Δοκιμάζοντας το νέο Nissan Qashqai αντιλαµβάνεσαι αµέσως την αναβάθµιση σε όλους τους τοµείς συγκριτικά µε την προηγούµενη γενιά. Όµως για την αυτόµατη έκδοση αυτή η ολοκλήρωση λαµβάνει ακόµα περισσότερη ένταση. Είναι κατά 18 PS πιο ισχυρό από τη χειροκίνητη και διαθέσιµο από το επίπεδο εξοπλισµού Premium κι επάνω -το χειροκίνητο ξεκινάει από την Elite.
Για την εξωτερική εµφάνιση αυτό προσθέτει ζάντες αλουµινίου 17”, οι οποίες αν και αισθητικά δεν αλλάζουν πολλά, κρίνονται πλέον απαραίτητες για την κατηγορία. Ξεχωρίζουν όµως τα εµπρός φώτα Bi-LED που µαζί µε τα πίσω LED ταιριάζουν πολύ µε τις έντονες γραµµές του αµαξώµατος.
Ενισχυµένος είναι ο εξοπλισµός και στην καµπίνα, µε το infotainment A-IVI να έχει οθόνη 8” (7” στην Elite) και πλήρεις δυνατότητες συνδεσιµότητας, ενώ από κάτω υπάρχει ένα όµορφο πάνελ για τον διζωνικό κλιµατισµό. Πάντως χωρίς να λείπει κάτι σε επίπεδο ουσίας, η συνολική εικόνα του ταµπλό δεν εντυπωσιάζει το µάτι. Από την άλλη, υπάρχει ένα από τα πιο ολοκληρωµένα συστήµατα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, µε την ονοµασία Nissan Safety Shield.
Ο µίνιµαλ εσωτερικός διάκοσµος είναι ευχάριστος και πρακτικός, αν και αυτό που κερδίζει κατά προτεραιότητα τις εντυπώσεις είναι η αναβάθµιση σε υλικά και σε αίσθηση απτής ποιότητας. Σε ό,τι έχει να κάνει µε τους χώρους και την πρακτικότητα, η εικόνα παραµένει πολύ ικανοποιητική, µε επάρκεια για έως πέντε ενήλικους και 504 lt αποσκευών.
Το CVT του πάει πολύ
Το αυτόµατο Nissan Qashqai διαθέτει την ισχυρότερη εκδοχή του βελτιωµένου στα σηµεία κινητήρα βενζίνης των 1,3 lt, µε 158 PS. Ο συνδυασµός κινητήρα-κιβωτίου είναι απόλυτα θετικός και αναβαθµίζει αισθητά το οδηγικό προφίλ. Χωρίς να έχουν αλλάξει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης σε σχέση µε τον 140άρη κινητήρα, αισθάνεσαι τους επιπλέον 18 PS σε όλο το φάσµα και κυρίως στις µεσαίες που ήταν έτσι κι αλλιώς το δυνατό σηµείο του. Το κιβώτιο είναι νέο µε συνεχώς µεταβαλλόµενη σχέση, ενώ έχει σχεδιαστεί για να συνεργάζεται ιδανικά µε το ήπια υβριδικό σύστηµα. Αυτό επιτεύχθηκε µε τη χρήση µικρότερων και ελαφρύτερων τροχαλιών που δίνουν καλύτερη απόκριση, αλλά και έναν πλανητικό µειωτήρα που περιορίζει τον παραγόµενο θόρυβο.
Στην πράξη, το X-Tronic αποδεικνύεται ιδιαίτερα πολιτισµένο και διαθέτει τη δική του αυτόνοµη Sport λειτουργία, ανεξάρτητα από την επιλογή στο σύστηµα παραµετροποίησης της οδήγησης. Η µεταβολή του βήµατος γίνεται οµαλά κρατώντας χαµηλά τις στροφές του κινητήρα και µόνο στη Sport θα δεις το στροφόµετρο να ανεβαίνει πιο ψηλά. Ή όταν πατάς πολύ βαθιά το γκάζι. Αποτελεί µε λίγα λόγια ένα από τα καλύτερα κιβώτια του είδους αφού περιορίζει το πατινάρισµα που κατά κανόνα τα συνοδεύει. Διαθέτει επίσης χειροκίνητη επιλογή, στην οποία προσοµοιώνει επτά σχέσεις και πάλι µε γρήγορη και πολιτισµένη λειτουργία, χωρίς κενά κλιµάκωσης.
Oι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές µε 9,2” για τα 0-100 km/h και τελική στα 198 km/h. Από την άλλη, η κατανάλωση χωρίς ιδιαίτερη εγκράτεια κρατήθηκε στα 8,5-8,6 lt/100 km σε πραγµατικές µεικτές συνθήκες χρήσης, δηλαδή ελάχιστα παραπάνω από τα 8,3 lt/100 km της 140άρας χειροκίνητης έκδοσης.
Με καλοδεχούµενη την ευκολία στην καθηµερινότητα που προσφέρει το κιβώτιο, η επιπλέον ισχύς αυτής της έκδοσης δεν αλλάζει τη δυναµική συµπεριφορά του αυτοκινήτου. Και ενώ η άνεση και η υψηλή ποιότητα κύλισης αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά στον δρόµο, εντούτοις το Qashqai µπορεί να κινηθεί ευχάριστα και σε πιο σβέλτο ρυθµό. Κι αυτό διότι υπάρχει πάντα επάρκεια ροπής από τον κινητήρα, µε το κιβώτιο να έχει την αµεσότητα που ψάχνεις και ελάχιστη αδράνεια. Μαζί µε τη στιβαρή πλατφόρµα και την καλή αίσθηση που εισπράττεις, συχνά πιάνεις τον εαυτό σου να πιέζει αρκετά το αυτοκίνητο κι εκείνο να αποδεικνύεται ένα ικανό κι ευχάριστο SUV. Μόνο εάν το παρακάνεις θα εκφράσει «δυσαρέσκεια», γέρνοντας περισσότερο.
Εν ολίγοις, το X-Tronic συµπληρώνει µε τον καλύτερο τρόπο τη νέα γενιά του Qashqai ικανοποιώντας απόλυτα µε τη λειτουργία και τα χαρακτηριστικά που προσφέρει στο αυτοκίνητο. Ενώ οι επιπλέον €3.000 για την απόκτησή του, µαζί µε την ένεση των 18 PS αποτελούν θεµιτή χρέωση.
Τι λέει το DRIVE
Το αυτόματο κιβώτιο κάνει το Nissan Qashqai ακόμα πιο πρακτικό και συνολικά ικανό, χωρίς να το επιβαρύνει με υπερβολικό κόστος.
Τιμή Από €29.790
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.332 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, διπλός μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο CVT
Απόδοση 158 PS/5.500 rpm, 270 Nm/1.800-3.750 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2”
Τελική ταχύτητα 198 km/h
Μέση κατανάλωση* 8,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 141-149 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.425 x 1.835 x 1.625 mm
Χώρος αποσκευών 504 lt
Βάρος 1.468 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης