Test drive: Opel Mokka X 1.4 T 140 PS Auto

Test drive: Opel Mokka X 1.4 T 140 PS Auto

Δοκιμάζουμε τη προσθιοκίνητη έκδοση του Mokka X με τον βενζινοκινητήρα 1.4 Turbo και αυτόματο 6άρι κιβώτιο

Η Opel θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι, όσον αφορά στα μικρομεσαία crossover, όταν οι άλλοι πήγαιναν αυτή γύριζε.

Παρουσίασε το Mokka το 2012, το οποίο εμπορικά πήγε «σφαίρα», αφού πούλησε πάνω από 600.000 αυτοκίνητα. Το Mokka X δεν είναι ακριβώς νέο μοντέλο, αλλά η αλήθεια είναι ότι έχει δεχθεί αρκετές αλλαγές, εκτός από το απαραίτητο στιλιστικό πεδίο και σε σημεία που φαινόταν ότι πάσχει.

Οι σχεδιαστικές αλλαγές εντοπίζονται στους προφυλακτήρες και στα φώτα, με τα εμπρός να ξεχωρίζουν από τα LED ημέρας στο σχήμα λεπίδας της Opel και τη δυνατότητα να τοποθετηθούν τεχνολογίας LED Matrix με αισθητήρα μεγάλης σκάλας. Νέα είναι και τα πίσω φώτα, με περισσότερα στοιχεία LED, καθώς και η σχεδίαση των τροχών.

Στην καμπίνα, πέρα από τις νέες ταπετσαρίες, η σχεδίαση του ταμπλό είναι επηρεασμένη από το καινούργιο Astra, με τη μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος πλοήγησης και πολυμέσων IntelliLink να δεσπόζει στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Τα υλικά που καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό είναι μαλακά, καλής ποιότητας κι έχουν καλό μοντάρισμα με τα σκληρά του κάτω μέρους. Η εικόνα έχει αναβαθμιστεί και παραπέμπει στα πιο σύγχρονα μοντέλα της Opel, ενώ η μείωση των πλήκτρων βελτίωσε ελαφρώς και την εργονομία
Η ανανέωση έφερε και εμπλουτισμό στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που συνεργάζονται με τη βελτιωμένη κάμερα Opel Eye.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το νέο Opel Insignia Grand Sport


Η βασική βενζινοκίνητη έκδοση που οδηγούμε είναι με τον 1.4 T που αποδίδει 140 PS, με την κίνηση εμπρός και αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Ο οποίος δεν είναι ακριβώς το απαύγασμα της σύγχρονης τεχνολογίας, αλλά καταφέρνει να κινήσει το αμάξωμα των 1.360 κιλών με αξιοπρεπή τρόπο. Πιο συγκεκριμένα για το 0-100 km/h από στάση το Mokka X χρειάζεται 9,5”, χρόνος καλύτερος από τον εργοστασιακό (9,9”). Για τα 400 μέτρα από στάση ο χρόνος είναι 16,8” και για το χιλιόμετρο 31,2”. Κοντολογίς, το Mokka X είναι σαφώς γρηγορότερο από το Fiat 500X 1.4 MultiJet με το 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT. Σαφώς πιο γρήγορο είναι και στις ρεπρίζ με kickdown. Χαρακτηριστικά για το 80-110 km/h το Mokka X θέλει 4,9” και το 500X 5,2”, ενώ για το 110-140 km/h οι χρόνοι είναι 8,0” και 8,7” αντίστοιχα.

Το αυτόματο κιβώτιο, όταν το οδηγείς με χαλαρό ρυθμό, αλλάζει προοδευτικά και αρκετά γλυκά. Αρχίζει να μπερδεύεται όταν ζητήσεις το κάτι παραπάνω. Το kickdown καθυστερεί και οι αλλαγές γίνονται με ένα εκνευριστικό πατινάρισμα. Επίσης, η τοποθέτηση του πλήκτρου για χειροκίνητες αλλαγές στην κορυφή του λεβιέ είναι μάλλον ατυχής έμπνευση: H κίνηση δεν είναι φυσική με αποτέλεσμα να μπερδεύεσαι ή πολλές φορές να μην πιάνει η αλλαγή. Από την άλλη, η ποιότητα κύλισης είναι σαφώς βελτιωμένη και η λειτουργία της ανάρτησης αρκετά ενδοτική και αθόρυβη. Δεν είναι εξίσου αθόρυβος ο κινητήρας, με αποτέλεσμα όταν πιέζεται να περνά μια τραχιά χροιά μέσα στην καμπίνα. Το Mokka X πάντως στρίβει με ασφάλεια, χωρίς ιδιαίτερη κλίση και με μια ελεγχόμενη υποστροφική τάση. Θα θέλαμε ωστόσο περισσότερη πληροφόρηση από το τιμόνι. Θα θέλαμε επίσης και χαμηλότερη κατανάλωση από τα 9,2 lt/100 km που μετρήσαμε. Για να σπάσεις το φράγμα των εννέα λίτρων θα πρέπει να είσαι πραγματικά πολύ υπομονετικός και να κάνεις χιλιόμετρα κυρίως σε ανοιχτό δρόμο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Γνωρίζουμε από κοντά το νέο Opel Crossland X


Το νέο Mokka X λανσάρει στην ελληνική αγορά και την υπηρεσία OnStar. Πρόκειται για μια προσωπική υπηρεσία συνδεσιμότητας και εξυπηρέτησης που παρέχεται δωρεάν για τα πέντε πρώτα χρόνια. Παρέχει αυτόματη απόκριση σε ατύχημα (SOS) συμπεριλαμβανομένης 24ωρης τηλεφωνικής γραμμής επείγουσας ανάγκης και οδικής βοήθειας, Wi-Fi hotspot , εφαρμογή smartphone για έλεγχο από απόσταση (όπως κλείδωμα/ξεκλείδωμα αυτοκινήτου με τηλεχειρισμό), υποστήριξη κλεμμένου οχήματος, διάγνωση οχήματος, κατέβασμα προορισμού (downloading) που επιτρέπει σε ένα Σύμβουλο OnStar να εισάγει μία εναλλακτική διαδρομή.

Από τη βασική έκδοση Active, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλήρης, με την τιμή για τη βενζινοκίνητη έκδοση να ξεκινά από τα €20.100 και €2.000 περισότερα για το αυτόματο κιβώτιο. Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε πως, όπως συμβαίνει και με όλα τα Opel, έτσι και το Mokka X καλύπτεται με πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη.
 
Τι λέει το DRIVE
Το Mokka X με τον 1.400ρη βενζινοκινητήρα τούρμπο και το αυτόματο κιβώτιο παραμένει ανταγωνιστικό, παρά την αύξηση της πίεσης του ανταγωνισμού στα κόμπακτ crossover. Τα όποια μειονεκτήματά του, όπως η υψηλή κατανάλωση καλύπτονται από τον εξοπλισμό και την ευρύχωρη και καλοφτιαγμένη καμπίνα του
Τιμή Από €22.100
Τεχνολογία 1.364 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, 140 PS/4.900-6.000 rpm, 20,4 kgm/1.850-4.900 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 9,5”
0-160 km/h 28,8”
0-400 m 16,8” @ 133 km/h
0-1.000 m 31,2” @ 162,6 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7,9”
50-80 km/h 3,3”
80-110 km/h 4,9”
110-140 km/h 8,0”
Φρένα 100-0 km/h 39,1 m
Τελική ταχύτητα 196 km/h
Μέση κατανάλωση 9,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 138 g/km
Διαστάσεις 4.275 x 1.780 x 1.658 mm
Χώρος αποσκευών 356 lt
Βάρος 1.360 kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube