Κοιτώντας την πρωτοεμφανιζόμενη BMW i7, την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή της τελευταίας 7 Series, είναι δύσκολο να προσπεράσεις την αμφιλεγόμενη εμφάνιση. Αλλά όπως λέει και ένα γνωστό ρητό, δεν πρέπει πότε να κρίνεις ένα βιβλίο από το εξώφυλλο!
Δεν είναι δα και η πρώτη φορά που ένα σύγχρονο μοντέλο της BMW προκαλεί αντιπαραθέσεις με τη σχεδίασή του. Σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο όμως, οφείλεις να ξεπεράσεις γρήγορα την πολυσυζητημένη ευμεγέθη μάσκα και το γωνιώδες αμάξωμα με τα λεπτεπίλεπτα φωτιστικά και να επικεντρωθείς στα πιο ουσιαστικά χαρακτηριστικά. Αυτά που με δυο λέξεις συνθέτουν το πιο τεχνολογικά προηγμένο και πολυτελές μοντέλο στην γκάμα του Βαυαρού κατασκευαστή.
Δεν έχω εμπειρία από κάποια Rolls-Royce ή Maybach, εικάζω όμως ότι η άνεση και η ησυχία που προσφέρουν δεν έχει μεγάλη διαφορά από αυτό που βιώνεις στην BMW i7.
Παραμερίζοντας λοιπόν τα χαρακτηριστικά που ανάλογα με το γούστο του καθενός, συνθέτουν ένα όμορφο ή ένα άσχημο αυτοκίνητο, σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης θα σταθούμε μόνο στο μέγεθος της i7. Επειδή όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις της 7 Series, η BMW αποφάσισε γι’ αυτή τη γενιά να κρατήσει μια μόνο έκδοση μεταξονίου, την Long. Το αποτέλεσμα είναι μια πολυτελής μπερλίνα που προκαλεί δέος στο πέρασμα της ή -όπως συνέβη στον γράφοντα- αμήχανο γέλιο αν βρεθεί να παρκάρει δίπλα σε ένα προηγούμενης γενιάς Toyota Aygo!
Σε νούμερα, τα παραπάνω μεταφράζονται σε 5,39 m μήκος, 1,95 m πλάτος και 1,54 m ύψος. To μεταξόνιο με τη σειρά του φτάνει τα 3.215 mm, μισό εκατοστό μακρύτερο από το αντίπαλο δέος της, τη Mercedes-Benz EQS. Η λιμουζίνα από τη Στουτγάρδη με μήκος 5,22 m, πλάτος 1,93 m και ύψος 1,51 m δεν είναι σημαντικά μικρότερη σε διαστάσεις. Δείχνει όμως έτσι λόγω της πιο αεροδυναμικής σιλουέτας.
Οι απόψεις για την εξωτερική σχεδίαση της BMW i7 μπορεί να διαφέρουν, αλλά ειλικρινά αμφιβάλλουμε αν υπάρχουν αντίθετες γνώμες για το εσωτερικό που είναι εντυπωσιακά πολυτελές και σε άλλη κατεύθυνση από αυτό της EQS. Η πολυτέλεια της τελευταίας πηγάζει κυρίως από τα hi-tech χαρακτηριστικά, όπως το εντυπωσιακό «ψηφιακό» ταμπλό με τις τρεις οθόνες που δείχνουν ενιαίες και τον μοναδικό φωτισμό.
Η i7 δεν υστερεί σε τεχνολογικό και ψηφιακό υπόβαθρο και το ανακαλύπτεις άμεσα παρατηρώντας είτε το περιφερειακά γεμάτο αισθητήρες αμάξωμα είτε από τις πόρτες που μπορούν να ανοίξουν και να κλείσουν αυτόματα για να σε καλωσορίσουν στο εσωτερικό. Από εκεί και πέρα προσεγγίζει τον όρο πολυτέλεια από μια πιο παραδοσιακή σκοπιά και στο δικό μας μάτι τουλάχιστον δείχνει πιο αριστοκρατική.
Αυτό οφείλεται κυρίως στα αρχοντικά καθίσματα με τα βιώσιμα υλικά και πολλές λεπτομέρειες: Όπως οι διακόπτες -απομίμηση κρυστάλλου- με την περίτεχνη κοπή για το iDrive. Η ρύθμιση των καθισμάτων. Και το φωτιζόμενο BMW Interaction Bar που διατρέχει το ταμπλό και δίνει τον απαραίτητο ambient φωτισμό, δημιουργώντας μια μοναδική ατμόσφαιρα.
Η ποιότητα των υλικών είναι υπεράνω κριτικής σε κάθε εκατοστό της καμπίνας και η συναρμογή, ακόμα και στα πιο δύσκολα σημεία όπου δυο ή και τρία διαφορετικά υλικά συναντιούνται, πραγματικά αψεγάδιαστη. Τις εντυπώσεις κλέβουν οι κρυφοί αεραγωγοί που ανακαλύπτεις αφού θέσεις σε λειτουργία τον κλιματισμό σε υψηλή σκάλα ψάχνοντας από πού βγαίνει ο αέρας.
Σε ψηφιακό επίπεδο συναντάμε ένα κυρτό ψηφιακό πίνακα στο επάνω μέρος του ταμπλό, με μία οθόνη 12,3” για τα όργανα και μία συμπληρωματική 14,9” για το infotainment. Η διαχείριση του μενού είναι εξαιρετικά εύκολη και οι λειτουργίες που προσφέρει μπορούν να ρυθμιστούν πέρα από την αφή και τους φυσικούς διακόπτες είτε με φωνητικές εντολές είτε με χειρονομίες.
Το μενού των οθονών δεν πλησιάζει σε βάθος την παραμετροποίηση που προσφέρει η EQS, αλλά αυτό είναι κάτι που θα ενοχλήσει ελάχιστους. Η πλειονότητα θα σταθεί στα ευκρινή γραφικά, την άψογη ενσωμάτωση των Apple CarPlay και Android Auto και στην παρουσία φυσικών διακοπτών που βελτιώνουν την εργονομία δίνοντας άμεση πρόσβαση σε διάφορα υπομενού του infotainment.
Τα παραπάνω έρχεται να σφραγίζει ηχητικά ένα εξαιρετικό σύστημα της Bowers & Wilkins που είναι από μόνο του λόγος να παρατείνεις την παραμονή σου στο αυτοκίνητο. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να σημειώσουμε πως το highlight της i7 είναι το BMW Theatre Screen. Μια wide οθόνη 31,3”, με ανάλυση 8K που κατεβαίνει από τον «ουρανό» και γεμίζει το οπτικό πεδίο των πίσω επιβατών. Και με την οποία δυστυχώς δεν ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο που μας παραχωρήθηκε από την ελληνική αντιπροσωπεία για τη δοκιμή.
Ο μόνος λόγος για να γκρινιάξεις για το εσωτερικό της BMW i7 είναι οι αποθηκευτικοί χώροι για τα μικροαντικείμενα των εμπρός επιβατών που είναι περιορισμένοι για το μέγεθός του αυτοκινήτου. Υπάρχουν δύο ποτηροθήκες, ένας μάλλον ρηχός χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο και μια θήκη στη βάση της κεντρικής κονσόλας που προσφέρει και ασύρματη φόρτιση για το κινητό.
Απλώς ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών των 500 lt. Ψιλά γράμματα, εμπρός σε όλα τα υπόλοιπα που προσφέρει σε επίπεδο άνεσης.
Ο οδηγός με το συνοδηγό έχουν στη διάθεσή τους τα πιο άνετα καθίσματα που θυμάται ο γράφων στις σχεδόν δύο δεκαετίες του στο χώρο, με δεκάδες ρυθμίσεις για να κουμπώσει πραγματικά κάθε μέρος του σώματος, από τους μηρούς μέχρι τον αυχένα. Είναι βεβαίως θερμαινόμενα, κλιματιζόμενα και -must σε αυτή την κατηγορία- με λειτουργία μασάζ με τουλάχιστον καμιά δεκαριά διαφορετικά προγράμματα τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό.
Αντίστοιχες ανέσεις απολαμβάνουν δύο πίσω επιβάτες. Ο τρίτος στη μέση θα στριμωχτεί αρκετά, όχι λόγω του διαθέσιμου πλάτους, αλλά διότι η σχεδίαση των καθισμάτων είναι τέτοια ώστε να νιώθουν «βασιλιάδες» οι ακριανοί. Το μακρύ μεταξόνιο προσφέρει άπλετο χώρο για τα πόδια, με τον αέρα πάνω από το κεφάλι να είναι άφθονος παρά τη μεγάλη ηλιοροφή. Τα καθίσματα ρυθμίζονται και εδώ ηλεκτρικά, χρησιμοποιώντας μία από τις οθόνες αφής 5,5” που είναι ενσωματωμένες στο πάνελ των πίσω θυρών.
Την παράσταση κλέβει το δεξί κάθισμα που αν δεν υπάρχει συνοδηγός μπορεί να γίνει σχεδόν επίπεδο όπως τα αεροπορικά στις υπερατλαντικές θέσεις της Business Class. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να περάσεις ένα μακρύ ταξίδι ή να περιμένεις αναπαυτικά να φορτίσει η μπαταρία!
Προς το παρόν, η αμιγώς ηλεκτρική i7 είναι διαθέσιμη μόνο στην έκδοση xDrive60, η οποία εφοδιάζεται με δύο σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες. Έναν με 258 PS για τους εμπρός τροχούς και έναν με 313 PS για τους πίσω. Οι οποίοι προσφέρουν συνδυαστική ισχύ 544 PS και 745 Nm. Τα δύο ηλεκτρομοτέρ αντλούν ενέργεια από έναν συσσωρευτή ιόντων λιθίου με ωφέλιμη χωρητικότητα 101,7 kWh, ο οποίος βρίσκεται στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Σε ένα γρήγορο ταχυφορτιστή DC μπορεί να υποστηρίξει ισχύ έως 195 kW, φτάνοντας από το 10-80% σε μόλις 34’. Εναλλακτικά, υπάρχει και φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος 22 kW που χρειάζεται περίπου 5,5 ώρες για μια πλήρη φόρτιση.
Παρόλο το μέγεθος και το βάρος των 2,7 τόνων, ο τρόπος που η BMW i7 πατά σε κάθε είδους δρόμο είναι εντυπωσιακός. Το 0-100 km/h που έρχεται σε μόλις 4,7” και η τελική που αγγίζει τα 240 km/h αποτελούν μια καλή ένδειξη ότι η ισχύς των δυο ηλεκτροκινητήρων είναι παραπάνω από αρκετή για τα κιλά και τον πολυτελή χαρακτήρα της.
Σε απόλυτες επιδόσεις είναι ελάχιστα πιο αργή από στάση και σε ρεπρίζ από την Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC που είχαμε δοκιμάσει πέρυσι. Πατά όμως καλύτερα στον δρόμο όταν στρίβει γρήγορα, με τον οδηγό να μην νιώθει τόσο αποκομμένος από τη δράση, παρόλο που όπως και στην EQS το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ.
Προφανώς και οι στροφές δεν είναι το πεδίο δράσης για το οποίο εξελίχθηκε η i7. Από την άλλη δεν μπορείς να μην εντυπωσιαστείς από το πόσο άνετα νιώθει σε μια φιδίσια διαδρομή. Και πώς καταφέρνει με τη βοήθεια της ενεργής τετραδιεύθυνσης να κρύβει με μαεστρία τα σχεδόν 5,4 m και να κινείται ακόμα και στα στενά της πόλης με την άνεση ενός μικρομεσαίου χάτσμπακ.
Η μαγεία της όμως ξεδιπλώνεται μόλις ενεργοποιήσεις τη λειτουργία οδήγησης «Efficient» και οδηγείς με ήρεμο ρυθμό. Εκεί ανακαλύπτεις την άψογη λειτουργία της αερανάρτησης και τι σημαίνει πραγματικά κορυφαία ποιότητα κύλισης. Το σύστημα είναι από τα σπάνια που δεν προβληματίζονται από τις ανωμαλίες των αστικών δρόμων σε χαμηλή ταχύτητα και το αποτέλεσμα είναι ένα ασύλληπτα άνετο αυτοκίνητο.
Δεν έχω εμπειρία από κάποιο μοντέλο της Rolls-Royce ή της Maybach, εικάζω όμως ότι η άνεση και η ησυχία που θα προσφέρουν δεν θα έχουν μεγάλη διαφορά από αυτό που βιώνεις στην i7.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η ολοκαίνουργια BMW i7 είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, με συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού που χρειαζόμαστε άλλες δυο σελίδες για να τα αναλύσουμε, και μοναδική αίσθηση της πολυτέλειας. Είναι επίσης κατανοητό ότι με τιμή εκκίνησης €162.150 απευθύνεται σε πολύ λίγους. Ανθρώπους που δεν θα μπουν καν στον κόπο να εξετάσουν ότι περιλαμβάνεται στο β’ κύκλο του επιδοτούμενου προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Αυτό που θα πρέπει να απασχολήσει όσους σε μια i7 βλέπουν μια πολυτελή μπερλίνα για μακρινά ταξίδια, είναι η αυτονομία. Που μάλλον είναι και η μοναδική γκρίζα πτυχή του αυτοκινήτου. Τα 625 km που ανακοινώνει η BMW ότι εξασφαλίζει η μπαταρία των 105,7 kWh είναι πολύ αισιόδοξη τιμή. Στην πραγματική ζωή, η σύντομη εμπειρία μας έδειξε ότι ακόμα και τα 500 km φαντάζουν δύσκολος στόχος, με τα 400-450 km να αποτελούν πιο ρεαλιστική τιμή. Και τούτο διότι η κατανάλωση ακόμα και χωρίς τις υψηλές ταχύτητες της εθνικής δύσκολα πέφτει κάτω από τις 28,0 kWh/100 km. Σε αυτόν τον τομέα η Mercedes-Benz EQS τα καταφέρνει πολύ καλύτερα.
BMW i7 xDrive60 | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE Με εμφάνιση που προκαλεί δέος, υψηλών προδιαγραφών τεχνολογία, πόρτες που ανοίγουν και κλείνουν αυτόματα, lounge πίσω κάθισμα και λειτουργίες μασάζ για όλους τους επιβάτες, η i7 είναι ένα μοναδικό αυτοκίνητο. Που σε επίπεδο πολυτέλειας τουλάχιστον, δείχνει πραγματικά ότι η BMW έδωσε τον καλύτερό της εαυτό. | |
Τιμή | από €162.150 |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
Τεχνολογία | BEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη 258 PS, 365 Nm (εμπρός), σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη 313 PS, 380 Nm (πίσω), μπαταρία 105,7 kWh, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης |
Απόδοση | 544 PS, 745 Nm |
Διαστάσεις | 5.391 x 1.950 x 1.544 mm |
Χώρος αποσκευών | 500 lt |
Βάρος | 2.715 kg |
Επιδόσεις | |
0-100 km/h | 4,7" |
Τελική ταχύτητα | 240 km/h |
Μέση κατανάλωση | 28,0 kWh/100 km* |
Μέση αυτονομία | 400-420 km |
Εκπομπές CO2 | 0 g/km |
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE. | |
Φόρτιση | |
Συνεχές ρεύμα (DC), 0-80% της μπαταρίας | Έως 195 kW, από 34' |
Εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), 0-100% της μπαταρίας | Έως 22 kW, από 5,5 ώρες |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |