Η έκτη γενιά του Volkswagen Polo ξεκίνησε την εμπορική της καριέρα πριν ενάμιση χρόνο και με την τελευταία προσθήκη στην γκάμα ξεδιπλώνει πλήρως το ταλέντο της.
Είναι ο 1.5 TSI Evo που συνδυάζεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με επτά σχέσεις. Στόχος της έκδοσης είναι να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ των πιο αδύναμων εκδόσεων 1.0 TSI 115 PS και της κορυφαίας GTI με τους 200. Έτσι λοιπόν, το Polo απέκτησε αντιπρόσωπο στα “warm hatches”, που μάλιστα διαθέτει και πολλά βέλη στη φαρέτρα του.
Σε σχέση με τον 1.4 TSI της έκδοσης BlueGT της προηγούμενης γενιάς, η εξέλιξη του νέου 1.500άρη κινητήρα επικεντρώθηκε στη μείωση των εσωτερικών τριβών, γι’ αυτό και χρησιμοποιεί πλήρως ρυθμιζόμενη αντλία λαδιού και ειδικά κατεργασμένα ρουλμάν στροφάλου. Η πίεση του common rail συστήματος άμεσου ψεκασμού καυσίμου σχεδόν διπλασιάστηκε (350 bar από 200), ενώ βελτιωμένη είναι και η διαχείριση της θερμότητας. Επιπλέον, υπάρχουν ειδικά κανάλια ψύξης μεταξύ των κυλίνδρων αλλά και στην κεφαλή, νέος χάρτης ελέγχου του κυκλώματος ψύξης, καθώς και επίστρωση APS στα χιτώνια. Επίσης μερικά εξαρτήματα ευαίσθητα στη μεταβολή της θερμοκρασίας, όπως η πεταλούδα του γκαζιού, είναι θωρακισμένα με ειδικά υλικά, ενώ υπάρχει και το σύστημα απενεργοποίησης των δύο μεσαίων κυλίνδρων Active Cylinder Management (ACT). Λειτουργεί μεταξύ 1.400-4.000 rpm με χαμηλό φορτίο και τη λειτουργία του μαρτυρά ένα αμελητέο κόμπιασμα μαζί με μια μικρή αλλαγή στη χροιά του ήχου. Ωστόσο, συνήθως δεν το καταλαβαίνεις καν και η μετάβαση από τη μια κατάσταση στην άλλη είναι ακαριαία.
Αν και όλα τα μοντέλα της κατηγορίας που έχουμε δοκιμάσει διέθεταν χειροκίνητο κιβώτιο και δεν μπορούμε να κάνουμε άμεσες συγκρίσεις, οι επιδόσεις που χαρίζει στο 1.210 kg Polo είναι ιδιαίτερα δυνατές και υπολείπεται μόνο από το αρκετά ελαφρύτερο Suzuki Swift Sport των 140 ίππων (970 kg) και πηγαίνει χέρι χέρι με το αδελφό SEAT Ibiza 1.5 TSI Evo FR. Για να πιάσει τα 100 km/h από στάση χρειάζεται 8,1” και η τελική του ταχύτητα ακουμπά τα 216 km/h, ενώ για την μέτρηση 60 – 160 km/h απαιτεί 15,8”. Το μοναδικό αυτόματο σουπερμίνι με παρόμοια ισχύ και χαρακτήρα που έχουμε δοκιμάσει είναι το ανανεωμένο MINI Hatch στην έκδοση Cooper με τους 136 ίππους, αλλά και πάλι το ισχυρότερο Polo είναι παντού ταχύτερο. Σε σχέση με το BlueGT της προηγούμενης γενιάς, πραγματοποιεί ελαφρώς χειρότερη εκκίνηση (7,9” είχε γράψει 0-100 km/h), αλλά στις ρεπρίζ είναι παντού μπροστά. Εγκυκλοπαιδικά να αναφέρουμε ότι δεν μπορεί να ακολουθήσει το σημερινό GTI, αλλά «κυνηγάει» σταθερά στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις το προηγούμενο GTI με τον twincharged 1.4 TSI των 180 ίππων με το DSG7. Και όλα αυτά με μέση κατανάλωση που δεν ξεπερνά τα 8,1 lt/100 km.
Το Polo 1.5 TSI Evo 150 PS διατίθεται αποκλειστικά με το σπορ επίπεδο εξοπλισμού R-Line που διαθέτει τροχούς 17” με ελαστικά διάστασης 215/45, Drive Profile με τέσσερις ρυθμίσεις και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Ο έλεγχος του αμαξώματος είναι πειθαρχημένος και δεν επιτυγχάνεται εις βάρος της άνεσης, ακόμα και με επιλεγμένο το σπορ προφίλ. Το τελευταίο επεμβαίνει ακόμα στην απόκριση του γκαζιού, στις αλλαγές του κιβώτιου που πραγματοποιούνται σε ψηλότερες στροφές και στο βάρος του τιμονιού. Το τιμόνι είναι σχετικά άμεσο, αλλά στην σπορ ρύθμιση αποκτά περιττό βάρος και δεν προσφέρει κάτι παραπάνω σε αίσθηση. Οδηγώντας το επιθετικά σου εμπνέει σιγουριά και το ESP στη ρύθμιση sport επιτρέπει μια μικρή τοποθέτηση του πίσω μέρους που βοηθάει στην έξοδο. Δεν μπορεί πάντως να συγκριθεί σε αίσθηση με ένα Ford Fiesta ST-Line ή σε αμεσότητα με το Suzuki Swift Sport. Τόσο στην πόλη όσο και στο ταξίδι, η Normal ρύθμιση χαρίζει καλή άνεση και αντιμετωπίζει με ευκολία την πλειονότητα των κακοτεχνιών των ελληνικών δρόμων. Στο ύψος των περιστάσεων στέκονται και τα φρένα με 100–0 km/h σε 38,3 m.
Στο εσωτερικό, τα υλικά είναι ένα μίγμα από σκληρά και μαλακά πλαστικά με ευχάριστη υφή και πολύ καλή συναρμολόγηση. Πολύ καλή είναι και η πρακτικότητα στο εμπρός μέρος, με μεγάλες και σωστά τοποθετημένες θήκες. Ο οδηγός απολαμβάνει μία από τις καλύτερες θέσεις οδήγησης της κατηγορίας, με πολλαπλές ρυθμίσεις σε κάθισμα-τιμόνι και μπόλικη πλευρική στήριξη από τα καθίσματα Sport Comfort της συγκεκριμένης έκδοσης. Οι χώροι θα βολέψουν με σχετική άνεση έως και τέσσερις ενήλικους, και ο χώρος αποσκευών των 355 λίτρων θα χωρέσει αρκετά μπαγκάζια.
Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι ιδιαίτερα πλούσιος και ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις χάρη στο αεροδυναμικό κιτ με τις μαύρες λεπτομέρειες (μάσκα, αεραγωγούς, σπόιλερ), το flat bottom πολυλειτουργικό τιμόνι, τις ειδικές ταπετσαρίες με τον λογότυπο R και τις διακοσμητικές φάσες. Η τιμή της έκδοσης θεωρείται υψηλή, αλλά θα πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι έρχεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο, ενώ πρόκειται ίσως για το καλύτερο GT της κατηγορίας.
Τι λέει το DRIVE
Γρήγορο, καλοεξοπλισμένο και ποιοτικό, το Polo 1.5 TSI των 150 ίππων φέρει λίγη από την αύρα του GTI σε χαρακτήρα, αλλά και τιμή.
Τιμή Από €21.600
Τεχνολογία 1.495 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, σύστημα απενεργοποίησης δύο κυλίνδρων, 150 PS/5.000 – 5.500 rpm, 250 Nm/1.500-3.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,1”
0-160 km/h 19,7”
0-400 m 16,0” @ 145,9 km/h
0-1.000 m 28,9” @ 184,5 km/h
60-160 km/h 15,8”
50-80 km/h 2,7”
80-110 km/h 3,6”
110-140 km/h 5,2”
Φρένα 100-0 km/h 38,3 m
Τελική ταχύτητα 216 km/h
Μέση κατανάλωση 8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 116 g/km
Διαστάσεις 4.053 x 1.751 x 1.446 mm
Χώρος αποσκευών 355 lt
Βάρος 1.210 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα