Test drive: Nissan Micra 1.0 IG-T Xtronic

Test drive: Nissan Micra 1.0 IG-T Xtronic

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο σουπερμίνι, με τον χιλιάρη κινητήρα τούρμπο και το αυτόματο κιβώτιο CVT που… δεν μοιάζει με CVT.

To Micra ήταν ανέκαθεν πολύ δημοφιλές στις σχολές οδηγών, διότι ήταν και είναι ιδιαίτερα εύκολο στην οδήγηση. Όμως, το μοντέλο της 5ης γενιάς δεν είχε μέχρι πρόσφατα αυτόματη έκδοση. Η έλλειψη αυτή διορθώθηκε τώρα με την έλευση του νέου κινητήρα 1.0 IG-T, που μπορεί να συνδυαστεί με το αυτόματο κιβώτιο XTronic, το οποίο ανεβάζει την ευκολία οδήγησης σε ακόμη ανώτερο επίπεδο.

Το XTronic είναι ένα κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT), αλλά δεν συμπεριφέρεται σαν τέτοιο. Δεν κρατάει ψηλά τις στροφές του κινητήρα μέχρι να αντιστοιχιστούν με τη σχέση μετάδοσης. Χάρη στην ηλεκτρονική τεχνολογία D-Step Logic Control, μπορεί να «κλειδώνει» σε κάποιες εικονικές σχέσεις ώστε να δίνει την αίσθηση συμβατικού αυτόματου. Όταν δηλαδή πατάς δυνατά το γκάζι, αντί το μοτέρ να βουίζει στις 4.000 ή τις 5.000 rpm ενώ η σχέση μετάδοσης μακραίνει, εδώ οι στροφές ανεβαίνουν κανονικά μέχρι να γίνει η αλλαγή στην επόμενη εικονική σχέση, κάπου στις 6.000 rpm αν ζητάς τη μέγιστη επιτάχυνση.

Nissan Micra CVT κιβώτιο
Κατά τη Nissan, το Xtronic συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των CVT με αυτά των συμβατικών αυτόματων. Το εύρος των σχέσεων είναι ιδιαίτερα μεγάλο και οι αλλαγές εξαιρετικά ομαλές αφού δεν παρεμβάλλονται συμπλέκτες και γρανάζια, ενώ, πέρα από την πιο φυσική και ξεκούραστη αίσθηση που δίνει στον οδηγό, το Xtronic μειώνει και την κατανάλωση βενζίνης έως και κατά 10% σε σύγκριση με ένα συμβατικό αυτόματο. 

Ό,τι γράφει στην ετικέτα
Οι παραπάνω υποσχέσεις τηρούνται εν πολλοίς και στην πράξη. Το Xtronic είναι πολύ πιο ομαλό από ένα DCT ή DSG διπλού συμπλέκτη στα ξεκινήματα και τις μανούβρες, δεν ψάχνει για την κατάλληλη σχέση όπως πολλά αυτόματα με μετατροπέα ροπής, και μόνο σε σταθερά χαμηλή ταχύτητα έδειξε καμιά φορά να μπερδεύεται ελαφρά. Σίγουρα είναι ένα από τα κορυφαία CVT που έχουμε δοκιμάσει και το μόνο πράγμα που θα θέλαμε επιπλέον είναι ένα σπορ πρόγραμμα για ακόμη πιο άμεση απόκριση στο γκάζι – ίσως και τη δυνατότητα χειροκίνητης επιλογής που είχαν άλλα CVT με εικονικές σχέσεις.

Υπάρχει βέβαια και η άλλη όψη του νομίσματος, που αφορά στις επιδόσεις. Το Micra Xtronic είναι μόνο 20 kg βαρύτερο από το αντίστοιχο 1.0 IG-T με το χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά η διαφορά στην επιτάχυνση είναι σημαντική αφού, για να προστατευτεί ο ιμάντας της μετάδοσης, η ροπή του κινητήρα έχει μειωθεί από τα 160 στα 144 Nm και το ξεκίνημα είναι πιο χαλαρό. Ήδη στο 0-40 km/h έχει χαθεί 1,1”, η απώλεια φτάνει τα 2,1” στο 0-100 km/h και τα 2,4” στο χιλιόμετρο. Αντίστοιχα μεγάλη είναι και η διαφορά στις ρεπρίζ εν κινήσει: 80-110 km/h σε 6,7” αντί 5,2” του χειροκίνητου. Γενικά, το Micra Xtronic είναι πιο αργό από τα περισσότερα άλλα αυτόματα σουπερμίνι με κινητήρα 1.0 και 1.2, αν και δεν απέχει πολύ σε επιδόσεις από ένα Hyundai i20 1.0 T-GDi 100PS DCT ενώ παίζει στα ίσια με το Toyota Yaris Hybrid.

Το αυτόματο κιβώτιο επηρεάζει αναμενόμενα και την οικονομία βενζίνης. Με μέση κατανάλωση 7,4 lt/100km, το Micra Xtronic καίει κάπου μισό λίτρο παραπάνω από το χειροκίνητο, αλλά είναι ανταγωνιστικό σε σχέση με τα άλλα αυτόματα της κατηγορίας του.

Nissan Micra CVT πλάγια όψη

Όπως το ξέρουμε
Κατά τα άλλα, το Xtronic δεν διαφέρει από το απλό βενζινοκίνητο Micra. Συνδυάζει πολύ πιο καλά το κράτημα με την άνεση από το αντίστοιχο ντίζελ μοντέλο, είναι ευχάριστο, ευέλικτο και ασφαλές στο δρόμο, έχει ένα όμορφο κι εργονομικό εσωτερικό κι ένα σύγχρονο, εύχρηστο σύστημα πολυμέσων με οθόνη 7” και πολύ καλή συνδεσιμότητα. Το πορτμπαγκάζ του είναι μεγάλο, αλλά για να φτάνει τα 300 λίτρα έχει θυσιαστεί λίγη από την άνεση των πίσω επιβατών, που δεν έχουν αφθονία χώρου για τα γόνατα και το κεφάλι τους ούτε πολύ εύκολη πρόσβαση από τις μικρές πόρτες. Επιπλέον, στις εκδόσεις εξοπλισμού Energy και Acenta τα πίσω παράθυρα ανοίγουν χειροκίνητα με μανιβέλα.

Ο εξοπλισμός άνεσης είναι σαφώς πλουσιότερος στις επόμενες εκδόσεις N-Connecta και Techna, ενώ όλα τα Micra έχουν το πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων αρωγής και ασφαλείας Intelligent Mobility. Όσο για τις τιμές, είναι ανταγωνιστικές, με το 1.0 IG-T Xtronic να ξεκινά από τα €15.350. Η διαφορά από το αντίστοιχο μοντέλο με χειροκίνητο κιβώτιο κυμαίνεται από τα €1.060 έως τα €2.100 ανάλογα με την έκδοση και, για όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα στην πόλη, σίγουρα αξίζει. 

Τι λέει το DRIVE
Το αυτόματο κιβώτιο κάνει τη ζωή σου με το Micra ακόμα πιο εύκολη, χωρίς την περίεργη αίσθηση που έχουν και το θόρυβο που κάνουν άλλα αυτοκίνητα με CVT.
Τιμή Από €15.350
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 100 PS/5.000 rpm, 144 Nm/2.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,6”
0-140 km/h 27,3”
0-400 m 18,8” @ 121,0 km/h
0-1.000 m 34,4” @ 151,4 km/h
50-110 km/h 10,7”
50-80 km/h 4,0”
80-110 km/h  6,7”
110-140 km/h  12,2”
Φρένα 100-0 km/h 39,1 m
Τελική ταχύτητα 177 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 111-115 g/km
Διαστάσεις 3.999 x 1.743 x 1.455 mm
Χώρος αποσκευών 300 lt
Βάρος 1.100 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube