Ένα αυτοκίνητο πόλης, που να στοχεύει και σε γυναικείο κοινό, πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο εύκολο στην οδήγηση. Με άλλα λόγια, πρέπει να είναι αυτόματο. Και το Renault Twingo, στις πρώτες του γενιές, δεν είχε ένα αυτόματο κιβώτιο της προκοπής.
Τα «ρομποτιζέ» κιβώτια Easy και Quickshift, με τον μονό αυτόματο συμπλέκτη, ήταν –κακά τα ψέματα– απαράδεκτα. Μόνο στη σημερινή, 3η του γενιά απέκτησε το Twingo ένα αξιοπρεπές αυτόματο κιβώτιο, το σύγχρονο EDC διπλού συμπλέκτη, 6 σχέσεων.
Όποιος έχει οδηγήσει τα παλιότερα αυτόματα Twingo ή Smart, θα θεωρήσει το EDC μαγικό. Ξεκινάς χωρίς τινάγματα και σκορτσαρίσματα, και οι ταχύτητες αλλάζουν χωρίς διακοπή της παροχής δύναμης και πατινάρισμα. Οι αλλαγές μπορεί να μην είναι αστραπιαίες, όμως είναι γρήγορες και απόλυτα ομαλές. Μπορείς να αλλάζεις και με το χέρι, όταν χρειάζεται –π.χ. πριν από προσπέρασμα ή από στροφή– όμως το κάνεις με το λεβιέ αφού paddles («αυτιά») στο τιμόνι δεν υπάρχουν.
Σημαντικό είναι το γεγονός ότι το κιβώτιο σού επιτρέπει να ελέγχεις το αυτοκίνητο όταν παρκάρεις ή μανουβράρεις σε δρόμο με κλίση. Υπάρχει και πρόγραμμα οδήγησης ECO για μεγαλύτερη οικονομία βενζίνης, όμως επηρεάζει τη δύναμη και την απόκριση του κινητήρα.
Έτσι κι αλλιώς, το Twingo TCe είναι οικονομικό. Και το αυτόματο EDC ακόμη περισσότερο, σύμφωνα με τη Renault, χάρη στις 6 σχέσεις του ενώ το χειροκίνητο έχει 5. Εμείς μετρήσαμε μέση κατανάλωση 6,7 lt/100km, που είναι λίγο παραπάνω αλλά μέσα στα όρια του πειραματικού σφάλματος.
Τα όργανά μας πάντως έδειξαν ότι το αυτόματο Twingo TCe είναι εξίσου γρήγορο με το χειροκίνητο μοντέλο στις επιταχύνσεις από στάση, και πιο γρήγορο στις ρεπρίζ εν κινήσει. Κάνει το 0-100 km/hσε 11,5” (χειροκίνητο: 11,5”), το χιλιόμετρο σε 33,3” (33,4”) και το προσπέρασμα των 80-110 km/h σε 6,0” (6,3”).
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Renault Twingo SCe 70
Κατά τα άλλα…
Kατά τα άλλα, το EDC είναι όπως και το απλό Twingo τούρμπο: ζωηρό με τα 90 άλογά του και απίστευτα ευέλικτο μέσα στη πόλη με τον κύκλο στροφής των μόλις 8,65 m. Νομίζεις ότι στρίβει επιτόπου και, χάρη στο μήκος των 3,6 m, παρκάρεις παντού. Η άνεση της ανάρτησης είναι ικανοποιητική, ο ήχος του κινητήρα ευχάριστος και οι χώροι αποδεκτοί για μίνι πόλης. Το εσωτερικό ύψος στο πίσω κάθισμα είναι περιορισμένο και το πορτμπαγκάζ των 180 lt μικρό (με όρθια τα πίσω καθίσματα φτάνει τα 219 lt), αλλά το γεγονός ότι μπορείς να πάρεις μαζί και τους φίλους σου στη βραδινή έξοδο, κι έχουν τις δικές τους πόρτες για να μπαινοβγαίνουν, είναι σημαντικό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το smart fortwo turbo twinamic
Με τον κινητήρα 0.9 τούρμπο, το Twingo δεν φοβάται και τα ταξίδια. Έχει τις επιδόσεις για να ταξιδέψει γρήγορα στον αυτοκινητόδρομο και να ανέβει ζωηρά έναν ορεινό επαρχιακό. Το πολύστροφο τιμόνι, το υποστροφικό στήσιμο και το παρεμβατικό ESP σου κόβουν την όρεξη για γρήγορη οδήγηση, και η ευπάθεια στον πλάγιο άνεμο σε κουράζει απαιτώντας συνεχείς διορθώσεις –παρά το ηλεκτρονικό σύστημα που υπάρχει γι’ αυτό το σκοπό– όμως ο ισολογισμός εκτός πόλης παραμένει θετικός.
Η πόλη πάντως παραμένει ο φυσικός χώρος του Twingo TCe EDC. Ίσως και να είναι το πιο πρακτικό κι ευχάριστο αυτοκίνητο πόλης στην αγορά. Η τιμή του των €14.710 μπορεί να είναι αλμυρή, όμως το επίπεδο εξοπλισμού Excite είναι υψηλό και λίγα είναι τα στοιχεία που θα σας λείψουν και θα σας αναγκάσουν να πληρώσετε έξτρα για το σχετικό πακέτο.
Τι λέει το DRIVE
Ίσως το πιο ευχάριστο και πρακτικό αυτοκίνητο πόλης που υπάρχει στην αγορά, αλλά σε αρκετά αλμυρή τιμή.
Τιμή €14.710
Τεχνολογία 898 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 90 PS/5.500 rpm, 13,8 kgm/2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη, κίνηση πίσω.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5”
0-140 km/h 24,2”
0-400 m 18,1” @ 124,1km/h
0-1.000 m 33,3” @ 154,0 km/h
50-110 km/h 9,7”
50-80 km/h 4,0”
80-110 km/h 6,0”
110-140 km/h 10,5”
Φρένα 100-0 km/h 39,6 m
Τελική ταχύτητα 165 km/h
Μέση κατανάλωση 6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 108 g/km
Διαστάσεις 3.595 x 1.646 x 1.554 mm
Χώρος αποσκευών 180-219 lt
Βάρος 990 kg
Μετρήσεις DRIVE, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία.