Επίσημο: Lotus Evora GT430

Επίσημο: Lotus Evora GT430

Η Lotus αποκάλυψε το πιο ισχυρό αυτοκίνητο της φίρμας, την Evora GT430 με 430 άλογα και τελική 306 km/h.

To πιο ισχυρό μοντέλο της Lotus έκανε το ντεμπούτο του με προίκα πολύ εντυπωσιακά νούμερα: 430 άλογα, 306 km/h τελική ταχύτητα, downforce μέχρι 250 kg και τιμή –κρατηθείτε!- £112.500.

Το τελευταίο νούμερο δε, που ισοτιμάται με κάτι παραπάνω από 126 χιλιάδες ευρώ την καθιστά την πιο ακριβή Lotus της Ιστορίας. Γι’ αυτό και μόνο 60 κομμάτια της θα βρουν σπίτι.

Η GT430 κινείται από μια αναβαθμισμένη έκδοση του 3,5λιτρου κομπρεσοράτου κινητήρα V6 της εταιρείας που αποδίδει εκτός από τα ονομαστικά άλογα του τύπου της και σχεδόν 45 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 4.500 rpm. Πιο φαρδιά λάστιχα βοηθούν το αυτοκίνητο να περάσει όλη αυτή τη δύναμη στο δρόμο, ενώ η Lotus λέει ότι το αυτοκίνητο στην τελική του πιέζεται από κάθετη αεροδυναμικό φορτίο 250 kg.

Η Evora GT430 επωφελείται αφενός της δίαιτας στην οποία υποβλήθηκε και την κατέβασε 26 kg σε σχέση με το στάνταρ αυτοκίνητο, προφανώς από την παραπάνω ισχύ στην οποία ήδη αναφερθήκαμε και από την εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων, μέσα έξω. Αυτή περιλαμβάνει και τα έξτρα εξαρτήματα επιδόσεων που τελικά επιβαρύνουν το αυτοκίνητο με εννέα κιλά. Το αποτέλεσμα είναι η Evora GT430 να ζυγίζει κενή 1.258 kg, 82 λιγότερα από την άμεση αντίπαλό της –τουλάχιστον αυτή που θεωρεί η Lotus- Porsche Cayman GT4. Εδώ, να σημειώσουμε ότι κάποια από τα πάνελ του αυτοκινήτου είναι ειδικά σχεδιασμένα για την GT430.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέα Lotus Evora Sport 410 GP Edition, στα χρώματα της JPS

Τώρα όσον αφορά την ταμπακέρα, όλα τα παραπάνω βοηθούν το αυτοκίνητο να γράφει 3,8” στο σπριντ των 0-100 km/h, δηλαδή 0,6” ταχύτερη διαδικασία από την Cayman. Η Lotus δηλώνει ότι η GT430 είναι το ταχύτερο αυτοκίνητό της στο γύρο πίστας του Hethel, ισοφαρίζοντας το χρόνο που είχε κάνει η πιο ισχυρή 3-Eleven στο οικείο test track.



Οι αναβαθμίσεις στις επιδόσεις του αυτοκινήτου προέρχονται από το ψυγείο λαδιού του σασμάν, καθώς και του συστήματος εξάτμισης από τιτάνιο. Άλλες αναβαθμίσεις που αφορούν το κιβώτιο περιλαμβάνουν και ένα βολάν μονής μάζας και χαμηλής αδράνειας, ενώ ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης έρχεται αρωγός στην ελκτική πρόσφυση του αυτοκινήτου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέα Lotus Exige Cup 380

Στην καμπίνα, τα καθίσματα είναι ντυμένα με δέρμα και Alcantara, αλλά επί παραγγελία μπορείς να επιλέξεις μόνο το ένα ή μόνο το άλλο χωρίς επιπλέον κόστος. Κόκκινες διακοσμήσεις είναι το μόνο που θα συναντήσει κάποιος στο επενδεδυμένο με κάρμπον εσωτερικό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επετειακή Lotus Evora 400 Hethel Edition

Οι οδηγικές ρυθμίσεις είναι το ίδιο πολυπληθείς όπως και οι συνολικές αναβαθμίσεις: Για το DSC υπάρχουν τέσσερις - Drive, Sport, Race και Off, ενώ το Traction Control παίρνει πέντε διαφορετικά επίπεδα ολίσθησης όταν είσαι στις ρυθμίσεις Race ή Off.



Ανεξαρτήτως του ακραίου προσανατολισμού του αυτοκινήτου, ο Jean-Marc Gales, διευθύνων σύμβουλος της Lotus επιμένει ότι αυτό είναι συμβατό τόσο για χρήση δρόμου όσο και πίστας. Και τα στοιχεία με τα οποία η Lotus θέλει να το αναδείξει αυτό είναι η οθόνης αφής για το σύστημα infotainment με σύνδεση Bluetooth και σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, η κάμερα οπισθοπορείας και κάμποσα ακόμη αχρείαστα έξτρα για να νομίζεις ότι αγοράζεις street legal. «Ναι, είναι εξαιρετικά ισχυρό, αλλά η GT430 δεν είναι βίαια στην απόδοσή της. Πρόκειται για μια περίπλοκη ισορροπία ισχύος, λεπτότητας και κρατήματος, ανεξαρτήτως ταχύτητας, και για ένα σπόρτσκαρ σπίτι-πίστα και πίσω, υπερβολικά εστιασμένο και εξαιρετικά γρήγορο», είπε ο Gales.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube