Δοκιμάζουμε: Chevrolet Spark 1.2 LT LPG

Δοκιμάζουμε: Chevrolet Spark 1.2 LT LPG

Χάρη στο υγραέριο, τα ήδη χαμηλά έξοδα κίνησης πέφτουν στο μισό – χωρίς να απαιτούνται σημαντικοί συμβιβασμοί

Η Chevrolet έκανε μια νέα αρχή με το Spark στην κατηγορία των μίνι, αντικαθιστώντας το επιτυχημένο Matiz. H ιδιαίτερη προσοχή που έδειξε στο Spark γίνεται φανερή από το γεγονός πως ξεκίνησε την κατασκευή του από το μηδέν. Ο «μεγάλος» κινητήρας των 1.200 cc που φορά το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, αποδίδει 81 ίππους και 11,3 kgm ροπής. Το καινούργιο στοιχείο όμως, είναι πως η συγκεκριμένη έκδοση μπορεί να καταναλώσει και υγραέριο χάρη στην τοποθέτηση του ανάλογου κιτ από την ιταλική εταιρεία Tartarini. Η επιβάρυνση έναντι του αποκλειστικά βενζινοκίνητου Spark είναι 1.300 ευρώ και για την περίσταση έχει τοποθετηθεί δεξαμενή υγραερίου 39 λίτρων στη θέση της ρεζέρβας. Η τελευταία έχει αντικατασταθεί από ένα κιτ επισκευής ελαστικού.

Στην πράξη δεν συναντάμε αισθητές διαφορές στην απόδοση του αυτοκινήτου. Οι επιδόσεις του Spark παραμένουν καλές, τόσο με βενζίνη όσο και με υγραέριο. Βέβαια στη δεύτερη περίπτωση οι ρεπρίζ είναι ελαφρώς πιο αργές, αλλά όχι σε βαθμό που να γίνεται ιδιαιτέρως αντιληπτή η διαφορά. Αλλαγές στην ποιότητα λειτουργίας του μοτέρ δεν υπάρχουν. Μόνο εφόσον είσαι σταματημένος και αλλάξεις από βενζίνη σε υγραέριο μέσω του ειδικού διακόπτη, θα παρατηρήσεις έναν κραδασμό. Κατά τα άλλα η στάθμη θορύβου παραμένει ίδια.
Η μέση κατανάλωση του Spark 1.2 LPG είναι στα 8,0 lt/100km, μόλις 0,2 lt/100km περισσότερο απ’ ό,τι με βενζίνη. Παρόλα αυτά, με την τιμή του υγραερίου στα 0,833€/λίτρο και την τιμή της βενζίνης στα 1.692€/λίτρο, το κόστος μειώνεται στο μισό. Ενδεικτικό είναι πως για 100 km με υγραέριο χρειάζεσαι 6,6 ευρώ, ενώ με βενζίνη 13,2 ευρώ. Ακόμη ένα στοιχείο που χρήζει μνείας είναι η μεγάλη αυτονομία που προσφέρει η συγκεκριμένη έκδοση: Πλησιάζει τα 1.000 km – 488 km με υγραέριο και 449 km με βενζίνη.
Στο δρόμο, το Spark είναι άνετο. Η απόσβεση των ανωμαλιών είναι πολύ καλή και η ποιότητα κύλισης δεν απέχει πολύ από εκείνη του κορυφαίου της κατηγορίας Fiat Panda. Βέβαια από την άλλη, όντας μαλακό, γέρνει πολύ στις στροφές.
Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν αλλαγές πέρα από το διακόπτη της Tartarini, που ενσωματώνει και τη στάθμη υγραερίου στο ντεπόζιτο. Στην καμπίνα, τα υλικά είναι όλα σκληρά, αλλά καλαίσθητα και ποιοτικά στο μάτι. Θήκες για μικροπράγματα υπάρχουν πολλές και διάσπαρτες, αυξάνοντας την πρακτικότητα. Η θέση οδήγησης είναι αναπαυτική, αλλά ο πίνακας οργάνων έρχεται πολύ κοντά στον οδηγό και η ψηφιακή οθόνη είναι μικρή, φιλοξενώντας πλήθος ενδείξεων. Οι διακόπτες για τη ρύθμιση των εξωτερικών καθρεφτών δεν φωτίζονται και η μεγάλη ένταση της φωτεινότητας του ταμπλό δεν ρυθμίζεται.

Η ορατότητα είναι μέτρια λόγω των σχετικά στενών παραθύρων. Η θέση της χειρολαβής ψηλά στην πίσω πόρτα αυξάνει τη νεκρή γωνία και το πίσω παρμπρίζ είναι μικρό.
Το Spark πάντως είναι κορυφαίο σε ευρυχωρία, με τέσσερις ενήλικες επιβάτες να φιλοξενούνται χωρίς κανένα πρόβλημα. Η επιλογή του δακτυλιοειδούς ντεπόζιτου υγραερίου μπορεί να θυσιάζει τη ρεζέρβα, όχι όμως και το πορτμπαγκάζ. Αυτό παραμένει στα 170 λίτρα, τιμή στο μέσο όρο της κατηγορίας. Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται και ελευθερώνουν έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης 568 λίτρων.

Σύστημα υγραεριοκίνησης
Το σύστημα υγραεριοκίνησης της Tartarini δεν αποτελεί αποκλειστικότητα του Spark, καθώς μπορεί να τοποθετηθεί σε όλα τα μοντέλα της Chevrolet. Το ενδεικτικό κόστος του κυμαίνεται από 1.300 έως 1.500 ευρώ, αναλόγως μοντέλου και τύπου δεξαμενής υγραερίου. Η τοποθέτηση πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις Prima AutoGas της Chevellas και απαιτεί δύο ημέρες. Εκτός από τα καινούργια αυτοκίνητα, αφορά και τα ήδη κυκλοφορούντα. Αξίζει να αναφέρουμε πως η εργοστασιακή εγγύηση δεν επηρεάζεται από τη συγκεκριμένη μετατροπή, και το κόστος συντήρησης παραμένει παραπλήσιο με το κόστος της βενζινοκίνητης έκδοσης (απαιτείται επιπλέον αντικατάσταση δύο φίλτρων και περιοδικός έλεγχος του συστήματος).


Τι λέει το DRIVE
Δυο φορές πιο οικονομικό –σε χρηματική βάση– χωρίς να χάνει τίποτε πέρα από… τη ρεζέρβα.
Τεχνολογία
Kινητήρας 1.206 cc, Ι4 2EEK 16v, ψεκασμός. 81 PS/6.200 rpm και 11,3 kgm/4.800 rpm. Χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 13,0”, τελική 164 km/h
Μέση κατανάλωση 7,8 (8,0 με υγραέριο) lt/100km
Εκπομπές CO2 119 gr/km
Μετρήσεις DRIVE
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube