Η νέα Renault Alpine A120 έτοιμη το Φεβρουάριο
Ένα teaser στο Twitter αποκαλύπτει ότι η παρουσίαση θα γίνει στις 16 Φεβρουαρίου, ενώ φωτογραφίες δείχνουν ότι οι δοκιμές συνεχίζονται.
Η Renault θα επαναλανσάρει την ιστορική μάρκα Alpine στις 16/2 με ένα νέο σπορ μοντέλο, όπως αποκάλυψε η ίδια η εταιρεία μέσω του κοινωνικού δικτύου.
Ένα σύντομο μήνυμα στον πρόσφατα ανοιγμένο επίσημο λογαριασμό της Alpine στο Twitter έγραφε: «Θα θέλαμε να ανακοινώσουμε την επιστροφή μας, αλλά κάποιοι θα έλεγαν ότι δεν φύγαμε ποτέ».
Το tweet συνοδευόταν από ένα σύντομο κλιπάκι που έδειχνε πλάνα από την πίστα με πάνω την επιγραφή “16.02.16”. Ξεκάθαρη ένδειξη ότι η διάδοχος της θρυλικής Α110 –που πιθανώς θα λέγεται Α120– θα αποκαλυφθεί στα πρόθυρα της έκθεσης της Γενεύης.
Η νέα Alpine θα αποκτήσει και μια κορυφαία έκδοση 300 ίππων μέσα στην επόμενη διετία, όπου η εταιρεία αναμένεται να παρουσιάσει και ένα SUV ώστε να εκμεταλλευτεί την αυξανόμενη ζήτηση για ακριβά ψηλά αυτοκίνητα.
Η γρήγορη έκδοση του νέου σπορ μοντέλου θα ακολουθήσει έναν περίπου χρόνο μετά τη βασική έκδοση. Όπως υπαινίχθηκε με το πρωτότυπο Alpine Celebration στο Le Mans φέτος, η Renault θα ονομάσει το νέο μοντέλο Alpine A120, παρά τις προηγούμενες φήμες ότι θα λέγεται AS1.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον γαλλικό Τύπο, ο κινητήρας τόσο στο βασικό όσο και στο γρήγορο μοντέλο θα είναι ένας 1.8 TCe, τοποθετημένος πίσω κεντρικά, μόλις μπροστά από τον πίσω άξονα. Θα συνδυάζεται με το 7άρι αυτόματο/σειριακό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που έχει εξελιχτεί για το νέο Renault Talisman.
Ο κινητήρας λέγεται ότι είναι βασισμένος στον 1.6 RCe του Clio RS, επειδή είναι ελαφρύς και επέτρεψε στην εταιρεία να εξοικονομήσει τους πόρους που θα χρειάζονταν για ένα νέο μοτέρ σχεδιασμένο από λευκό χαρτί.
Για τη γρήγορη έκδοση της Α120, η ιπποδύναμη θα αυξηθεί από τους 250 στους περίπου 300 PS με αύξηση της πίεσης στο τούρμπο. Το αυτοκίνητο θα ανταγωνίζεται την επερχόμενη 4κύλινδρη τούρμπο Porsche 718 Cayman ή ακόμη και τη σημερινή 6κύλινδρη Cayman S, που μπορεί να αποδίδει 320 PS, αλλά ζυγίζει 1.415 kg ενώ το βάρος της Alpine αναμένεται γύρω στα 1.100 kg.
Η πιο «πουσαρισμένη» έκδοση του κινητήρα θα χρειάζεται ένα πιο αποδοτικό σύστημα ψύξης. Πηγές αναφέρουν ότι οι σχεδιαστές της Alpine έχουν εκμεταλλευτεί την ευκαιρία για να σχεδιάσουν αεραγωγούς στα πλάγια ώστε να διαχειριστούν τη ροή του αέρα χωρίς να επηρεάσουν την αεροδυναμική του εμπρός μέρους. Αυτό θα χαρίσει στη γρήγορη έκδοση της Alpine και μια πιο ακραία κι εντυπωσιακή εμφάνιση.
Όμως, η ιπποδύναμη της κορυφαίας έκδοσης θα είναι σημαντικά μικρότερη από εκείνη των πιο δυνατών Cayman. Οι υπεύθυνοι της Alpine λέγεται ότι ακολούθησαν μια φιλοσοφία που δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην ελαφριά κατασκευή και τη βέλτιστη ελκτική πρόσφυση από ό,τι στην καθεαυτού ιπποδύναμη, ακολουθώντας το ιστορικό παράδειγμα της παλιάς Alpine A110.
Πολλά μέρη του πλαισίου και την ανάρτησης της νέας Alpine λέγεται ότι είναι κατασκευασμένα με προηγμένες μεθόδους κατεργασίας του αλουμινίου. Φημολογείται ότι οι μηχανικοί είχαν θέσει ως στόχο τα 1.000 kg όταν το πρόγραμμα εξέλιξης ξεκίνησε το 2013. Όμως αυτό αποδείχτηκε ότι θα ήταν εφικτό μόνο αν χρησιμοποιούνταν ανθρακονήματα για το αμάξωμα, πράγμα πολύ ακριβό για ένα μοντέλο παραγωγής.
Η πιο ακραία έκδοση της Alpine θα έχει και άλλες οπτικές διαφοροποιήσεις, που θα περιλαμβάνουν έως και εμπρός φώτα LED με σχήμα Χ σε στιλ ράλι, για να θυμίζουν τις αγωνιστικές Α110, νικήτριες του Ράλι Monte Carlo το 1971(κάτω) και το 1973.
Οι διαφορές στην εμφάνιση από το πρωτότυπο Celebration λέγεται ότι είναι ελάχιστες πέρα από την αφαίρεση των αγωνιστικών αυτοκόλλητων και τον μετριασμό άλλων αγωνιστικών χαρακτηριστικών όπως οι τονισμένοι δακτύλιοι ρυμούλκησης και οι μονομπούλονοι τροχοί.
Κατασκοπευτικές φωτογραφίες της Alpine σε δοκιμές με παραπλανητικό αμάξωμα από Lotus Exige αποκάλυψαν ότι το αυτοκίνητο θα έχει προηγμένο εσωτερικό με ψηφιακό ταμπλό αλά Audi TT.
Οι μηχανικοί λέγεται ότι έχουν δώσει μεγάλη σημασία στη σωστή, σπορ θέση οδήγησης, με το τιμόνι, το μπάκετ και το πεντάλ στις αποστάσεις που πρέπει. Οι αλλαγές ταχυτήτων θα γίνονται από paddles στο τιμόνι, σχεδιασμένα ώστε να έχουν αγωνιστική αίσθηση στη λειτουργία τους.
Οι τιμές αναμένονται γύρω στα €55.000 (στην Ευρώπη) για το βασικό μοντέλο, με πιο κοντά στα €70.000 για τη γρήγορη έκδοση.