Η τέταρτη γενιά της A-Class (W177) παρουσιάστηκε πριν από μερικούς μήνες και μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχει ξεδιπλώσει πλήρως την πληρότητα της γκάμας της. Έτσι λοιπόν, ύστερα από τις εκδόσεις του κινητήρα λανσαρίσματος, σειρά είχε η νέα βασική έκδοση βενζινοκινητήρα. Αργότερα θα δούμε από κοντά και τις κορυφαίες A 35 και A 45 AMG.
Η νέα A 160 διαθέτει τον καινούργιο υπερτροφοδοτούμενο 1.3 με κωδικό M 282 DE14 που αποτελεί προϊόν συνεργασίας μεταξύ της Daimler και της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi . Η κεφαλή του έχει σχήμα «Δέλτα» για να είναι ελαφριά, τα τοιχώματα των κυλίνδρων και των εμβόλων είναι ειδικά κατεργασμένα για ελάχιστες τριβές, η πίεση υπερπλήρωσης ελέγχεται ηλεκτρονικά και διαθέτει φίλτρο μικροσωματιδίων GPF. Στη συγκεκριμένη εφαρμογή αποδίδει 109 ίππους στις 5.500 rpm και 180 Nm ροπή από τις 1.375 rpm. Οι ισχυρότερες εκδόσεις του ίδιου μοτέρ αποδίδουν 136 (Α 180) και 163 ίππους (Α 200).
Η λειτουργία του νέου κινητήρα με τους 109 ίππους είναι ιδιαίτερα γραμμική, τραβάει από αρκετά χαμηλά, αλλά θα θέλαμε σε αυτό το πεδίο περιστροφής να ήταν λιγότερο τραχύς. Συνεργάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με λεβιέ με εύκολο κούμπωμα και σχετικά λογικές διαδρομές. Όπως συμβαίνει και με όλες τις νέες A-Class, έτσι και αυτή διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό το σύστημα Dynamic Select με τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (Eco, Comfort, Sport και Individual) που επεμβαίνουν στον κινητήρα, στο τιμόνι και στον κλιματισμό. Επιπλέον, συνεργάζεται με σύστημα stop/start που σβήνει τον κινητήρα μόλις πέσει η ταχύτητα κάτω από τα 20 km/h, ενώ στο πρόγραμμα Sport διαθέτει σύστημα Rev Matching για τα κατεβάσματα σχέσεων.
Οι επιδόσεις που δίνει στη Mercedes-Benz A 160 των 1.300 kg είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές για την κατηγορία, παρόλο που δεν σου δίνει αυτή την αίσθηση κατά την οδήγηση. Τα όργανα μετρήσεων έγραψαν καλύτερη επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h από τα 10,9” που ανακοινώνει η γερμανική εταιρεία, σταματώντας το χρονόμετρο στα 10,1”. Στο ίδιο μοτίβο κυμαίνονται και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις, όπως για παράδειγμα οι μετρήσεις 80-110 km/h με 3η και 110-140 km/h με 4η που επιτυγχάνονται σε 5,3” και 9,0” αντίστοιχα. Τα φρένα με τη σειρά τους είναι δυνατά και το μεσαίο πεντάλ έχει ομοιόμορφη αντίσταση και κορυφαία αίσθηση. Για να ακινητοποιήσουν το γερμανικό μικρό οικογενειακό από τα 100 km/h απαιτούνται 37,3 μέτρα. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής (πόλη, περιφέρεια, αυτοκινητόδρομο και μετρήσεις) κυμάνθηκε στο αξιόλογο 7,3 lt/100 km.
Στο δρόμο, η A 160 με τις 16άρες αλουμινένιες ζάντες και τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα συμπεριφέρεται πολύ συγκροτημένα, χάρη στη γενικότερα σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης. Η άνεση που προσφέρει είναι ανώτερη από αυτή της προηγούμενης γενιάς και μόνο σε εγκάρσιες ανωμαλίες θα ακούσεις τη λειτουργία της. Η αίσθηση που σου δίνει, χάρη και στην υψηλή ακαμψία του πατώματος, είναι μασίφ και γεροδεμένη. Η αλήθεια όμως είναι ότι θα προτιμούσαμε να είναι πιο άνετη. Στον ανοιχτό δρόμο, η A 160 βρίσκεται στο στοιχείο της, με ασφαλή έλεγχο του βάρους της, ενώ ταυτόχρονα η μελετημένη μόνωση και αεροδυναμική σχεδίαση του αμαξώματος φροντίζουν για κορυφαία ποιότητα κύλισης.
Η σχεδίαση της τέταρτης γενιάς της A-Class παραπέμπει σε μια πιο ώριμη εκδοχή του μοντέλου που αντικαθιστά, με το μακρύ καπό, τα λεπτά φώτα και τις αναλογίες που τις προσδίδουν οι μεγαλύτερες διαστάσεις να δίνουν μια πιο κομψή και συνάμα πιο επιθετική προσέγγιση στο παρουσιαστικό της. Επιπλέον, η διαφοροποιημένη σιλουέτα ευνοεί την αεροδυναμική, χαρίζοντας στην A-Class τον κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή στην κατηγορία (0,25 Cd).
Όπως είναι λογικό, οι μεγαλύτερες διαστάσεις ευνόησαν τους χώρους επιβατών και αποσκευών, με την καμπίνα να βολεύει με άνεση τέσσερις ενηλίκους και το χώρο αποσκευών να ακουμπά πλέον τα 370 lt (+29 lt σε σχέση με το παρελθόν), διαθέτοντας και αρκετά μεγαλύτερο άνοιγμα που διευκολύνει στη φόρτωση. Η σχεδίαση της καμπίνας είναι σύγχρονη και δεν απαντάται στον ανταγωνισμό. Κύριο highlight αποτελούν οι δύο οθόνες του ταμπλό που έχουν διαγώνιο επτά ιντσών και ατελείωτη λεπτομερή πληροφορία. Η αριστερή παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων, ενώ η δεξιά προβάλλει το infotainment και δίνει πρόσβαση σε πολλές από τις βασικές, και όλες τις δευτερεύουσες ρυθμίσεις του αυτοκινήτου. Ο χειρισμός σου φαίνεται δύσκολος στην πρώτη επαφή, γρήγορα όμως αναγνωρίζεις ότι υπάρχει λογική και τη μαθαίνεις. Μάλιστα, το σύστημα πολυμέσων μπορείς να το χειριστείς είτε μέσω φωνητικών εντολών είτε από τα πλήκτρα αφής του νέου τιμονιού είτε από την οθόνη αφής είτε από το touchpad που βρίσκεται στην κονσόλα δαπέδου.
Μεγάλη αναβάθμιση συναντάμε και στα υλικά στο εσωτερικό, με τα περισσότερα πλαστικά να είναι μαλακά, κορυφαίας ποιότητας, οι επενδύσεις να έχουν όμορφη υφή και το μοντάρισμά των υλικών να έχει γίνει ευλαβικά. Βελτίωση υπάρχει και στην ορατότητα χάρη στις πιο λεπτές κολόνες, καθώς και στην πρακτικότητα με τις περισσότερες θήκες μικροαντικειμένων. Η θέση οδήγησης είναι άνετη και δεν κουράζει σε πολύωρα ταξίδια, με τα απλά καθίσματα της έκδοσης να προσφέρουν επαρκή πλευρική στήριξη.
Ο εξοπλισμός της βασικής βενζινοκίνητης έκδοσης είναι πλήρης σε χαρακτηριστικά άνεσης και ασφάλειας, περιλαμβάνοντας πολλά στοιχεία που συναντάμε σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Διαθέτει επτά αερόσακους μαζί με αυτόν για τα γόνατα του οδηγού, Dynamic Select, Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist, Σύστημα υποβοήθησης Crosswind, cruise control, Speed Limit Assist, ενεργό καπό για προστασία πεζών, προεντατήρες σε όλες τις ζώνες, κλήση έκτακτης ανάγκης, σύστημα υπηρεσιών Mercedes Me, keyless start, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρα βροχής και φώτων, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 16” και μεταλλικό χρώμα ή σύστημα πλοήγησης. Εάν κάτι μας έλειψε για την κατηγορία και την τιμή του αυτοκινήτου, είναι η δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι, τα σποτ ανάγνωσης, το φως στα σκιάδια και η τσέπη στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων.
Η τιμή της Α 160 έχει καθοριστεί στα €22.045 και κρίνεται ανταγωνιστική για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ο αποδοτικός κινητήρας, η κορυφαία ποιότητα της καμπίνας, οι καλοί χώροι και ο πλούσιος εξοπλισμός δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο πακέτο που συνοδεύεται και από 5ετή εγγύηση, δωρεάν συντήρηση και υπηρεσία Mobilo στην έκδοση Freedom (€24.600).
Τι λέει το DRIVE
Η A 160 αποτελεί μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική πρόταση στα premium μικρά οικογενειακά, με την υψηλή τιμή να δικαιολογείται τόσο από τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα όσο και από τις 5ετείς παροχές.
Τιμή Από €22.045
Τεχνολογία 1.332 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 109 PS/5.000 rpm, 180 Nm/1.375 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,1”
0-160 km/h 27,6”
0-400 m 17,1” @ 131,6 km/h
0-1.000 m 31,4” @ 166,9 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 23,2”
50-80 km/h (3η) 4,4”
80-110 km/h (3η) 5,3”
80-110 km/h (4η) 7,2”
110-140 km/h (4η) 9,0”
110-140 km/h (5η) 12,4”
Φρένα 100-0 km/h 37,3 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 127 g/km
Διαστάσεις 4.419 x 1.796 x 1.440 mm
Χώρος αποσκευών 370 lt
Βάρος 1.300 kg
Μετρήσεις DRIVE, Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης