Για την ανανεωμένη έκδοση του Volkswagen Tiguan, η ντίζελ γκάμα δικαιούται κατά κάποιο τρόπο να αισθάνεται «ριγμένη». Κι αυτό γιατί στην κορυφή της δεν υπάρχει πλέον η έκδοση με τον διτούρμπινο 2.0 BiTDI κινητήρα των 240 PS, αλλά εκείνη με το ένα τούρμπο και τους 200 PS την οποία και δοκιμάζουμε. Ωστόσο στο ερώτημα εάν η παραπάνω αλλαγή είναι πραγματικά ουσιαστική, η απάντηση είναι σίγουρα αρνητική.
Στη σωστή δόση
Ξεκινώντας με την παραδοχή πως τα σύγχρονα SUV πρέπει να είναι τετρακίνητα για να έχουν πρόσφυση παντού, σβέλτα για να ταξιδεύουν φορτωμένα με ασφάλεια και αυτόματα για να το κάνουν άνετα, η ισχυρότερη πλέον TDI έκδοση απαντά θετικά σε όλα τα ζητούμενα.
Ο 2λιτρος TDI Evo εκτελεί διπλή επιλεκτική κατάλυση (SCR) των καυσαερίων και υπόσχεται την ελαχιστοποίηση των οξειδίων του αζώτου στα καυσαέρια, ενώ παρότι δεν είναι υπόδειγμα ήσυχης λειτουργίας, η άριστη ηχομόνωση κρατάει το θόρυβο και την τραχύτητα μακριά από την καμπίνα. Έτσι, δεν τον αντιλαμβάνεσαι ουσιαστικά ποτέ ενοχλητικά. Και οι 200 PS στο φάσμα 3.600-4.100 rpm μαζί με τα 400 Nm μεταξύ 1.750 και 3.500 rpm σπρώχνουν δυνατά το Tiguan των 1.715 kg ακόμα κι όταν είναι φορτωμένο. Το μαρτυρούν άλλωστε και τα 7,5” για τα 0-100 km/h που ανακοινώνει η εταιρεία, καθώς επίσης και τα 216 km/h της τελικής.
Ανεξάρτητα από το επιλεγμένο προφίλ, μόνο πριν τις 1.500 rpm αισθάνεσαι έλλειψη ροπής, την οποία η αυτόματη λειτουργία του DSG των 7 σχέσεων πάντα προλαβαίνει να καλύψει, ενώ στις 1.700 rpm έρχεται ένα προοδευτικό αλλά ζωηρό φούσκωμα επιτάχυνσης. Οπότε ακόμα και χαϊδεύοντας το γκάζι δε δυσκολεύεσαι να δεις στο κοντέρ νούμερα που ξεπερνούν την νομιμότητα, με το κιβώτιο να κρατάει τις στροφές χαμηλά και μαζί την κατανάλωση.
Η μέση τιμή των 8,4 lt/100 km που μετρήσαμε μπορεί να πέσει κι άλλο στο ταξίδι, ενώ συνοδεύεται από την άψογη σε σχεδόν όλα της λειτουργία του κιβωτίου. Το «σχεδόν» έχει να κάνει μόνο με την εκτός δρόμου οδήγηση που δε σου δίνει την ακρίβεια που θέλεις στη σύμπλεξη-αποσύμπλεξη. Είναι πάντως όπως πάντα πολύ γρήγορο στις αλλαγές, με ιδανική κλιμάκωση και το σωστό διάλεγμα σχέσης για κάθε περίσταση.
Από την άλλη, η απόδοση του κινητήρα δεν μπορεί να δυσκολέψει ούτε στο ελάχιστο το έργο της τετρακίνησης 4MOTION η οποία δεν επιτρέπει καμία απώλεια έργου σε σπιναρίσματα. Και είναι ρυθμισμένη για τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση και το ουδέτερο κράτημα, οπότε σε συνδυασμό με την σφιχτή ανάρτηση και την πολύ σωστή λειτουργία του ελέγχου της ευστάθειας, δίνουν ένα αυτοκίνητο που παρότι ψηλό και βαρύ, κρατάει εξαιρετικά και δεν έρχεται εύκολα σε δύσκολη θέση στις στροφές. Όσο για τον ανοιχτό δρόμο, εκεί βρίσκεται στο στοιχείο του, καλύπτοντας τις αποστάσεις άνετα και αποτελεσματικά.
Διαβάστε ακόμα τη δοκιμή του Volkswagen Tiguan eHybrid
Το μόνο που θα θέλαμε διαφορετικό είναι λίγο πιο μαλακή ρύθμιση στην ανάρτηση. Ακόμα και στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής που διάθετε τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (DCC). Δεν είναι ότι από τα εμπρός MacPherson ή το πίσω σύστημα πολλαπλών συνδέσμων λείπει η ποιοτική απόσβεση. Είναι ότι οι 19άρες ζάντες της έκδοσης εξοπλισμού R-Line κάνουν τα εγκάρσια κοψίματα της ασφάλτου που συναντάς με χαμηλή ταχύτητα περισσότερο αισθητά στην καμπίνα από όσο θα ήθελες.
Το ίδιο συμβαίνει και στο χώμα, όπου το ταρακούνημα είναι επίσης αισθητό. Εάν πάντως ζητάς χώμα από το Tiguan, η έκδοση που θέλεις δεν είναι η R-Line παρότι έχει ειδικό πρόγραμμα Off Rοad, αλλά η Life που έχει 18άρες ζάντες -και συνδυάζεται μόνο με τον 150άρη κινητήρα. Ρεζέρβα πάντως υπάρχει, κάτι εν δυνάμει ανεκτίμητο και πλέον σπάνιο.
Με πολυτελή ματιά
Όπως πάντα η καμπίνα του Tiguan κρατάει τους τόνους χαμηλά και την ουσία πολύ ψηλά. Την αυστηρή γραμμή στο ταμπλό το facelift δεν την άγγιξε καθόλου, προσέθεσε όμως πιο εξελιγμένο infotainment και κουμπιά στο τιμόνι. Τα τελευταία πάντως εξ αιτίας της slider λογικής, πολλές φορές εκτελούν εντολές που οι αντίχειρες δίνουν ακούσια καθώς στρίβεις το τιμόνι.
Από εκεί και πέρα, η συνολική αίσθηση ποιότητας και στιβαρότητας είναι απλά κορυφαίες, η καμπίνα έχει άφθονους χώρους για μικροπράγματα και ευρυχωρία έως και για πέντε, ενώ για τις αποσκευές χάρη στο συρόμενο πίσω κάθισμα ο χώρος κυμαίνεται από τα 520 έως τα 615 lt.
Κατά άλλα η θέση οδήγησης και η εργονομία είναι μάλλον απίθανο να πυροδοτήσουν παράπονα, ενώ ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι αντικειμενικά πλούσιος χωρίς να λείπει κάτι ουσιαστικό. Τεχνοκρατικά πάντως, στις €46.450 όπου τον ανταγωνισμό αποτελούν πλέον οι κατεξοχήν premium μάρκες, στοιχεία όπως τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και η κάμερα οπισθοπορείας καλό θα ήταν να μην απαιτούσαν επιπλέον εκταμίευση.
Αυτό δεν αλλοιώνει το συμπέρασμα ενός εξαιρετικά ολοκληρωμένου SUV το οποίο φτιάχτηκε για να ταξιδεύει με άνεση, πολυτέλεια και οικονομία καυσίμου κάτω από όλες τις συνθήκες πρόσφυσης. Και το καταφέρνει κυριολεκτικά αψεγάδιαστα σε όλα αυτά.
Τι λέει το DRIVE
Το κορυφαίο ντίζελ Tiguan έχασε κάτι σε επιδόσεις αλλά παραμένει επαρκέστατο και αναδεικνύει όλες τις αρετές ενός καλού πετρελαιοκινητήρα, μαζί με ένα πακέτο ποιοτικής κύλισης και καμπίνας που θα κερδίσει και τον πιο απαιτητικό.
Τιμή Από €46.450
Τεχνολογία κινητήρας ντίζελ 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Απόδοση 200 PS/3.600-4.100 rpm, 400 Nm/1.750-3.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,5”
Τελική ταχύτητα 216 km/h
Μέση κατανάλωση 8,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 171 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.511 x 1.859 x 1.684 mm
Χώρος αποσκευών 520-615 lt
Βάρος 1.715 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης