Επίσημο: Νέο Volvo EX30

Επίσημο: Νέο Volvo EX30

Το μικρότερο, το πιο προσιτό, το ταχύτερο αλλά και το πιο προηγμένο τεχνολογικά ηλεκτρικό SUV στη γκάμα της Volvo είναι το νέο EX30.

Αναμονή τέλος. Έπειτα από αρκετές δημοσιεύσεις και κάμποσες teaser φωτογραφίες, η Volvo αποκάλυψε σήμερα στο ευρύ κοινό το νέο ηλεκτρικό της SUV. Το EX30. Πρόκειται για το 4ο κατά σειρά ηλεκτρικό μοντέλο στη γκάμα της σουηδικής φίρμας και όπως όλα μαρτυρούν, και το πιο καινοτόμο!

Το Volvo EX30 θα εκκινεί στις ΗΠΑ από $34.950 και στην Ευρώπη από €36.000.

H Volvo μάλιστα έκανε ειδική μνεία στην τιμή πώλησης του νέου EX30 τονίζοντας ότι είναι αντίστοιχη με ένα παρόμοιο SUV ίδιου μεγέθους, όχι ηλεκτρικό όμως αλλά με κινητήρα εσωτερικής καύσης! 

Volvo EX30

Μιλώντας για το μέγεθος, το EX30 έχει μήκος 4.233 mm, πλάτος 1.837 mm, ύψος 1.555 mm και μεταξόνιο 2.650 mm. Η Volvo υποστηρίζει ότι το πλαίσιο του EX30 έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις συμπαγείς διαστάσεις του αυτοκινήτου, προσφέροντας πλούσιους χώρους για επιβάτες – αποσκευές αλλά κυρίως, χαμηλό κέντρο βάρους και σωστή κατανομή αυτού, ώστε να καλύπτει στο μέγιστο βαθμό όχι μόνο τις χωροταξικές αλλά και τις οδηγικές ανάγκες του πληρώματος του. Η ζυγαριά πάντως στο νέο EX30, αναγράφει 1.830 kg.  

To EX30, υιοθετεί σε μεγάλο βαθμό το σχεδιαστικό στυλ του EX90. Χαρακτηριστικά όπως η κλειστή μάσκα, οι προβολείς σε σχήμα σφυριού (Thor's Hammer στη γλώσσα στης Volvo) αλλά τα «χωριστά» πίσω φώτα θυμίζουν έντονα το μεγαλύτερο αδερφό, σε ένα ομολογουμένως πιο ισορροπημένο μέγεθος.

Volvo EX30

Σίγουρα, δεν πρόκειται για μια αντιγραφή του EX90. Κοιτώντας το προφίλ του EX30 έχεις την αίσθηση ότι η οροφή αιωρείται (χάρη στην έντονη κλίση της και το διαφορετικό χρώμα), ενώ το καπό μοιάζει να «βυθίζεται» προς τη μάσκα χαρίζοντας ένα έντονο ύφος στο όχημα, σε συνάρτηση πάντα με τους όμορφους προβολείς αλλά και τους μυώδεις θόλους των τροχών. 

Στο εσωτερικό, το EX30 ακολουθεί τη μινιμαλιστική σχεδίαση που μας έχει συνηθίσει η Volvo στα μοντέλα της, η οποία βέβαια συνδυάζεται και με τεχνολογία αιχμής. Στο ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη των 12,3’’ του συστήματος πολυμέσων, ενώ μια ηχητική μπάρα (δια χειρός Harman Kardon) καλύπτει ολόκληρο το επάνω μέρος του ταμπλό προσφέροντας προφανώς μια ηχητική απόδοση κορυφαίου επιπέδου.  

Volvo EX30

Η Volvo συνεργάστηκε στενά με τεχνολογικούς κολοσσούς όπως η Google, η Apple και η Qualcomm για να προσφέρει την καλύτερη δυνατή εμπειρία στο χρήστη, καθώς και με την ECARX προκειμένου τα δεδομένα στους τομείς της ενημέρωσης, της συνδεσιμότητας αλλά και της ψυχαγωγίας να είναι τα πιο προηγμένα στην αγορά. Προφανώς, το EX30 θα λαμβάνει ενημερώσεις λογισμικού over the air. 

Tο νέο ηλεκτρικό SUV της Volvo είναι επίσης εξοπλισμένο με όλα τα προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού (ADAS), συμπεριλαμβανομένου ενός νέου, που ειδοποιεί τους επιβάτες για ποδήλατα, πεζούς ή οχήματα που πλησιάζουν σε περίπτωση που θελήσει κάποιος από το πλήρωμα να ανοίξει τις πόρτες του αυτοκινήτου. 

Επιπλέον, η Volvo αναφέρει ότι κατάφερε να μειώσει το ανθρακικό αποτύπωμα του EX30 κατά 75% σε σχέση με τα τρέχοντα ηλεκτρικά της μοντέλα, χάρη στην χρήση ανακυκλώσιμων υλικών αλλά και στις προηγμένες μεθόδους κατασκευής-παραγωγής του μοντέλου.

Κάτω από το εντυπωσιακό περιτύλιγμα, ο υποψήφιος αγοραστής του Volvo EX30 μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δύο επιλογές κινητήρων. Η πρώτη, φέρει την ονομασία «Single Motor Extended Range» και η δεύτερη, «Twin Motor Performance». 

Για τις ανάγκες της Single Motor Extended Range φροντίζει ένας ηλεκτροκινητήρας τοποθετημένος στον πίσω άξονα ο οποίος αποδίδει 272 PS με 343 Nm και συνεργάζεται με μια μπαταρία χωρητικότητας 64 kWh που του προσφέρει εργοστασιακή αυτονομία της τάξεως των 480 km.

Volvo EX30

Το EX30 με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ (Twin Motor Performance) εξυπακούεται ότι διαθέτει χαρακτηριστικά τετρακίνησης, με το σύστημα να αποδίδει συνδυαστικά 428 PS με 543 Nm ροπής. 

Μάλιστα, η συγκεκριμένη έκδοση είναι η ταχύτερη στην ιστορία της Volvo, αφού το EX30 απαιτεί μόλις 3,4’’ για τα πρώτα 0-100 km/h από στάση! Η εν λόγω version συνδυάζεται με την ίδια μπαταρία των 64 kWh η οποία είναι τεχνολογίας NMC (λίθιο, νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο).

Σύμφωνα με τη σουηδική εταιρεία, στην Ευρώπη αλλά και σε επιλεγμένες αγορές, θα υπάρξει και  έκδοση με τον κινητήρα των 272 ίππων και μπαταρία τεχνολογίας LFP, με χωρητικότητα 49 kWh και αυτονομία πάνω από 300 km.

Σε ότι αφορά τη φόρτιση του μοντέλου, οι εκδόσεις που εφοδιάζονται με την μπαταρία NMC δύναται να αναπληρώσουν την ενέργεια τους από το 10 έως το 80% της χωρητικότητας τους σε έναν DC φορτιστή 153 kW σε κάτι παραπάνω από 26,5’, ενώ η έκδοση με την μπαταρία LFP, «δέχεται» μέχρι 134 kW και χρειάζεται 26’ για να ολοκληρώσει στον ίδιο κύκλο.

Volvo EX30

Από το 2024, το Volvo EX30 θα είναι επίσης διαθέσιμο σε έκδοση Cross Country, με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, μαύρους τροχούς 19’’ ή 18‘’ με ελαστικά παντός εδάφους, προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και εν γένει ένα πιο χωμάτινο look. 

Το νέο Volvo EX30, αναμένεται στη χώρα μας προς τα τέλη του 2023, έχοντας ως τιμή εκκίνησης τα 37.570 ευρώ.


 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube