Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως το Jeep Avenger αποτέλεσε ένα ιστορικό μοντέλο για την αμερικανική φίρμα, ως το πρώτο, 100% ηλεκτρικό πόνημα της Jeep. «Ιεροσυλία», θα σκεφτούν κάποιοι. Περισσότερο όμως μοιάζει με προσαρμογή στα νέα δεδομένα της αυτοκίνησης.
Αφού κατέγραψε τα πρώτα, ηλεκτρικά χιλιόμετρα στην ελληνική αγορά, έκανε την εμφάνισή της και η θερμική έκδοση. Με στόχο όσους αναζητούσαν ένα μικρό SUV, χωρίς να θέλουν να μπλέξουν με πρίζες, καλώδια φόρτισης και κιλοβατώρες. Επόμενο στάδιο για τον «εκδικητή» της Jeep; Η έλευση του Avenger e-Hybrid. «Έδεσε το γλυκό», θα σκεφτούν κάποιοι! Εύλογα θα προσθέσω, μιας και το τεχνολογικό υπόβαθρο του Ομίλου Stellantis μπορεί να αποτελέσει εχέγγυο επιτυχίας.
Το Jeep Avenger e-Hybrid έρχεται να διευρύνει ακόμα περισσότερο την γκάμα του μοντέλου, διατηρώντας τον ικανό, νεανικό και ώριμο χαρακτήρα του τόσο εντός όσο και εκτός ασφάλτου
Αυτό που σαφώς δεν λείπει από κανένα Jeep Avenger, θερμικό ή μη, είναι ο χαρακτήρας. Ο τρόπος με τον οποίο η Jeep μπόρεσε να συμπυκνώσει σε ένα αμάξωμα τεσσάρων μέτρων όλα όσα την καθιέρωσαν ως μάρκα, αξίζει χειροκρότημα. Στα μάτια μου, πρόκειται για το πιο όμορφο μοντέλο που κατασκεύασε ποτέ η εταιρεία. Και δεν το λέω μόνο εγώ. Αδιάψευστος μάρτυρας τα πολλά βραβεία που έχει συλλέξει (Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2023), αλλά και οι πάνω από 100.000 παραγγελίες που έχει ήδη καταγράψει.
Είναι κόμπακτ, νεανικό και μοντέρνο, με όμορφες λεπτομέρειες, απαλλαγμένο από κάθε είδους σχεδιαστική ακρότητα. Παράλληλα, ως γνήσιο τέκνον της Jeep, αν και δικίνητο δεν θα δυσκολευτεί να πατήσει και λίγο χώμα. Εμπνέοντας μεγαλύτερη σιγουριά και εμπιστοσύνη από τα περισσότερα B-SUV της αγοράς. Τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και οι τετραγωνισμένοι θόλοι άλλωστε, σε προδιαθέτουν για περιπέτεια.
«Ναι, αλλά πως θα το ξεχωρίσω από το ηλεκτρικό;». Η μάσκα με τις επτά κάθετες γρίλιες είναι πλέον ανοιχτή, έτσι ώστε να ψύχεται ο κινητήρας. Την ίδια στιγμή που στο πίσω μέρος είναι ευδιάκριτη και η απόληξη της εξάτμισης. Οι πιο παρατηρητικοί θα προσέξουν επίσης πως ο λογότυπος «e» που βρίσκεται αριστερά και χαμηλά στην πόρτα του χώρου αποσκευών έχει αλλάξει χρώμα. Κι από μπλε έχει γίνει λαχανί.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, αντιλαμβάνεσαι εξαρχής τον μίνιμαλ αέρα που πνέει. Και φυσικά την πρακτική φύση του, όπως άλλωστε συμβαίνει και στις υπόλοιπες παραλλαγές. Και εξηγούμαι ευθύς εξαρχής. Το Jeep Avenger έχει ίσως τις περισσότερες θήκες για μικροαντικείμενα από οποιοδήποτε άλλο B-SUV έχω μπει. Έχουμε και λέμε. Κάτω από την οθόνη του συστήματος infotainment (θα μιλήσουμε αργότερα γι’ αυτή) δεσπόζει ένα πολύ βολικό ραφάκι. Στο οποίο μπόρεσα να χωρέσω άνετα δύο smartphone, ένα πορτοφόλι και κλειδιά.
Συνεχίζοντας, η έξυπνα σχεδιασμένη κονσόλα φιλοξενεί μια αρκετά βαθιά θήκη που θα χωρέσει με άνεση όσα αντικείμενα χώρεσαν και στο ραφάκι. Ή ένα μπουκάλι νερό, αν οι ποτηροθήκες (δεν έχουν και την πιο βολική διάταξη) είναι κατειλημμένες από καφέδες ή αναψυκτικά. Σε όλα αυτά προσθέστε επίσης της θήκες στα πλαϊνά μέρη της πόρτας αλλά και το υποβραχιόνιο. Αθροίζοντας λοιπόν, τα 34 lt που ανακοινώνει η Jeep μου φάνηκαν λιγότερα από όσα θα χωρέσουν στην πραγματικότητα!
Κατά τα λοιπά, το Avenger διατηρεί τα σκληρά πλαστικά που απλώνονται κατά μήκος της καμπίνας. Μαζί με αυτά όμως, παραμένει και η πολύ καλή συναρμογή. Τι σας χρωστάω από πριν; Αναφορά στις οθόνες. Διότι το εσωτερικό του Jeep Avenger, εκτός από μίνιμαλ είναι και σύγχρονο. Πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων (από 7” έως 10”, ανάλογα την έκδοση) με όμορφα γραφικά και πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης.
Στο κέντρο της κονσόλας, συναντάμε μια ακόμα οθόνη 10,1”, υπεύθυνη για την ενημέρωση και την ψυχαγωγία των επιβατών. Υποστηρίζει ελληνικό μενού, η ανάλυση είναι πολύ καλή, όπως και τα γραφικά, η απόκριση είναι άμεση και γενικά ούτε θα κουράσει ούτε θα μπερδέψει κατά τον χειρισμό. Στα θετικά και το γεγονός πως παρέχει ασύρματο Android Auto και Apple CarPlay.
Συνολικά, οι άνθρωποι της Jeep, έδωσαν μεγάλη έμφαση στη δημιουργία ενός αγχολυτικού και ευχάριστου εσωτερικού περιβάλλοντος. Με τις ξεχωριστές και ευχάριστες λεπτομέρειες που δεν έλειπαν από κανένα Jeep να είναι και πάλι παρούσες.
Με τη δημιουργικότητα των σχεδιαστών να αποτυπώνεται ακόμα και στον ήχο του φλας, ο οποίος έχει μια μουσικότητα. Στοιχείο που δεν συναντάς σε πολλά αυτοκίνητα. Λεπτομέρεια, της λεπτομέρειας, ω λεπτομέρεια θα πει κανείς! Αλλά δείχνει πως οι συντελεστές του αυτοκινήτου δούλεψαν με όρεξη και φαντασία, ώστε να δημιουργήσουν κάτι ιδιαίτερο!
Θα μπορούσα να γκρινιάξω για τον κλιματισμό που είναι ενσωματωμένος στην οθόνη. Ωστόσο, το πάνελ με τους φυσικούς διακόπτες διευκολύνει τον χειρισμό του, μειώνοντας το περιθώριο γκρίνιας! Πείτε με παλιομοδίτη, αλλά όσο σύγχρονες και χορταστικές στο μάτι κι αν είναι οι οθόνες των αυτοκινήτων, προτιμώ την ευχρηστία των φυσικών διακοπτών.
Μπορεί η πρακτικότητα να είναι ένα από τα δυνατά σημεία του Jeep Avenger e-Hybrid, δεν ισχύει όμως το ίδιο και για τους χώρους. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως πρόκειται για ένα Jeep 4 m, όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται. Τέσσερις επιβάτες θα βολευτούν μεν, χωρίς την άνεση που θα το πράξουν σε ένα Renault Captur, Peugeot 2008 και MG ZS. Ιδίως για τους πίσω, λίγο παραπάνω χώρος για τα πόδια θα ήταν καλοδεχούμενος.
Στον αντίποδα, το πορτμπαγκάζ κινείται στο άνω άκρο της κατηγορίας και με 380 lt θα βολέψει τις ανάγκες των επιβατών. Στα συν, το καθαρό, πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και το ηλεκτρικό άνοιγμα/κλείσιμο της πόρτας που είναι στοιχείο του βασικού εξοπλισμού και σπάνια το συναντάς σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.
Κάτω από το καπό του Jeep Avenger e-Hybrid συναντούμε ένα ήπια υβριδικό σύνολο 48V, στην καρδιά του οποίου βρίσκεται ο 3κύλινδρος, 1.200άρης κινητήρας του Ομίλου. Για ακόμα καλύτερη απόδοση, o κινητήρας του υβριδικού Avenger λειτουργεί στον κύκλο Miller και εξοπλίζεται με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας. Το μοτέρ αποδίδει 101 ίππους και 205 Nm και συνεργάζεται αποκλειστικά με ένα νέο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.
Στο τελευταίο είναι ενσωματωμένος ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 29 ίππους και 55 Nm. Τροφοδοτείται δε, από μία μπαταρία ιόντων λιθίου με μικτή χωρητικότητα 0,9 kWh (0,43 kWh η ωφέλιμη). Ο συσσωρευτής είναι τοποθετημένος κάτω από το κάθισμα του οδηγού, εξασφαλίζοντας έτσι καλύτερη κατανομή βάρους.
Μόλις βρεθείς πίσω από το τιμόνι, καθήμενος στα μαλακά και με καλή πλευρική στήριξη, για τα δεδομένα της κατηγορίας καθίσματα, δεν χρειάζονται παρά ελάχιστα χιλιόμετρα για να αντιληφθείς πως το Avenger e-Hybrid έχει στην πράξη περισσότερο τσαγανό. Ακόμη κι από χαμηλά, σε σχέση με όσα ανακοινώνονται στις εργοστασιακές μετρήσεις (0-100 km/h σε 10,9”).
Στην πόλη είναι βέβαιο πως δεν θα αναζητήσεις περισσότερη δύναμη. Ακόμη κι αν κινηθείς φορτωμένος στο οδικό δίκτυο της περιφέρειας δεν θα αισθανθείς κρεμασμένος. Θα πραγματοποιήσεις γρήγορα και με ασφάλεια τις προσπεράσεις, αν και το αυτόματο κιβώτιο (υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι), ορισμένες φορές μοιάζει ένα «τσικ» πιο διστακτικό από όσο θα ήθελα.
Το πάτημα του Avenger e-Hybrid στον δρόμο μου άφησε μια πολύ ευχάριστη αίσθηση. Κι αυτό διότι το πλαίσιο είναι στιβαρό και σε συνδυασμό με τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης βλέπεις πως το περιθώριο πρόσφυσης είναι μεγάλο. Ακόμη κι όταν ο ρυθμός ανέβει, το Avenger όχι μόνο δεν θα δυσανασχετήσει αλλά θα ακολουθήσει, το τέμπο του οδηγού, με τρόπο ασυνήθιστα ευχάριστο για B-SUV. Δίνοντας του, επιτρέψτε μου, τον τίτλο του πιο ευχάριστου μοντέλου της Jeep στο δρόμο.
Εντάξει, στις εγκάρσιες ανωμαλίες θα αντιδράσει κάπως ξερά. Όχι όμως σε βαθμό που θα αλλοιώσει την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και το υψηλό επίπεδο άνεσης σε καθημερινή χρήση. Εχθρός του καλού όμως είναι το καλύτερο!
Μιλώντας για το καλύτερο, δεν θα μπορούσαμε να μην σταθούμε στις εκτός ασφάλτου δυνατότητες του Jeep Avenger. Με όπλα του το Selec-Terrain (Eco, Normal, Sport, Sand, Mud και Snow), τα 20 cm απόσταση από το έδαφος και το Hill Decent, δεν θα φοβηθεί να πατήσει στο χώμα. Ναι, προφανώς τα χωμάτινα οδηγικά προφίλ δεν υποκαθιστούν την τετρακίνηση. Στην πράξη όμως, αποδεικνύουν πως έχουν τη δυνατότητα να πάνε το Jeep Avenger πιο μακριά από όλα τα δικίνητα B-SUV. Χαρίζοντάς του τελικά ένα ακόμα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Για το τέλος, αφήσαμε την κατανάλωση. Τα 5,1 lt που ανακοινώνει η Jeep είναι δύσκολο να φανούν στην πράξη. Τις ημέρες που το είχαμε στα χέρια μας, οδηγώντας χωρίς να έχουμε στο μυαλό να πιάσουμε τα εργοστασιακά νούμερα, το trip computer έγραψε 6,9 lt/100 km. Νούμερο απλώς αποδεκτό για ένα ήπια υβριδικό μοντέλο.
To Jeep Avenger e-Hybrdid είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού: Longitude, Altitude και Summit, με την πρώτη να ξεκινά από τις €26.767. Όσον αφορά την έκδοση της δοκιμής, Summit, ο κατάλογος εξοπλισμού είναι μακροσκελέστατος, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων: Ασύρματη βάση φόρτισης smartphone, άνοιγμα χώρου αποσκευών handsfree, αισθητήρες βροχής, εκκίνηση χωρίς κλειδί, ζάντες 18” με διαμαντέ φινίρισμα, αυτόματο κλιματισμό, εμπρός φανάρια LED, ατμοσφαιρικός φωτισμός καμπίνας με οκτώ διαφορετικές επιλογές, adaptive cruise control, αυτόματη ενεργοποίηση μεγάλης σκάλας φώτων, αυτόνομη πέδηση εκτάκτου ανάγκης με αναγνώριση πεζών και μοτοσικλετιστών, παρακολούθηση τυφλού σημείου, Selec-Terrain με έξι προφίλ οδήγησης, ανοιγόμενη ηλιοροφή, οθόνη πίνακα οργάνων 10”, οθόνη infotainment 10,1” και κάμερα οπισθοπορείας.
Με όλον αυτό τον εξοπλισμό, η τιμή αγγίζει τις €31.767. Δεν είναι από τα πιο φθηνά μοντέλα της αγοράς. Τα μοντέλα της Jeep άλλωστε ποτέ δεν ήταν. Προτείνει όμως ένα πακέτο με πολύ όμορφη εμφάνιση, απρόσμενα καλή οδική συμπεριφορά και ολοκληρωμένο χαρακτήρα.
Jeep Avenger e-Hybrid | |||
Τι λέει το DRIVE | To Jeep Avenger e-Hybrid διατηρεί τον στιλάτο και μοντέρνο προσαντολισμό του, παραμένοντας πρόθυμο και ικανό να κινηθεί σε όλα τα εδάφη. Η προσθήκη της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας μειώνει ανεπαίσθητα την κατανάλωση. | ||
Τιμή | Από €26.767 (€31.767 Summit) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | MHEV, 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, 101 PS/ 5.500 rpm, 205 Nm/1.750 rpm, ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, ηλεκτρικό μοτέρ 29 PS/55 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 0,89 kWh (0,49 kWh ωφέλιμη), κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων | ||
Απόδοση | 100 PS/5.500 rpm, 205 Nm/1.750 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.084 x 1.776 x 1.528 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 380-1.275 lt | ||
Βάρος | 1.363 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 10,9" | ||
Τελική ταχύτητα | 184 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 6,9 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 111 g/km | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |