Test drive: Peugeot 308 1.5 BlueHDi 130

Test drive: Peugeot 308 1.5 BlueHDi 130

Το 308 αποκτά το νέο 1.5 BlueHDi για να γίνει πιο οικονομικό και πιο καθαρό, αλλά ταυτόχρονα και πιο γρήγορο.

Το Peugeot 308 ανανεώθηκε το 2017, με διακριτικές αλλαγές στην εμφάνιση και νέα στοιχεία εξοπλισμού. Σήμερα, ήρθε η στιγμή να αποκτήσει και το νέο ντίζελ 1.5 BlueHDi, ο οποίος αντικαθιστά τον απερχόμενο 1.6.

Στη δυνατότερη εκδοχή του αποδίδει 130 PS, δηλαδή δέκα παραπάνω από τον προκάτοχό του, και ακριβώς την ίδια μέγιστη ροπή των 30,6 kgm. Παράλληλα το νέο μοτέρ εναρμονίζεται με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6.2, χωρίς να πληγεί ιδιαίτερα από τη μετάβαση στη μέτρηση ρύπων κατά WLTP. Οι εκπομπές CO2 είναι αναπόφευκτα ανεβασμένες σε σχέση με τα 82 g/km του προηγούμενου. Όμως η τιμή των 96 g/km είναι αρκετά χαμηλή για τα νέα δεδομένα και το διατηρεί στη χαμηλότερη κλίμακα τελών κυκλοφορίας (€86,40). Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ίδιος κινητήρας διατίθεται και σε έκδοση με 100 PS και 25,5 kgm, επίσης με 6άρι κιβώτιο. Έτσι το κατώφλι της πετρελαιοκίνητης γκάμας βρίσκεται στις €19.100.

Το 308 1.5 BlueHDi των 130 PS που δοκιμάζουμε έχει καλή απόκριση από χαμηλά και σου επιτρέπει να κινείσαι σβέλτα χωρίς να ξεζουμίζεις το γκάζι, κάτι στο οποίο βοηθά πολύ και το κιβώτιο. Σε αντίθεση με ό,τι συνηθίζεται σήμερα, είναι κοντύτερο σε σχέση με του προκατόχου του, οπότε χρειάζεται πολύ σπανιότερα κατέβασμα. Τα νούμερα των μετρήσεων επιβεβαιώνουν τη διαφορά, η οποία ειδικά στις χαμηλές στροφές είναι τεράστια.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Με την κατά περίπου 14% κοντύτερη 3η (στον κόφτη των 5.000 rpm ξεπερνά ελάχιστα τα 120 km/h), το 30-50 km/h ολοκληρώνεται σε 3,1" αντί για 4,8"! Στα 80-110 km/h η διαφορά είναι αμελητέα, 4,7" έναντι 4,8", όμως ο νέος ξαναπαίρνει σημαντικό προβάδισμα με μεγαλύτερες σχέσεις. Στα 110-140 km/h με 4η/5η χρειάζεται 7,2"/8,4", έναντι 8,5"/10,4". Ουσιαστικά, πλέον το 308 κινείται το ίδιο γρήγορα με «μία πάνω». Στην εκκίνηση από στάση, οι στροφές μένουν στις 3.000 rpm και με λίγο πατινάρισμα ξεκινάει δυνατά. Δεν βελτιώνει  αντίστοιχα το χρόνο του, με το 9,7" να υστερεί σε σχέση με το 9,4" του 1.6. Στη συνέχεια όμως αποδεικνύεται λίγο ταχύτερο και στις ψηλές στροφές, με 60-160 km/h σε 23,7", έναντι 24,1".

Peugeot 308 1.5 BlueHDi 130

Όλα τα παραπάνω νούμερα κάνουν το ντίζελ 308 ένα από τα γρηγορότερα μοντέλα της κατηγορίας του. Για την ακρίβεια στις χαμηλές και μεσαίες στροφές δεν έχει αντίπαλο, ενώ ψηλότερα το περνά για λίγο το Hyundai i30 1.6 CRDi και για λίγο περισσότερο το Honda Civic 1.6 i-DTEC, με 60-160 km/h σε 23,3" και 22,5", αντίστοιχα. Η μέγιστη ισχύς του 1.5 BlueHDi αποδίδεται στις 3.750 rpm, και στην πράξη νιώθεις ότι τον πιέζεις άσκοπα όταν περνάς τις 4.200-4.300 rpm. Οπότε είναι καλύτερα να καταφύγεις νωρίτερα στο 6άρι κιβώτιο, το οποίο δεν σκαλώνει σε γρήγορες αλλαγές, αλλά ούτε και εντυπωσιάζει με την ακρίβειά του.

Κατά τα άλλα, το 308 είναι το ίδιο ευχάριστο χάτσμπακ που ήδη γνωρίζουμε. Το ταμπλό i-Cockpit σου φτιάχνει το κέφι με τη σχεδίαση και την ποιότητα των υλικών του, αλλά μπορεί να σε προβληματίσει με την εργονομία του. Το μικρό τιμόνι είναι εδώ πιθανότερο να σου κρύβει το κάτω μέρος του πίνακα οργάνων, απ’ ό,τι στο 3008. Έρχεται όμως ιδανικά στα χέρια σου και προσδίδει μια ευχάριστη αμεσότητα ακόμα και στην καθημερινή οδήγηση. Οπότε όταν το συνηθίσεις, σου… κακοφαίνεται κάθε αυτοκίνητο με συμβατικό, μεγάλο τιμόνι. Γενικώς, στη θέση οδήγησης του 308 δύσκολα θα βρεις ψεγάδια.

Πιο εύκολα θα γκρινιάξεις για την πρακτικότητα. Ίσως να μην υπάρχει άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας με μόνο μια ποτηροθήκη για οδηγό και συνοδηγό, ενώ και η ρηχή θήκη εμπρός από το λεβιέ, με τη δυσπρόσιτη θύρα USB, θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη, χωρίς να χαλάει την αρμονία της ομολογουμένως πολύ όμορφης κεντρικής κονσόλας. Πιο πίσω, ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών δεν διεκδικεί δάφνες, αντίθετα με το χώρο αποσκευών. Τα 398 lt είναι εξαιρετική τιμή, με δεδομένα τα μόλις 4,25 m μήκους του 308.

Peugeot 308 1.5 BlueHDi 130 interior

Εν κινήσει, εκτιμάς αρχικά την κορυφαία ποιότητα κύλισης στην πόλη, με μια αναμενόμενα ξερή αντίδραση μόνο στις πιο έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Η προσεγμένη ηχομόνωση κρατά την καμπίνα αρκετά απομονωμένη, με την ίδια καλή εικόνα να διατηρείται και στον αυτοκινητόδρομο. Η ανάρτηση λειτουργεί εξαιρετικά σε κάθε είδος ασφάλτου, αποσβένοντας τις ανωμαλίες που πετυχαίνεις μέσα σε στροφή πριν να επηρεάσουν την τροχιά του 308. Θα ήθελες να γέρνει λιγότερο για να το χαρακτηρίσεις πραγματικά σπορ, όμως ακόμα κι έτσι ανταποκρίνεται θετικά στη γρήγορη οδήγηση. Το εμπρός μέρος «ακούει», η υποστροφή εμφανίζεται δύσκολα και στο άφημα του γκαζιού η τροχιά κλείνει γλυκά, όσο επιτρέπει το όχι ιδιαίτερα περιοριστικό ESP. Η απόσταση ακινητοποίησης είναι απλώς αξιοπρεπής, όμως το μεσαίο πεντάλ είναι άμεσο και εμπνέει εμπιστοσύνη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Honda Civic 1.6 i-DTEC

Στο τέλος της ημέρας, διαπιστώνεις ότι η κατανάλωση των 6 lt/100 km βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με του προηγούμενου 1.6 BlueHDi, και είναι μια από τις χαμηλότερες της κατηγορίας. Παράλληλα, η βασική έκδοση Active των €21.600 είναι πολύ καλά εξοπλισμένη, διαθέτοντας στοιχεία όπως αυτόματο κλιματισμό, infotainment με οθόνη 9,7", σύστημα πλοήγησης TomTom και συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay, αισθητήρες παρκαρίσματος, αισθητήρες βροχής και φωτός κ.ά. Περισσότερα θα χρειαστεί να δώσεις για το πακέτο οδηγικών βοηθημάτων που περιλαμβάνει προσαρμοζόμενο cruise control, διατήρηση λωρίδας, επίβλεψη τυφλού σημείου κ.λπ.


Τι λέει το DRIVE
Ένα βήμα προς τα εμπρός για την πιο ισορροπημένη έκδοση του 308. Ένα ευχάριστο στη χρήση και στη συμβίωση σύνολο, γίνεται γρηγορότερο χωρίς να ζητά παραπάνω καύσιμο.
Τιμή €21.600
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο, 130 PS/3.750 rpm, 30,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7”
0-160 km/h 28”
0-400 m 17” @ 132,9 km/h
0-1.000 m 31,3” @ 166,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,3”
50-80 km/h (3η) 3,3”
80-110 km/h (3η) 4,7”
80-110 km/h (4η) 5,2”
110-140 km/h (4η) 7,2”
110-140 km/h (5η) 8,4”
110-140 km/h (6η) 11,2”
Φρένα 100-0 km/h 39,5 m
Τελική ταχύτητα 204 km/h
Μέση κατανάλωση 6,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 93-96 g/km
Διαστάσεις 4.253 x 1.804 x 1.457 mm
Χώρος αποσκευών 398 lt
Βάρος 1.300 kg
Μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube