμή του θα πρέπει να κινείται λίγο πιο κάτω από το Zeekr X, επομένως θα είναι γύρω από τις 40.000 ευρώ, χωρίς τις κατά χώρα της ΕΕ επιδοτήσεις.
Σημειώστε ότι η Lynk & Co, όπως και τα ξαδέρφια της smart και Zeekr, είναι πολύ πιθανό να ακολουθήσoυν την πορεία του Volvo EX30 στην παραγωγή του στην Ευρώπη.