BYD Song L, το κινεζικό Kia EV6
Η BYD βρίσκεται σε άνοδο και σκοπεύει να επεκτείνει περαιτέρω τη γκάμα της λανσάροντας το BYD Song L παγκοσμίως.
Tο νέο μεγάλο crossover BYD Song L θα προστεθεί στην Ευρώπη στα BYD Atto 3, Han και Tang του πρώτου κύματος και στα BYD Seal και Seal U, και Dolphin που λανσαρίστηκαν στη δεύτερη φάση.
Ωστόσο, το BYD Song L θα στοχεύει upmarket και τεχνολογικά ψηλότερα με ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V, αερανάρτηση και κορυφαίες επιδόσεις.
Η τιμή του BYD Song L στην Κίνα θα είναι παρόμοια με αυτή του Tesla Model Y. Το οποίο στην Ελλάδα θα έδινε ένα εύρος τιμής μεταξύ 52.5400 και 59.990 ευρώ
Ύστερα από το ομώνυμο πρωτότυπο που αποκαλύφθηκε νωρίτερα εφέτος, η BYD δημοσιεύει μερικές λήψεις του τελικού μοντέλου… αλλά με καμουφλάζ. Το BYD Song L είναι φυσικά μέρος της σειράς Dynasty της BYD και αναφέρεται στη δυναστεία Song που κυβέρνησε την ανατολική Κίνα για περισσότερους από τρεις αιώνες, από το 960 έως το 1279.
Με την πρώτη ματιά, οι αναλογίες παραπέμπουν ξεκάθαρα στο Kia EV6. Είτε πρόκειται για το σπορ προφίλ του 5θυρου μοντέλου είτε για την αναλογία της κρυστάλλινης επιφάνειας προς το αμάξωμα είτε για τη συνολική αίσθηση που αποπνέει, όλα θυμίζουν το κορεατικό crossover.
Αλλά με μια ευδιάκριτη πινελιά BYD στο εμπρός μέρος όπου η επεξεργασία των φαναριών θυμίζει ορισμένα άλλα μοντέλα του Κινέζου κατασκευαστή, ξεκινώντας από την μπερλίνα Han.
Στο BYD Song L θα βρούμε μια βουρτσισμένη μεταλλική φάσα που θα λειτουργεί ως πλήρης «γρίλια» ενώ μια μικρή εισαγωγή αέρα θα υπάρχει στο κέντρο του εμπρός προφυλακτήρα. Σε σύγκριση με το αρχικό κόνσεπτ, οι πλευρικές εισαγωγές αέρα έχουν εξαφανιστεί, όπως και οι πλαϊνές γρίλιες πίσω από τους εμπρός και πίσω τροχούς, πιθανώς για τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής απόδοσης (και φινέτσας).
Ομοίως, οι κάμερες οπισθοπορείας αντικαθίστανται από συμβατικούς καθρέφτες και ο αεροδυναμικός διαχύτης είναι λιγότερο πληθωρικός. Από την άλλη πλευρά, τα πίσω φώτα εμπνευσμένα από αυτά μιας Porsche Cayenne Coupé φαίνεται να έχουν διατηρηθεί με την περίπλοκη φωτεινή υπογραφή τους.
Από τεχνικής πλευράς, ελάχιστες λεπτομέρειες έχουν επιβεβαιωθεί μέχρι στιγμής για το BYD Song L που ανακαλύπτουμε στις φωτογραφίες σε δοκιμές κάτω από υψηλή θερμοκρασία σε περιβάλλον ερήμου.
Το κορεατικό crossover θα βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα 3.0 της BYD, η οποία ενσωματώνει την τεχνική CTB –cell to body– όπου η μπαταρία γίνεται δομικό στοιχείο του αυτοκινήτου. Σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να είναι ένα πακέτο «Blade» 800 V. Του οποίου η χημεία θα είναι τύπου LFP - φωσφορικό λίθιο- πιο οικονομικό, αλλά η υψηλή χωρητικότητα του συσσωρευτή (90 kWh ή περισσότερο) θα επιτρέπει αξιοπρεπή αυτονομία -πάνω από 500 km.
Το BYD Song L αναμένεται να έχει παρόμοιο φορμά με το πρόσφατο Denza N7 της BYD: Μήκος 4,86 m, πλάτος 1,94 και ύψος 1,60 m, με μεταξόνιο πάνω από 2,9 m. Με αυτή την παραδοχή, θα φορά δύο ηλεκτροκινητήρες για τετρακίνηση, που αν επικαλεστούμε την απόδοση του N7, τότε θα αποδίδει αθροιστικά 530 άλογα. Η τελική έκδοση παραγωγής του BYD Song L θα παρουσιαστεί στην επόμενη έκθεση στο Chengdu στο τέλος Αυγούστου.
Η τιμή του BYD Song L στην Κίνα θα είναι παρόμοια με αυτή του Tesla Model Y. Το οποίο στην Ελλάδα θα έδινε ένα εύρος τιμής μεταξύ 52.5400 και 59.990 ευρώ. Αλλά όλοι γνωρίζουν ότι η τιμή που τιμολογούνται τα αυτοκίνητα στη σινική αγορά τείνει να διογκώνεται όταν φτάνουν στην Ευρώπη.