Test drive: BMW X3 xDrive 20d, Neue Klasse SAV

Test drive: BMW X3 xDrive 20d, Neue Klasse SAV

Η νέα BMW Χ3 πατάει στη νέα πλατφόρμα Neue Klasse και υπακούει στη φιλοσοφία της εκλεπτυσμένης πολυτέλειας, βγάζοντας τη γλώσσα στην ηλεκτρική τρέλα της εποχής.

Στο μπάσκετ, το «μπρος πίσω» είναι φάουλ. Φάουλ στο οποίο -υπό την πίεση των πολιτικών- υπέπεσε η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία υιοθέτησε μεγαλεπήβολα σχέδια για την ηλεκτροκίνηση που στη συνέχεια αναγκάστηκε να αναθεωρήσει. 

Ωστόσο, στο Μόναχο μάλλον είχαν το χάρισμα να βλέπουν λίγο πιο μακριά και γι’ αυτό από την αρχή είχαν ξεκαθαρίσει πως όσο οι πελάτες αγοράζουν θερμικούς κινητήρες, αυτοί δεν θα σταματήσουν να παράγονται. Και τούτο παρά το γεγονός ότι η BMW ήταν από τους πρώτους που υιοθέτησε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Κακά τα ψέματα: Οι μέτοχοι ενδιαφέρονται για το ταμείο και τα ηλεκτρικά δεν φέρνουν (ακόμη) ζεστό χρήμα στο ταμείο.

Η BMW Χ3 με τον ντίζελ απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό που θα την επιλέξει συνειδητά γι' αυτό που κρύβει κάτω από το καπό της 

Test drive: BMW X3 xDrive 20d Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Πλήρως ανασχεδιασμένα είναι τα πίσω φώτα της νέας BMW X3, την ώρα που στην πίσω πόρτα έχουμε περισσότερο μέταλλο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Κάπως έτσι λοιπόν η τέταρτη γενιά της BMW Χ3, που μετρά από γεννησιμιού της πάνω από 3,5 εκατ. πωλήσεις, φορά τον 4κύλινδρο δίλιτρο ντίζελ με τους 197 PS, τα 400 Nm και το ήπιο υβριδικό σύστημα των 48V. Πισωγύρισμα; Κάθε άλλο! Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από έξω προς τα μέσα.

Η νέα BMW Χ3 μεγάλωσε φτάνοντας πλέον τα 4,76 μέτρα σε μήκος. Λίγα χρόνια πίσω, αυτή η διάσταση θα αφορούσε στην Χ5. Την ίδια στιγμή τα αυξημένα μετατρόχια (1.636 χιλιοστά εμπρός και 1.681 mm πίσω), δίνουν όγκο και αθλητικό λουκ στο αυτοκίνητο.

Συνολικά, η νέα Χ3 υιοθετεί σχεδιαστική προσέγγιση που δίνει έμφαση με μεγαλύτερες μονοκόμματες και πιο λείες επιφάνειες. Τις εντυπώσεις κερδίζει το εμπρός μέρος. Είναι πιο επιβλητικό, με την κάθετη μάσκα και τις διαγώνιες μπαρέτες στη γρίλια. Ο προαιρετικός φωτισμός του περιγράμματος της μάσκας, με την ονομασία «BMW Iconic Glow», που πρωτοείδαμε στην ΧΜ, μπορεί σε κάποιους να μην αρέσει, όμως κάνει το αυτοκίνητο άμεσα αναγνωρίσιμο τη νύχτα.

Test drive: BMW X3 xDrive 20d Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η νέα BMW Χ3 μεγάλωσε φτάνοντας πλέον τα 4,76 m σε μήκος, διάσταση που θα αφορούσε πριν από λίγα χρόνια στην Χ5.

Στο κάτω μέρος έχουμε τα ενεργά πτερύγια ψύξης που βελτιστοποιούν τη ροή του αέρα. Οι νέες φωτιστικές μονάδες ενσωματώνουν προβολείς σχήματος «L» για τα φώτα ημέρας και τα φλας. Για τη μεσαία και υψηλή δέσμη έχουμε νέους προσαρμοζόμενους προβολείς LED με λειτουργίες matrix μεγάλης δέσμης και αστικού φωτισμού που διατίθενται προαιρετικά.

Συνολικά, η εμφάνιση είναι πιο καθαρή και σύγχρονη, με το αυτοκίνητο να κάθεται 2,5 πόντους χαμηλότερα, ενισχύοντας τον σπορ χαρακτήρα και βελτιώνοντας την αεροδυναμική της X3. Στη πιο δυναμική εμφάνιση συμβάλλουν επίσης οι μυώδεις θόλοι των τροχών, με το αυτοκίνητό μας να πατά πάνω σε ζάντες 21 ιντσών με λάστιχα 245/40 εμπρός και 285/30 πίσω. Τέλος πίσω, έχουμε περισσότερο μέταλλο στην πέμπτη πόρτα και φώτα που έχουν ανασχεδιαστεί.

Ριζικά αλλαγμένο είναι και το εσωτερικό που ακολουθεί την πιο μινιμαλιστική προσέγγιση που έχει υιοθετήσει η BMW στα πιο πρόσφατα μοντέλα της. Το «Curved Display» κυριαρχεί, συνδυάζοντας την οθόνη αφής14,9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών σε μια ενιαία μονάδα. Η λειτουργία τους ελέγχεται από το τελευταίας τεχνολογίας λογισμικό της BMW, το Operating System 9.

Test drive: BMW X3 xDrive 20d Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το «Curved Display» συνδυάζει την οθόνη αφής14,9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών σε μια ενιαία μονάδα. Η λειτουργία τους ελέγχεται από το Operating System 9, το τελευταίας τεχνολογίας λογισμικό της BMW.

Όλες οι λειτουργίες, από τον κλιματισμό μέχρι την επιλογή του προγράμματος οδήγησης, έχουν ενσωματωθεί στην οθόνη αφής. Με κάποιους λίγους διακόπτες να υπάρχουν στην κεντρική κονσόλα και στο τιμόνι, ενώ βέβαια υπάρχει και η (πολύ καλή ) λειτουργία των φωνητικών εντολών.

Το μεγαλύτερο αδύνατο σημείο αυτής της X3 είναι η αντιληπτή ποιότητα. Έχοντας γίνει σημείο αναφοράς τα τελευταία χρόνια εμπρός από τη Mercedes-Benz και την Audi η BMW δεν έχει φροντίσει για την περίπτωση όλα τα υλικά της. Μπορεί λοιπόν τα πιο βιώσιμα υλικά να απογοητεύουν, αλλά οι χώροι παραμένουν εξαιρετικοί, με τέσσερις ενηλίκους να φιλοξενούνται πολύ άνετα. Ο χώρος αποσκευών με τη σειρά του αυξήθηκε στα 570 lt. Και ανάλογα τη διαμόρφωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φθάσει έως τα 1.700 lt.

Test drive: BMW X3 xDrive 20d Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 570 lt και μπορεί να φτάσει στα 1.700 lt αν «θυσιάσουμε» τα πίσω καθίσματα. 

Κάποιες επιλογές ωστόσο δεν μας άρεσαν, όπως η απτική ρύθμισης του προσανατολισμού των αεραγωγών στο κέντρο, όπως κι αυτού στο πάνελ στις πόρτες. Επίσης, αν ανοίξεις διάπλατα τις εμπρός πόρτες, δεν υπάρχει λαβή για να σε βοηθήσει να τις πιάσεις. Ακόμη κι αν είσαι μεγαλόσωμος…

Σε αντίθεση με τη χρήση οθονών και ρυθμίσεων, εξοικείωση δεν χρειάζεται όταν καθίσεις στη θέση του οδηγού. Βρίσκεις αμέσως την ιδανική για τον σωματότυπό σου, χάρη στο πολυρυθμιζόμενο κάθισμα και τιμόνι. Και πολύ πριν πατήσεις το στάρτερ του μοτέρ, επιβεβαιώνεις πως η νέα Χ3 διατηρεί το οδηγοκεντρικό DNA της φίρμας.

Ο κινητήρας είναι ο γνωστός δίλιτρος ντίζελ, με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Οι μηχανικοί του Μονάχου έχουν επέμβει σε καίρια σημεία, όπως οι θάλαμοι καύσης και τα κινούμενα μέρη, έτσι ώστε να έχει λιγότερες τριβές και καλύτερα χαρακτηριστικά απόδοσης και αποδοτικότητας. Βελτιωμένη είναι και η υπερτροφοδότηση δύο σταδίων, το σύστημα ψεκασμού και το σύστημα ανακύκλωσης των καυσαερίων.

Test drive: BMW X3 xDrive 20d Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το ντίζελ ζει! Και στην προκειμένη περίπτωση ο γνωστός μας δίλιτρος με το ήπια υβριδικό σύστημα 48V αποδίδει 197 PS και 400 Nm από τις 1.500 rpm με μια μέση κατανάλωση που στη διάρκεια της δοκιμής δεν ξεπέρασε τα 6,5 lt/100km.

Για τη μεταφορά της ροπής στον δρόμο φροντίζει το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Steptronic της BMW. Πλέον, με μικρότερο βάρος και αναβαθμισμένο λογισμικό, πετυχαίνει πιο ομαλές αλλαγές. Κι αν θελήσεις να πάρεις τον έλεγχό του στα χέρια σου, υπάρχουν και μανέτες στο τιμόνι.

Το σύστημα τετρακίνησης xDrive (είναι πλέον στάνταρ σε όλα τα μοντέλα της X3) στην τέταρτη γενιά του αναβαθμίστηκε στον προγραμματισμό λειτουργίας του πολύδισκου συμπλέκτη. Με αποτέλεσμα την πολύ πιο άμεση απόκριση όταν χρειαστεί να περάσει τη ροπή και να κατανείμει βέλτιστα τη ροπή και στους τέσσερις τροχούς.

Aπό τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα αντιλαμβάνεσαι πως η δίλιτρη ντίζελ Χ3 έχει ανέβει σκαλιά, ούσα πολύ κοντά στην μεγαλύτερη Χ5. Το στιβαρό πλαίσιο παντρεύεται αρμονικά με τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, την εξαιρετική ηχομόνωση και την άνετη καμπίνα, εξασφαλίζοντας άνετο ταξίδι. Πολύ πιο στιλβωμένα από αυτά που γνωρίζαμε ή είχαμε συνηθίσει από τα πετρελαιοκίνητα του είδους. Την ίδια στιγμή, το καλό τιμόνι σε βοηθά να έχεις ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο. Και να απολαμβάνεις μια σπορτίβ αίσθηση που δεν περιμένεις από ένα μεγάλο SUV.

Test drive: BMW X3 xDrive 20d Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Κρύβει τον όγκο της, πατάει ως γνήσια BMW, στρίβει σαν σεντάν, μιλάει στον οδηγό και ικανοποιεί τις σπορτίβ ανησυχίες του. Θέλετε κάτι άλλο; 

Σε κάθε περίπτωση, ο δίλιτρος ντίζελ ξεχωρίζει για την προθυμία του. Αρκεί ένα απλό πάτημα για να ξεδιπλώσει τη δύναμή του από τις χαμηλές στροφές μέχρι ψηλά, όντας παράλληλα ήσυχος πολιτισμένος και με καλή αποδοτικότητα: Με ένα γέμισμα κάνεις πάνω από 900 km, καθώς η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 6,5 lt/100km.

Σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια, η Χ3 φοράει όλα τα συστήματα που επιτάσσουν οι σύγχρονες νόρμες (Active Blind Spot Detection, Lane Departure Warning, Frontal Collision Warning και Active Driving Assistant κ.ά.), αλλά και ουκ ολίγα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, την ώρα που ο μακρύς (και ακριβός) κατάλογος με τα έξτρα μπορεί να εκτοξεύσει την τιμή της πολύ πάνω από τις €70.700 από τα οποία ξεκινά ο τιμοκατάλογος.

Test drive: BMW X3 xDrive 20d Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Σαν βγεις στον πηγαιμό για το ταξίδι… Η Χ3 ντίζελ είναι αυτό ακριβώς που χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις από την Καλαμάτα και να φτάσεις άνετα, ξεκούραστα και με ένα γέμισμα στην Αλεξανδρούπολη…  

Ακριβή; To δίχως άλλο!  Τα αξίζει; Η Χ3 ενσωματώνει μια εκλεπτυσμένη πολυτέλεια που ξεφεύγει από την πεπατημένη του «φαίνεσθαι« και υλοποιεί με περίτεχνο τρόπο την επιμονή της BMW να φτιάχνει αυτοκίνητα που μιλάνε στον οδηγό. Στην τελευταία της έκδοση μεγάλωσε, ομόρφυνε (υποκειμενικό αυτό) και παραμένει πιστή στο DNA της μάρκας.  Στο ερώτημα αν θα την αγοράζαμε η απάντηση είναι «ναι!» Αρκεί να είχαμε…  

BMW X3 20d xDrive

Τι λέει το DRIVEΗ BMW Χ3 μεγάλωσε, ομόρφυνε αλλά κυρίως  στην έκδοση 2.0d με τον δίλιτρο ντίζελ είναι μια ξεχωριστή επιλογή μακριά από την… τρέλα της πρίζας.
Τιμή  Από €70.700
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαKινητήρας ντίζελ 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, κίνηση στους τέσσερις τροχούς (xDrive), αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων Steptronic
Απόδοση197 PS/4.000 rpm, 400 Nm/1.500-2.750 rpm
Διαστάσεις4.755 x 1.920 x 1.660 mm
Χώρος αποσκευών570-1.700 lt
Βάρος1.890 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h7,7"
Τελική ταχύτητα215 km/h
Eκπομπές CO2153 g/km
Μέση κατανάλωση*6,5 lt /100 km
*Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube