Με περίπου 100.000 πωλήσεις/έτος από το 2018 που λανσαρίστηκε, το Citroën C5 Aircross κατάφερε να βάλει τη Citroën με αξιώσεις στην πιο σημαντική κατηγορία οχημάτων παγκοσμίως, την πιο σημαντική στιγμή. Και τα κατάφερε γιατί είχε ξεκάθαρα πλεονεκτήματα απέναντι σε έναν πολύ ισχυρό ανταγωνισμό και τη δική του οικογενειακή ταυτότητα παρά το γεγονός πως μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα και μηχανικά μέρη με συνολικά 3 μοντέλα του ομίλου Stellantis. Μιλάμε φυσικά για τα Peugeot 3008 και Opel Grandland που πρόσφατα ανανεώθηκαν, δίνοντας το ραβδάκι της ανανέωσης στη Citroën για να κάνει τα «μαγικά» της.
Η αισθητική ανανέωση χαρίζει στο Citroën C5 Aircross έναν πιο σύγχρονο και αποδεκτό συνολικά χαρακτήρα.
Και τα έκανε αν κρίνουμε από το αισθητικό αποτέλεσμα αφού κατάφερε να κάνει το ούτως η άλλως κομψό και ξεχωριστό Citroën C5 Aircross ακόμα πιο όμορφο και σίγουρα πιο επιβλητικό από το μοντέλο που αντικαθιστά. Αυτό οφείλεται στην εντελώς νέα αισθητική ταυτότητα που λανσάρει στο εμπρός μέρος και που αποτελείται από την νέα μάσκα που διατρέχει πλέον όλο το πλάτος του αυτοκινήτου περιλαμβάνοντας μέσα σε αυτή τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα με τα χαρακτηριστικά V στις άκρες τους καθώς και το λογότυπο της εταιρείας.
Έτσι, αφαιρέθηκε η λογική της διχοτόμησης των φώτων και της μάσκας στο Citroën C5 Aircross, προσφέροντας περισσότερο δυναμική στο σύνολο. Νέος είναι βεβαίως και ο εμπρός προφυλακτήρας καθώς και η εισαγωγή αέρα αυτού, που κινούνται στο ίδιο, δυναμικό μήκος κύματος. Από κει και πέρα δεν υπάρχουν άλλες σημαντικές διαφορές εκτός από τα επίσης ανασχεδιασμένα και με ξεχωριστή φωτεινή ταυτότητα πίσω φώτα. Τα νέα χρώματα στην παλέτα χρωμάτων και οι νέες ζάντες αλουμινίου που το εφοδιάζουν συμπληρώνουν τις αλλαγές σε αισθητικό επίπεδο διευρύνοντας και τις επιλογές εξατομίκευσης που προσφέρει.
Έχοντας κερδίσει τα θετικά σχόλια εξωτερικά, δεν αργείς να καταλάβεις πως ο άνεμος της αλλαγής έχει επηρεάσει σημαντικά και το εσωτερικό του ανανεωμένου Citroën C5 Aircross. Αρχικά το πληθωρικό ταμπλό είναι και πάλι στο μεγαλύτερο μέρος του από σκληρά πλαστικά κατασκευασμένο, όμως η καλή ποιότητα αυτών όπως και το φινίρισμά τους δεν αφήνουν κανένα παράπονo. Οι διαφορές με το προηγούμενο C5 Aircross είναι αισθητές και σε αυτό το κομμάτι, προβάλλοντας μια γενικότερα καλύτερη εικόνα στον τομέα της απτής ποιότητας.
Οι υπόλοιπες διαφορές είναι ακόμα πιο διακριτές, με τη νέα οθόνη του infotainment να έχει διαγώνιο πλέον 10” και έχει βρει θέση πιο ψηλά στο κέντρο του ταμπλό. Έχει νέες εφαρμογές και συστήματα και προσφέρει γρηγορότερο χειρισμό, θα θέλαμε ωστόσο ένα πιο φρέσκο και πιο προηγμένο μενού καθώς και καλύτερης ευκρίνειας κάμερα για την οπισθοπορεία. Το αναβαθμισμένο high tech προφίλ του συμπληρώνεται τόσο από τον ανασχεδιασμένο ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12” όσο και τα νέα τεχνολογικά συστήματα υποστήριξης της οδήγησης που πλέον διαθέτει η ναυαρχίδα των SUV της Citroën.
Συνεχίζοντας με τις αλλαγές του εσωτερικού, κάτω από τη νέα οθόνη αφής και επίσης σε ψηλή θέση υπάρχει το πάνελ των συντομεύσεων για τα επιμέρους συστήματα, με τους αεραγωγούς να έχουν βρει θέση ανάμεσά τους σε μια πιο κλασική σε σχέση με το παρελθόν, οριζόντια διάταξη. Ακόμα και η βάση της κεντρικής κονσόλας έχει διαφοροποιηθεί και προσθέτει πόντους πρακτικότητας και ευκολίας στο σύνολο. Εκεί συναντούμε το νέο επιλογέα e-Toggle του αυτόματου κιβωτίου που χρειάζεται λίγο χρόνο προσαρμογής στη χρήση του και το νέο διακόπτη για την επιλογή των οδηγικών προφίλ μαζί με τις επιλογές του Grip Control που αντικατέστησε τον περιστροφικό του παρελθόντος. Αυτά τα δύο στοιχεία εξασφάλισαν περισσότερο χώρο στην κονσόλα, προσφέροντας δύο μεγαλύτερες και πιο πρακτικές θέσεις για αντικείμενα (σ.σ. η μία για την επαγωγική φόρτιση συσκευών).
Δε γίνεται φυσικά να μην σχολιάσουμε για άλλη μια φορά την εξαιρετική θέση οδήγησης του Citroën C5 Aircross, τόσο ως προς την άνεση και το ύψος, όσο και την ορατότητα που προσφέρει. Γι’ αυτό οφείλονται τα αναπαυτικά καθίσματα της Advanced Comfort λογικής που συνεχίζει να διαφημίζει το C5 Aircross. Όλα αυτά συνθέτουν ένα σύνολο από τα πιο ευχάριστα στην κατηγορία γενικότερα.
Επίσης κυρίαρχο χαρακτηριστικό του SUV της Citroën παραμένει η ευρυχωρία και η πρακτικότητα της καμπίνας του. Τα ανεξάρτητα καθίσματα σύρονται κατά μήκος κατά 15 cm και ρυθμίζεται και η κλίση της πλάτης τους, διαμορφώνοντας ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες τους χώρους για τους επιβάτες. Οι οποίοι χώροι είναι σε κάθε περίπτωση υπεραρκετοί για ακόμα και 5 άτομα. Ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 580 lt χωρητικότητας και έχει μεγάλο άνοιγμα -και ηλεκτρική πόρτα προαιρετικά- και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Το νέο Citroën C5 Aircross σε κερδίζει αβίαστα με την οδηγική του ταυτότητα, καθώς παρόλο που είναι επικεντρωμένο στην άνεση και σε έναν οικογενειακό προσανατολισμό γενικότερα, δεν είναι καθόλου αδιάφορο οδηγικά.
Η γκάμα κινητήρων του ανανεωμένου Citroën C5 Aircross βασίζεται και πάλι στους PureTech και BlueHDi κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου αντίστοιχα αλλά και τις Plug-In Hybrid εκδόσεις του. Εμείς το δοκιμάζουμε στην πετρελαιοκίνητη έκδοση του BlueHDi των 130 ίππων, που συνδυάζεται αποκλειστικά με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 της Aisin. Ένας συνδυασμός που έχει αποδείξει και από άλλες περιπτώσεις του ομίλου αλλά και από το προηγούμενο C5 Aircross τις ικανότητές του, αναδεικνύοντας με τη σειρά του τον οικογενειακό του προσανατολισμό μέσω της πολιτισμένης του λειτουργίας.
Το μοτέρ τραβάει θετικά από χαμηλά με αρωγό τα 300 Νm ροπής και οι 131 ίπποι του αποδίδονται στις 3.750 rpm. Η πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου εξασφαλίζει ζωντάνια και καλές επιδόσεις με 10,6” για την επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h, με την τελική του ταχύτητα να ανέρχεται στα 189 km/h. Προφανώς ως diesel έχει στα δυνατά του σημεία και την περιορισμένη αναλογικά κατανάλωση, η οποία κυμάνθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας στα 7,3 lt/100 km παρά το γεγονός πως το αυτοκίνητο μας παραχωρήθηκε με μόλις 2 km στο οδόμετρο.
Η Citroën βεβαίως δε χρειάστηκε να επέμβει καθόλου και στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς, εφαρμόζοντας στο ανανεωμένο Citroën C5 Aircross την οδηγική συνταγή που το καθιστά ένα από τα πιο ιδιαίτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Μια συνταγή απόλυτα πετυχημένη στον τομέα της άνεσης, διατηρώντας το έτσι ως το σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Τα υδραυλικά στοπ της ανάρτησης «Progressive Hydraulic Cushions» ως μέρη της γενικότερης ιδέας «Advanced Comfort», εξασφαλίζουν κορυφαία απορροφητικότητα και ποιότητα κύλισης. Δεδομένης της μεγάλης απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος και της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης, οι κλίσεις σε δρόμο με στροφές είναι υπαρκτές, όχι όμως αυξημένες αναλογικά.
Το ακόμα πιο θετικό είναι πως ακόμα κι αυτές δεν περιορίζουν στο ελάχιστο τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα κάτι που δεν μπορεί επίσης να περιορίσει και η μέτρια αίσθηση από το τιμόνι του. Το C5 Aircross σε κερδίζει αβίαστα λοιπόν και με την οδηγική του ταυτότητα, αφού αν και είναι επικεντρωμένο στην άνεση και τον γενικότερα οικογενειακό του προσανατολισμό, δεν είναι καθόλου αδιάφορο οδηγικά. Ειδικά στην περίπτωση που επιλέξεις την επιλογή «Sport» που βελτιώνει το τιμόνι και βάζει σε λειτουργία το πιο επιθετικό mode του κιβωτίου, θα απολαύσεις χωρίς παρατράγουδα όσα μπορεί να σου προσφέρει εκμεταλλευόμενο και τον ροπάτο κινητήρα του. Την ίδια στιγμή με τα προγράμματα του Grip Control και την απόσταση των 23 cm από το έδαφος, δε θα έχει πρόβλημα να κινηθεί και σε πιο κακοτράχαλους δρόμους.
Συνολικά έχουμε ένα πολύ στοχευμένο facelift προκειμένου να αναβαθμιστεί στα σημεία το Citroën C5 Aircross και να τονιστεί ο οικογενειακός χαρακτήρας του και το στιλ του, διατηρώντας βεβαίως αναλλοίωτα τα στοιχεία που το καθιστούν κορυφαίο στους τομείς της πρακτικότητας και της άνεσης. Μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για τις τιμές διάθεσής του, αφού αυτή θα ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο, όμως όπως και να έχει μιλάμε για ένα από τα πιο ευχάριστα και ικανά μοντέλα της κατηγορίας.
Τι λέει το DRIVE
Η αισθητική ανανέωση χαρίζει στο Citroën C5 Aircross έναν πιο σύγχρονο και αποδεκτό συνολικά χαρακτήρα. Σε συνδυασμό με τη διατήρηση των βασικών του χαρακτηριστικών που το έκαναν να ξεχωρίζει και στο παρελθόν, παραμένει εντυπωσιακά πλήρες και to the point οικογενειακό SUV.
Τιμή Δεν έχει γίνει γνωστή ακόμη
Τεχνολογία κινητήρας ντίζελ 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Απόδοση 131 PS/3.750 rpm, 300 Nm/1.750 rpm,
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6”
Τελική ταχύτητα 189 km/h
Μέση κατανάλωση 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 136 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.500 x 1.840 x 1.654 mm
Χώρος αποσκευών 580 lt
Βάρος 1.574 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE.
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης