Test drive: BMW i4 eDrive40

Test drive: BMW i4 eDrive40

Εκτός από το θηρίο με τον κωδικό M50, η γκάμα της i4 περιλαμβάνει και έναν πολύ αξιόλογο ορισμό του τέλειου ηλεκτρικού οικογενειακού.

Με την γκάμα της BMW i4 να έχει πολύ πρόσφατα εμπλουτιστεί με την νέα έκδοση που ονομάζεται eDrive35 και αποδίδει 286 PS, η eDrive40 που δοκιμάζουμε αποτελεί τη χρυσή τομή μεταξύ της βασικής επιλογής και του πύραυλου των 544 PS που ονομάζεται M50 και έχουμε ήδη δοκιμάσει.

Τη βάση αποτελεί ως γνωστόν η πλατφόρμα της BMW 4 Series Gran Coupé που είναι σχεδιασμένη συμβατή με θερμικά, υβριδικά αλλά και ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Η eDrive40 έχει προσαρμοσμένη με 22 μπουλόνια στο πάτωμά της την ίδια μπαταρία με την M50, με 80,7 εκμεταλλεύσιμες kWh. Αυτό σημαίνει ότι μιλάμε για ένα πακέτο με πάχος μόλις 11 cm που αποτελείται από τέσσερα modules των 72 στοιχείων και άλλα τρία modules των 12 στοιχείων.

Η εγγύησή της είναι 8ετής ή για 160.000 km και ανακυκλώνεται κατά 90%, ενώ οι Γερμανοί τονίζουν πως έχουν τον απόλυτο έλεγχο της διαδικασίας εξόρυξης του κοβαλτίου και του λιθίου.

BMW i4 eDrive40

Σε αντίθεση με την τετρακίνητη Μ50, η BMW i4 eDrive40 έχει μόνο έναν κινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς, όπως και η μικρότερη eDrive35. Ο ρότοράς του διεγείρεται με ρεύμα ώστε να μην είναι μόνιμος μαγνήτης, ενώ μέγιστη ισχύς αγγίζει τους 340 PS με την αντίστοιχη ροπή στα 430 Nm. Είναι αριθμοί που με δεδομένο πως το βάρος είναι 2 τόνοι, δεν προκαλούν μεγάλη συγκίνηση.

Η πράξη ξεπερνάει τη θεωρία
Όμως η οδήγηση της συγκεκριμένης i4 αποκαλύπτει ένα πολύ ενδιαφέρον όσο και ευχάριστο πρόσωπο. Για την καθημερινότητα έχει σημασία να κρατήσεις πως είναι απολαυστικά ευκολοδήγητη, με την ανάρτηση να λειτουργεί άψογα και την κύλιση να χαρακτηρίζεται τίποτα λιγότερο από κορυφαία. Οι κακοτεχνίες του δρόμου δεν προβληματίζουν καθόλου τα εμπρός γόνατα ή την πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων που συνεργάζεται με αερόσουστες.

Όσο ενδιαφέρουσα αποδεικνύεται στη σπορ οδήγηση, η BMW i4 eDrive40 άλλο τόσο -και περισσότερο- σε κερδίζει στην καθημερινότητα.

Αντιθέτως, η σκληρότητα είναι σωστά υπολογισμένη και η λειτουργία αθόρυβη. Όσο για τον ανοιχτό δρόμο, η αεροδυναμική σιλουέτα ταξιδεύει σα βέλος και πολύ αθόρυβα. Για την ακρίβεια είναι από τις περιπτώσεις που το «δεν ακούγεται τίποτα» δεν είναι καθ’ υπερβολή.

Εάν ζητήσεις δυνατή επιτάχυνση οι 340 PS είναι εκεί για να στη δώσουν άμεσα, ενώ το γκάζι έχει καλά μελετημένη απόκριση, η αμεσότητα της οποίας μεταβάλλεται σύμφωνα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης. Ίσως η αίσθηση να μην συμφωνεί απόλυτα με τα 0-100 km/h σε μόλις 5,7” που ανακοινώνει η BMW αλλά ο τρόπος που το αυτοκίνητο τελικά κερδίζει ορμή είναι σίγουρα πειστικός. Μάλιστα η επιτάχυνση συνεχίζει χωρίς ιδιαίτερη πτώση μέχρι την τελική των 190 km/h.

BMW i4 eDrive40

Όμως αυτά σε γενικό πλαίσιο τα περιμένεις. Το απροσδόκητο με την i4 eDrive40 είναι το πώς ανταποκρίνεται όταν της ζητήσεις να ακολουθήσει πιο γρήγορο ρυθμό. Γέρνει όσο χρειάζεται στις στροφές, οπότε αποδεικνύεται ιδιαίτερα φιλική και προοδευτική στις αντιδράσεις, με σωστό ζύγισμα και σεβαστό κράτημα.

Το εμπρός σύστημα κρατάει πολύ σωστά και η ουρά όχι απλώς συμμετέχει εάν την προκαλέσεις με το γκάζι, αλλά εάν απενεργοποιήσεις τον έλεγχο της ευστάθειας θα ανοίξει τη γωνία της πολύ περισσότερο από αυτό που είχες στο μυαλό σου ως επιτρεπτό. Ευτυχώς όμως χωρίς να σε αγχώνει ιδιαίτερα, έστω κι εάν νοιώθεις την όλη εμπειρία λιγότερο οικεία συγκριτικά με ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Πάντα την ελέγχεις με το ακριβές τιμόνι και η μόνη περίπτωση που το βάρος φαίνεται υπό μορφή νευρικότητας είναι όταν το πίσω -κυρίως- σύστημα συναντήσει κάποιο εξόγκωμα της ασφάλτου με την ανάρτηση συμπιεσμένη. Τότε, η εκτόνωση είναι πιο απότομη από όσο θα ήθελες.

Ιδανική παρέα
Όσο ενδιαφέρουσα αποδεικνύεται στη σπορ οδήγηση, η BMW i4 eDrive40 άλλο τόσο -και περισσότερο- σε κερδίζει στην καθημερινότητα. Η διαχείριση της ενέργειας από το ηλεκτρικό σύστημα 5ης γενιάς της BMW -με τον κινητήρα, τα ηλεκτρονικά ισχύος και τη μετάδοση να βρίσκονται σε μια ενιαία μονάδα- είναι εξαιρετική. Μόλις μάλιστα εξοικειωθείς με την λειτουργία one pedal, τότε έχεις κορυφαίο αποτέλεσμα όχι μόνο στην ευχρηστία αλλά και στην εξοικονόμηση ενέργειας, αφού ξεκινάς, επιταχύνεις, φρενάρεις και ακινητοποιείσαι απλώς και μόνο αλλάζοντας την πίεση στο δεξί πεντάλ.

Μάλιστα με τον επιλογέα της μετάδοσης στη θέση B η επιβράδυνση είναι αρκετά δυνατή και η ανάκτηση ενέργειας μπορεί να αγγίξει τα 116 kW. Με λίγα λόγια, μόνο σε κάτι απρόοπτο θα χρειαστεί να πατήσεις το πεντάλ του φρένου, το οποίο να αναφέρουμε πως έχει απόλυτα ικανοποιητική αίσθηση.

Η μέση κατανάλωση σε όλη τη δοκιμή ήταν 19 kWh/100 km, ενώ τις φορές που κινηθήκαμε με γνώμονα την οικονομία ακόμα και το 16άρι ήταν εύκολος στόχος. Με αυτό το δεδομένο, τα 500 km μεταξύ δύο φορτίσεων είναι εφικτά χωρίς κανένα άγχος, ειδικά μέσα στην πόλη. Οι οποίες φορτίσεις μπορούν να γίνονται πολύ γρήγορα στο συνεχές ρεύμα, με ισχύ έως και 205 kW. Η βασική χρησιμότητα αυτής της δυνατότητας εκφράζεται από την εξής πληροφορία: Με την μπαταρία στο 10%, αρκούν 10’ φόρτισης -στον ανάλογο φορτιστή βέβαια- και παίρνεις ενέργεια για άλλα 164 km. Όσο για το εναλλασσόμενο ρεύμα, η μέγιστη ισχύς είναι τα 11 kW, δηλαδή το καλύτερο σενάριο μιας πλήρους φόρτισης οι 8,25 ώρες.

BMW i4 eDrive40

Όλα αυτά ολοκληρώνουν την εμπειρία σου σε μια πρακτική καμπίνα με κορυφαία απτή ποιότητα, άριστη θέση οδήγησης και ψηφιακή εικόνα που διαθέτει το πιο σύγχρονο λογισμικό για infotainment της BMW. Όσο για την ευκολία χειρισμού, ο συνδυασμός της οθόνης αφής, των φωνητικών εντολών και του περιστροφικού χειριστηρίου του iDrive είναι ό,τι καλύτερο μπορείς να βρεις σε ένα σύστημα με τόσο μεγάλο βάθος.

Να αναφέρουμε επίσης ότι οι χώροι είναι παραπάνω από επαρκείς για τέσσερις ενήλικους με τις αποσκευές τους, οι οποίες φορτώνονται σε ένα διαμέρισμα 470 lt με κανονικό σχήμα και τεράστιο άνοιγμα.

Δεν υπάρχει δεύτερη σκέψη για το εάν το συμπέρασμα σχετικά με την BMW i4 eDrive40 είναι θετικό ή όχι. Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο απόλυτα πρακτικό, με κορυφαία ποιότητα, δυνατές επιδόσεις, ευχάριστο και πανεύκολο στην οδήγηση. Με πιο απλά λόγια για ένα εξαιρετικό ηλεκτρικό οικογενειακό, που έχει κορυφαία τεχνολογία σε κάθε επίπεδο. Και χάρη σε αυτήν ακριβώς την τεχνολογία το να συμβιώνεις με αυτό το αυτοκίνητο απαιτεί ελάχιστες παραδοχές. Αρκεί φυσικά να ξέρεις τι σημαίνει το «Χρησιμοποιώ ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα το 2022».

Όσο για την τιμή, κανείς δεν μπορεί να πει ότι οι €59.900 (χωρίς την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ») δεν είναι μεγάλο νούμερο. Η άλλη όψη του νομίσματος όμως λέει ότι το αντίστοιχο νούμερο για μια 430i με 245 PS είναι €68.800...


Τι λέει το DRIVE
Η BMW i4 eDrive40 αποτελεί τον ορισμό του εξαιρετικού premium ηλεκτρικού οικογενειακού. Δεν είναι μόνο πολύ ευχάριστη όσο και άνετη στην οδήγηση, αλλά διαθέτει και κορυφαίο ηλεκτρικό σύστημα που ελαχιστοποιεί τους συμβιβασμούς.
Τιμή Από €59.900
Τεχνολογία BEV, σύγχρονος ηλεκτρικός κινητήρας με εξωτερική διέγερση (ESM) μπαταρία 83,9 kWh (80,7 εκμεταλλεύσιμες), κίνηση πίσω, αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης
Απόδοση 340 PS/8.000-17.000 rpm, 430 Nm/0-5.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,7”
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση* 19 kWh/100 km
Αυτονομία* 475 km
Εκπομπές CO20 g/km
Διαστάσεις 4.783 x 1.852 x 1.448 mm
Χώρος αποσκευών 470 lt
Βάρος 2.050 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube