Test drive: Opel Grandland GSe

Test drive: Opel Grandland GSe

H νέα υπομπράντα «GSe» βάζει τη σφραγίδα της στο Opel Grandland και το μετατρέπει σε ένα SUV επιδόσεων με υψηλό όμως περιβαλλοντικό φρόνημα χάρη σε 300 εξηλεκτρισμένους ίππους.

To σύμβολο GSi (Grand Sport Injection) λανσαρίστηκε από την Opel στο τέλος της δεκαετίας του ’70. Με μοντέλα εκκίνησης τα θρυλικά Opel Manta GSi και Kadett GSi κατάφερε πολύ σύντομα να χτίσει τον δικό του αυτοκινητικό μύθο -απέναντι στο GTI του μεγάλου ανταγωνιστή της- και να βάλει τη γερμανική εταιρεία στον χάρτη τον σπορ κατασκευών.

Χωρίς διάθεση να αναπολήσει το παρελθόν, η Opel το ανέσυρε από το μουσείο της και το εκσυγχρόνισε στις επιταγές της σημερινής εποχής. Και αντικαθιστώντας το λατινικό i (injection) με e (electric) δηλώνει ότι το σπορ παρόν και μέλλον της είναι ηλεκτρικό, υπό την σκέπη της νέας υπομπράντας GSe.

Προς το παρόν, η νέα σπορ γκάμα περιλαμβάνει τρία εξηλεκτρισμένα μοντέλα: To Astra GSe, το Astra Sports Tourer GSe και το Grandland GSe που δοκιμάζουμε εδώ. Και αποτελεί ίσως, την πιο ιντριγκαδόρικη και ενδιαφέρουσα εκτέλεση από τις τρεις. Κι αυτό διότι καλείται να συνδυάσει τις υψηλές επιδόσεις με τη σπορ οδήγηση για τα οποία σε προϊδεάζει το ανάπτυγμα Grand Sport electric, με τον όγκο, τους χώρους και την απόσταση από το έδαφος που οφείλει να προσφέρει κάθε SUV.

Test drive: Opel Grandland Gse

Σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης, το σπορ SUV της Opel ξεχωρίζει από τα διακοσμητικά στοιχεία «GSe», τη διχρωμία στο αμάξωμα με τη μαύρη οροφή και τον ελαφρώς ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα. Λεπτομέρειες που του χαρίζουν μια ελαφρώς πιο δυναμική εμφάνιση. Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι ζάντες των 18” που είναι εμπνευσμένες από το εντυπωσιακό ηλεκτρικό πρωτότυπο Manta GSe του 2001.

Οι αλλαγές στο εσωτερικό είναι ακόμα πιο διακριτικές και εύστοχες, συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Grandland. Δεν κρύβουμε πάντως ότι θα θέλαμε κάτι περισσότερο, ειδικά από τη στιγμή που η Opel λανσάρει την σειρά GSe ως μια φίρμα. Μόλις ανοίξεις την πόρτα, το μάτι καρφώνεται στα νέα καθίσματα -που είναι ουσιαστικά και η μόνη διαφοροποίησή του. Με επένδυση Alcantara, πέρα από όμορφα στην όψη, φέρουν παράλληλα και πιστοποίηση από τον οργανισμό για την υγεία της σπονδυλικής στήλης AGR. Πέρα από την κλασική ρύθμιση της απόστασης, του ύψους και της πλάτης, έχουν ξεχωριστή ρύθμιση για τους μηρούς και οσφυϊκή υποστήριξη. Στην πράξη αποδεικνύονται ιδιαίτερα ξεκούραστα στην πολύωρη οδήγηση και προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη όταν ο οδηγός αποφασίσει να ανεβάσει ρυθμό.

Test drive: Opel Grandland Gse

Από εκεί και πέρα, η ποιότητα της καμπίνας είναι υψηλού επιπέδου με μαλακά υλικά στις περισσότερες επιφάνειες και το Pure Panel να δίνει το παρόν. Πρόκειται για το ψηφιακό «κέντρο ελέγχου» του αυτοκινήτου -όπως το χαρακτηρίζει η Opel. Αποτελείται από δύο οθόνες που πλαισιώνονται από ένα νέο πάνελ που τις ενοποιεί ως ανεξάρτητο μέρος του ταμπλό. Η πρώτη έχει διαγώνιο 12” και έχει τον ρόλο ενός ψηφιακού, πλήρη πίνακα οργάνων. Η δεύτερη έχει διαγώνιο 10” και φιλοξενεί τις ενδείξεις και τις λειτουργίες του infotainment. 

Όσον αφορά τους χώρους, παραμένουν φυσικά αμετάβλητοι για τους επιβάτες και κινούνται αρκετά πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Ακόμα και ψηλόσωμοι επιβάτες θα φιλοξενηθούν στις πίσω θέσεις άνετα, χωρίς να στριμώξουν τα γόνατά τους. Το πορτμπαγκάζ από την πλευρά του θυσιάζει ένα μέρος της χωρητικότητας για τη φιλοξενία του πίσω ηλεκτρομοτέρ και της μπαταρίας και έχει ονομαστική χωρητικότητα 390 lt.

Test drive: Opel Grandland Gse

Πριν περάσουμε στο ζουμί, στον ρυθμό δηλαδή που είναι ικανό να κινηθεί το Grandland GSe, οφείλουμε μια στάση στις αλλαγές που έχουν συντελεστεί κάτω από το αμάξωμα. Εκεί λοιπόν, οι μηχανικοί της φίρμας προέβησαν σε αλλαγές στο set-up της ανάρτησης και φρόντισαν να ρυθμίσουν κατάλληλα και το σύστημα διεύθυνσης. Διατήρησαν τη φιλοσοφία των γονάτων McPherson μπροστά και των πολλαπλών συνδέσμων πίσω, προσθέτοντας σκληρότερα ελατήρια και αμορτισέρ της KONI με τεχνολογία FSD (Frequency Selective Damping).

Παράλληλα, ασχολήθηκαν και με το σύστημα κίνησης plug-in hybrid που χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο Grandland GSe. Που αποτελείται από ένα θερμικό μοτέρ 1,6 lt και δύο ηλεκτροκινητήρες, τοποθετημένους στον εμπρός και πίσω άξονα, έτσι ώστε να συμμετέχουν στην κίνησή του όλοι οι τροχοί. Η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συστήματος αγγίζει τους 300 PS και τα 520 Nm, με το ηλεκτρικό του μέρος να τροφοδοτείται με ενέργεια από μια μπαταρία 14,6 kWh.

H τελευταία παρέχει έως και 63 km ηλεκτρικής οδήγησης, σύμφωνα με την Opel, που στις πιο ρεαλιστικές καθημερινές μετακινήσεις μεταφράζονται σε περίπου 50 km. Επίδοση ικανή να καλύψει το μεγαλύτερος μέρος των ημερήσιων δρομολογίων ενός μέσου οδηγού. Όπως κάθε plug-in hybrid, το κέρδος αυξάνεται όσο πιο συχνά συνδέεται στην πρίζα, με τον αναβαθμισμένο onboard φορτιστή των 7,4 kW να χρειάζεται δύο ώρες για μια πλήρη φόρτισή της. Από την πλευρά μας, στον καθιερωμένο κύκλο 100 km και ξεκινώντας με γεμάτη την μπαταρία, η μέση κατανάλωση που σημειώσαμε με το Grandland κυμάνθηκε στα 6,5 lt.

Test drive: Opel Grandland Gse

Με το δεξί πόδι να καλεί 300 ίππους σε κάθε βύθισμά του, το Grandland GSe δεν προβληματίζεται από τα 1.876 kg που γράφει η ζυγαριά. Και επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 6,1”. Νούμερο εξαιρετικό για την κατηγορία των C-SUV, όπως άλλωστε και η τελική ταχύτητα των 235 km/h.

Ωστόσο, πέρα από τα απόλυτα νούμερα αυτό που εντυπωσιάζει είναι το πόσο ομαλά παρέχεται η ισχύ και η ικανότητά του να μαζεύει χιλιόμετρα -π.χ. σε μια προσπέραση- και να διατηρεί υψηλή μέση ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο χωρίς να κουράζει τους επιβάτες.

Στο τελευταίο συμβάλλει η πολύ καλή ηχομόνωση και η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση που, παρόλο την πιο σκληρή ρύθμιση, δεν το έχει μετατρέψει σε ένα σφιχτό SUV που δυσανασχετεί σε κάθε ανωμαλία των ελληνικού οδικού δικτύου. Αντίθετα, η ανάρτηση έχει μια ωραία, προοδευτική αίσθηση καθώς απορροφά τις ανωμαλίες που συναντούν οι τροχοί, με τους επιβάτες να εισπράττουν υψηλή άνεση.

Με το δεξί πόδι να καλεί 300 ίππους σε κάθε βύθισμά του, το Opel Grandland GSe δεν προβληματίζεται από τα 1.876 kg που γράφει η ζυγαριά.

Όταν αφήσεις το αστικό πεδίο πίσω σου και δεις να ξεδιπλώνεται εμπρός σου μια διαδρομή με πιο συχνές στροφές, ανακαλύπτεις ότι οι αλλαγές σε πλαίσιο και τιμόνι έχουν αυξήσει τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Αλλά και την πληροφορία που λαμβάνει ο οδηγός, με τον έλεγχο του αμαξώματος να είναι καλύτερος στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, χωρίς την πλαδαρότητα που δείχνουν άλλα SUV.

Το τιμόνι βαραίνει προοδευτικά και σου δίνει την αίσθηση ότι έχεις τον απόλυτο έλεγχο όσο και αν πιέσεις. Η τετρακίνηση με τη σειρά της προσφέρει καλύτερη και πιο δυναμική έξοδο στις στροφές. Ακόμα και αν αφήσεις την σπορ οδήγηση στην άκρη, εξασφαλίζει πρόσθετη πρόσφυση στις πιο ακραίες καιρικές συνθήκες, τονώνοντας το αίσθημα ασφάλειας.

Στο τελευταίο συνδράμει και το μπουκέτο ασφαλείας Intelli-Drive 1.0 που περιλαμβάνει πλήθος συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Όπως ανίχνευση πεζού και προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, διορθώνοντας απαλά το τιμόνι του Grandland Gse για να σε βοηθήσει να παραμείνεις στη λωρίδα κυκλοφορίας.

Test drive: Opel Grandland Gse

Μέχρι την ώρα που γράφεται αυτό το κείμενο, η ελληνική αντιπροσωπεία δυστυχώς δεν έχει ανακοινώσει την τιμή πώλησης του νέου Grandland GSe, η οποία θα ξεκινά το δίχως άλλο πάνω από τις €50.000 που κοστίζει η συμβατική έκδοση plug-in hybrid του γερμανικού SUV με τους 225 ίππους.

Αφήνοντας κατά μέρος την τιμή, το Opel Grandland GSe δεν θα εξιτάρει αυτόν που αναζητά ένα πιο καθαρόαιμο σπορ SUV. Eίναι όμως ένα πολύ σβέλτο και ικανό αυτοκίνητο με ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, που φορτίζοντάς το συχνά θα αποδειχθεί και ιδιαίτερα οικονομικό στις καθημερινές μετακινήσεις. Επιπλέον, διατίθεται με άφθονο εξοπλισμό. Θα επαναλάβουμε όμως ότι θα προτιμούσαμε τοn λογότυπο «GSe» να πλαισιωνόταν με περισσότερες οπτικές διαφορές από την υπόλοιπη γκάμα. 

Opel Grandland GSe
Τι λέει το DRIVEΧωρίς να «φωνάζει» πως είναι σπορ, το νέο Opel Grandland GSe είναι ένα γρήγορο και πολύ ικανό PHEV που δεν βάζει σε δεύτερη μοίρα την άνεση. Παραμένει πληθωρικό σε χώρους και με προσεγμένη ποιότητα. Η τιμή του παραμένει προς το παρόν ερωτηματικό και θα κρίνει πόσο ανταγωνιστικό θα είναι απέναντι σε αντίστοιχα SUV.
ΤιμήΔεν ανακοινώθηκε
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαPHEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 200 PS/6.000 rpm, 300 Nm/3.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ I 110 PS, 320 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ II 113 PS, 166 Nm, μπαταρία 14,6 kWh, κίνηση 4x4, αυτόματο κιβώτιο οχτώ σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση300 PS, 520 Nm
Διαστάσεις4.477 x 1.856 x 1.609 mm
Χώρος αποσκευών390 lt
Βάρος1.876 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h6,1" 
Τελική ταχύτητα235 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km*
Ηλεκτρική αυτονομία50 km*
Εκπομπές CO227 g/km
Μετρήσεις κατασκευαστή, μέτρηση DRIVE*
ΦΟΡΤΙΣΗ 
Εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), 0-100% της μπαταρίαςΈως 7,4 kW, από 2 ώρες
  
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube