Τα τελευταία χρόνια η κορεατική εταιρεία δίνει απανωτές πειστικές απαντήσεις με τα προϊόντα της σε όλες τις κατηγορίες, συνεχίζοντας να ενισχύει και να υποστηρίζει το ισχυρό brand name που έχει χτίσει. Μια από αυτές είναι και το Hyundai Kona.
Βλέποντας τα τελευταία μοντέλα της Hyundai , δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως μπορεί να πρωταγωνιστεί και στις δημοφιλέστερες κατηγορίες και στις νέες τεχνολογίες. Και κάθε νέο μοντέλο της αποτελεί πάντα ένα ισχυρό χτύπημα στον ανταγωνισμό, συνήθως σε περισσότερους από έναν τομείς.
Aυτό που σκιαγραφεί το νέο Ηyundai Kona, είναι το γεγονός πως μεγάλωσε με την ευρύτερη έννοια του όρου.
Το Hyundai Kona αποτελεί ένα ιδιαίτερο κεφάλαιο για την εταιρεία, ως το πρώτο της B-SUV. Ένα αυτοκίνητο που μπήκε στην πιο hοt κατηγορία της αγοράς το 2017 (το 2018 για την Ελλάδα) για να πλαισιώσει το C-SUV Τucson και να πλαισιωθεί αργότερα από το B-crossover Bayon.
Tώρα έρχεται η ολοκαίνουργια δεύτερη γενιά του, η οποία αν και λογίζεται ως αναβάθμιση είναι ένα αυτοκίνητο που ορίζει σε πολλά στοιχεία την κατηγορία έτσι όπως διαμορφώνεται σήμερα.
Αρχικά την ορίζει στο αισθητικό κομμάτι. Όχι πως η προηγούμενη γενιά του Kona δεν τόλμησε να εκφράσει προχωρημένο προφίλ, όμως τώρα μιλάμε για ένα επαναστατικό αυτοκίνητο της κατηγορίας. Το οποίο είτε αρέσει είτε όχι, μόνον αδιάφορο δεν είναι. Και όσο περισσότερο το επεξεργάζεσαι, τόσο πιο αποδεκτό και αρεστό στο μάτι γίνεται. Το Hyundai Kona εσκεμμένα παραπέμπει πολύ περισσότερο σε EV μοντέλο και αυτό έχει την εξήγησή του.
Είναι αρχικά κατασκευασμένο ως ηλεκτρικό, με την Hyundai να εφαρμόζει σε αυτό τη λογική EV First. Αισθητικά, αυτή η λογική έχει ως κύριο χαρακτηριστικό την υπογραφή μέσα από τις φωτεινές LED λωρίδες εμπρός και πίσω, με την ονομασία Seamless Horizon Lamp.
Τα κύρια φωτιστικά είναι ακροβολισμένα στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος ως μέρη των προφυλακτήρων και έχουν τριγωνική αρχιτεκτονική. Στα υπόλοιπα σημεία η σύνδεση με τα Bayon και Tucson είναι παραπάνω από προφανείς, με έντονα τόξα να διατρέχουν τις επιφάνειες.
Στην περίπτωση της έκδοσης N-Line που δοκιμάζουμε είναι επίσης εμφανείς οι σπορ πινελιές στους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, τα βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος πλαστικά στα φτερά, οι 18άρες ζάντες και μπόλικες ακόμα λεπτομέρειες του φινιρίσματος μαζί με τη μεγάλη -κάπως περίεργη επιλογή για την υβριδική έκδοση- διπλή εξάτμιση.
Aυτό που σκιαγραφεί το νέο Ηyundai Kona, είναι το γεγονός πως μεγάλωσε με την ευρύτερη έννοια του όρου. Διότι δεν μεγάλωσε μόνο σε διαστάσεις, φλερτάροντας πια με τα C-SUV, αλλά κατά κάποιο τρόπο ανέβηκε κατηγορία γενικότερα.
Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος είναι στα 4,35 m (σ.σ. 4.385 mm το N-Line) είναι δηλαδή μεγαλύτερο κατά 18,5 cm από το προηγούμενο Kona και 15 cm μικρότερο από το Tucson. Σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά είναι επίσης πιο πλατύ κατά 2,5 cm, πιο ψηλό κατά 2 cm και το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 6 cm.
Η συνολικά αναβαθμισμένη εικόνα του νέου Hyundai Kona έχει επηρεάσει και το εσωτερικό. Και εδώ με εξαίρεση κάποια σημεία που θα αναφέρουμε παρακάτω, η γενική εικόνα παραπέμπει σε μεγαλύτερης κατηγορίας μοντέλα με premium μάλιστα χαρακτήρα.
Το πάνελ των δύο οθονών με διαγώνιο 12,3” έκαστη είναι ένα από αυτά τα στοιχεία που δίνουν high-tech παλμό και που δεν συναντάς στα B-SUV. Όπως δύσκολα συναντάς και αντίστοιχα υψηλό επίπεδο συναρμολόγησης και φινιρίσματος στα αυτοκίνητα αυτής της κλάσης. Αλλά και τα συστήματα ADAS που προσφέρει υπό τη σκέπη του Hyundai SmartSense και τα οποία ξεπερνούν τα 20 στον αριθμό ήδη από την έκδοση Premium που είναι η βασική για την ελληνική αγορά.
Πολύ έξυπνη και εύχρηστη αποδεικνύεται η διάταξη του πάνελ των διακοπτών κάτω από την οθόνη του infotainment, σε ένα πλαίσιο που εστιάζει στον οδηγό παρέχοντάς του εξαιρετική ευκολία. Το ίδιο πρακτική είναι και η βάση στην κονσόλα που φιλοξενεί μόνο διακόπτες και το περιστροφικό χειριστήριο για την επιλογή του προγράμματος οδήγησης, μαζί με πρακτικές θέσεις για αντικείμενα.
Ο επιλογέας (στα αυτόματα Kona, προφανώς) έχει μετακομίσει στην κολόνα του τιμονιού σε μορφή ενός πρακτικού χειριστηρίου, άλλο ένα στοιχείο που παραπέμπει σε ανώτερης κατηγορίας και τιμής μοντέλο. Ειδικότερα δε η μίνιμαλ αισθητική της καμπίνας του νέου Hyundai Kona παραπέμπει κατευθείαν στο IONIQ 5 και αυτό δεν γίνεται να μην αρέσει.
Τι λείπει; Μόνο το αφρώδες, μαλακό υλικό στο ταμπλό που θα μπορούσε να προσδώσει κι ένα πιο ευφάνταστο σχεδιαστικά και πιο μοντέρνο αισθητικά αποτέλεσμα, περισσότερο ταιριαστό στο χαρακτήρα και την τιμή του αυτοκινήτου.
Η αναβάθμιση του Hyundai Kona και οι μεγαλύτερες διαστάσεις χαρίζουν και αντίστοιχα μεγαλύτερους χώρους. Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την ιδανική γι’ αυτόν θέση από τις ρυθμίσεις και τις επαρκείς αποστάσεις, με την ορατότητα να είναι γενικά καλή και να μη δημιουργεί προβλήματα.
Οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους αντικειμενικά πολύ αέρα για το κεφάλι και τα πόδια τους, ενώ αισθητά μεγαλύτερο είναι και το εσωτερικό πλάτος τονίζοντας την ευρυχωρία του Hyundai Kona σε περίπτωση που χρειαστεί να φιλοξενηθεί και τρίτος πίσω. Εξίσου ικανοποιητικός -επίσης αντίστοιχος με μεγαλύτερα αυτοκίνητα, είναι και ο χώρος αποσκευών με ωφέλιμη χωρητικότητα 466 lt σε όλες τις εκδόσεις, ανεξάρτητα από το σύστημα κίνησης.
Το δυνατότερο χαρτί του Kona, που ίσχυε και στην προηγούμενη γενιά, είναι η πολύ πλούσια γκάμα. Αυτή περιλαμβάνει συμβατικά ICE σύνολα, ήπια υβριδικά βενζίνης, αμιγώς ηλεκτρικά και την αυτοφορτιζόμενη υβριδική έκδοση την οποία και δοκιμάζουμε.
Πρόκειται για την έκδοση που χρησιμοποιεί τον ατμοσφαιρικό κινητήρα Kappa των 1,6 lt που λειτουργεί στο κύκλο Atkinson και που έχει σχέση συμπίεσης 13:1 αποδίδοντας 105 PS. Ο ηλεκτροκινητήρας των 44 PS αντλεί ενέργεια από την μπαταρία των 1,56 kWh και εκτός από την ώθηση που δίνει στο θερμικό μοτέρ, εξασφαλίζει και πολύ χαμηλές καταναλώσεις σε συνδυασμό με ένα ιδιαίτερα πολιτισμένο προφίλ.
Σε αυτό αρωγός είναι το διπλού συμπλέκτη κιβώτιο που καλύπτει τα όποια κενά απόδοσης από το σύνολο και το σχετικό θόρυβο που συνήθως συνοδεύει τα CVT κιβώτια. Παράλληλα, τα paddles πίσω από το τιμόνι μπορούν να αυξομειώσουν το επίπεδο της ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση στη λειτουργία "Eco" ή να πραγματοποιήσουν άμεσες αλλαγές σχέσεων στις επιλογές "Sport" και "Snow" του προγράμματος παραμετροποίησης.
Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ο εστιασμένος στην οικονομία και την εύκολη καθημερινότητα χαρακτήρας, μαζί με σχετικά καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 11,2”) αλλά και την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση.
Αυτή, με το Kona να χρησιμοποιεί στο βέλτιστο βαθμό το υβριδικό σύστημα δύσκολα ξεπερνά τα 6,2 lt/100 km σε μεικτές συνθήκες, ενώ σε αστικές όπου και χρησιμοποιεί πολύ έξυπνα την ηλεκτρική ενέργεια του συστήματος η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 3,5 lt/100 km.
Το ιδιαίτερα ευχάριστο προφίλ του νέου Hyundai Kona συμπληρώνεται και με την οδική συμπεριφορά, που και αυτή παραπέμπει σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Έρχεται να υπογραμμίσει τη συνολική αναβάθμιση και την αίσθηση πως πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο από το προηγούμενο.
Το πρώτο που καταλαβαίνεις είναι το σταθερό και σίγουρο πάτημα στον δρόμο. Η ανάρτηση δουλεύει υποδειγματικά και θυμίζει premium προτάσεις της κατηγορίας των C-SUV , τόσο ως προς την απόσβεση όσο και στην ποιότητα κύλισης.
Η ρύθμιση χωρίς να είναι ιδιαίτερα μαλακή αποδίδει καλύτερα από του προηγούμενου Hyundai Kona εντυπωσιάζοντας με την άνεσή της. Από την άλλη διαχειρίζεται καλύτερα την πίεση, με το υβριδικό σύνολο και το ειδικά εξελιγμένο κιβώτιο να ανταποκρίνονται σωστά σε αυτή την περίπτωση.
Δεν είναι εθιστικό προφανώς, όμως μπορεί να κινηθεί σβέλτα και με ασφάλεια σε δρόμο με στροφές, εμπνέοντας εμπιστοσύνη και σιγουριά, με λογική κλίση. Επειδή πατάει πάνω σε φαρδιά μετατρόχια και μακρύ μεταξόνιο είναι ουδέτερο ενώ οι αντιδράσεις του στο όριο της πρόσφυσης είναι πολύ προοδευτικές.
Αυτά ωστόσο είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν την υβριδική έκδοση που διαθέτει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Οπότε για το πώς θα είναι οι εκδόσεις με ημιάκαμπτο πίσω άξονα, θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τον Σεπτέμβριο που όπως όλα δείχνουν θα δοκιμάσουμε και μια τέτοια.
Το καλύτερο το αφήσαμε για το τέλος. Και είναι το γεγονός πως παρά την αναβάθμισή του, οι τιμές του νέου Hyundai Kona δεν έχουν πάρει τρομακτικά τον ανήφορο λαμβάνοντας υπ' όψη τα σημερινά δεδομένα της αγοράς και το γεγονός ότι μιλάμε για ένα πολύ πιο μεγάλο και σύγχρονο μοντέλο από το προηγούμενο.
Δεν ξεφεύγουν δηλαδή από τις τιμές της κλάσης των B-SUV, με το Kona να ξεκινά από τις €26.290 στη βασική έκδοση εξοπλισμού Premium με τον κινητήρα 1.0 T-GDi των 120 PS και το 48βολτο ήπια υβριδικό σύστημα. Αντίστοιχα και η υβριδική έκδοση είναι μέσα στο επίπεδο του -μικρότερου σε διαστάσεις ανταγωνισμού, εκκινώντας από τις €31.890.
Oπότε στο τέλος της ημέρας καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως για άλλη μια φορά η «to the point» προσέγγιση της Hyundai σε όλα τα επίπεδα είναι αυτή που θα κάνει τη διαφορά. Και με δεδομένο πως το νέο Hyundai Kona ισορροπεί ιδανικά μεταξύ των B και των C-SUV, έχουμε κάθε λόγο να μιλάμε για ένα εκκολαπτόμενο best seller.
Hyundai Kona Hybrid | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE | Το Hyundai Kona είναι ένας πολύ έξυπνος και απόλυτα επιτυχημένος συνδυασμός μεταξύ των B και των C-SUV, γι' αυτό και θα πετύχει σίγουρα. Η υβριδική έκδοση έχει καλές επιδόσεις και ουσιαστικά χαμηλή κατανάλωση ειδικά στο αστικό πεδίο, οπότε είναι σίγουρα πετυχημένη. |
Τιμή | Από €31.890 |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | HEV, κινητήρας βενζίνης 1.580 cc, i4, 16V, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, λειτουργία σε κύκλο Atkinson, 105 PS/5.700 rpm, 144 Nm/4.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 43,5 PS, 170 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 1,56 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων |
Συνδυαστική απόδοση | 141 PS, 256 Nm |
Διαστάσεις | 4.350 x 1.825 x 1.575 mm |
Χώρος αποσκευών | 466 lt |
Βάρος | 1.485 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 11,2" |
Τελική ταχύτητα | 165 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 6,2 lt/100 km |
Εκπομπές CO2 | 103-108 g/km |
Eργοστασιακές μετρήσεις, *Μέτρηση DRIVE | |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |