Υπάρχουν πολλοί που θα ήθελαν ένα “GTi”, αλλά δεν διαθέτουν τα χρήματα για να το αγοράσουν και να αντιμετωπίσουν την υψηλότερη κατανάλωση και φορολογία που συνεπάγεται ο μεγάλος και ισχυρός κινητήρας του. Γι’ αυτούς, οι εταιρείες δημιούργησαν τα ειδικά πακέτα εξοπλισμού R, S, ST ή GT-Line, που προσφέρουν στα απλά μοντέλα την εμφάνιση των αντίστοιχων GTi και μια αύρα από τη σπορ συμπεριφορά τους.
Έχουμε ήδη δοκιμάσει το “warm hatch” Polo 1.5 TSI evo R-Line των 150 PS, αλλά υπάρχει και αντίστοιχη έκδοση με τον μικρό 3κύλινδρο 1.0 TSI των 115 PS, την οποία δοκιμάζουμε εδώ.
Εξωτερικά, το Polo R-Line ξεχωρίζει από τη διαφορετική μάσκα, τον μαύρο εμπρός αεραγωγό, το μαύρο σπόιλερ στη σκεπή, τον τονισμένο πίσω «διαχύτη», τις ζάντες 17” με λάστιχα 215/45 και τη χαμηλωμένη ανάρτηση Sport Select με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και τα 4 οδηγικά προφίλ (Normal, Eco, Sport και Individual), τα οποία επηρεάζουν επίσης το βάρος του τιμονιού, την απόκριση του κινητήρα και τη λειτουργία των ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Ιδιαίτερο είναι και το εσωτερικό, με τον σπορ διάκοσμο και τα αντίστοιχα καθίσματα Sport Comfort.
Το Polo 1.0 TSI είναι γρήγορο για τα κυβικά του, κάνοντας το 0-100 km/h σε 9,3”, το χιλιόμετρο σε 30,8” και το «προσπέρασμα» των 80-110 km/h με 3η σε 4,8”. Οι επιδόσεις αυτές είναι καλύτερες από του Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS (10,2”/31,1”/5,2”) και του νέου Nissan Micra 1.0 IG-T 117 PS (9,7”/31,4”/4,9”) κι εφάμιλλες εκείνων του Kia Rio 1.0 T-GDi 120 PS (9,2”/31,1”/4,9”) και του πανάλαφρου Suzuki Swift 1.0 BoosterJet (9,3”/30,6”/4,6”).
Στη λειτουργία του, ο μικρός 3κύλινδρος είναι πολιτισμένος, χωρίς ενοχλητικό θόρυβο και κραδασμούς. Χρειάζεται πάνω από 2.000 rpm για να αποδίδει αυτό που μπορεί, αλλά δεν λαχανιάζει στις ψηλές στροφές και το εύχρηστο κιβώτιο σε βοηθάει να τον κρατάς στην ωφέλιμη περιοχή του. Για πιο σπορ χαρακτήρα όμως θα έπρεπε να έχει πιο κοντές σχέσεις.
Κάποιοι ίσως να ήθελαν και ακόμη πιο δραστική απόσβεση επαναφοράς από τα αμορτισέρ, αλλά η ανάρτηση συνδυάζει πολύ επιτυχημένα το κράτημα με την άνεση. Κρατάει το αμάξωμα πάντα υπό έλεγχο, περιορίζει την κλίση στις στροφές και παράλληλα απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου, ακόμη και στο πρόγραμμα Sport. Το τιμόνι δεν είναι το πιο «κοφτερό» και στο Sport είναι αχρείαστα βαρύ, αλλά είναι ακριβές και γενικά δεν στερείται αίσθησης. Το ηλεκτρονικό «διαφορικό» XDS βάζει τη δύναμη στο δρόμο και το ESP επιτρέπει ένα μικρό γλίστρημα της ουράς, για να τοποθετήσεις σωστά το αυτοκίνητο στη στροφή, πριν επέμβει δραστικά αλλά ποτέ άτσαλα. To περιθώριο πρόσφυσης από τα 17άρια λάστιχα είναι μεγάλο και τα φρένα καλά, οπότε το Polo R-Line μπορεί να κινηθεί πολύ πιο γρήγορα και διασκεδαστικά από ό,τι περιμένεις από ένα χιλιάρι.
Παράλληλα, είναι οικονομικό, με μέση κατανάλωση 6,9 lt/100km, και διατηρεί όλη την πρακτικότητα του Polo, με άνετο χώρο για 4 άτομα κι ένα πορμπαγκάζ 355 lt. Το εσωτερικό του είναι ποιοτικό, με στιβαρή συναρμογή, άψογη εργονομία και βολικές θέσεις για μικροπράγματα. Τέλος, η τιμή των €17.400 είναι μεν σχετικά «αλμυρή», αλλά ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει κάμποσα ηλεκτρονικά βοηθήματα (Front Assist με αυτόματο φρενάρισμα και αναγνώριση πεζών, προσαρμοζόμενο cruise control, αναγνώριση κόπωσης οδηγού, Hill Start Assist), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, προβολείς ομίχλης/στροφής κι ένα εξελιγμένο σύστημα πολυμέσων Composition Colour με οθόνη αφής 6,5”.
Τι λέει το DRIVE
Το Polo R-Line δεν είναι φθηνό, αλλά η σπορ εμφάνισή του συνδυάζεται με αντίστοιχη συμπεριφορά και καλό εξοπλισμό, χωρίς να επηρεάζεται η άνεση και η πρακτικότητα του μοντέλου.
Τιμή Από €17.400
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS/5.000-5.500 rpm, 200 Nm/2.000-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,3”
0-160 km/h 26,2”
0-400 m 16,7” @ 135,3 km/h
0-1.000 m 30,8” @ 168,4 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 22,0”
50-80 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (3η) 4,8”
80-110 km/h (4η) 6,0”
110-140 km/h (4η) 7,9”
110-140 km/h (5η) 9,9”
110-140 km/h (6η) 14,2"
Φρένα 100-0 km/h 38,1 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 111 g/km
Διαστάσεις 4.053 x 1.751 x 1.461 mm
Χώρος αποσκευών 355 lt
Βάρος 1.160 kg
Μετρήσεις Drive
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης