Εδώ και πέντε δεκαετίες η 5 Series αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της BMW. Kαι γι' αυτό είχε πάντοτε τη δυσκολότερη αποστολή. Να συνδέσει με τα χαρακτηριστικά της τη μικρότερη και πιο σπορ 3άρα, με τη ναυαρχίδα και πιο πολυτελή 7άρα. Αντίστοιχη αποστολή ανέλαβε και η BMW i5. Να εντάξει τη 5 Series στην ηλεκτρική τάση της εποχής, έτσι ώστε να συνεχίσει να βρίσκεται ανάμεσα μας για μερικές δεκαετίες ακόμα.
Η ηλεκτροκίνηση βέβαια δεν είναι κάτι εντελώς νέο για την 5άρα, καθώς υβριδικές εκδόσεις της υπάρχουν εδώ και χρόνια. Ωστόσο, με την ολοκαίνουργια BMW i5 ασπάζεται για πρώτη φορά τον πλήρη εξηλεκτρισμό. Κίνηση επιβεβλημένη που μπορεί να δυσαρεστεί τους, ίσως πολλούς παραδοσιακούς φίλους της μάρκας, η τελευταία όφειλε όμως -όπως και στην περίπτωση των i4 και i7- να δηλώσει παρούσα στο κοινό που αναζητεί μια πολυτελή ηλεκτρική μπερλίνα. Δίνοντας του μια ακόμα επιλογή πέρα από τα Tesla και τα λοιπά πολυτελή κινεζικά μοντέλα. Που μπορεί προς το παρόν να τα χαζεύουμε μόνο στο ίντερνετ, αλλά σύντομα θα βρίσκονται και στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το Μόναχο κατάφερε με την BMW i5 να διατηρήσει αναλλοίωτο τον πολυτελή και σπορ χαρακτήρα που πάντοτε διέκρινε την 5άρα
Κάπου εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι πέρα από την i5, που είναι διαθέσιμη στη «μικρή» έκδοση eDrive40 που δοκιμάζουμε εδώ και την Μ60 xDrive, η νέα 5 Series διατηρεί τις συμβατικές εκδόσεις με θερμικά μοτέρ βενζίνης και ντίζελ. Από την άνοιξη μάλιστα, θα προστεθούν στην γκάμα της και δύο plug-in hybrid.
Η νέα γενιά της BMW 5 Series βασίζεται στην πλατφόρμα CLAR και ξεκινώντας από τον τομέα των διαστάσεων, έχει μακρύνει κατά 9,7 cm φτάνοντας τα 5,06 m σε μήκος, ενώ το πλάτος της αγγίζει τα 1,9 m και το ύψος της τα 1,52 m. Μεγαλύτερο είναι και το μεταξόνιο που φθάνει σχεδόν τα τρία μέτρα: 2.995 mm.
Είναι επομένως ελαφρώς μακρύτερη, φαρδύτερη και ψηλότερη. Και σε επίπεδο εμφάνισης, τολμούμε να πούμε ότι είναι πιο ελκυστική από την προκάτοχό της και ορισμένα πρόσφατα μοντέλα της BMW. Αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι η χαρακτηριστική μάσκα «kidney grille» έχει πιο αναλογικό μέγεθος.
Περνώντας στα ενδότερα, όσο καιρό βρισκόταν στην κατοχή μας η i5 φρόντιζε να μας καλωσορίζει τα κρύα πρωινά στο hi-tech εσωτερικό, ενεργοποιώντας αυτόματα την πρώτη σκάλα στη θέρμανση του τιμονιού και του καθίσματος του οδηγού. Το περιβάλλον θυμίζει έντονα την i7. Από την οποία η μικρότερη γερμανική μπερλίνα υιοθετεί πολλά πολυτελή στοιχεία. Όπως τα γυάλινα χειριστήρια που παραπέμπουν σε κρύσταλλο και την μπάρα αλληλεπίδρασης που διατρέχει το ταμπλό και αλλάζει χρώματα, δημιουργώντας μια πολύ όμορφη ατμόσφαιρα τις νυχτερινές ώρες. Από αυτήν προέρχονται και οι κρυφοί αεραγωγοί του συστήματος κλιματισμού, αλλά και η γενικότερα μίνιμαλ σχεδίαση που επικρατεί στην καμπίνα.
Πέρα από το βιώσιμο σύστημα μετάδοσης στη σειρά i5, η BMW τονίζει ότι η νέα 5άρα είναι το πρώτο μοντέλο της που διαθέτει ένα πλήρως vegan εσωτερικό. Σημειώνοντας δε, ότι η παραγωγή της νέας ταπετσαρίας στα καθίσματα έχει 85% λιγότερες εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με το αληθινό δέρμα.
Κάνοντας μια στάση στο κάθισμα του οδηγού, έχει μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων απ’ ό,τι στην i7. Και το γεγονός ότι κατεβαίνει αρκετά πιο χαμηλά στο πάτωμα του αυτοκινήτου, βοηθά τους ψηλόσωμους οδηγούς να βολευτούν καλύτερα. Οι υπόλοιποι επιβάτες έχουν και αυτοί γενναιόδωρους χώρους στη διάθεσή τους. Πίσω θα καθίσουν με περίσσεια άνεση δύο ενήλικοι, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει αρκετό βάθος, πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και χωρητικότητα που φθάνει τα 490 lt.
Η συναρμογή, το φινίρισμα και η ποιότητα των υλικών στέκεται στο ύψος της κατηγορίας. Ο απόλυτος πρωταγωνιστής στο πλήρως ψηφιοποιημένο εσωτερικό είναι το BMW Curved Display. Σύστημα που λειτουργεί με το τελευταίο λογισμικό iDrive και αποτελείται από έναν παραμετροποιήσιμο ψηφιακό πίνακα οργάνων διαγωνίου 12,3" και μια οθόνη αφής για το infotainment με διαγώνιο 14,9''.
Αμφότερες οι οθόνες έχουν ευκρινή και υψηλής ανάλυσης γραφικά και το νέο λογισμικό αρκετές βελτιώσεις συγκριτικά με το προηγούμενο, επιτρέποντας πιο γρήγορη και εύκολη πρόσβαση σε διάφορα μενού, όπως π.χ. του κλιματισμού. Γενικά είναι από τα πιο πλούσια σε λειτουργίες infotainment που έχουμε δει. Το εύχρηστο μενού παρόλα αυτά απαιτεί χρόνο εκμάθησης μόνο και μόνο για να εξοικειωθείς με τις πιο απλές λειτουργίες του, μέχρι τα παιχνίδια (!) που προσφέρει. Το ψηφιακό περιβάλλον ολοκληρώνει το head-up display που προβάλλει πληροφορίες οδήγησης ακριβώς μέσα στο οπτικό σου πεδίο.
Το σύστημα κίνησης της BMW i5 eDrive40 αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 340 ίππους και 430 Nm. Αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με ωφέλιμη χωρητικότητα 81,2 kWh. Για την επαναφόρτισή της, σε ρεύμα AC η ισχύς φόρτισης είναι 11 kW και μπορεί προαιρετικά να φτάσει τα 22 kW. Σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος μπορεί να φορτίσει από το 10% στο 80% σε περίπου 30' χάρη στη μέγιστη ισχύ φόρτισης των 205 kW ή σύμφωνα με την BMW να κερδίσει σε δέκα λεπτά ικανή ενέργεια για να διανύσει άλλα 156 km.
Όσον αφορά την αυτονομία, η BMW ανακοινώνει 579 km με το πρότυπο WLTP. Στην πράξη, η απόσταση μπορεί να επαληθευτεί δύσκολα και μόνο αν ενεργοποιήσεις τη νέα λειτουργία Max Range που περιορίζει τη μέγιστη ταχύτητα στα 90 km/h και απενεργοποιεί κάποια συστήματα άνεσης. Καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής, η μέση κατανάλωση ενέργειας κυμάνθηκε γύρω στις 21 kWh/100 km που, χωρίς πολύ αυτοκινητόδρομο, μεταφράζεται σε πραγματικές συνθήκες στα περίπου 400 km.
Από εκεί και πέρα, παρότι στο εμπρός μέρος της BMW i5 δεν βρίσκεται κάποιο 6κύλινδρο μοτέρ, στον δρόμο αποδεικνύεται μια πραγματική 5άρα: Ανάλογα το προφίλ οδήγησης που θα επιλέξεις θα ικανοποιήσει τα «θέλω» σου τόσο για άνετη και πολυτελή μετακίνηση όσο και για σβέλτες βόλτες. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι αρκετή για να κρύψει το βάρος της και μπορεί να επιταχύνει τους 2,2 τόνους της από στάση στα 100 km/h σε μόλις 6”. Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές και η δύναμη αρκετή είτε επιταχύνεις από 30 km/h είτε από τα 100 km/h.
Η ανάρτηση με τη σειρά της δεν προβληματίζεται ούτε αυτή από το υψηλό βάρος και τον όγκο της i5. Σε ήρεμο ρυθμό εξασφαλίζει αρχοντική ποιότητα κύλισης και υψηλή άνεση. Αν αποφασίσεις να αυξήσεις ρυθμό σε έναν δρόμο της περιφέρειας o έλεγχος του αυτοκινήτου από τις αναρτήσεις είναι υποδειγματικός και η πρόσφυση, ειδικά με τους προαιρετικούς τροχούς 21” του πακέτου Μ που φόραγε το αυτοκίνητό της δοκιμής, πραγματικά υψηλή. Γέρνει ελάχιστα και αποδεικνύεται ιδιαίτερα φιλική και προοδευτική στις αντιδράσεις, με σωστό ζύγισμα.
Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η συγκεκριμένη i5 εφοδιαζόταν με το σύστημα τετραδιεύθυνσης Integral Active Steering. Με κυρίαρχα χαρακτηριστικά τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και τη μεγάλη ευελιξία στην πόλη, μειώνοντας σημαντικά τον κύκλο στροφής και διευκολύνοντας τις μανούβρες.
Το τιμόνι με τη σειρά του έχει σωστό βάρος και είναι ακριβές, με τα φρένα να είναι δυνατά και το μεσαίο πεντάλ να έχει γραμμική διαδρομή. Αν αποφασίσεις να… διασκεδάσεις, η ουρά όχι απλώς συμμετέχει αν την προκαλέσεις με το γκάζι, αλλά απενεργοποιώντας τον έλεγχο της ευστάθειας στο πρόγραμμα Sport θα ανοίξει τη γωνία της πολύ περισσότερο από αυτό που είχες στο μυαλό σου. Τότε βέβαια θα ανακαλύψεις ότι ο έλεγχος δεν είναι τόσο εύκολος όσο με ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης που σου επιτρέπει να ρυθμίσεις πιο εύκολα τον έλεγχο και την τροχιά με το γκάζι. Εδώ, λόγω της ηλεκτρικής φύσης το φρενάρισμα είναι πιο έντονο ακόμα και στο ελάχιστο άφημα του γκαζιού.
Ύστερα από τη γνωριμία μας και με την i5 eDrive40, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι αν στην εποχή της μετάβασης η BMW έχει βαλθεί να μας αποδείξει ότι αυτό που κάνει τα αυτοκίνητά της επιθυμητά δεν επηρεάζεται από το αν καταναλώνουν ενέργεια ή ορυκτά καύσιμα, το έχει πετύχει σε μεγάλο βαθμό. Το να πούμε ότι η i5 είναι μια ηλεκτρική 5άρα ακούγεται περισσότερο απλοϊκό απ’ ό,τι επιτεύξιμο στην πράξη.
Και η BMW κατάφερε στη μετατροπή της 5 Series σε EV να διατηρήσει αναλλοίωτο τον πολυτελή και σπορ χαρακτήρα που πάντοτε τη διέκρινε. Γαρνίροντάς τον με πλήθος τεχνολογιών ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού και ένα ποιοτικό και hi-tech εσωτερικό, στο οποίο πραγματικά χαίρεσαι να κάθεσαι για ώρες.
BMW i5 eDrive40 | ||
---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Τιμώντας το παρελθόν της 5 Series, η BMW i5 οδηγεί την 5άρα στο ηλεκτρικό μέλλον με επιτυχία, ούσα μια σύγχρονη, πληθωρική και πολυτάλαντη μπερλίνα σε όλα της. | |
Τιμή | Από €75.100 | |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||
Τεχνολογία | BEV, σύγχρονος ηλεκτρικός κινητήρας με εξωτερική διέγερση (ESM) μπαταρία 81,2 kWh, κίνηση πίσω, αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης | |
Απόδοση | 340 PS, 430 Nm | |
Διαστάσεις | 5.060 x 1.900 x 1.515 mm | |
Χώρος αποσκευών | 490 lt | |
Βάρος | 2.205 kg | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||
0-100 km/h | 6,0" | |
Τελική ταχύτητα | 193 km/h | |
Κατανάλωση | 21,0 kWh/100 km* | |
Αυτονομία | 387 km* | |
Εκπομπές CO2 | - | |
Τιμές κατασκευαστή. *Μετρήση DRIVE. | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | ||
DC 0-80% | Έως 205 kW, από 30' | |
AC 0-100% | Έως 11 kW, από 8,25 ώρες | |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |