ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑIΑ τέσσερα χρόνια η Peugeot ακολουθεί πορεία ριζικής αλλαγής. Με αφετηρία τη δεύτερη γενιά του 3008, τα µοντέλα της απέκτησαν ακαταµάχητη σχεδίαση και premium αύρα, κάτι στο οποίο η αγορά ανταποκρίθηκε περισσότερο από θετικά.
Τώρα είναι η σειρά του 2008 να περάσει το κατώφλι της νέας εποχής και να διεκδικήσει αυτό που του αναλογεί από την άνθηση των B-SUV. Τα χαρακτηριστικά φώτα εµπρός-πίσω, το δυνατό ανάγλυφο στις πλευρικές επιφάνειες, το οριζόντιο καπό, όλα συντελούν σε ένα µυώδες, επιβλητικό παρουσιαστικό που δύσκολα σε αφήνει ασυγκίνητο. Για να είµαστε πιο ακριβείς, µάλλον αποκλείεται να συµβεί κάτι τέτοιο.
Σε άλλη κλάση
Με µήκος 4,3 m είναι ένα από τα µεγαλύτερα µοντέλα της κατηγορίας και ουσιαστικά σε άλλη κλάση από το µοντέλο που αντικαθιστά. Από το οποίο η µεζούρα δείχνει 14,1 cm πιο µακρύ αµάξωµα και 6,8 µεταξόνιο. Οπότε η αξιοσηµείωτη ευρυχωρία της καµπίνας δεν αποτελεί έκπληξη. Στο πίσω κάθισµα δύο ενήλικοι έχουν περισσότερο από αρκετό αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι τους, ενώ κάθονται σε ένα κάθισµα που έχει αναπαυτική σχεδίαση και δεν κουράζει το σώµα.
Μεγάλος είναι και ο χώρος για τις αποσκευές που φτάνει τα 434 lt, εάν συνυπολογίσεις το κρυφό πάτωµα που παρεµβάλλεται µεταξύ του κανονικού χώρου και της ρεζέρβας ανάγκης. Η τελευταία είναι πάντα προτιµότερη από ένα κιτ επισκευής ελαστικού, ακόµα περισσότερο εάν µιλάµε για ένα SUV όπως εδώ.
Το ταµπλό ακολουθεί πιστά τη συνολική φιλοσοφία των σύγχρονων Peugeot. Οπότε υιοθετεί µαλακά υλικά εκεί που πιάνει το χέρι και δίνει αφενός γεροδεµένη αίσθηση αφετέρου την εντύπωση πως κάποιος έχει ασχοληθεί µε τις λεπτοµέρειες.
Κεντρικός ήρωας είναι σίγουρα το i-cockpit. Δηλαδή, ο συνδυασµός του πολύ µικρού σε διάµετρο τιµονιού, της οθόνης αφής και του ψηφιακού πίνακα οργάνων, ο οποίος µπορεί να έχει και απεικόνιση 3D: Προβάλλει τις πληροφορίες σε διαφορετικό βάθος ως προς το µάτι, ανάλογα µε τη διαµόρφωσή του αλλά και ανάλογα µε τη σηµασία που έχει η καθεµία την κάθε στιγµή.
Είναι κάτι που όχι απλώς απογειώνει την αισθητική του αλλά και δεν κουράζει τα µάτια όταν οδηγείς στο σκοτάδι. Συνολικά, µιλάµε µάλλον για την καλύτερη µέχρι σήµερα εφαρµογή του i-cockpit, υπό την έννοια πως όλοι θα βρουν µια βολική θέση οδήγησης χωρίς το τιµόνι να κρύβει τα όργανα. Πίσω δεν πάει ούτε η πρακτικότητα, αφού υπάρχουν επαρκέστατοι αποθηκευτικοί χώροι, µια µεγάλη θήκη-βάση για το smartphone στη βάση της κονσόλας, καθώς και infotainment συµβατό µε τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay.
Το µόνο που ίσως θα µπορούσε να είναι διαφορετικό, αφορά στα πάνελ διακοπτών που βρίσκονται κάτω από την οθόνη. Οι φυσικοί διακόπτες είναι πολύ όµορφοι και εύχρηστοι, ακριβώς από πίσω τους όµως βρίσκεται και ένα πάνελ µε διακόπτες αφής που σε µπερδεύει λιγάκι.
Αυτό είναι το µοναδικό παράπονο από την εργονοµία, η οποία συµπληρώνεται από καλοσχεδιασµένα καθίσµατα τα οποία συµβάλλουν στην εύρεση µιας αναπαυτικής θέσης µε εποπτική ορατότητα του δρόµου.
Updated
Η νέα γενιά 2008 βασίζεται στην τελευταία εξέλιξη της πλατφόρµας CMP του Groupe PSA, κάτι που σηµαίνει γκάµα µε εκδόσεις που κινούνται µε βενζίνη, πετρέλαιο ή ρεύµα, εκ των οποίων όλες έχουν κίνηση µόνο στους εµπρός τροχούς.
Το αυτοκίνητο της δοκιµής διαθέτει τον 1.500άρη κινητήρα BlueHDi που έχει τούρµπο VGT και αποδίδει 130 PS στις 3.750 rpm, µε 250 Nm στις 1.750 rpm. Συνδυάζεται υποχρεωτικά µε αυτόµατο κιβώτιο οκτώ σχέσεων που έχει paddles στο τιµόνι και αλλάζει ταχύτητες όχι µε την ταχύτητα του φωτός αλλά σαφώς όσο οµαλά χρειάζεται για να το απολαµβάνεις στην καθηµερινότητα.
Η συνεργασία µε τον κινητήρα είναι ισορροπηµένη και αποτελεσµατική για να µην υπάρχει έντονη υστέρηση µεταξύ του πότε πατάς το γκάζι και πότε το αυτοκίνητο επιταχύνει, εξασφαλίζοντας παράλληλα σβέλτες επιδόσεις. Μετρήσαµε 0-100 km/h σε 9,9”, 80-110 km/h σε 5,0” και 110-140 km/h σε 7,8”, δηλαδή αξιοσηµείωτα καλύτερα από το µέσο όρο ενός ανταγωνισµού που κατά κανόνα είναι πιο αδύναµος. Το βασικό µέληµα πάντως είναι η οικονοµία, γι’ αυτό και στην καθηµερινότητα σπάνια βλέπεις πάνω από 2.000 rpm στο στροφόµετρο και 6,5 lt/100 km στο trip computer ως µέση τιµή.
Το γκάζι έχει ικανοποιητική απόκριση που γίνεται ακόµα καλύτερη εάν επιλέξεις το πρόγραµµα Sport. Ο κινητήρας κάνει θόρυβο, ωστόσο η ηχοµόνωση τον κρατάει έξω από την καµπίνα και εξασφαλίζει κύλιση premium επιπέδου.
Με τον ίδιο χαρακτηρισµό µπορείς να αναφερθείς και στον τρόπο µε τον οποίο τα εµπρός γόνατα MacPherson και ο πίσω ηµιάκαµπτος άξονας συνεργάζονται µε το στιβαρό πλαίσιο προκειµένου να αντιµετωπίσουν τις ατέλειες του δρόµου.
Παρότι η ρύθµιση είναι προς τη µεριά του σφιχτού δεν σε ταρακουνάει ποτέ και απορροφά πετυχηµένα ό,τι χρειάζεται, χωρίς θόρυβο ή κραδασµό. Από την άλλη η κλίση στις στροφές γίνεται αισθητή χωρίς να παίρνει µεγάλες διαστάσεις, το εµπρός σύστηµα είναι όσο άµεσο θέλει ο οδηγός της κατηγορίας και η σταθερότητα στην υψηλή ταχύτητα από µεγαλύτερο αυτοκίνητο.
Ο συνδυασµός όλων των παραπάνω δεν είναι απαραίτητα δεδοµένος σε τόσο υψηλό βαθµό για ένα αυτοκίνητο που απέχει 17 cm από το έδαφος. Ούτε και η απόλυτη σταθερότητα στο φρενάρισµα, που επιπλέον είναι δυνατό µε 100-0 km/h σε 36,9 m.
Υπολογισµοί ακριβείας
Για τα ντίζελ 2008, οι εκδόσεις των 100 PS ξεκινούν από τις €21.900 στο βασικό επίπεδο εξοπλισµού Active, ενώ οι ισχυρότερες των 130 PS σκαρφαλώνουν στις €31.900 και €33.900 για τα επίπεδα Allure και GT-Line στα οποία είναι αποκλειστικά διαθέσιµα.
Θα πρέπει απαραίτητα να λάβεις υπόψη και τον εξοπλισµό για να βγάλεις το τελικό συµπέρασµα, ο οποίος στην έκδοση Allure περιλαµβάνει σχεδόν πάντα και εκφράζει µια φιλοσοφία που τον θέλει να προάγει την premium αίσθηση: Γι’ αυτό και υπάρχουν στάνταρ από σουίτα υποβοήθησης του οδηγού, αισθητήρες παρκαρίσµατος εµπρός-πίσω, κάµερα οπισθοπορείας, φώτα LED, µέχρι και ο πίνακας οργάνων 3D.
Εάν τα βάλεις όλα κάτω, τότε θα καταλάβεις πως πίσω από την ακαταµάχητη εµφάνιση του νέου 2008 κρύβεται ένας άξιος συνεχιστής του οράµατος της σύγχρονης Peugeot. Ο οποίος διαθέτει υπερσύγχρονο κινητήρα ντίζελ που συνδυάζει τις επιδόσεις µε την οικονοµία, πολύ σωστά ρυθµισµένη ανάρτηση που παντρεύει την άνεση µε το κράτηµα, καθώς και καµπίνα που εκτός από ευρύχωρη και πρακτική, είναι επίσης τόσο καλοσχεδιασµένη που απολαµβάνεις πραγµατικά το χρόνο που περνάς εκεί.
Τι λέει το DRIVE
Η ακαταμάχητη σχεδίαση μέσα-έξω, το δυνατό και οικονομικό μοτέρ και η ευρύχωρη και πρακτική καμπίνα συνθέτουν έναν άξιο συνεχιστή του οράματος της σύγχρονης Peugeot.
Τιμή Από €31.900
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο VGT, 130 PS/3.750 rpm, 250 Nm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9”
0-160 km/h 28,1”
0-400 m 17,7” @ 132,1 km/h
0-1.000 m 31,4” @ 165,2 km/h
50-110 km/h 8,4”
50-80 km/h 3,4”
80-110 km/h 5,0”
110-140 km/h 7,8”
100-0 km/h 36,9 m
Τελική ταχύτητα 199 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2100 g/km
Διαστάσεις 4.300 x 1.770 x 1.530 mm
Χώρος αποσκευών 434 lt
Βάρος 1.235 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης