Test drive: Mercedes-Benz GLE 350 d Coupé 4MATIC

Test drive: Mercedes-Benz GLE 350 d Coupé 4MATIC

Δοιμάζουμε τη δεύτερη γενιά της σπορ αδελφής της GLE με τον 3λιτρο 6κύλινδρο ντίζελ των 272 PS.

Μια φορά κι ένα καιρό, τα μεγάλα SUV ήταν τετράγωνα με ανύπαρκτη αεροδυναμική και εν πολλοίς ανύπαρκτη αισθητική, αφού το μόνο που προσέφεραν ήταν χώροι σε υπερθετικό βαθμό. «Περίπτερο με ρόδες» χαρακτήριζαν τα πρώτα εκείνα μεγάλα SUV και μάλλον δεν είχαν άδικο.

Οι καιροί όμως άλλαξαν και κάπως έτσι η BMW έκανε την αρχή με την X6 σε μια προσπάθεια να δώσει έναν πιο σπορ και ντελικάτο χαρακτήρα σε αυτήν την κατηγορία. Η Mercedes-Benz δεν άργησε να απαντήσει με την GLE Coupé. Ένα αυτοκίνητο που παντρεύει με εξαιρετική μαεστρία τα σπορ χαρακτηριστικά, με το DNA ενός SUV και τα αδιαμφισβήτητα premium στοιχεία της μάρκας. Με λίγα λόγια «τρία σε ένα».

Αισθητικά, οι διαφορές με την κλασική GLE εντοπίζονται στην εντονότερη κλίση της οροφής και του πίσω παρμπρίζ που καταλήγει στην ανασχεδιασμένη ουρά με μακρόστενα φανάρια, ενσωματωμένη αεροτομή και σπορ προφυλακτήρα με διπλή απόληξη της εξάτμισης και πλευρικές εσοχές. Ουσιαστικά, όλα τα πάνελ του αμαξώματος από τις εμπρός κολόνες και πίσω είναι καινούργια. Νέος είναι και ο εμπρός προφυλακτήρας με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα που παραπέμπει περισσότερο σε εκδόσεις υψηλών επιδόσεων.

GLE 350d rear

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Mercedes-Benz GLA 250 e

Επιπλέον, τα φώτα full-LED ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό, τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους των τροχών είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος και το (προαιρετικό) σκαλοπάτι στα μαρσπιέ δίνει έμφαση στον SUV, άρα και πρακτικό, χαρακτήρα του μοντέλου. Νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες αλουμινίου, με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας να φορά 20άρες με λάστιχα διαστάσεων 275/50. Τέλος να πούμε ότι η νέα GLE Coupé χρησιμοποιεί την νέα πλατφόρμα MHA, η οποία διαθέτει από κορυφαία ακαμψία.

Xώροι και ανέσεις
Από πλευράς διαστάσεων, η νέα GLE Coupé είναι κάτι παραπάνω από επιβλητική. Έχει μεγαλώσει σε σύγκριση με την προκάτοχό της, με το μήκος να φτάνει τα 4.939 mm (+3,9 cm), το πλάτος τα 2.010 mm (+7 mm) και έχει και δύο πόντους μεγαλύτερο μεταξόνιο. Σε σύγκριση με τη συγγενική GLE όμως, το μεταξόνιο είναι κατά έξι πόντους κοντύτερο, προς όφελος των αναλογιών και της δυναμικής οδικής συμπεριφοράς.

GLE 350d seat

Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, οι χώροι είναι εντυπωσιακά μεγάλοι. Για τους δύο εμπρός δεν τίθεται θέμα. Απολαμβάνουν κορυφαίες ανέσεις που ενισχύονται από τα εξαιρετικά καθίσματα με ηλεκτρικές ρυθμίσεις με μνήμες, ενώ πίσω τρεις ενήλικοι θα βολευτούν δίχως να καταφύγουν σε παραχωρήσεις σε ό,τι αφορά στον χώρο πάνω από το κεφάλι ή για τα γόνατα. Ιδιαίτερης μνείας χρήζουν τα χειριστήρια για τις ηλεκτρικές ρυθμίσεις των εμπρός καθισμάτων που φιλοξενούνται στις πόρτες, με τον οδηγό και τον συνοδηγό να τα βρίσκουν εύκολα και να μην χρειάζεται να τα ψάχνουν κάπου το πλάι κάτω στο κάθισμα. 

Ο χώρος των αποσκευών φτάνει τα 655 lt και είναι κατά 25 μεγαλύτερος της προηγούμενης έκδοσης. Το κατώφλι φόρτωσης έχει χαμηλώσει, βοηθώντας την τοποθέτηση βαρέων αντικειμένων, ενώ τα πίσω καθίσματα που πέφτουν χωριστά σε αναλογία 40:20:40 διευρύνουν ακόμη περισσότερο τον διαθέσιμο χώρο. Η πλήρης αναδίπλωσή τους αποκαλύπτει συνολικό χώρο φόρτωσης 1.790 lt που είναι κατά 70 lt μεγαλύτερος από αυτόν της προηγούμενης γενιάς. Τέλος η ύπαρξη ρυθμιζόμενης αερανάρτησης που μπορεί να χαμηλώσει το ύψος του αμαξώματος κατά πέντε πόντους προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη ευκολία φόρτωσης.

Η εικόνα του ταμπλό είναι η γνώριμη των Mercedes-Benz νέας γενιάς. Στην GLE Coupé έχει υιοθετηθεί το widescreen cockpit, όπως το ονομάζει η εταιρεία: Δίδυμες ψηφιακές οθόνες 12,3 ιντσών είναι τοποθετημένες εν σειρά και καλύπτονται από ενιαίο κρύσταλλο φιλοξενώντας το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX μαζί με τον πίνακα οργάνων. Για τον χειρισμό τους χρησιμοποιείται ένα νέο touchpad στην κεντρική κονσόλα, αλλά υπάρχει και η δυνατότητα φωνητικών εντολών, όπως και η δυνατότητα ρυθμίσεων από διακόπτες στο τιμόνι με τις πολλαπλές ενσωματωμένες λειτουργίες. 

GLE 350d tableau

Η μεγάλη πανοραμική γυάλινη οροφή δίνει έναν άλλον αέρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, την ώρα που στην κεντρική κονσόλα δύο μεγάλες χειρολαβές φωνάζουν ότι αυτή η GLE μπορεί να σε συντροφεύσει και σε εκτός ασφάλτου περιπέτειες. Τα υλικά βέβαια είναι αντάξια της του premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όπως και η συνολική ποιότητα που αποκομίζεις από την πρώτη κιόλας επαφή με το αυτοκίνητο. 

Κινητήρας - Επιδόσεις 
Εδώ η επιλογή δεν «υπακούει» στις επιταγές των καιρών. Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής δεν έχουμε κάποιο υβριδικό ή έστω ήπιο τέτοιο σύστημα. Τη δουλειά έχει αναλάβει ένας 3λιτρος 6κύλινδρος κινητήρας ντίζελ που αποδίδει 272 ίππους και 600 Nm που είναι διαθέσιμα μόλις από τις 1.200 rpm. Η δύναμη περνά και στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου εννέα σχέσεων, με την κατανομή της να ρυθμίζεται αυτόνομα ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες. Αυτόματα, μέσω αισθητήρων, ρυθμίζεται και η απόσβεση της (έξτρα) αερανάρτησης Airmatic, υπολογίζοντας την ταχύτητα, τις συνθήκες στον δρόμο και το φορτίο του αυτοκινήτου. Και ασφαλώς, η ρύθμιση αλλάζει και ανάλογα με το οδηγικό προφίλ που επιλέγεις.

Στην πράξη οι 272 ίπποι δεν είναι ούτε πολλοί ούτε λίγοι για τα 2.290 kg του αυτοκινήτου. Τα 6,6" για το 0-100 km/h είναι μια πολύ καλή επίδοση, όπως και τα 226 km/h της τελικής ταχύτητας. Ωστόσο αυτή η έκδοση της GLE Coupé δεν βάζει φωτιά στον δρόμο, ακόμη και αν επιλέξεις το σπορ πρόγραμμα στο Dynamic Select. Είναι φτιαγμένη για να καταπίνει άνετα χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο, αφήνοντας τις κορυφαίες επιδόσεις σε εκδόσεις όπως η κορυφαία Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé με τους 435 ίππους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Mercedes-Benz E 300 e

Από την άλλη, με την 350d θα ταξιδέψεις ατσαλάκωτος στον αυτοκινητόδρομο, καθώς αυτό το SUV είναι ένα από τα πιο άνετα που έχουμε οδηγήσει. Αυτά βέβαια στους ανοιχτούς δρόμους της περιφέρειας, διότι στα πιο στενά κομμάτια όπως και στην πόλη ο όγκος της δεν μπορεί να κρυφτεί. Και είναι αυτός ο όγκος, σε συνδυασμό με το βάρος προφανώς που μέσα στην πόλη ανεβάζουν την κατανάλωση στα 11 και πλέον lt/100 km, επίδοση που πέφτει εκεί γύρω στα 8 lt/100 km αν βγεις στον αυτοκινητόδρομο.

Στους δρόμους της περιφέρειας λοιπόν, η GLE θα γείρει δίχως να σε τρομάξει στις στροφές. Το εμπρός σύστημα αποδεικνύεται άμεσο, αλλά θα θέλαμε καλύτερη πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης. Αν το παρακάνεις και παρασυρθείς, τα ηλεκτρονικά θα βάλουν τα πράγματα στη θέση τους πριν καν το καταλάβεις, όντας πάντα εκεί σε ρόλο φύλακα-αγγέλου. 

GLE 350d pani

Σε κάθε περίπτωση ο κινητήρας συνεργάζεται άψογα με το κιβώτιο που αλλάζει γλυκά και διαλέγει σωστά τις εννέα σχέσεις του. Τα φρένα είναι δυνατά, αποτελεσματικά και πρακτικά ακούραστα, ενώ η ανάρτηση ισιώνει ό,τι βρίσκει στο διάβα της ανεβάζοντας την άνεση σε άλλο επίπεδο. Η ραφιναρισμένη λειτουργία του 6κύλινδρου ντίζελ εκπλήσσει καθώς απουσιάζει ο ενοχλητικός θόρυβος των μοτέρ που καίνε πετρέλαιο, ενώ σε συνδυασμό με την κορυφαία ηχομόνωση ταξιδεύεις σε ένα κουκούλι αντίστοιχης άνεσης.

Για την τελευταία φροντίζει μια υπερπλήρης σουίτα από συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που εκτοξεύουν την ασφάλεια σε κορυφαίο επίπεδο, φέρνοντας παράλληλα στην καθημερινότητα του χρήστη εφαρμογές που κινούνται πολύ κοντά στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης.
Εξαιρετικά χρήσιμο αποδεικνύεται το σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος με τις περιμετρικές κάμερες και τους αισθητήρες να σε βοηθούν να σταθμεύεις την GLE ευκολότερα και από ένα αυτοκίνητο πόλης. Από τις κάμερες βέβαια, η πλέον χρήσιμη είναι εκείνη για την οπισθοπορεία, λόγω της περιορισμένης ορατότητας προς τα πίσω που προκύπτει από την μεγάλη κλίση της πίσω πόρτας. 

Τελικά πού τοποθετείται η GLE Coupé και κυρίως σε ποιον απευθύνεται; Σαφώς με τιμή εκκίνησης τις €110.250 δεν απευθύνεται στους πολλούς. Η γραμμή της είναι αναμφισβήτητα το μεγαλύτερο ατού, όμως έχει και πολλές άλλες αρετές στους τομείς της τεχνολογίας, της ποιότητας, της άνεσης και την οδικής συμπεριφοράς. Ναι, η διαφορετικότητα κοστίζει, αλλά στην προκειμένη περίπτωση δείχνει να αξίζει ακόμη και το τελευταίο ευρώ.

Τι λέει το DRIVE
Ένα εντυπωσιακό κουπέ SUV με εξαιρετική ποιότητα, επιδόσεις, τεχνολογία και κορυφαίο εξοπλισμό, που θα σε ταξιδέψει ατσαλάκωτο σε όποια διαδρομή και αν επιλέξεις. 
Τιμή Από €110.250 
Τεχνολογία Κινητήρας ντίζελ 2.925 cc, i6, 24v, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση.
Απόδοση 272 PS/3.200 rpm, 600 Nm/1.200 – 3.200 rpm 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,6”
Τελική ταχύτητα 226 km/h
Μέση κατανάλωση* 11.2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 202 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.939 x 2.010 x 1.730 mm 
Χώρος αποσκευών 655-1.790 lt 
Βάρος 2.290 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Mέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube