Πριν από λίγες δεκαετίες τα συμβατικά αυτοκίνητα με μεγάλη απόσταση από το έδαφος ήταν λίγα και είχαν συνήθως προσέγγιση «low budget» και προορίζονταν για χώρες που το οδικό δίκτυο θύμιζε ναρκοπέδιο. Αλλά τα τελευταία χρόνια βλέπουμε να δημιουργείται μια εντελώς αντίθετη τάση, με όλο και περισσότερες εταιρείες να δίνουν αυτήν την επιλογή.
Τη μόδα έφερε με εκλεπτυσμένο τρόπο το Volvo V40 Cross Country το οποίο πέτυχε πολύ καλά τους εμπορικούς στόχους του. Από εκεί και πέρα λοιπόν, οι επιλογές πληθύνονται συνεχώς και κάπως έτσι φτάσαμε σε νέες εκδόσεις μικρών οικογενειακών, όπως το XCeed της Kia. Υπάρχει πάντως μια βασική διαφορά. Το κόμπακτ της Kia παραλλάσσεται σε διάφορα αμαξώματα, με τα Ceed, Proceed και XCeed, και δεν προσπαθεί να διαφοροποιηθεί μέσω του εξοπλισμού. Οπότε είναι εξ αρχής ξεκάθαρο πως στην περίπτωση του XCeed, η αισθητική διαφοροποίηση από τις δύο άλλες εκδόσεις είναι σαφώς πιο έντονη.
Το XCeed έχει τόσες ουσιαστικές διαφορές από το Ceed, φιγουράροντας δίκαια ως αυθύπαρκτο μοντέλο. Εξωτερικά, τα μόνα κοινά μέρη του XCeed με το 5θυρο Ceed είναι οι εμπρός πόρτες. Όλο το υπόλοιπο αμάξωμα έχει ανασχεδιαστεί για να ταιριάζει καλύτερα με τον χαρακτήρα του μοντέλου. Το μεταξόνιο μπορεί να παρέμεινε στα 2,65 m, όμως οι πρόβολοι είναι μεγαλύτεροι κατά 2,5 cm εμπρός και κατά 6 cm πίσω. Το αποτέλεσμα είναι το μήκος να ξεπερνά τα 4,39 m (+8,5 cm), το πλάτος φτάνει σχεδόν τα 1,83 m (+2,5 cm) και το ύψος είναι 1,490 m (+4,3 cm).
Το XCeed φορά λάστιχα διαστάσεων 205/60 R16 ή 235/45 R18. Και ανάλογα με αυτούς, η απόσταση από το έδαφος διαμορφώνεται στα 17, 4 cm ή στα 18,4 cm αντίστοιχα. Που σημαίνει έως και +4,2 cm σε σχέση με το 5θυρο Ceed.
Τα εμπρός φανάρια έχουν νέο κόψιμο που ακολουθεί τις γραμμές της φαρδύτερης γρίλιας και, σε συνδυασμό με τις έντονες ακμές του εμπρός προφυλακτήρα και τις λωρίδες από χρώμιο που ενώνουν τις εισαγωγές αέρα, δίνουν επιθετική και μοντέρνα εμφάνιση.
Παράλληλα, τα πλαστικά προστατευτικά της καροσερί, οι αλουμινένιες ράγες οροφής και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος υπογραμμίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του XCeed. Στο μυώδες πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα μακρόστενα φωτιστικά LED, η έντονη κλίση του παρμπρίζ και η προστατευτική ποδιά σε χρώμα αλουμινίου που φιλοξενεί δύο τραπεζοειδείς διακοσμητικές απολήξεις που παραπέμπουν σε εξατμίσεις.
Η έκδοση κινητήρα που δοκιμάζουμε αφορά την κορυφαία της βενζίνης στη χώρα μας με τον 1.4 T-GDi που αποδίδει 140 ίππους και 242 Nm. Οι επιδόσεις που δίνει στο XCeed των 1.340 kg κυμαίνονται στον μέσο όρο της μικρομεσαίας κατηγορίας, με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται από στάση σε 9,3”. Ενδεικτικά, το αντίστοιχου κινητήρα Ceed (1.320 kg), που έχει άλλη ανάρτηση, τροχούς και κλιμάκωση, ολοκληρώνει την ίδια μέτρηση σε 8,6”. Η διαφορά μειώνεται στις ρεπρίζ, όπου το XCeed βρίσκεται εμπρός από το Ceed στις μετρήσεις με 5η και 6η σχέση. Τα φρένα του XCeed είναι ιδιαίτερα δυνατά, ακινητοποιώντας το από τα 100 km/h σε μόλις 37 m.
Δύσκολα Θα πίστευε κάποιος ότι η λειτουργία της ανάρτησης ενός 5θυρου Ceed θα μπορούσε να γίνει καλύτερη. Και όμως! Το XCeed είναι εξαιρετικά συγκροτημένο παρά το ψηλότερο κέντρο βάρους σε σχέση με τα στάνταρ Ceed, με τη διαχείριση των ανωμαλιών του δρόμου να είναι καλύτερη. Για την ακρίβεια δίνει ακριβώς την αίσθηση που περιμένεις όταν ακούς πως το αυτοκίνητο έχει εξελιχθεί από Ευρωπαίους για Ευρωπαίους.
Το κράτημα είναι ουδέτερο κάτω από όλες τις συνθήκες και το αίσθημα ασφάλειας υψηλό, με το αναθεωρημένο σύστημα διεύθυνσης να μεταφέρει στον οδηγό περισσότερη πληροφορία από των απλών Ceed.
Αντίθετα με ό,τι αφορά στην εξωτερική σχεδίαση, το εσωτερικό του XCeed είναι γνώριμο από τα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας Ceed με την οθόνη αφής από 8" έως και 10,25" να κάθεται ψηλά στην κεντρική κονσόλα. Τα μαλακά υλικά στο ταμπλό συνδυάζονται με λεπτομέρειες από χρώμιο και, σε συνδυασμό με την πολύ στιβαρή συναρμολόγηση, δίνουν premium αίσθηση. Το ίδιο και ο τρόπος που λειτουργούν όλοι ανεξαιρέτως οι διακόπτες.
Από πλευράς ευρυχωρίας, η Kia τοποθετεί το XCeed ανάμεσα στο Ceed και στο Sportage. Ο οδηγός κάθεται έως και 4,2 cm πιο ψηλά σε σχέση με το Ceed, οπότε αντίστοιχα πιο εύκολη είναι η είσοδος και η έξοδος των επιβατών. Ουσιαστικά, ο διαθέσιμος χώρος είναι περισσότερο από ικανοποιητικός, ενώ το μεγαλύτερο μήκος του αυτοκινήτου ευνόησε και τον χώρο αποσκευών. Έτσι χωρά πλέον 426 lt (+31 lt από του Ceed), με δυνατότητα επίπεδου χώρου φόρτωσης χάρη στον διπλό πάτο.
Ο 1.4 T-GDi συνδυάζεται μόνο με το πακέτο Launch Edition III που σημαίνει βασική τιμή €25.990. Ο εξοπλισμός πάντως περιλαμβάνει πρακτικά τα πάντα: Full LED φώτα, σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων με wide screen 10,25”, προειδοποίηση πρόσθιας σύγκρουσης, προειδοποίηση ορίου ταχύτητας, υποβοήθηση στάθμευσης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση κόπωσης του οδηγού, αυτόματα φώτα και αυτόματο διζωνικό κλιματισμό. Στην τιμή βέβαια περιλαμβάνεται και η εργοστασιακή 7ετής εγγύηση (που μεταβιβάζεται).
Τελικά, το XCeed είναι ουσιαστικά διαφορετικό από οποιοδήποτε άλλο Ceed. Και σαφώς η καλύτερη εκτέλεση του μοντέλου, η οποία αναδεικνύει πλήρως τη δυναμική της εταιρείας. Η εμφάνιση, η ποιότητα και ο εξοπλισμός του επιτρέπουν να κοιτάζει ακόμα και σε πιο premium προτάσεις αυτού του μεγέθους.
Τι λέει το DRIVE
Το XCeed είναι διαφορετικό στην ουσία του από οποιοδήποτε άλλο Ceed. Και σαφώς η καλύτερη εκτέλεση του μοντέλου, η οποία αναδεικνύει πλήρως τη δυναμική της εταιρείας. Η εμφάνιση, η ποιότητα και ο εξοπλισμός, του επιτρέπουν να κοιτάζει ακόμα και σε πιο premium προτάσεις αυτού του μεγέθους.
Τιμή Από € 25.990 (από €20.590 το 1.0 T-GDi)
Τεχνολογία 1.353 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 140 PS/6.000 rpm, 242 Nm/1.500-3.200 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,3”
0-160 km/h 25”
0-400 m 16,7” @ 136 km/h
0-1.000 m 30,6” @ 169,4 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 20,6”
50-80 km/h (3η) 3,5”
80-110 km/h (3η) 4,4”
80-110 km/h (4η) 5,1”
110-140 km/h (4η) 7,0”
110-140 km/h (5η) 7,8”
110-140 km/h (6η) 10,4”
Φρένα 100-0 km/h 37 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 8,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 137 g/km
Διαστάσεις 4.395 x 1.826 x 1.495 mm
Χώρος αποσκευών 426 lt
Βάρος 1.340 kg
Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης