Test drive: Subaru XV 2.0i-S CVT

Test drive: Subaru XV 2.0i-S CVT

Εάν υπάρχουν στην αγορά πολλά crossover που θέλουν να λέγονται SUV, το νέο Subaru XV είναι ουσιαστικά ένα πραγματικό SUV που θέλει να λέγεται crossover.

Το Subaru XV ουσιαστικά αποτελεί την crossover έκδοση του Impreza και κρατά αποστάσεις από εκείνους που αναζητούν μόνο την εικόνα ενός SUV/crossover.

Όχι ότι δεν την έχει. Με μεγάλη απόσταση από το έδαφος και μαύρα πλαστικά προστατευτικά στο αμάξωμα είναι σίγουρα αθλητικό. Για να είναι όμως και ουσιαστικό, χρησιμοποιεί ό,τι καλύτερο διαθέτει η Subaru. Η ολοκαίνουργια και εξαιρετικά άκαμπτη πλατφόρμα Global Platform που θα έχουν όλα τα μελλοντικά μοντέλα της είναι μόνο η αρχή.

Το νέο XV έχει μήκος 4.465 mm, πλάτος 1.800 και ύψος 1.615 με τις ράγες οροφής. Ο μεγάλος κερδισμένος σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι το μεταξόνιο των 2.665 mm (+τρεις πόντοι). Το καταλαβαίνεις αμέσως στην καμπίνα, το πίσω κάθισμα της οποίας προσφέρει άνετο χώρο σε δύο μεγαλόσωμους επιβάτες. Το πορτμπαγκάζ των 385 lt δεν είναι τεράστιο, ωστόσο είναι πρακτικό και με τις πλάτες του καθίσματος ριγμένες αγγίζει τα 1.310 lt (1.290 με ηλιοροφή).

Subaru XV

Τα καθίσματα είναι πολύ άνετα και η θέση οδήγησης άριστη, με καλή περιμετρική ορατότητα. Το ταμπλό αποτελείται από μαλακά και σκληρά πλαστικά που δείχνουν γεροδεμένα κι έχουν σωστό φινιρισμένα. Ο πίνακας οργάνων είναι απλός, ευανάγνωστος και μια βοηθητική οθόνη στο επάνω μέρος του ταμπλό προβάλλει πολλές πληροφορίες. Η βασική οθόνη του infotainment είναι αφής, με διαγώνιο οκτώ ιντσών και πανεύκολο χειρισμό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το νέο Subaru Impreza

Το τιμόνι έχει πολλά κουμπιά που όμως αποδεικνύονται εύχρηστα, όπως και οι άφθονοι αποθηκευτικοί χώροι. Δυνατό χαρτί είναι το συνολικό ραφινάρισμα που έρχεται ως απόρροια αφενός της σωστής ηχομόνωσης, αφετέρου του δίλιτρου βενζινοκινητήρα μπόξερ που λειτουργεί σαν μια αθόρυβη, τέλεια ρυθμισμένη ραπτομηχανή.

Είναι κατά 80% ανασχεδιασμένος και 12 kg ελαφρύτερος από του προηγούμενου XV, όπως ανασχεδιασμένο και οκτώ κιλά ελαφρύτερο είναι το κιβώτιο CVT. Επιλογή για χειροκίνητο δεν υπάρχει. Κρατώντας αποστάσεις από τα τούρμπο, ο κινητήρας με τον άμεσο ψεκασμό αποδίδει 156 PS στις 6.000 rpm και 20 kgm στις 4.000 rpm.

Παρότι η ροπή ακούγεται λίγη, το γραμμικό τράβηγμα και το λογικό βάρος των 1.430 kg βοηθούν σημαντικά. Τα 0-100 km/h σε 9,7” και τα 80-110 km/h σε 5” είναι σαφώς ανταγωνιστικά, όπως και τα 7,7 στα 110-140 km/h. Όταν πατάς βαθιά το γκάζι το κιβώτιο κάνει προσομοίωση επτά εικονικών σχέσεων, οπότε πατινάρισμα δε γίνεται αισθητό σχεδόν ποτέ.

Η κατανάλωση είναι λογική και δεν έχει μεγάλη διακύμανση ανάλογα με τον τρόπο που οδηγείς. Η μέση τιμή στη δοκιμή ήταν λίγο κάτω από 10 lt/100 km, ενώ το ταξίδι με κάτω από εννέα είναι εφικτό.

Τα φρένα έχουν μέτρια αίσθηση στο πεντάλ, ωστόσο οι τέσσερις αεριζόμενοι δίσκοι δίνουν κτηνώδη αντοχή και επαρκή επιβράδυνση. Η επίδοση των 39,8 m για τα 100-0 km/h δεν εντυπωσιάζει ως απόλυτο νούμερο, όμως έγινε με λάστιχα μικτής χρήσης για άσφαλτο και χώμα. Με αυτά που πρέπει να έχει κάθε τέτοιο αυτοκίνητο δηλαδή.

Subaru XV

Ακόμα και με τέτοια λάστιχα, το περιθώριο πρόσφυσης στην άσφαλτο είναι μεγάλο, χάρη στην τετρακίνηση που λειτουργεί με πολύδισκο συμπλέκτη. Η βασική κατανομή είναι 60% εμπρός, 40% πίσω και μπορεί να φτάσει στο 50/50. Σε σχέση με το προηγούμενο XV, το νέο έχει 5 mm χαμηλότερο κέντρο βάρους χωρίς να αλλάξουν τα 22 cm απόστασης από το έδαφος. Με απλά λόγια αυτό σημαίνει ότι η κλίση δεν είναι υπερβολική και η ανάρτηση ελέγχει σωστά το αμάξωμα χωρίς να είναι δυσάρεστα σφιχτή.

Το πίσω μέρος αρχικά δείχνει δραστήριο στις στροφές, ωστόσο τελικά η συμπεριφορά είναι ήπια υποστροφική και απόλυτα προβλέψιμη στη γρήγορη οδήγηση. Ωστόσο εκεί που το XV εντυπωσιάζει ακόμα πιο πολύ με την αποτελεσματικότητά του είναι εκτός δρόμου. Η τετρακίνηση και ο έλεγχος της πρόσφυσης λειτουργούν άψογα, ειδικά με την ενεργοποίηση του X-MODE που σετάρει τον κινητήρα, το κιβώτιο και τα ηλεκτρονικά για περιπέτεια και όχι για περιπέτειες.

Οπότε το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να αφήνεις στο XV τη δύσκολη δουλειά. Οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης είναι 18ο, 21,9 και 29 αντίστοιχα, οπότε με εξαίρεση τον εμπρός πρόβολο δύσκολα κάτι θα ακουμπήσει κάτω. Σε κάθε περίπτωση τα εμπρός MacPherson και τα πίσω διπλά ψαλίδια στρογγυλεύουν τις ανωμαλίες ακόμα και στο χώμα χωρίς να ταλαιπωρούνται, με μόνη παρατήρηση ένα τράνταγμα από το πίσω σύστημα στις πολύ βαθιές ανωμαλίες.

Σαφώς και δεν αρκεί πάντως για να αφαιρέσει τη ραφιναρισμένη κύλιση από τη λίστα με τα βασικά προσόντα του XV. Του πιο δυναμικού crossover της αγοράς δηλαδή, το οποίο αντιμετωπίζει με την ίδια άνεση την άσφαλτο και το χώμα, έχοντας παράλληλα ένα δυνατό πακέτο χώρων, πρακτικότητας και ασφάλειας, καθώς επίσης και το ταμπελάκι «Made in Japan».

Βέβαια δεν είναι φτηνό, αφού οι δίλιτρες εκδόσεις ξεκινούν από τα €32.675 στο επίπεδο εξοπλισμού Style Navi. Πρακτικά δεν του λείπει τίποτα, ούτε καν το σύστημα υποβοήθησης του οδηγού EyeSight, ωστόσο στα €36.000 υπάρχει και το ακόμα πιο πλούσια εξοπλισμένο Premium.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο XV είναι με διαφορά το πιο δυναμικό crossover της αγοράς. Δεν είναι φτηνό, μα αντιμετωπίζει με την ίδια άνεση την άσφαλτο και το χώμα, έχοντας παράλληλα ένα δυνατό πακέτο χώρων, πρακτικότητας και ασφάλειας.
Τιμή Από €32.675
Τεχνολογία 1.995 cc, f4, 16v, 2x2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, 156 PS/6.000 rpm, 20,0 kgm/4.000 rpm, κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση με πολύδισκο συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7”
0-160 km/h 26,2”
0-400 m 17,1” @ 135,1 km/h
0-1.000 m 31,1” @ 168,4 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 21,3”
50-80 km/h 3,6”
80-110 km/h 5”
110-140 km/h 7,7”
Φρένα 100-0 km/h 39,8 m
Τελική ταχύτητα 194 km/h
Μέση κατανάλωση 9,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 155 g/km
Διαστάσεις 4.465 x 1.800 x 1.615 mm
Χώρος αποσκευών 385 lt
Βάρος 1.430 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube