Δεν είναι μακριά η εποχή που το κορυφαίο Renault Clio, ήταν ένα μικρό GTi με ισχυρές επιδόσεις, εκρηκτικό ταμπεραμέντο και επιθετική εικόνα για τους petrolhead και τα όνειρά τους.
Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει και μαζί τους οι προτεραιότητες σε εταιρείες και αγοραστές. Με αυτή την παραδοχή ως βάση, η κορυφαία έκδοση της 5ης γενιάς Clio κινείται από έναν κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe. Και η σπορ διάθεσή του αποδίδεται με το επίπεδο εξοπλισμού R.S. Line. Με ένα απαλό επιθετικό άγγιγμα δηλαδή που εξωτερικά αναλαμβάνουν να αναδείξουν οι διαφορετικοί προφυλακτήρες εμπρός-πίσω, οι 17άρηδες τροχοί και η οβάλ, χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης.
Σε αυτήν τη συγκρατημένη λογική πατάει και η καμπίνα, όπου τη διαφορά κάνουν τα μπάκετ, οι κόκκινες ραφές, η κόκκινη ρίγα που διατρέχει το ταμπλό κατά πλάτος και τα αλουμινένια πεντάλ. Ενδιαφέρον στοιχείο αποτελεί και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που, χωρίς να έχει μεγάλες δυνατότητες διαμόρφωσης, δένει σωστά με την κατακόρυφη οθόνη αφής και την κορυφαία θέση οδήγησης μιας καμπίνας που διακρίνεται σε εργονομία και πρακτικότητα.
Αν και η συναρμολόγηση δεν είναι απολύτως κορυφαία σε κάθε χιλιοστό, τα περισσότερα υλικά έχουν ευχάριστη υφή και η συνολική εικόνα είναι αρκετά γεροδεμένη, έτσι ώστε να προσυπογράφει μια στιβαρή αίσθηση που καταγράφεται πολύ απολαυστικά στο υποσυνείδητο.
Άλλοι καιροί
Μπορεί να μην είναι πια GTi, όμως το κορυφαίο Clio του σήμερα εξακολουθεί να χρησιμοποιεί κορυφαία εφαρμοσμένη τεχνολογία. Το αποδεικνύει πρώτα από όλα ο εξαιρετικός κινητήρας της συγκεκριμένης έκδοσης. O 4κύλινδρος 1.300άρης TCe υιοθετεί όχι μόνο σύστημα άμεσου ψεκασμού και τούρμπο, μα και κάμποσες ακόμα επιλογές που δεν είναι εξίσου συνηθισμένες. Όπως η κυλινδροκεφαλή σχήματος «Δ» για κόμπακτ διαστάσεις και η επίστρωση των κυλίνδρων με πλάσμα για ελάχιστες τριβές.
Το πιο ουσιαστικό πάντως, είναι τα χαρακτηριστικά απόδοσης και λειτουργίας που με μια λέξη περιγράφονται ως εξαιρετικά. Η απόκριση είναι ευχάριστα άμεση από χαμηλά και η λειτουργία δεν συνοδεύεται από θόρυβο και κραδασμούς. Η καμπύλη ροπής κορυφώνεται με 240 Nm στις 1.600 rpm και δίνει μεστό τράβηγμα στο χαμηλομεσαίο φάσμα, ενώ οι 130 PS στις 5.000 rpm αρκούν για σβέλτες επιταχύνσεις. Τα 8,8” για τα 0-100 km/h σημαίνουν υπεροχή απέναντι σε ένα Peugeot 208 1.2 PureTech 130 (9,4”) και ένα Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 140 PS (8,9”). Η σωστή κλιμάκωση των επτά σχέσεων του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη σημαίνει εξίσου καλές επιταχύνσεις και εν κινήσει, με 80-110 km/h σε 4,3” και 110-140 km/h σε 6,3”.
Χωρίς οι αλλαγές του κιβωτίου EDC να είναι ιδιαίτερα γρήγορες, γίνονται τη στιγμή που πρέπει και με ομαλό τρόπο. Εκτιμάς ιδιαίτερα αυτό το χαρακτηριστικό στην καθημερινότητα, οπότε το μόνο που θα πρέπει να έχεις στο νου είναι πως το απότομο πέρασμα από το φρένο στο γκάζι σημαίνει νευρικό ξεκίνημα. Αν είσαι πιο υπομονετικός, ξεκινάς βελούδινα. Και σε κάθε περίπτωση δεν καις πολύ, αφού μετρήσαμε μέση τιμή δοκιμής τα 7,3 lt/100 km, τα οποία δεν είναι δύσκολο να πέσουν κάτω από τα επτά εάν το προσπαθήσεις.
Απαλά σπορ
Παρότι το κιβώτιο διαθέτει σπορ λειτουργία, για φτερωτό ρυθμό θα βρεις προτιμότερη τη χειροκίνητη λειτουργία μέσω των paddles στο τιμόνι που ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων εξοπλισμού R.S. Line και Initiale Paris. Τότε είναι που θα πάρεις πίσω όλη τη σπορ ικανότητα του νέου Clio, το εμπρός σύστημα του οποίου είναι όσο άμεσο και ακριβές χρειάζεται για ένα σουπερμίνι που θέλει να σου κάνει το κέφι, χωρίς να σε ταλαιπωρεί. Το πλαίσιο μπορεί να αντέξει πολλή πίεση, οπότε γρήγορα αποκτάς εμπιστοσύνη και στρίβεις αληθινά γρήγορα, με ουδέτερο κράτημα και τον έλεγχο της ευστάθειας να επεμβαίνει ψύχραιμα.
Έχεις επίσης υποστήριξη από τα δυνατά φρένα που δίνουν 100-0 km/h σε 36,7 m, αλλά είναι και ανθεκτικά στη σκληρή χρήση παρότι πίσω υπάρχουν ταμπούρα. Η πολύ μικρή αρχική διαδρομή του πεντάλ απαιτεί εξοικείωση αρχικά, όμως σταδιακά τη συνηθίζεις και την εκτιμάς. Εκτιμάς επίσης την ποιοτική κύλιση που έρχεται από μεγαλύτερη κατηγορία. Ο κινητήρας δεν ακούγεται ποτέ έντονα και ο θόρυβος κύλισης είναι αισθητός στον αυτοκινητόδρομο αλλά σε καμία περίπτωση ενοχλητικός.
Αυτό που εντυπωσιάζει πιο πολύ από όλα είναι το πώς τα γόνατα MacPherson εμπρός και ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω διαχειρίζονται τις ανωμαλίες του δρόμου. Χωρίς χτυπήματα και θόρυβο δηλαδή, κάτι που με λάστιχα 205/45 R17 δεν είναι απαραίτητα εύκολος στόχος. Με λίγα λόγια, το Clio των 130 PS δεν θα σου δυσκολέψει την καθημερινότητα με τερτίπια, καθώς περισσότερο από όλα είναι ένα μικρό που ευχαριστιέσαι να οδηγείς τόσο για να πας στη δουλειά σου όσο και μια σβέλτη βόλτα στα βουνά.
Και το οποίο ξεκινά στις €20.790, οπότε σαφώς δεν είναι φτηνό, μα συνοδεύεται από καλό πακέτο άνεσης, ψηφιακής τεχνολογίας και συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Το R.S. Line των €21.740 έχει επιπλέον κάμερα οπισθοπορείας, paddles για το κιβώτιο, το σύστημα προγραμμάτων οδήγησης Multi Sense και τροχούς 17”, μαζί με το σπορ πακέτο εμφάνισης μέσα-έξω. Οπότε, τελικά είναι προτιμότερο από το κορυφαίο Initial Paris (€25.980) που δίνει βάση στην πολυτέλεια.
Σε κάθε περίπτωση, το δεδομένο είναι πως με τους 130 ίππους το έτσι κι αλλιώς κορυφαίο σε τεχνολογία Clio αποκτά έναν πολύ ισορροπημένο συνδυασμό σπορ διάθεσης και σβέλτων επιδόσεων, μαζί με ευχρηστία και άνεση στην καθημερινότητα.
Δείτε εδώ περισσότερα για το νέο Renault Clio
Τι λέει το DRIVE
Ο 1.300άρης TCe δίνει στο Clio πολύ ισορροπημένο συνδυασμό σπορ διάθεσης και σβέλτων επιδόσεων, μαζί με ευχρηστία και άνεση στην καθημερινότητα.
Τιμή Από €20.790 (έκδοση Dynamic)
Τεχνολογία 1.333 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 130 PS/5.000 rpm, 240 Nm/1.600 rpm, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,8”
0-160 km/h 22,8”
0-400 m 16,4” @ 140 km/h
0-1.000 m 29,9” @ 174,4 km/h
60-160 km/h 18,6”
50-80 km/h 2,9”
80-110 km/h 4,3”
110-140 km/h 6,3”
Φρένα 100-0 km/h 36,7 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2119-126 g/km
Διαστάσεις 4.050 x 1.798 x 1.440 mm
Χώρος αποσκευών 317 lt
Βάρος 1.230 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης