Test drive: Hyundai i20 1.0 T-GDi 7-DCT

Test drive: Hyundai i20 1.0 T-GDi 7-DCT

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο σουπερμίνι, στην έκδοση με τον βενζινοκινητήρα τούρμπο και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Εμπορικά πολύ επιτυχημένο το i20, αλλά το μοντέλο της δεύτερης γενιάς είχε σχεδόν τέσσερα χρόνια στην αγορά. Ήταν λοιπόν καιρός για μια ανανέωση, και το facelifted μοντέλο αποκαλύφθηκε τον Φεβρουάριο στην ινδική Auto Expo 2018 για να διατεθεί πρόσφατα και στην ελληνική αγορά.

Οι αλλαγές δεν είναι μεγάλες. Μπροστά, η μάσκα απέκτησε τη γρίλια τύπου «καταρράκτη» των άλλων Hyundai ενώ ο προφυλακτήρας έχει ξανασχεδιαστεί προς όφελος και της αεροδυναμικής. Ξανασχεδιασμένος είναι και ο πίσω προφυλακτήρας, με την πινακίδα κυκλοφορίας να έχει πλέον μετακομίσει στην πίσω πόρτα, ενώ και τα φανάρια είναι νέα, μεγαλύτερα και με διαφορετική φωτεινή «υπογραφή». Τέλος, καινούργιο είναι και το σχέδιο στις ζάντες.

Στο εσωτερικό, οι διαφορές περιορίζονται ουσιαστικά στο σύστημα πολυμέσων, που έχει αυξημένη συνδεσιμότητα MirrorLink με smartphones όλων των ειδών μέσω Android Auto και Apple CarPlay. Γενικά, το σύστημα με την οθόνη αφής 8” έχει ευκρίνεια και είναι εύκολο στο χειρισμό, με άμεση απόκριση και απλά, κατανοητά μενού.

Hyundai i20 FL_infotainment

Από μηχανική άποψη, το πεπαλαιωμένο αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων έχει δώσει τη θέση του σε ένα σύγχρονο 7άρι διπλού συμπλέκτη, που συνδυάζεται με τον 3κύλινδρο τούρμπο κινητήρα 1.0 T-GDi των 100 ίππων.

Η πλάστιγγά μας έδειξε ότι το αυτόματο κιβώτιο έχει προσθέσει στο αυτοκίνητο κάπου 60 kg, αλλά και πάλι η διαφορά στις επιδόσεις από το αντίστοιχο μοντέλο με το χειροκίνητο 5άρι είναι μεγάλες. Το αυτόματο i20 αργεί να «ξεκολλήσει» από στάση και η επιτάχυνση 0-100 km/h απαιτεί 11,5” αντί για 9,4”, ενώ το πρώτο χιλιόμετρο έρχεται σε 33,4” αντί 31,3”. Για να συγκρίνετε με τον ανταγωνισμό, οι αντίστοιχες επιδόσεις ενός Peugeot 208 1.2 PureTech 110 EAT6 είναι 10,6”/32,2” κι ενός SEAT Ibiza 1.0 TSI 115HP DSG7, 9,4”/31,1”. Μόνο το Toyota Yaris Hybrid είναι πιο αργό, με 12,3”/33,9”.

Ίδια είναι η εικόνα και στα προσπεράσματα, όπου το Hyundai χρειάζεται 6,0” για τα 80-110 km/h με kickdown, έναντι 5,6” του Peugeot, 4,7” του SEAT και 7,2” του Toyota.

Υποκειμενικά πάντως το i20 δείχνει ζωηρό στο δρόμο και ο 3κύλινδρος κινητήρας του είναι ήσυχος, ομαλός και εύστροφος. Το κιβώτιο DCT δεν σκορτσάρει στα ξεκινήματα και τις μανούβρες, αλλάζει ομαλά ταχύτητες και φροντίζει ώστε να είσαι σχεδόν πάντα με τη σωστή σχέση. Μόνο που διστάζει κι αργεί κάποιες φορές να κατεβάσει όταν πατήσεις το γκάζι.

Συνολικά, το αυτόματο κιβώτιο σε ξεκουράζει στην κίνηση της πόλης, κι αν θέλεις να οδηγήσεις γρήγορα, πάλι ανταποκρίνεται, έχοντας καλύτερα διατεταγμένες σχέσεις από το χειροκίνητο 5άρι, σπορ πρόγραμμα λειτουργίας καθώς και δυνατότητα χειροκίνητου ελέγχου που λειτουργεί σωστά.

Hyundai i20 FL_7DCT gearbox

Περιέργως όμως το DCT αυξάνει την κατανάλωση βενζίνης από τα 6,9 στα 7,5 lt/100km – μια τιμή που πάντως παραμένει αρκετά καλή. 

Κατά τα άλλα, το i20 δεν έχει αλλάξει. Παραμένει ένα πολύ ευρύχωρο σουπερμίνι, με μεγάλο πορτμπαγκάζ, καλοφτιαγμένο εσωτερικό και πολιτισμένο χαρακτήρα. Η άνετη ανάρτηση και η σταθερότητά του σου δίνουν την εντύπωση μεγαλύτερου αυτοκινήτου, αλλά του λείπει ο σπορτίφ αέρας ενός Fiesta ή Ibiza καθώς το τιμόνι του, παρότι αρκετά ακριβές, δεν έχει αίσθηση. Τα φρένα του πάντως θα τους ικανοποιήσουν όλους.

Το ίδιο ισχύει και για την τιμή του, που με την έκπτωση της αντιπροσωπείας ξεκινά από τα €14.990 – πιο χαμηλή από των βασικών ανταγωνιστών του και με καλό εξοπλισμό.

Hyundai i20 FL_rear 34 view

Τι λέει το DRIVE
Το αυτόματο κιβώτιο ολοκληρώνει την εικόνα του πρακτικού κι ευχάριστου σουπερμίνι, αν και επηρεάζει τις επιδόσεις και –λιγότερο– την οικονομία.
Τιμή από €14.990
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 100 PS/4.500 rpm, 17,5 kgm/1.500-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5”
0-140 km/h 23,9”
0-400 m18,3” @ 125,3 km/h
0-1.000 m 33,4” @ 154,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,0”
50-80 km/h 4,0”
80-110 km/h 6,0”
110-140 km/h 9,6”
Φρένα 100-0 km/h 38,2 m
Τελική ταχύτητα 182 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 118 g/km
Διαστάσεις 4.035 x 1.734 x 1.474 mm
Χώρος αποσκευών 326 lt
Βάρος 1.170 kg
Μετρήσεις DRIVE, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube