Η πρόσφατη ανανέωση που δέχθηκε το Renault Clio αναβάθμισε σημαντικά τόσο την εικόνα όσο και το τεχνολογικό του υπόβαθρο. Ωστόσο, το πιο σημαντικό στοιχείο που του επέτρεψε να διατηρήσει τον χαρακτηρισμό του πληρέστερου σουπερμίνι στην αγορά είναι ότι συνεχίζει να διαθέτει ακέραιη την πλούσια γκάμα του σε κινητήρες. Από την οποία το μόνο που λείπει είναι μια 100% ηλεκτρική έκδοση.
Περίοπτη θέση σε αυτή την γκάμα καταλαμβάνει η έκδοση διπλού καυσίμου. Που εκτός από βενζίνη μπορεί να καταναλώνει και το φθηνότερο LPG. Αξίζει να σημειώσουμε ότι σε μια εποχή που οι προβολείς της δημοσιότητας έχουν στραφεί στα υβριδικά και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Renault είναι η μόνη στην Ελλάδα που εξακολουθεί να στηρίζει την εναλλακτική λύση του υγραερίου στα μικρά της. Δίνοντάς τους μάλιστα, εργοστασιακή εγγύηση.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του LPG είναι ότι τα πρατήρια καυσίμων που το διαθέτουν είναι άφθονα σε όλη την επικράτεια. Καθώς και ότι η τιμή του είναι περίπου 50% της αμόλυβδης βενζίνης στη χώρα μας. Πριν όμως πάρουμε χαρτί και μολύβι για να δούμε πώς μεταφράζεται αυτό στο πορτοφόλι του οδηγού, ας κάνουμε πρώτα μια στάση στα τεχνικά χαρακτηριστικά του υγραεριοκίνητου Clio.
Κάτω από το καπό του βρίσκεται ένας 3κύλινδρος κινητήρας τούρμπο με 999 cc που σχεδιάστηκε εξαρχής για να είναι συμβατός με το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε θέματα αξιοπιστίας. Καίγοντας βενζίνη, το μοτέρ αποδίδει 91 ίππους και με υγραέριο 100, με τη ροπή να είναι 160 και 170 Nm αντίστοιχα.
Με το Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG, το κόστος μετακίνησης μπορεί να περιοριστεί κάτω από €7/100 km
Η λειτουργία του είναι πολύ ραφιναρισμένη παρόλο τον διττό χαρακτήρα του. Παίρνει εμπρός πάντα με βενζίνη, για καλύτερη λίπανση και αύξηση της μακροζωίας του, με τους αισθητήρες του συστήματος να δίνουν γρήγορα το πράσινο φως να αλλάξει σε υγραέριο. Χωρίς να απαιτείται κάποια ενέργεια από τον οδηγό ή να γίνεται αντιληπτή η μετάβαση όταν βρίσκεσαι σε κίνηση.
Όσον αφορά τις επιδόσεις, είναι σαφές ότι η συγκεκριμένη έκδοση του Clio δεν διεκδικεί τρόπαια. Ωστόσο, τα 170 Nm σε συνδυασμό με το σωστά κλιμακωμένο 6άρι σασμάν εξασφαλίζουν σπιρτάδα στο σύνολο. Και μέσα στην πόλη θα κινηθείς πιο σβέλτα και άνετα απ’ όσο υποδηλώνει το εργοστασιακό 11,8’’ για το 0-100 km/h ή τελική ταχύτητα των 174 km/h. Παρομοίως και στον αυτοκινητόδρομο όπου μπορεί να πιάσει άνετα ταχύτητα ταξιδιού και να τη διατηρήσει.
Ο κυριότερος λόγος που θα επιλέξει κάποιος το Clio LPG είναι το χαμηλό κόστος χρήσης. Και γι’ αυτό ευθύνεται το δεύτερο ρεζερβουάρ που βρίσκεται στη θέση της ρεζέρβας και χωράει 32 lt LPG. Είναι κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής αντοχής και διαθέτει πολλές δικλείδες ασφαλείας -ειδικές βαλβίδες, βαθμός πλήρωσης 80% κ.ά.
Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι η παρουσία της δεξαμενής LPG δεν έχει επηρεάσει τον χώρο αποσκευών που εξακολουθεί να προσφέρει 391 lt. Καθώς επίσης ότι το ρεζερβουάρ βενζίνης είναι ελαφρώς μειωμένο στα 39 lt.
Στη διάρκεια της δοκιμής, η μέση κατανάλωση του Clio κυμάνθηκε στα 6,9 lt βενζίνης/100 km και 7,8 lt LPG/100 km. Αθροιστικά, με ένα πλήρες γέμισμα τα δύο ρεζερβουάρ προσφέρουν στο γαλλικό σουπερμίνι αυτονομία που ξεπερνάει με άνεση τα 900 km και πλησιάζει τα 1.000. Με τα 500-550 km από αυτά να γίνονται με βενζίνη και τα υπόλοιπα 400-450 km με υγραέριο.
Πώς μεταφράζεται αυτό σε χρήματα; Για κάθε 100 km θα πληρώνετε χρησιμοποιώντας βενζίνη λίγο πάνω από €12 (μέση τιμή βενζίνης €1,8/lt), ενώ χρησιμοποιώντας LPG το κόστος αυτό πέφτει στα μόλις €7 (μέση τιμή LPG €0,9/lt). Σημαντική διαφορά που σε βάθος ενός έτους αντιστοιχεί σε ένα αξιοσέβαστο κέρδος για τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
Στον δρόμο, το Clio LPG δεν διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου. Διακρίνεται για την ισορροπημένη οδική συμπεριφορά που καταφέρνει με μαεστρία να ικανοποιεί σε κράτημα και αίσθηση από το τιμόνι και τα υπόλοιπα χειριστήρια. Ταυτόχρονα, η άνεση ή η ποιότητα κύλισης υποστηρίζονται σωστά από την καλορυθμισμένη ανάρτηση, μέσα κι έξω από την πόλη. Από κοντά και τα φρένα που είναι δυνατά και με καλή αίσθηση στο μεσαίο πεντάλ.
Γνωστά είναι τα πράγματα και στην καμπίνα που ύστερα από την ανανέωση δείχνει ακόμα πιο σύγχρονη και ποιοτική. Με τα υλικά να είναι στο σύνολό τους ιδιαίτερα προσεγμένα σε ποιότητα και συναρμογή. Οι χώροι κατατάσσονται στους καλύτερους της κατηγορίας. Ο οδηγός φιλοξενείται σε ένα άνετο κάθισμα με μεγάλο εύρος ρυθμίσεων, όπως και το τιμόνι, που τον βοηθούν να βρει την ιδανική θέση οδήγησης ανεξαρτήτως σωματότυπου.
Στην ελληνική αγορά, το Renault Clio TCe 100 LPG είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού. Με το κόστος για τη βασική Evolution να ξεκινά από τις €21.870. Ακολουθεί η μεσαία Evolution plus που κοστίζει €22.770 και η πιο πλούσια Techno που είχαμε στη διάθεσή μας, όπου το κόστος ανεβαίνει στις €23.680. Μια πολύ καλή σχέση τιμής/ αξίας, καθώς η Techno είναι αυτή με τον πληρέστερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που έφερε η πρόσφατη ανανέωση. Περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων, ατμοσφαιρικό κρυφό φωτισμό, τα προγράμματα οδήγησης Multi-Sense, κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα πολυμέσων easy link με οθόνη αφής 7”, αυτόματο κλιματισμό, κ.ά.
Επιπλέον, όπως και στα υπόλοιπα Clio, η αγορά του συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση πέντε ετών ή 100.000 km. Να σημειώσουμε πως στις παραπάνω τιμές δεν περιλαμβάνονται οι εκπτώσεις που παρέχει αυτή την περίοδο η ελληνική αντιπροσωπεία για το σύνολο των μοντέλων της και φθάνουν ανάλογα την περίπτωση έως τα €5.000.
Κλείνοντας, το συγκεκριμένο Clio αποτελεί ιδανική επιλογή για όποιον στοχεύει σε όσο το δυνατόν πιο οικονομικές μετακινήσεις. Πόσο μάλλον από τη στιγμή που το κέρδος στην τσέπη έρχεται χωρίς συμβιβασμούς σε εξοπλισμό, άνεση, χώρους ή οδική συμπεριφορά.
Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE | Το ανανεωμένο Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG διατηρεί ακέραια τα πολλά χαρίσματα του γαλλικού σουπερμίνι, προσθέτοντας σε αυτά το πολύ χαμηλό κόστος χρήσης που προσφέρει το LPG. |
Τιμή | Από €21.870 |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | Κινητήρας βενζίνης/υγραερίου 999 cc, i3, μεταβλητός χρονισμός, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, τούρμπο, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων |
Απόδοση με βενζίνη | 91 PS/5.000 rpm, 160 Nm/3.750 rpm |
Απόδοση με LPG | 100 PS/5.000 rpm, 170 Nm/3.500 rpm |
Διαστάσεις | 4.053 x 1.798 x 1.439 mm |
Χώρος αποσκευών | 391-1.069 lt |
Βάρος | 1.219 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 11,8" |
Τελική ταχύτητα | 174 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 7,8 (LPG) - 6,9 lt (βενζίνη)/100 km |
Εκπομπές CO2 | 122-123 (Βενζίνη) / 108-109 (LPG) g/km |
Μέτρηση DRIVE* | |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |