Γιατί άργησε τόσο το νέο Nissan Z;

Γιατί άργησε τόσο το νέο Nissan Z;

Η Nissan εξηγεί τους λόγους που καθυστέρησε να παρουσιάσει διάδοχο για το 370Z.

​​​​Πριν από λίγες μέρες η Nissan παρουσίασε το Z Proto, ένα πρωτότυπο που μας προετοιμάζει για το νέο της σπορτσκαρ. Η έκδοση παραγωγής 400Z αναμένεται να παρουσιαστεί το 2021/2022 αντικαθιστώντας το αειθαλές 370Z που βρίσκεται στην αγορά από το 2008 έως σήμερα. Τι ήταν όμως αυτό που κράτησε την υφιστάμενη έκδοση του ιαπωνικού σπορτσκαρ στην παραγωγή για 12 ολόκληρα χρόνια;

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημο: Νέο Nissan Z Proto [video]

Ενδεικτικό είναι πως ακόμη και σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές Z, το τελευταίο μοντέλο ήταν και αυτό με το μεγαλύτερο κύκλο ζωής! Για του λόγου το αληθές:

  • 240Z S30 (1969-1978)
  • 280ZX S130 (1978-1983)
  • 300ZX Z31 (1983-1989)
  • 300ZX Z32 (1989-2000)
  • 350Z Z33 (2002-2008)
  • 370Ζ Z34 (2008-2021)
  • 400Z (;)

Ο Hiroshi Tamura, υπερύθυνος της σειράς Z, του GT-R και των εκδόσεων Nismo εξήγησε στους δημοσιογράφους το λόγο που το προηγούμενο μοντέλο έμεινε για τόσα πολλά χρόνια στην παραγωγή:

«Αν οι πελάτες μας έλεγαν ή συνεχίζουν να μας λένε "όχι ευχαριστώ", τότε δεν προχωράμε. Εξετάζαμε το πώς θα φτιάξουμε ένα προιόν χρησιμοποιώντας το πιο ταιριαστό επιχειρηματικό μοντέλο. Αυτή είναι η ισορροπία. Αν η αγορά ζητά ένα είδος προσιτού σπορτσκαρ, τότε ναι γιατί όχι. Αν το κοινό λέει "όχι ευχαριστώ" αυτό  δεν είναι θετικό αποτέλεσμα για τα υψηλόβαθμα στελέγχη. Και για αυτό είναι πολύ σημαντικό το timing.»

 

Με άλλα λόγια, η Nissan θεώρησε πως τώρα είναι η στιγμή για ένα καινούριο Z καθώς μέχρι σήμερα το κοινό δεν ήταν έτοιμο για κάτι τέτοιο.

Nissan Z Proto

Σύμφωνα με τον Tamura, η εξέλιξη του Z Proto ξεκίνησε το 2017 όταν παρουσίασε την ιδέα του σε ανώτερα στελέγχη. Δήλωσε επίσης ότι σε τεχνικό επίπεδο, το 400Z δεν θα μοιράζεται την πλατφόρμα και τα μηχανικά μέρη με άλλα μοντέλα άλλων κατασκευαστών, αφήνοντας αιχμές για την Toyota GR Supra που βασίζεται στην BMW Z4.

Παρόλο που η Nissan δεν έχει ανακοινώσει λεπτομέρειες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Z, όλα δείχνουν πως το σπορτσκαρ δεν θα είναι σχεδιασμένο από λευκό χαρτί όπως θα περίμενε μεγάλη μερίδα του κοινού.

Ο κινητήρας twin-turbo V6 3,0 λίτρων προέρχεται από τα Infiniti Q50 και Q60 Red Sport με τις απαραίτητες επεμβάσεις για αυξημένη απόδοση. Όσο για την πλατφόρμα, είναι πολύ πιθανό να μιλάμε για μια εξέλιξη της αρχιτεκτονικής FM που χρησιμοποιούσε το Nissan 370Z και το Infiniti Q60, η οποία με τη σειρά της ήταν εξέλιξη της πλατφόρμας του Nissan 350Z και του Infiniti G35 Coupe. Ακόμα και στην καμπίνα, αρκετά στοιχεία όπως οι αεραγωγοί στις πόρτες και οι χειρολαβές φαίνεται πως προέρχονται αυτούσια από το 370Z.

Αυτή η κίνηση βοηθά την ιαπωνική φίρμα να εξοικονομήσει χρήματα από το R&D διοχετεύοντας πόρους στην εξέλιξη πιο εμπορικών μοντέλων εν μέσω της σοβαρής οικονομικής κρίσης που περνά.

Μένει να δούμε πόσο διαφορετικό και πόσο εξελιγμένο θα είναι τελικά το 400Z από τον προκάτοχό του, όταν θα κάνει ντεμπούτο το 2021 ή το 2022. Εδώ να προσθέσουμε πως το σπορτσκαρ δεν προορίζεται για την αγορά της Ευρώπης, καθώς οι χαμηλές πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας στη Γηραιά Ήπειρο καθιστούν ασύμφορη μια τέτοια κίνηση.

[Πηγή: Carsguide]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube