Test drive: Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 150 PS

Test drive: Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 150 PS

Η crossover έκδοση του Focus θέλει να αποδείξει ότι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος δεν αλλοιώνει σε τίποτα τις επιδόσεις του σε κάποιον άλλο τομέα.

Ύστερα από τα Fiesta Active και Ka+ Active, το ομώνυμο Focus δεν ήταν έκπληξη. Αντιθέτως, το περίμεναν εκείνοι που γλυκοκοιτάζουν τη μεγάλη απόσταση που έχουν τα SUV από το έδαφος, αλλά με τίποτα δεν θέλουν τον επιπλέον όγκο τους.

Για το νέο Focus, Active σημαίνει αυξημένη απόσταση από το έδαφος από τις συμβατικές εκδόσεις, μαύρη μάσκα και πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά στο αμάξωμα, στάνταρ ράγες οροφής και διαφορετικές 17άρες ζάντες. Σημαίνει ακόμα δύο επιπλέον οδηγικά προφίλ πέραν των Normal, Sport και Eco. Ονομάζονται Slippery και Trail και ρυθμίζουν τον έλεγχο της πρόσφυσης και το ABS όπως πρέπει για ολισθηρά τερέν.

Λεπτομέρειες που κάνουν διαφορά
Όλες οι εκδόσεις του Focus Active έχουν την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση SLA (Short Long Arm), με μοναδικά για την περίπτωση αμορτισέρ, ελατήρια και αντιστρεπτικές ράβδους, ειδικά μελετημένη γεωμετρία καθώς και μετατρόχιο ένα πόντο πιο φαρδύ εμπρός και 2,3 πίσω. Υπάρχουν επίσης νέοι ελαστικοί σύνδεσμοι, φτιαγμένοι από ένα μίγμα υλικών η σκληρότητα του οποίου αλλάζει ανάλογα με τις δυνάμεις που δέχεται.

Test drive: Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 150 PS
Διακριτικά στα εμπρός φτερά, μαύρη μάσκα, πλαστικά προστατευτικά και ράγες οροφής στο αμάξωμα δίνουν τον απαραίτητο Active τόνο. 


Όλα τα παραπάνω, αποσκοπούν προφανώς στο βέλτιστο συνδυασμό της απομόνωσης κραδασμών του δρόμου με την παραδοσιακή για Ford άριστη συμπεριφορά στο δρόμο, χωρίς να γίνεται αντιληπτό πως το Focus Active έχει ψηλώσει τρεις πόντους στο εμπρός και 3,4 cm στο πίσω μέρος.
Η αύξηση οφείλεται κυρίως στην ανάρτηση, αλλά μερίδιο έχει και η λίγο μεγαλύτερη διάμετρος των τροχών που πλέον έχουν διάσταση 215/55 R17 αντί 215/50 R17.

Οδηγώντας το, τις περισσότερες φορές είναι σχεδόν αδύνατο να καταλάβεις πως αυτό το Focus είναι διαφορετικό, αφού η συνολική αίσθηση παραμένει κοφτερή και με σπορ διάθεση στις στροφές. Μόνο μια πολύ απότομη τιμονιά θα δώσει ελάχιστα περισσότερη κλίση στο αμάξωμα. Ωστόσο η εικόνα είναι ξεκάθαρα Focus, δηλαδή ενός αυτοκινήτου που απολαμβάνεις να οδηγείς και δεν ιδρώνει ό,τι κι εάν συμβεί. Το οποίο έχει ιδανικό ζύγισμα της μάζας του, ζωντανό και ακριβές τιμόνι, κορυφαίο κράτημα και απίστευτη ποιότητα κύλισης. Η ηχομόνωση είναι κυριολεκτικά κορυφαία, οπότε το ταξίδι πραγματική απόλαυση.

Test drive: Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 150 PS
Στην οδήγηση θα δυσκολευτείς πολύ να καταλάβεις διαφορά και η ποιότητα κύλισης σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό.


Διαφορά από τα υπόλοιπα Focus βλέπεις ουσιαστικά μόνο στο πατημένο χώμα, όπου οι κραδασμοί αποσβένονται καλύτερα και γρήγορα αποκτάς αυτοπεποίθηση να κινηθείς σβέλτα, χωρίς το τιμόνι να γίνεται νευρικό. Βέβαια σε μεγάλες ανωμαλίες, η ανάρτηση δεν αποκλείεται να τερματίσει, θυμίζοντας το προφανές: Πως οδηγείς ένα μικρό οικογενειακό crossover και όχι κάποιο σκληροτράχηλο SUV. 

Επίσης, είναι αυτονόητο ότι τα προγράμματα Slippery και Trail δεν μπορούν να υποκαταστήσουν ένα σύστημα τετρακίνησης. Όμως λειτουργούν αποτελεσματικά και εν δυνάμει απλοποιούν αρκετά τη ζωή ενός οδηγού που δεν έχει εξοικείωση με συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.

Ούτε στις επιδόσεις μπορείς να αντιληφθείς διαφορά από τα συμβατικά Focus με τον 3κύλινδρο 1.5 EcoBoost των 150 PS. Αναμενόμενο, αφού η κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου των έξι σχέσεων δεν έχει αλλάξει. Αυτό σημαίνει ότι από τις 1.500 rpm έχεις μπόλικο απόθεμα από τα 240 Nm που κορυφώνονται στις 1.600 rpm, ενώ η ισχύς απλώνεται ομοιόμορφα έως τις 6.000 rpm της μέγιστης τιμής.

Test drive: Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 150 PS

Με λίγα λόγια, το πάτημα του γκαζιού συνοδεύεται από ελαστική λειτουργία και ζωντανή επιτάχυνση, αλλά και από εντυπωσιακά πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα, με αμελητέο θόρυβο και άρτιο ζύγισμα της 3κύλινδρης αρχιτεκτονικής.

Ωστόσο, λόγω του συνολικά μακρύτερου βήματος που προκύπτει από τους τροχούς, τα ηλεκτρονικά όργανα μετρήσεων ανακάλυψαν μικρές διαφορές υπέρ της έκδοσης ST-Line που υπήρχε στο αρχείο μας. Για παράδειγμα τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 8,5" αντί για 8,3", ενώ τα 0-1.000 m σε 29,7" αντί για 29,3". Στο ίδιο μήκος κύματος, τα 80-110 km/h με 3η και 4η επιτυγχάνονται σε 4,3" και 5,6" για το Active και σε 4" και 5" αντίστοιχα για το ST-Line. 

Με λίγα λόγια μιλάμε για διαφορά υπαρκτή αλλά ανεπαίσθητη και σαφώς ανάξια λόγου όταν γίνεται σύγκριση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τη μέση κατανάλωση, την οποία μετρήσαμε στα 8,3 lt/100 km. Δηλαδή μόλις 0,1 lt/100 km παραπάνω από της ST-Line.

Όλες οι εκδόσεις του Focus Active έχουν την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση SLA. Η συνολική αίσθηση παραμένει κοφτερή και με σπορ διάθεση στις στροφές.

Test drive: Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 150 PS
Όλες οι εκδόσεις του Focus Active έχουν την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση SLA. Η συνολική αίσθηση παραμένει κοφτερή και με σπορ διάθεση στις στροφές.


Έχει επίσης σημασία να αναφέρουμε πως για τα 100-0 km/h το Focus Active χρειάστηκε 2,3 m παραπάνω από το ST-Line (37,9 m αντί για 35,6). Ωστόσο αυτή η διαφορά οφείλεται κυρίως στα διαφορετικά ελαστικά και όχι στο σύστημα πέδησης που είναι το ίδιο ακριβώς ως hardware.

Active χαρακτήρας
Στην καμπίνα λίγα πράγματα έχουν αλλάξει, κάτι που σημαίνει ότι η χαμηλών τόνων εικόνα παραμένει. Κυρίως οι επενδύσεις των σπορ εμπρός καθισμάτων που έχουν διαφορετική υφή και μπλε λεπτομέρειες, μαζί με τα εσωτερικά διακοσμητικά των μαρσπιέ κάνουν διαφορά. Από πλευράς ορατότητας και συνολικής αίσθησης, δεν θα έλεγες πως κάθεσαι αισθητά πιο ψηλά σε σχέση με ένα συμβατικό Focus. Ωστόσο η θέση οδήγησης παραμένει εξαιρετικά αναπαυτική και άνετη, με εργονομία που δεν προβληματίζει. Όλοι οι διακόπτες φωτίζονται και βρίσκονται σε λογικές θέσεις, ενώ η οθόνη του SYNC 3 είναι εύχρηστη.

Test drive: Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 150 PS
Ουσιαστικά, μόνο οι επενδύσεις των εμπρός σπορ καθισμάτων που έχουν διαφορετική υφή κάνουν διαφορά από τις υπόλοιπες εκδόσεις.

Οι θήκες δεν λείπουν, ενώ το επάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό πλαστικό πολύ ευχάριστης υφής. Πιο κάτω υπάρχει σκληρό πλαστικό με συναρμογή και φινίρισμα που ικανοποιούν απόλυτα χωρίς να είναι κορυφαία.

Αντίθετα, κορυφαίος είναι ο χώρος για τα γόνατα στο πίσω κάθισμα, όπου και αντικατοπτρίζεται το μεγάλο μήκος -και μεταξόνιο- του αμαξώματος, ενώ άφθονο είναι και το διαθέσιμο ύψος. Εκεί που δεν φαίνονται εξίσου οι μεγάλες διαστάσεις του αμαξώματος, είναι ο χώρος αποσκευών που χωράει 341 lt σε συνδυασμό με τη ρεζέρβα ανάγκης.

Test drive: Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 150 PS

Η γκάμα κινητήρων του Focus Active ξεκινά από τον 1.000άρη EcoBoost με 125 PS που δεν εισάγεται στην Ελλάδα και συνεχίζεται με τον 1.5 EcoBoost, σε εκδόσεις με 150 ή 180 PS, εκ των οποίων μόνο η πρώτη συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο που έχει λεβιέ με γλυκό, θετικό κούμπωμα. Το 8άρι αυτόματο υπάρχει ως έξτρα επιλογή στους 150 PS και είναι στάνταρ στους 180. Για όσους θέλουν ντίζελ, υπάρχει ο 1.5 EcoBlue με 120 PS και ο 2.0 EcoBlue με 150 PS, με το δεύτερο επίσης να μην εισάγεται.

Test drive: Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 150 PS

Το χειροκίνητο 1.5 EcoBoost 150 PS με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο έχει βασική τιμή €21.393, δηλαδή πρακτικά την ίδια με ενός ST-Line ή ενός Titanium και ελάχιστα υψηλότερη από ενός Business. Ο εξοπλισμός άνεσης δεν έχει καμία ουσιαστική έλλειψη και το μόνο περιθώριο για παράπονο αφορά στο απλό air-condition αντί για τον αυτόματο κλιματισμό.
 

Test drive: Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 150 PS
Οι 17άρηδες τροχοί έχουν λίγο μεγαλύτερη συνολική διάμετρο από των συμβατικών Focus.

Υπάρχουν όμως όλες οι ευκολίες μαζί με αυτόματα φώτα, infotainment SYNC 3 με οθόνη αφής 8" και σύστημα πλοήγησης, σπορ εμπρός καθίσματα, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέφτες, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός πίσω και 17άρες ζάντες αλουμινίου. Επίσης στάνταρ είναι ένα πακέτο ασφάλειας με αυτόματο φρενάρισμα και ανίχνευση πεζών, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και ενεργό cruise control.

Τι λέει το DRIVE
η επιλογή του Active είναι θέμα προτεραιοτήτων και μόνο. Εάν η αυξημένη απόσταση από το έδαφος έχει να σου δώσει κάτι ουσιαστικό, τότε το διαλέγεις χωρίς δεύτερη σκέψη αφού δεν χάνει σχεδόν σε τίποτα από το μοναδικό οδηγικό ταλέντο του μοντέλου. Βέβαια, αυτός είναι και ένας λόγος να το προτιμήσεις απλώς και μόνο επειδή σου αρέσει περισσότερο αισθητικά.
Τιμή Από €21.393
Τεχνολογία 1.497 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος και έμμεσος ψεκασμός, τούρμπο, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, 150 PS/6.000 rpm, 240 Nm/1.600 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5”
0-160 km/h 22,6”
0-400 m 16,2” @ 139,9 km/h
0-1.000 m 29,7” @ 176,6 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 18,8”
50-80 km/h (3η) 3,9”
80-110 km/h (3η) 4,3”
80-110 km/h (4η) 5,6”
110-140 km/h (4η) 6,6”
110-140 km/h (5η) 8,4”
110-140 km/h (6η) 10,2”
Φρένα 100-0 km/h 37,9 m
Τελική ταχύτητα 206 km/h
Μέση κατανάλωση 8,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 121-127 g/km
Διαστάσεις 4.397 x 1.825 x 1.502 mm
Χώρος αποσκευών 341 lt
Βάρος 1.350 kg
Μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube