Η εξέλιξη της τρίτης γενιάς του Hyundai i30 είναι διαρκής και πριν από μερικούς μήνες παρουσιάστηκε η σημαντικότερη αισθητική και τεχνολογική αναβάθμισή του.
Το λέμε αυτό διότι, από το 2017 που πρωτοπαρουσιάστηκε η τελευταία γενιά, το χάτσμπακ i30 υπέστη ένα μικρό αισθητικό φρεσκάρισμα το 2019 που αφορούσε το εμπρός μέρος και παρέπεμπε σε αυτό του νεότερου Fastback. Τώρα όμως το ρετουσάρισμα είναι ουσιαστικότερο και αφορά όλους σχεδόν του τομείς.
Ουσιαστικός εκσυγχρονισμός
Σχεδιαστικά, όλα τα i30 απέκτησαν νέους προφυλακτήρες που υιοθετούν την τελευταία σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας. Με φαρδύτερη γρίλια και μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, νέα σχέδια τροχών 16” και 17” και νέα φώτα με σύγχρονα γραφικά LED σχήματος «V» εμπρός και πίσω. Επιπλέον, στη χρωματική παλέτα προστέθηκαν τρεις νέες αποχρώσεις, Dark Night, Silky Bronze και η Sunset Red του αυτοκινήτου δοκιμής, μαζί με τις έξι υπάρχουσες: Polar White, Phantom Black, Engine Red, Stellar Blue, Platinum Silver και Olivine Grey. Ειδικά στο επίπεδο εξοπλισμού Distinctive που δοκιμάζουμε με τις 17άρες ζάντες και τα σκουρόχρωμα παράθυρα, η εικόνα του i30 πλέον δείχνει πιο δυναμική και έντονη. Θα προτιμούσαμε πάντως να απουσιάζει το νίκελ διακοσμητικό από τον πίσω προφυλακτήρα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai i10 1.0 T-GDi N Line
Στο εσωτερικό της συγκεκριμένης έκδοσης βρίσκουμε νέα οθόνη 7” στον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων που παρουσιάζει το ψηφιακό ταχύμετρο και πληθώρα πληροφοριών για το ήπια υβριδικό σύστημα και τα συστήματα ασφάλειας. Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης δε, αλλάζει ελαφρώς τα γραφικά και τον φωτισμό του: Eco πράσινο, Normal μπλε και Sport κόκκινο. Αριστερά του υπάρχει το αναλογικό στροφόμετρο και δεξιά του οι ενδείξεις θερμοκρασίας ψυκτικού υγρού και καυσίμου.
Κατά τα άλλα, η κοινώς αποδεκτή σχεδίαση που χαρακτηρίζει την τρίτη γενιά του Hyundai i30 δεν έχει αλλοιωθεί. Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας συναντάμε την έγχρωμη οθόνη αφής 8” του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων που υποστηρίζει συνδεσιμότητα Android Auto/Apple CarPlay με ασύρματο phone mirroring.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai i20 1.0 T-GDi 100 48V DCT
Τα πλαστικά της καμπίνας παραμένουν ένα μίγμα μαλακών και σκληρών υλικών πολύ καλής ποιότητας και αντίστοιχου επιπέδου συναρμογής. Οι χώροι επαρκούν με άνεση για τέσσερις ενηλίκους, ενώ ένας τρίτος πίσω δεν θα δυσκολευτεί να βολέψει τα πέλματά του χάρη στο χαμηλό τούνελ «μετάδοσης». Ο χώρος αποσκευών των 395 lt έχει ορθογώνιο σχήμα, διαθέτει γάντζους συγκράτησης χειραποσκευών και σε περίπτωση αναδίπλωσης του πίσω καθίσματος (60/40) δημιουργείται επίπεδος χώρος φόρτωσης.
Ραφιναρισμένο και αποδοτικό
Η ανανέωση έφερε και τον εξηλεκτρισμό στην γκάμα. Ο 3κύλινδρος 1.0 T-GDi μπορεί να συνεργαστεί με ήπια υβριδικό σύστημα 48V σε εκδόσεις με το νέο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη (6iMT) ή με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (7-DCT).
Στις εκδόσεις χωρίς το υβριδικό σύστημα, το χειροκίνητο κιβώτιο είναι συμβατικό, έξι σχέσεων. Το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε διαθέτει το ήπια υβριδικό σύστημα και το «έξυπνο» χειροκίνητο κιβώτιο, με τον 1.0 T-GDi να διαθέτει ακόμα άμεσο ψεκασμό και CVVD, όπως ονομάζει η Hyundai το συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό και βύθισμα των βαλβίδων. Το ήπια υβριδικό σύστημα δεν συμβάλλει στη μέγιστη απόδοση των 120 PS στις 6.000 rpm και 172 Nm από τις 1.500 έως τις 4.000 rpm.
Κύριο χαρακτηριστικό του 6iMT είναι το γεγονός ότι αποσυνδέει τον κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, με το όχημα να μπαίνει σε λειτουργία sailing, είτε διατηρώντας τον κινητήρα στο ρελαντί είτε σβήνοντάς τον. Με την επιλογή Sport στα προγράμματα οδήγησης, το 6iMT αποκτά λειτουργία Rev Matching, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνεται ελαφρώς η απόκριση του γκαζιού και αυξάνεται το βάρος του τιμονιού.
Οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής κάνουν λόγο για 11,2” επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h και τελική ταχύτητα 196 km/h. Σε σχέση με το προ-ανανέωσης μοντέλο έχασε 0,1” στο 0-100 km/h, αλλά κέρδισε 6 km/h τελικής (196 km/h). Ακόμα, χάρη στο ήπια υβριδικό σύστημα 48V βελτιώθηκε η ποιότητα λειτουργίας στις χαμηλές στροφές, απέκτησε βελούδινο σύστημα stop/start και κατάφερε να μειώσει, σε συνδυασμό με το 6iMT, την κατανάλωση κατά 0,8 lt/100 km (7,8 lt/100 km) και τους ρύπους CO2 κατά 12 g (121 g/km).
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 180 48V
Οι εκδόσεις εξοπλισμού Premium και Distinctive του 1.0 T-GDi συνδυάζονται με ημιάκαμπτο άξονα πίσω και η N Line με πολλαπλών συνδέσμων. Η λειτουργία του ημιάκαμπτου άξονα της έκδοσης Distinctive που δοκιμάζουμε είναι σωστή και δεν επιτρέπει αναπηδήσεις. Το πλαίσιο προσφέρει αίσθηση έντονης στιβαρότητας και η άνεση που χαρίζει η ανάρτηση σε συνδυασμό με τους 17άρηδες τροχούς της έκδοσης Distinctive είναι καλή, ενώ το κράτημα παραμένει ουδέτερο κάτω από όλες τις συνθήκες. Οι κλίσεις είναι μετρημένες και δεν επηρεάζουν την πορεία, με το τιμόνι να είναι άμεσο αλλά και χωρίς να διακρίνεται για την αίσθησή του. Ο λεβιές έχει θετικό κούμπωμα και λογικές διαδρομές, και το μεσαίο πεντάλ διαθέτει σωστή αναλογικότητα. Στην πόλη εκτιμάς τη σωστή λειτουργία του 6iMT που σε συνεργασία με το εμπρός ραντάρ απενεργοποιεί ή θέτει σε λειτουργία τον κινητήρα την στιγμή που πρέπει, ενώ στον αυτοκινητόδρομο την καλή ποιότητα κύλισης και την χαμηλή κατανάλωση (χαμηλά 6άρια).
Άκρως ανταγωνιστικό
Η εξαιρετικά συνιστώμενη έκδοση Distinctive με τον 1.0 T-GDi 48V Hybrid κοστίζει €19.290 με την προωθητική ενέργεια των €600 που ισχύει αυτή την περίοδο και δικαιολογεί με ευκολία τα €1.100 διαφορά από την βασική Premium(€18.190). Οι κυριότερες διαφορές εντοπίζονται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, στον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, στα σκουρόχρωμα παράθυρα και τους τροχούς των 17” που του αναβαθμίζουν την εικόνα.
Κατά τα άλλα, ο βασικός εξοπλισμός διαθέτει πληθώρα χαρακτηριστικών άνεσης και φυσικά το εμπλουτισμένο πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας S-10. Αυτό περιλαμβάνει το νέο Lane Following Assist (LFA) που διατηρεί το όχημα στο μέσο της λωρίδας, το νέο Rear Collision-avoidance Assist (RCA) που φρενάρει αυτόματα αποφεύγοντας πιθανές συγκρούσεις κατά την όπισθεν και το Leading vehicle Departure Alert (LVDA) που ενημερώνει τον οδηγό όταν το προπορευόμενο όχημα ξεκινήσει στο φανάρι. Παράλληλα, διατηρούνται τα Front Collision-Avoidance Assist (FCA) με αναγνώριση πεζών, Driver Attention Warning (DAW), High Beam Assist (HBA), Intelligent Speed Limit Warning (ISLW) και Lane Keeping Assist (LKA).
Διαμορφώστε εδώ το δικό σας Hyundai i30
Τι λέει το DRIVE
Tο Hyundai i30 ισχυροποιήθηκε σε καίριους τομείς και πλέον μπορεί να φιγουράρει με άνεση ανάμεσα στις τοπ επιλογές της κατηγορίας. Και όλα αυτά, με 5ετή εγγύηση χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων.
Τιμή Από €18.790 (€18.190 με την έκπτωση)
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, CVVD, τούρμπο, 120 PS/6.000 rpm, 172 Nm/1.500-4.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ BISG 13,6 PS, μπαταρία 48V, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2”
Τελική ταχύτητα 196 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 121 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.340 x 1.795 x 1.455 mm
Χώρος αποσκευών 395 lt
Βάρος 1.295 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης