Test drive: Peugeot e-2008

Test drive: Peugeot e-2008

Το νέο ηλεκτρικό Peugeot e-2008 αποτελεί μια ουσιαστική εναλλακτική στην γκάμα του κόμπακτ SUV.

Η Peugeot έχει επενδύσει πολλά στο νεότερο μοντέλο της που, πέρα από την ξεχωριστή εμφάνιση και την αναβαθμισμένη ποιότητα, είναι και το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό SUV. Οπότε το 2008 προσφέρεται σε εκδόσεις με κινητήρες που καταναλώνουν βενζίνη, πετρέλαιο ή αποκλειστικά ρεύμα.

Το e-2008 που δοκιμάζουμε αποτελεί την κορυφαία έκδοση της γκάμας. Σχεδιαστικά, η ηλεκτρική έκδοση δεν διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από εκείνες που χρησιμοποιούν θερμικούς κινητήρες. Οι ανάγλυφες επιφάνειες του αμαξώματος, τα φαρδιά φτερά με τις έντονες ακμές, οι φουσκωμένοι ώμοι, τα εμπρός φώτα που θυμίζουν κυνόδοντες αρπακτικού και τα πίσω με τις χαρακτηριστικές νυχιές, ενσαρκώνουν με τον καλύτερο τρόπο τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της γαλλικής εταιρείας. Οι διαφορές εντοπίζονται στη βαμμένη μάσκα στο χρώμα του αμαξώματος, στον λογότυπο «e» στη φαρδιά πίσω κολόνα και φυσικά στην απουσία εξάτμισης. Το αποτέλεσμα δείχνει εντυπωσιακό και ταιριαστό, δικαιολογώντας τον ρόλο τεχνολογικής βιτρίνας στην γκάμα.

Peugeot e-2008 drive.gr 3

Κάτω από το όμορφο αμάξωμα κρύβεται η ηλεκτρική παραλλαγή της πλατφόρμας CMP που ονομάζεται e-CMP. Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική θα αποτελέσει τη βάση για πολλά ηλεκτρικά οχήματα (επιβατικά και επαγγελματικά), και προσώρας την έχουμε δει να δίνει ζωή στο αντίστοιχο 208, στο Opel Corsa και στο DS 3 Crossback. Η διάταξη στα μηχανικά μέρη δεν διαφοροποιείται από αυτή των κλασικών εκδόσεων με θερμικό κινητήρα. Τη θέση του τελευταίου παίρνει ένα ηλεκτρομοτέρ με 136 PS και 260 Nm που κινεί τους εμπρός τροχούς. Κάτω από τις εμπρός και τις πίσω θέσεις βρίσκουμε την υγρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 50 kWh. Η σχεδίαση της συγκεκριμένης πλατφόρμας επέτρεψε την τοποθέτηση της μπαταρίας εκεί, αφήνοντας ανεπηρέαστο τον χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Το βάρος σε σχέση με ένα αυτόματο 2008 1.2 130 PS είναι αυξημένο κατά 343 kg, όμως η τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα του αυτοκινήτου σημαίνει χαμηλό κέντρο βάρους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot 2008 1.2 PureTech 130

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές εντοπίζονται στις ενδείξεις του εντυπωσιακού στην όψη και πλούσιου σε πληροφορία ψηφιακού πίνακα οργάνων που υπάρχει στις πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού. Καθώς και στο εμπλουτισμένο μενού του συστήματος πολυμέσων που περιλαμβάνει και τις ρυθμίσεις φόρτισης. Η σχεδίαση δεν έχει διαφοροποιηθεί, ούτε και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, πράγμα που σημαίνει ότι θα βολευτούν με άνεση τέσσερις ενήλικοι με τις αποσκευές τους. Η προηγμένη εικόνα που προσδίδει η τελευταία γενιά του i-Cockpit δείχνει ακόμα πιο ταιριαστή στο ηλεκτρικό e-2008, ενώ η ποιότητα των πλαστικών ταιριάζει με το ύφος του μοντέλου αλλά και την υψηλή τιμή. Η εργονομία γίνεται γρήγορα κατανοητή, ενώ υπάρχουν πολλές και χρηστικές θήκες για τα καθημερινά μικροπράγματα. Ο χώρος αποσκευών των 434 lt είναι ελαφρώς μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο των συμβατικών εκδόσεων (405 lt), μιας και η συγκεκριμένη έκδοση δεν διατίθεται με ρεζέρβα ανάγκης αλλά αποκλειστικά με κιτ επισκευής.

Peugeot e-2008 drive.gr 6

Αστραπιαία ησυχία
Το πρόσωπο του e-2008 στον δρόμο δεν διαφέρει από αυτό των εκδόσεων που καταναλώνουν υγρά καύσιμα. Η ανάρτηση έχει τροποποιημένες ρυθμίσεις για να προσδίδει παρόμοια οδικά χαρακτηριστικά με τα ελαφρύτερα, συμβατικά αδερφάκια του. Ενισχυμένη όπου χρειάζεται είναι και η ηχομόνωση, ώστε η απουσία θορύβου από τον κινητήρα να μη φέρνει στην καμπίνα θορύβους από το περιβάλλον που σε άλλη περίπτωση δε θα γίνονταν αντιληπτοί.

Η άνεση και το κράτημα βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο, η λειτουργία της ανάρτησης είναι αθόρυβη, ενώ το εμπρός σύστημα παραμένει το ίδιο άμεσο. Η επιτάχυνση είναι ακαριαία εάν το θελήσει ο οδηγός, ενώ η ανάκτηση ενέργειας έχει δύο επίπεδα. Ακόμα και στο πιο ισχυρό «B», που επιλέγεται τραβώντας προς τα πίσω τον λεβιέ δεν απαιτεί μεγάλη εξοικείωση, αφού δεν προκαλεί έντονη επιβράδυνση. Με τη σειρά του, αυτό σημαίνει πως δύσκολα μπορείς να οδηγείς με «ένα πεντάλ».

Peugeot e-2008 drive.gr 5

Οι επιδόσεις που δίνει το ηλεκτρικό σύστημα στα 1.548 kg του e-2008 είναι δυνατές, με 0-100 km/h σε μόλις 8,5”. Υπολείπεται δηλαδή μόνο από το κορυφαίο 1.2 PureTech 155, που έχει εργοστασιακό χρόνο 8,2”. Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι ότι όλα γίνονται με απόλυτη ηρεμία και γραμμικότητα, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 150 km/h με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα Sport. Τα τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport) επηρεάζουν την απόκριση του γκαζιού, του τιμονιού και την απόδοση ορισμένων συστημάτων όπως ο κλιματισμός. Ακόμα και στο «Eco» όμως, η δύναμη είναι αρκετή ανά πάσα ώρα και στιγμή, ενώ μπορείς να δεις κατανάλωση που θα φλερτάρει ακόμα και με τις 14 kWh/100 km. Εάν δεν έχεις καθόλου οικονομικό στιλ οδήγησης, θα δεις πάνω από 17 kWh/100 km και τη στάθμη της μπαταρίας να πέφτει πιο γρήγορα. Σε ρυθμό ταξιδιού βέβαια όλα αυτά πάνε περίπατο, πλησιάζοντας τις 25 kWh/100 km, οπότε είναι ξεκάθαρο πως το αστικό στιλ μετακίνησης είναι το πιο αποδοτικό. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει αυτονομία 310 km (κατά WLTP), όμως με δεδομένο πως εμείς μετρήσαμε μέση τιμή 15,5 kWh/100 km (με το πρόγραμμα Normal κατά κύριο λόγο), το e-2008 μπορεί και να την ξεπεράσει.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 EAT8 [video]

Φορτώστε
Για τη φόρτιση μπαταρίας στο σπίτι, το βασικό καλώδιο που συνοδεύει το e-208 και μια επίσης βασική πρίζα, δίνουν σχεδόν 100 km αυτονομίας σε μια ολονύχτια φόρτιση (9 ώρες και 20 λεπτά), ενώ η πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε 31 ώρες και 10 λεπτά. Μια πρίζα 16Α και το αντίστοιχο καλώδιο (συμπεριλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό) σημαίνουν 15 ώρες και 10 λεπτά για πλήρη φόρτιση (πάνω από 190 km σε ολονύχτιο πρίζωμα) ενώ ένα μονοφασικό Wallbox 7,4 kW χρειάζεται 7,5 ώρες.

Peugeot e-2008 drive.gr 13

Φυσικά υποστηρίζονται και ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος. Ένας με ισχύ 50 kW σημαίνει φόρτιση από το 20% στο 80% της μπαταρίας σε 41 λεπτά της ώρας, ενώ ένας με ισχύ 100 kW φορτίζει μια σχεδόν άδεια μπαταρία έως το 80% σε μισή ώρα. Να αναφέρουμε ακόμα πως η ίδια η μπαταρία καλύπτεται από εγγύηση για οκτώ χρόνια ή 160.000 km.

Το ηλεκτρικό Peugeot 2008 διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού (Active Plus, Allure, GT Line και GT) και διαθέτει εμπλουτισμένο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας σε σχέση με τα συμβατικά αδέρφια του, ενώ διατίθεται σε εκδόσεις με on board charger 7,4 kW ή 11 kW (+€600). Η τιμή εκκίνησης με την επιδότηση «κινούμαι ηλεκτρικά» έχει καθοριστεί στις €32.215.

Διαμορφώστε ΕΔΩ το δικό σας Peugeot 2008

Τι λέει το DRIVE
Το Peugeot e-2008 προσφέρει ότι και οι συμβατικές εκδόσεις, σε ένα τεχνολογικά προηγμένο και οικολογικά συνειδητοποιημένο πακέτο με λογική αύξηση της τιμής.
Τιμή Από €32.215 (με επιδότηση)
Τεχνολογία BEV, ηλεκτρικός κινητήρας, μπαταρία Lithium-Ion με χωρητικότητα 50 kWh, 136 PS/3.673 - 10.000 rpm, 260 Nm/300 - 3.673 rpm, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5”
Τελική ταχύτητα 150 km/h
Μέση κατανάλωση 15,5 kWh/100 km*
Αυτονομία 323 km
Εκπομπές CO2 0 g/km
Διαστάσεις 4.300 x 1.815 x 1.550 mm
Χώρος αποσκευών 434 lt
Βάρος 1.548 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube